De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Algemeen en vraagbaak (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Vraagbaak voor beginners... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6834)

MFahrer 18-03-2006 11:18

Inderdaad... daarom vraag ik het liever eerst eens hier! :)

G.

MFahrer 22-03-2006 09:23

Nog es ivm die voorgelakte en bestickerde BMW...

Ik heb vanalles geprobeerd om de lijm weg te krijgen met producten, maar uiteindelijk heb ik hem volledig afgeschuurd om de lijmresten en de lak weg te krijgen. Eerst met ruwer schuurpapier en dan met waterschuurpapier die we gebruiken voor ons oldtimers op te schuren (2500). De body staat dus mooi blank en er gaat binnenkort een laag primer op.

Maar nu zit ik nog met de ruiten waar die zonnebanden ophingen. Daar is de stickerlijm dus nog niet van af... daar kan ik mijn schuurtechniek uiteraard niet op gebruiken. Ik ga dus daarop nog eens proberen met verschillende producten.

Is er iets dat jullie weten wat ik zeker niet mag gebruiken op de ruiten (kwestie van het wit uitslaan en zo te vermijden)?

Sennake 22-03-2006 09:30

Quote:

Originally Posted by MFahrer
Is er iets dat jullie weten wat ik zeker niet mag gebruiken op de ruiten (kwestie van het wit uitslaan en zo te vermijden)?

Zeker NIET gebruiken : aceton.

Guido 22-03-2006 14:49

Quote:

Originally Posted by MFahrer
...

Maar nu zit ik nog met de ruiten waar die zonnebanden ophingen. Daar is de stickerlijm dus nog niet van af... daar kan ik mijn schuurtechniek uiteraard niet op gebruiken.

...

Dat is iets wat gij zegt. Je kan daar de schuurtechniek zeker op gebruiken. Je dient dan wel te starten met 2500 en dient te eindigen met 8000 à 12000 grid papier. Met 2500 ga je schuren en tegen dat je aan de 8000 of 12000 begint, ben je eigenlijk al aan het polieren, waardoor dat er niets van krassen overblijft. ;)

MFahrer 23-03-2006 09:04

Das misschien wel waar... maar ik ben er toch niet gerust als IK dat moet doen... zo op een ruitje schuren... voor't zelfde geld is die voorruit ondoorzichtig...

Andere tips?

Gunther

Morgan 23-03-2006 11:09

Quote:

Originally Posted by Nismo
Eerst schuren, daarna ontvetten en daarna een laag primer.
Het nadeel is dat je op vvorhand niet weet of de primer "gekke dingen" gaat doen.

Grtzzzzzzz Nismo ;)

Al eens geprobeerd met witte petroleum ?

Morgan 23-03-2006 11:16

Quote:

Originally Posted by MFahrer
Das misschien wel waar... maar ik ben er toch niet gerust als IK dat moet doen... zo op een ruitje schuren... voor't zelfde geld is die voorruit ondoorzichtig...

Andere tips?

Gunther

Sorry vorige reply was met de verkeerde 'quote'

Dus , al eens met witte petroleum geprobeerd ?

Guido 23-03-2006 11:24

Quote:

Originally Posted by MFahrer
Das misschien wel waar... maar ik ben er toch niet gerust als IK dat moet doen... zo op een ruitje schuren... voor't zelfde geld is die voorruit ondoorzichtig...

Andere tips?

Gunther

Als je start met 2400 is dat natuurlijk zo ondoorzichtig als iets. Daarom ook dat je dan de diverse stadia van 3200, 3600, 4000, 6000, 8000 en tenslotte 12000 door moet. Dan wordt alles weer mooi doorschijnend. Is ook de enige manier om krassen ed. uit ruitjes te krijgen. ;)

Gèrre 27-03-2006 15:11

mijn vraagje : zo van die carbon decals moet die op dezelfde manier aan brengen als de normale decals ?

Dominique 27-03-2006 17:13

Yep, dat is gewone decal, net zoals al die andere.

Gèrre 27-03-2006 20:16

ok bedankt :)
ja ik ben bezig aan een tamiya kit die van de Williams - BMW FW24
en kzou graag die verbindingen naar de wielen en de sitepods en beetje van de motor in carbon decal doen

MFahrer 28-03-2006 08:24

Quote:

Originally Posted by Morgan
Dus , al eens met witte petroleum geprobeerd ?

Nope... nog niet geprobeerd... Heb jij er al ervaring mee?

