De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar 2011, de nieuwtjes.... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20056)

joost 30-08-2011 20:08

Quote:

Originally Posted by NetForce84 (Post 270527)
Had daar ook al zo mijn bedenkingen en vragen bij .....

Het Belcar-kampioenschap is niet meer verbonden aan een wagen of wagennummer zoals in het verleden, maar wel aan rijders en merken. Dus maakt het niets uit of ProSpeed met een GT2 of GT3 rijdt, de rijders pakken de punten - net als voor Verbergt en Van Hooydonk, op dit ogenblik tweede en in Zolder dit weekend met een Porsche Supercup -. In het specifieke GT3-klassement gooien ze de handdoek - alhoewel met hun voorsprong... -, maar dat interesseert toch niemand.

Dries DS 30-08-2011 20:24

Quote:

Originally Posted by joost (Post 270528)
Het Belcar-kampioenschap is niet meer verbonden aan een wagen of wagennummer zoals in het verleden, maar wel aan rijders en merken. Dus maakt het niets uit of ProSpeed met een GT2 of GT3 rijdt, de rijders pakken de punten - net als voor Verbergt en Van Hooydonk, op dit ogenblik tweede en in Zolder dit weekend met een Porsche Supercup -. In het specifieke GT3-klassement gooien ze de handdoek - alhoewel met hun voorsprong... -, maar dat interesseert toch niemand.

Joost, zoals jezelf zegt en dat is ook mijn mening: met de voorsprong die ze nu hebben is het specifiek GT3 klassement helemaal nog niet verloren. Er staat immers na de 24U ook nog wel wat op de kalender hé.

NetForce84 30-08-2011 20:24

Quote:

Originally Posted by joost (Post 270528)

We zijn weer al wat wijzer zie. Bedankt!

Mitchio 30-08-2011 20:41

Van de Belcar alleen doen er 13 auto´s mee + zeven maakt toch 20?

Belcar:
- WRT #1 Audi R8 LMS
- Scuderia Monza #2 Porsche 997
- KRK #4 Mercedes SLS
- KRK #8 Mercedes SLS
- Level Racing #21 Porsche 997 GT3 Cup
- Speedlover #30 Porsche 997 GT3 Cup
- Accent #33 Porsche 997 GT3 Cup
- Mcdonald´s Racing #55 Porsche 996 RS
- Prospeed #60 Porsche 996 RS
- MSE #65 BMW 335I Coupé
- Skylimit #71 Porsche 996 Cup
- Belgium Racing #99 Porsche 997 GT3 Cup
- Qvick Motors #121 BMW M3 WTCC

+ Zo gezegd zeven wagens in DSC die verder rijden = 20.

Nu, of dat van die zeven klopt, dat weet ik niet :) Het hangt er idd allemaal van af welke auto´s nog in koers zijn na zes uren.

Mitchio 30-08-2011 21:03

Als ik het goed begrijp rijdt de Scotty GT van AD-Sport wel degelijk de volledige 24 uren?

Albert Vanierschot: "De kans is reëel dat we na zes uren overschakelen op Michelin indien deze beter blijken."

Bron: Persbericht (24u.be)

Ik dacht dat ze na 6 uur uit koers gingen? Toch niet blijkbaar. Omdat de auto niet comform de Belcar-reglementen is, start hij gewoon in de Dutch Supercar Challenge, en rijdt hij zo de volledige wedstrijd ;D

Dries DS 30-08-2011 21:04

Quote:

Originally Posted by Mitchio (Post 270531)

Belcar:
- WRT #1 Audi R8 LMS
- KRK #4 Mercedes SLS
- KRK #8 Mercedes SLS
- MSE #65 BMW 335I Coupé

Nu, of dat van die zeven klopt, dat weet ik niet :) Het hangt er idd allemaal van af welke auto´s nog in koers zijn na zes uren.

Uit de FR Press Release van Speedworld:

Quote:

Pour le reste, vingt des vingt-sept très beaux bolides inscrits au sein dans le Dutch Supercar Challenge (dont certains sont alignés par des teams belges désireux de chausser des pneus autres que les Michelin imposés en Belcar) lutteront uniquement durant six heures lors d’une manche très spéciale de leur série. Avec des Audi, Corvette, Mosler, Marcos, BMW ou Porsche (notamment une bonne 997 menée par l’ex-pilote WTCC Jaap Van Lagen) de tous poils, cela devrait déménager en début de course avec une grille attendue de 34 voitures, soit près du double de l’an dernier.
Dus, als ze er 34 op de grid verwachten, waarvan er 20 enkel de eerste zes uren rijden, dan kom ik op 14 stuks waarmee we de nacht ingaan. Tenzij ze bij Speedworld natuurlijk zelf niet meer zouden weten wat ze schrijven...;)

TTke 30-08-2011 21:05

Quote:

Originally Posted by Mitchio (Post 270531)

Belcar:
- WRT #1 Audi R8 LMS
- KRK #4 Mercedes SLS
- KRK #8 Mercedes SLS
- MSE #65 BMW 335I Coupé

MSE rijdt DSC 6u dixit Bart Van Samang 25/8/11, net zoals Lumbeek Viper.
Qvick BMW is tot tegenbericht een BTCS wagen

Dus:
11 Belcar auto's waarvan 3GT3, 7GTO+ en 1GTO-
1 BTCS
22 DSC, waarvan 6 die verderrijden na 22u; waarvan2 Scotty's (Belgische auto's die alleen via de DSC omweg tot de 24u toegelaten worden) en dus eigenlijk maar 4 echte DSC auto's die verder rijden.
Dus 34 wordt 17 na 22u (in het beste geval)

Mitchio 30-08-2011 21:11

Ja idd, Qvick is uit de BTCS, maar met mn 'Belcar' bedoelde ik de Belgische wagens die de volledige race rijden hehe xd In ieder geval, op zaterdag wordt het wel de moeite, en voor zondag zien we wel. Hoe dan ook wordt het een leuk spektakel :)

Grig-O 30-08-2011 21:54

Voorstel voor volgend jaar: fusie met DSC (maak er BSC van; Benelux Supercar Challenge), aangezien de DSC dit jaar ook in Spa én in Zolder rijdt. Neem de reglementen van de DSC over en organiseer een race over 6u (of 10u, of 12u) in Zolder als hoogtepunt van het kampioenschap. Elke andere oplossing biedt naar mijn mening geen soelaas en al zeker niet op korte termijn (een lange termijn kan 24h of Zolder zich niet meer permitteren...).

EDIT: zojuist gevonden op het forum van de DSC:
Quote:

De voorspelling luidt dan ook dat dit waarschijnlijk de laaste 24 uur zal worden, want deze eenzijdige eerste samenwerking met DSC zal volgend jaar geen vervolg krijgen, of Dick zal het heft helemaal in handen moeten nemen. Dan pas zullen de oude tijden weer herleven in de Belcar waar dan opnieuw met gelijke wapens gestreden kan worden.

TTke 30-08-2011 22:12

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 270536)
Voorstel voor volgend jaar: fusie met DSC (maak er BSC van; Benelux Supercar Challenge), aangezien de DSC dit jaar ook in Spa én in Zolder rijdt. Neem de reglementen van de DSC over en organiseer een race over 6u (of 10u, of 12u) in Zolder als hoogtepunt van het kampioenschap. Elke andere oplossing biedt naar mijn mening geen soelaas en al zeker niet op korte termijn (een lange termijn kan 24h of Zolder zich niet meer permitteren...).

Fusies zijn blijkbaar geen oplossing: zie Belgian GT + DSMEC. Dat had 60 auto's moeten opleveren en twee jaar later blijven er 11 over in de 24u (20 in normale races)
Het schoentje wringt duidelijk ergens anders...en het is nochtans niet zo moeilijk

Pegasus 30-08-2011 22:29

Ik ga passen voor deze race. Zelfs als Endurance fan ga ik geen 20 km van mijn deur kijken naar wat inmiddels echt wel een flauwe grap geworden is. Jammer dat de 24 van Zolder zo ten onder moeten gaan...

Mitchio 30-08-2011 22:57

Quote:

Originally Posted by Pegasus (Post 270538)
Ik ga passen voor deze race. Zelfs als Endurance fan ga ik geen 20 km van mijn deur kijken naar wat inmiddels echt wel een flauwe grap geworden is. Jammer dat de 24 van Zolder zo ten onder moeten gaan...

Ik kan je hier slechts deels in volgen. Waarom op zaterdag geen kijkje komen nemen: de eerste zes uur zien we het mooiste veld in pakweg 5 jaar, das al eens de moeite ;p

fenixracing 30-08-2011 23:27

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 270536)

Mag ik je er wel opwijzen dat dit door iemand gezegd is die niks te maken heeft met organsatie van dsc.

Maar mij valt het meest op dat er weer geen BTCS wagens aan start staan. (buiten de bmw van quick motorsport)

fenixracing 31-08-2011 07:49

Last minute inschrijving danckaert motorsport.Alex en ralf danckaert, brune vermeeren en geoffrey vankets.
Bron: hun facebook pagina
Normaal ging first motorsport ook mee doen met, machiels, belien, van der zwaan.
Maar blijkbaar komt er niks van in huis.
MSE misschien toch de 24hr maar ze bekijken de situatie na 6uren.
Bron: persbericht mse

Pegasus 31-08-2011 08:38

Quote:

Originally Posted by Mitchio (Post 270539)
Ik kan je hier slechts deels in volgen. Waarom op zaterdag geen kijkje komen nemen: de eerste zes uur zien we het mooiste veld in pakweg 5 jaar, das al eens de moeite ;p

Dsc toevoegen aan het startveld om de hoop kunstmatig aan te dikken slaat helemaal nergens op. Strijd tussen Belcar en Dsc zal er niet zijn want daar heeft geen van beide baat mee. En een 24 uren begint pas echt als de avond valt en de koplampen aan gaan, en tegen die tijd geeft de helft van de starters er de brui aan. No thanks.