---

Ander vraagje... Ik ben gewoon om met een eenvoudige airbrush m'n slotcars te spuiten... maar ik heb nu eens een tamiya spuitbusje gekocht. (omdat ik nergens het gepaste kleur vind voor m'n project, behalve in een tamiya busje). Ik dacht... als andere mensen dat kunnen, moet ik dat toch ook met een busje kunnen...

Quicktips voor spuitbusgebruik? Naast goed schudden en zo natuurlijk...

G.

Dominique 28-03-2006 12:47

Quote:

Originally Posted by MFahrer
Quicktips voor spuitbusgebruik? Naast goed schudden en zo natuurlijk...
G.

Busje verwarmen vooraleer je gaat spuiten. Wanneer verf warm is zal hij beter vernevelen, en dan wordt de nevel ook veel regelmatiger.
Wat je natuurlijk ook kan doen is de verf decanteren, en dan met je airbrush verder werken. It's up to you.

Morgan 29-03-2006 15:30

Quote:

Originally Posted by MFahrer
Nope... nog niet geprobeerd... Heb jij er al ervaring mee?

---

Ander vraagje... Ik ben gewoon om met een eenvoudige airbrush m'n slotcars te spuiten... maar ik heb nu eens een tamiya spuitbusje gekocht. (omdat ik nergens het gepaste kleur vind voor m'n project, behalve in een tamiya busje). Ik dacht... als andere mensen dat kunnen, moet ik dat toch ook met een busje kunnen...

Quicktips voor spuitbusgebruik? Naast goed schudden en zo natuurlijk...

G.

Ik heb al met witte petroleum op plexiglas gewerkt (om een hardnekkige klever
eraf te krijgen),lijm komt los zonder de plexi mat te maken.
Klever af halen en resterende lijm met witte petroleum ,op een zacht doekje ,
afwrijven.
Voor alle zekerheid eens proberen op een stukje doorschijnende plastiek, dat niet aan de buienkant zichtbaar is.

MFahrer 29-03-2006 15:33

Ok bedankt dat probeer ik... kan je dat gewoon in brico en zo krijgen?

G.

Gèrre 29-03-2006 19:54

kheb een belangrijke vraag, kheb in leuven en hasselt zitten zoeken naar die carbon decals maar nergens hadden ze die. Persoonlijk heb ik geen auto dus kan ik ook niet gaan rondrijden. Nu is mijn vraag vooral aan de helpende mensen hier :) kan iemand mij die bevoorbeeld opsturen en dat ik dan geld op hun rekening stort want ik wil mijn Williams BMW echt op en top maken :$ Ik weet dat het misschien niet zo'n vriendelijke vraag is maar ik weet niet meer wat ik moet doen :(

Dominique 29-03-2006 20:02

Je kan ook gewoon bestellen in een winkel zoals Domino. Die sturen je pakje gewoon naar je thuisadres. Niets is makkelijker.

Pat 29-03-2006 20:06

Gèrre,

Als je een Visakaart hebt, ligt de wereld aan je voeten !

(soms lig je er voor dezelfde reden ook wel eens bij ...:o )

Ga eens kijken bij de links. Je vindt er wel ergens wat je zoekt.

Guido 29-03-2006 20:33

Quote:

Originally Posted by Dominique
Je kan ook gewoon bestellen in een winkel zoals Domino. Die sturen je pakje gewoon naar je thuisadres. Niets is makkelijker.

en je hebt er geen visakaart voor nodig. Betalen kan je er immers dmv een gewone overschrijving. Wanneer zij de betaling binnen hebben, sturen ze je bestelling onmiddellijk op. Werkt als een tierelier. ;)

Gèrre 30-03-2006 10:36

Aah ok dan zalk dat eens doen, met een overschrijving dan wel want visa heb ik niet :) allesinds zeer bedankt voor de tips :)

Morgan 30-03-2006 11:46

Quote:

Originally Posted by MFahrer
Ok bedankt dat probeer ik... kan je dat gewoon in brico en zo krijgen?

G.

Ik weet niet of je dit in Brico kan vinden.Ik had nog petroleum staan voor
zo'n petroleum vuurtje Zibro Kamin vandaar.

Gèrre 30-03-2006 16:22

Quote:

Originally Posted by Huudo
en je hebt er geen visakaart voor nodig. Betalen kan je er immers dmv een gewone overschrijving. Wanneer zij de betaling binnen hebben, sturen ze je bestelling onmiddellijk op. Werkt als een tierelier. ;)

ik heb het besteld zal volgende week waarschijnlijk de overschrijving krijgen

Loeten 01-04-2006 12:39

Heel even een vraagje omdat ik het toch zeker wil weten.

Zetten jullie alle onderdelen van de modellen in de primer? Dan bedoel ik niet alleen de grote stukken, maar ook bvb de hele ramen waar de onderdelen aan vast zitten... Natuurlijk niet de ruiten en doorzichtige delen...

Ik dacht hieraan omdat ik bij mijn Trabantje problemen had met de zetels (ze stonden niet in de primer)

Ik zou in het vervolg die onderdelenramen ook telkens een laagje (of 2) primer meegeven...

Thanks...

Guido 01-04-2006 14:05

Quote:

Originally Posted by Loeten
Heel even een vraagje omdat ik het toch zeker wil weten.

Zetten jullie alle onderdelen van de modellen in de primer? Dan bedoel ik niet alleen de grote stukken, maar ook bvb de hele ramen waar de onderdelen aan vast zitten... Natuurlijk niet de ruiten en doorzichtige delen...

Ik dacht hieraan omdat ik bij mijn Trabantje problemen had met de zetels (ze stonden niet in de primer)

Ik zou in het vervolg die onderdelenramen ook telkens een laagje (of 2) primer meegeven...

Thanks...

Niet per definitie. Als er bijvoorbeeld een lichte kleur (rood, geel, groen, blauw) op een donkere ondergrond moet, dan wel ja, maar indien het gaat om bruin, zwart, zilver, alu enz. dan gebruik ik nooit primer voor de kleinere onderdelen. Zonde van de primer eigenlijk. Tevens ben ik ook afgestapt van het schilderen van de onderdelen terwijl ze nog aan het raampje vastzitten. Je moete immers nog knippen en bijvijlen/-schuren, dat je dan toch weer moet bijretoucheren. Dus ik verwijder eerst de onderdelen, schuur deze bij waar nodig en verf dan in 1 keer. Heb ik geleerd bij het maken van resinkits, aangezien daar gewoon geen raampjes zijn. ;)

Loeten 01-04-2006 15:59

Quote:

Originally Posted by Huudo
Tevens ben ik ook afgestapt van het schilderen van de onderdelen terwijl ze nog aan het raampje vastzitten. Je moet immers nog knippen en bijvijlen/-schuren, dat je dan toch weer moet bijretoucheren. Dus ik verwijder eerst de onderdelen, schuur deze bij waar nodig en verf dan in 1 keer. Heb ik geleerd bij het maken van resinkits, aangezien daar gewoon geen raampjes zijn. ;)


Okey Thanks Huudo. Ik schilder altijd nadat ik de stukjes heb losgemaakt, net omdat je anders moet bijwerken na het schuren en vijlen.

Groetjes !!:gas:

MFahrer 12-04-2006 13:59

Remolie
 
Een vraagje ivm bodies in de remolie leggen...

Ik ben bezig aan een paar pre-painted bmw's die in een ander kleurtje moeten. De eerste heb ik de stickers (ja echt stickers) afgeschuurd en zo... de lak opgeschuurd, weer primer erover, en twee lagen lak... met als gevolgd dat de verf er redelijk dit opligt.

Een van de slotters heeft sinds gisteren ook voor het eerst gebruik gemaakt van afgedraaide remolie om een een lak- en primerlaag te verwijderen van een mislukt gespoten body.

Mijn vraag is nu... zou ik die klaargelakte BMW met restjes van stickers en al in die olie zwieren? Dan hoef ik niet te schuren en kan ik echt van scratch beginnen. Gaan die vernislaag en die restjes van stickers ook van de body gaan?

Gunther

manta 15-04-2006 11:22

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en ik moet toegeven dat ik hier al een paar hele mooie dingen gezien heb.Vooral het detailleren van het interieur vind ik fantastisch.Maar als beginnend modelbouwer heb ik enkele vraagjes:
-wat is drybushen?
-hoe maak je die "curly cables" die bijvoorbeeld van het stuur naar het dashboard lopen?of zijn die te verkrijgen in de winkel?
-wat is de beste manier om de kuipzetels er zo realistisch mogelijk te laten uitzien?
Ik ben er zeker van dat er mij hier iemand kan helpen want d'er zitten hier toch een aantal pro's op het forum waar ik al een aantal zaken van geleerd heb.

manta 18-04-2006 13:11

blijkbaar n moeilijke vraag...
of is iedereen hier zijnen mp3 afgepakt...:confused:

Sennake 18-04-2006 14:04

Beste Manta,

alle vragen worden hier ter hunner tijd beantwoord, en als het niet snel genoeg gaat naar je mening, wees dan maar gerust dat de mensen die er een antwoord kunnen/willen op geven en dat nog niet gedaan hebben, hier een goede reden voor hebben, wat niet betekent dat je vraag onbeantwoord blijft. Het terug naar boven gooien van een post door middel van het herhalen van de vraag is echter iets wat tegen onze etiquette-regels zondigt, dus in het vervolg even wat meer geduld oefenen en alles komt in orde.

Dit gezegd zijnde, no hard feelings hoor, ik zie dat je nieuw bent hier dus heb je in elk geval krediet genoeg om je geen zorgen te hoeven maken ;)

En dan nu to the point :

Eerst en vooral wil ik je toch wel zeggen dat de hieronder beschreven methode mijn werkmethodes zijn, en dat dat niet het Evangelie is. Iedereen werkt een beetje anders, maar grosso modo komt het hier wel op neer. Hier gaan we dus :

Quote:

Originally Posted by manta
-wat is drybushen?

Drybrushen is, zoals de naam het zelf zegt, het schilderen met een zo goed als droog penseel. De bedoeling is dat donkere onderdelen beter benadrukt worden bij je model, of om ze een meer verweerd uiterlijk te geven. Het geeft het onderdeel wat meer diepte en ook de details komen beter tot hun recht.

Hoe ga je tewerk? Wel, je neemt het onderdeel (dat al in de juiste basiskleur geschilderd werd) ter hand en je doet een heel weinig verf aan je penseel van een kleur die nauw aanleunt bij de besiskleur, maar enkele tinten lichter is. Bv bij zwarte onderdelen gebruik je grijs, bij blauwe onderdelen lichtblauw, bij gun metal onderdelen gebruik je zilver, enz...

Nu, zelfs met dat heel klein beetje verf aan je penseel heb je nog veel te veel verf dus ga je dat penseel in een vod beginnen droogwrijven, tot er zo goed als geen verf meer aanhangt. Dat is het moment waarop je kan beginnen drybrushen : je gaat meermaals en heel lichtjes over het onderdeel en langzaam zal je zien dat de details beter zichtbaar worden. Héél subtiel tewerk gaan, want voor je het weet ben je te ver gegaan en moet je weer herbeginnen.

Succes!

Quote:

Originally Posted by manta
-hoe maak je die "curly cables" die bijvoorbeeld van het stuur naar het dashboard lopen?of zijn die te verkrijgen in de winkel?

Ik maak die zelf van ijzerdraad die ik op een staafje oprol tot de gewenste lengte bereikt is. De diameter van het staafje moet de gewenste binnendiameter bezitten van je curly cable natuurlijk. Bij 1/43 modellen kan dat dus een kopspeld zijn, bij 1/24 modellen bv een dun nageltje of iets dergelijks. Je fantasie gebruiken is zoals altijd in modelbouw, erg belangrijk.

Daarna kan je de kabel over je staafje wegschuiven en na schilderen ziet het het echt uit als een curly cable.

Quote:

Originally Posted by manta
-wat is de beste manier om de kuipzetels er zo realistisch mogelijk te laten uitzien?

Eerst dient de achterzijde bekleed te worden met decal, die het materiaal van je kuipzetel nabootst. Er bestaan decals met van die lichtgele koolstofvezel-structuur (jaren '70en '80), of modernere decals die een donkere koolstofvezel-structuur vertonen. Afgekort noemen we dat CF-decals (carbon-fibre) dus als je dat ergens leest weet je nu wat ze bedoelen.

Eens de achterzijde mooi bekleed is komt er een vernislaag overheen omdat die CF altijd glanst.

Goed laten drogen, en daarna de voorzijde schilderen (of afplakken en spuiten) met de gewenste matte kleur, zoals zwart, blauw of rood. Meestal is het wel één van die kleuren. Als dat goed droog is komen er (eventueel) nog decals overheen (Sparco of weet ik welk merk), en daarna ga je over tot het hierboven uitgelegde drybrushen. Vergeet ook niet de openingen van de gordels uit te boren (dat doe je vooraf natuurlijk) zodat de veiligheidsgordels er door kunnen gevoerd worden.

Dat is het zo'n beetje. Succes ermee!

MFahrer 19-04-2006 07:48

Quote:

Originally Posted by MFahrer
Nog es ivm die voorgelakte en bestickerde BMW...

Ik heb vanalles geprobeerd om de lijm weg te krijgen met producten, maar uiteindelijk heb ik hem volledig afgeschuurd om de lijmresten en de lak weg te krijgen. Maar nu zit ik nog met de ruiten waar die zonnebanden ophingen. Daar is de stickerlijm dus nog niet van af... daar kan ik mijn schuurtechniek uiteraard niet op gebruiken. Ik ga dus daarop nog eens proberen met verschillende producten.

Is er iets dat jullie weten wat ik zeker niet mag gebruiken op de ruiten (kwestie van het wit uitslaan en zo te vermijden)?

Quote:

Originally Posted by Morgan
Al eens geprobeerd met witte petroleum ?

Even feedback geven op de gekregen tip! Kwestie van dat andere mensen er misschien ook gebruik kunnen van maken!

Gisteren ben ik de ruit te lijf gegaan met de witte petrolium zoals hier door Morgan aangeraden en het effect was echt goed. De lijm verdween snel en de ruit bleef onaangetast!

Bedankt voor de uitstekende tip!

G.

jurgen 28-04-2006 12:43

om de 'escort' topic van huudo niet te bezwaren met teveel vragen: in het opgegeven lijstje met acties wordt na de decals tamiya compound gebruikt. Is dit een ander product dan tamiya rubbing compound. Ik moet eerlijk bekennen dat ik sol resten heb proberen te verwijderen met rubbing compounden toen zijn mijn decals beschadigd geraakt, waardoor nu wel een model zonder solresten maar met beschadigde decals:frusty:.

weliswaar zijn ze niet erg beschadigd, maar genoeg reden voor mij om dit niet meer te doen, vandaar mijn vraag...

Lester 29-04-2006 11:47

Ik had ook nog een vraagje in verband met die lijst van 20 punten van werkwijze van het spuiten: ik heb die Compound in huis gehaald en wilde nu weten als tussen de 2 de vernis laag en die compound iets moet gebeuren, spuit je direct op die compound of moet je die ook eerst ontvetten?
Die compound kruipt tussen de naden en lucht happers, moet je die dan afwassen zo ja met wat dan? Kan er dan niets gebeuren met de decals?
Welke stof van doek gebruik je voor die compound?
Een beetje veel vragen in één keer hé, maar als je er niks van weet, en ik wil mijn modellen zo goed mogelijk afwerken en geen verloren werk doen.
Heb trouwens al één mogen in de remolie steken.

Groeten Johan

Guido 30-04-2006 12:49

De 20-punten ter herinnering:
Quote:

Even de volgorde en werkwijze van het spuitwerk nog meegeven. De schuurpassages worden altijd nat geschuurd:

1. grondlaag (Tamiya white primer - spuitbus)
2. schuren (2400 grid)
3. 2de laag primer
4. lichtjes opschuren (2400 grid)
5. kleurlaag, dunne laag (Revell enamel verdund met Revell enamel thinner - airbrush 0,8 bar)
6. schuren (2400 grid)
7. 2de kleurlaag
8. lichtjes opschuren (4000 grid)
9. 3de kleurlaag, "wet coat"
10. lichtjes opschuren (6000 grid)
11. Vernis laag, dunne laag (Gunze Mister Hobby Clear Coat - spuitbus)
12. Decals
13. Tamiya Compound (verwijderen van Sol resten)
14. 2de vernis laag
15. Opschuren (4000, dan 6000)
16. 3de vernis laag "wet coat"
17. Opschuren (6000, dan 8000)
18. Tamiya rubbing compound
19. Tamiya wax
20. Done!

Guido 30-04-2006 12:58

Quote:

Originally Posted by lester
Ik had ook nog een vraagje in verband met die lijst van 20 punten van werkwijze van het spuiten: ik heb die Compound in huis gehaald en wilde nu weten als tussen de 2 de vernis laag en die compound iets moet gebeuren, spuit je direct op die compound of moet je die ook eerst ontvetten?

Je dient de compound niet te ontvetten. Mr.Hobby vernis in spuitbussen van Gunze heeft daar geen moeite mee. Kan zonder enig probleem.

Quote:

Originally Posted by lester
Die compound kruipt tussen de naden en lucht happers, moet je die dan afwassen zo ja met wat dan?

Ik probeer dat een beetje te verwijderen door erg plaatselijk te werken zodanig dat er geen resten in naden enz. komen te zitten. Gebeurd het dan toch eens een keertje, dan gebruik ik een tandenstoker om die te verwijderen, en daarna weer even goed opwrijven zodat alles echt weg is.

Quote:

Originally Posted by lester
Kan er dan niets gebeuren met de decals?

In principe niet. Voorwaarde is wel dat de decals perfect zitten en de vorm van het model voor 100% aangenomen hebben. Short-cuts in dit stadium worden afgestraft met beschadigde decals. Dus vooraleer je aan de slag gaat met de rubbing compound, steeds alles goed inspecteren. Voorzichtigheid is wel geboden natuurlijk net zoals secuur te werk gaan en niet te veel druk uitoefenen. Je kan het beter een keertje meer doen, dan alles in 1 keer proberen weg te krijgen.

Quote:

Originally Posted by lester
Welke stof van doek gebruik je voor die compound?

Er zijn speciale doekjes voor in de handel, maar ik gebruik oude witte t-shirts. Wat ook belangrijk is, is dat je de compound op het doekje aanbrengt, inwrijft en weer opblinkt met een ander oppervlak van het doekje. Ook nooit meer dan 1 keer compound aanbrengen op dezelfde plaats van het doekje. Compound neemt immers een microscopisch laagje van je model en als je de compound op dezelfde plaats blijft aanbrengen om in te wrijven, ga je meer kwaad dan goed doen.

Lester 30-04-2006 19:04

Awel Huudo merci voor je uitleg, ik ben dus al een stuk verder dan gisteren en met jou tips scheelt het dag en nacht.

Groeten Johan

IlPrincipal 02-05-2006 14:10

Hallo specialisten...
miss. staat er op de voorgaande 21 blz reeds een antwoord op mijn vraag. Welke vernis in spuitbussen raden jullie aan? Heeft er iemand ervaring met decals van Pattos place...bij mij werken ze op dat het geen naam heeft.Wel motip vernis gebruikt...
En waar vind je die vernis...hier in Leuven is het voor modelbouw huilen met de pet op. Tamiya vernis is alles wat er te vinden is...
Bedankt voor de moeite

Dominique 02-05-2006 20:19

Quote:

Originally Posted by IlPrincipal
miss. staat er op de voorgaande 21 blz reeds een antwoord op mijn vraag. Welke vernis in spuitbussen raden jullie aan?

Zoals je inderdaad (;) ) op verschillende plaatsen op dit forum via een zoekopdracht kan vinden: Gunze is hetgeen je moet hebben. Die is safe voor de decals, en goed van kwaliteit. Zolang je niet over decals moet spuiten (zoals bij straatwagens of zo) kan je Tamiya gebruiken. Maar van zodra je decals wil overdekken met een clearcoat moet je Gunze gebruiken.
Het is zelfs zo dat ook Smoke van Tamiya (TS71) niet helemaal veilig is. Ik trek die conclusie dus door tot alle Tamiya TS-spuitbussen tot het tegendeel bewezen is.
Gunze clear is verkrijgbaar als mat, semi-gloss en gloss.
De modelbouwwinkels die zichzelf een beetje respecteren hebben die Gunze allemaal wel in huis.

Nismo 27-05-2006 19:05

Ik heb 2 sets velgen liggen die als kleur gun-metal moeten hebben. Nu heb ik als proefje een stukje met gun-metal geverfd en een stukje met de donkere metal-coat van Humbrol. Nu lijken deze 2 kleuren wel wat op elkaar, maar het resultaat is niet echt wat ik wil. Ik wil die velgen wel een donker metaalkleurtje geven en mijn vraag is nu de volgende;
Welke kleur kan nog in aanmerking komen om een mooie donkere metaalkleur te verkrijgen ????

Gèrre 12-06-2006 20:18

Ik wil ooit eens een Porsche 911 gt3 maken, maar ik vind die wagen niet zoals ik wil in de doos qua uitvoering , moet ik dan een normale Porsche 911 kopen en dan daarbij een transkit voor een GT3 ?

MFahrer 13-06-2006 08:59

@ Gerre: Bedoel je de GT3R? Ik heb het pakket ook zo liggen:

Tamiya 996 GT3 met de Scale Production transkit.
http://www.doktorslot.de/umbau003.jpg

G.


All times are GMT +2. The time now is 16:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.