Mitchio 31-08-2011 09:47

Quote:

Originally Posted by fenixracing (Post 270541)
Last minute inschrijving danckaert motorsport.Alex en ralf danckaert, brune vermeeren en geoffrey vankets.
Bron: hun facebook pagina
Normaal ging first motorsport ook mee doen met, machiels, belien, van der zwaan.
Maar blijkbaar komt er niks van in huis.
MSE misschien toch de 24hr maar ze bekijken de situatie na 6uren.
Bron: persbericht mse

Erg goed nieuws: zulke inschrijvingen heeft de race nodig!

Mattiallemakki 31-08-2011 09:51

Op 24u.be wordt de crisis als schuldige aangewezen voor het magere startveld van de 24u in Zolder. Ik weet niet wie deze onzin noteert en durft te publiceren, zien ze nu echt niet in dat er in bij speedworld/RACB nogal wat te verbeteren valt.

Dit jaar is de eerste en de laatste keer dat de DSC met de Belcar in de 24u rijdt. Er komen genoeg stemmen vanuit de paddock met klachten richten de organisatie die niet worden aangehoord of deze mensen worden zonder pardon weggestuurd. De al oude truc "ik spreek alleen frans en begrijp uw Nederlands niet" werkt ook nu maar al te goed.

Bart.Vandecavey 31-08-2011 10:21

Op de Belcar-site staat een upgedate deelnemerslijst met de BMW van Danckaert en Vermeeren.

marcel 31-08-2011 10:22

tjah, in een press-release kan je nu eenmaal niet schrijven wat een bende klungelaars je zelf bent, da's niet te goed voor de zaken.

alleen hopen dat ze het wel beseffen

Grig-O 31-08-2011 10:23

Quote:

Originally Posted by fenixracing (Post 270540)
Mag ik je er wel opwijzen dat dit door iemand gezegd is die niks te maken heeft met organsatie van dsc.

Dat weet ik, was alleen maar om aan te tonen hoe sommige Nederlanders denken over de toekomst van de 24 uur. Ik blijf erbij, de promotie in handen van circuit Zolder en een race van 6u voor het volledige DSC kampioenschap (+ Belgische deelnemers, geen fusie dus) kan de race weer doen herleven. Binnen een paar jaar kunnen we dan overleggen met de Nederlanders om eventueel een race over 12 of 24 uur te organiseren...

Bart.Vandecavey 31-08-2011 10:25

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 270547)
tjah, in een press-release kan je nu eenmaal niet schrijven wat een bende klungelaars je zelf bent, da's niet te goed voor de zaken.

alleen hopen dat ze het wel beseffen

Dat was geen press-release maar een artikel van Patrick.

tarzancorner 31-08-2011 10:37

Het DSC kampioenschap is geen uithouding serie als je ziet hoeveel DSC uitvallers er zijn tijdens een 1 uurs race dat moet men niet verwachten dat er eens 25 deelnemers met de 24 uren meedoen.Het DSC is daar helemaal niet voor opgezet en dat zal het ook nooit worden.
Wil je de 24 uren weer nieuw leven in blazen dan zal men aan de breedte moeten gaan werken.Het is wel leuk om de WTCC FIAgt F1 en nog meer naar je circuit te halen maar zolang men in Belgie geen opstap klassen heeft en geen Nationaal progamma zonder buitenlandse series vol krijgt zal het nix meer worden de RACB en de circuits zullen daar in moeten gaan inversteren.
De 24 uren van Zolder zal altijd een nationalen 24 uren blijven Spa en de Nordschleife hebben gewoon meer uitstraling en dat ga je ook nooit winnen je zal het bij de amateurs moeten zoeken.

Mitchio 31-08-2011 11:46

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 270550)
Het DSC kampioenschap is geen uithouding serie als je ziet hoeveel DSC uitvallers er zijn tijdens een 1 uurs race dat moet men niet verwachten dat er eens 25 deelnemers met de 24 uren meedoen.Het DSC is daar helemaal niet voor opgezet en dat zal het ook nooit worden.
Wil je de 24 uren weer nieuw leven in blazen dan zal men aan de breedte moeten gaan werken.Het is wel leuk om de WTCC FIAgt F1 en nog meer naar je circuit te halen maar zolang men in Belgie geen opstap klassen heeft en geen Nationaal progamma zonder buitenlandse series vol krijgt zal het nix meer worden de RACB en de circuits zullen daar in moeten gaan inversteren.
De 24 uren van Zolder zal altijd een nationalen 24 uren blijven Spa en de Nordschleife hebben gewoon meer uitstraling en dat ga je ook nooit winnen je zal het bij de amateurs moeten zoeken.

Het feit dat er in DSC altijd veel wagens uitvallen heeft niets met de auto´s te maken, maar met het format ... Z x 60' is geen endurance, maar sprint. Als je de Belcar zo laat racen, worden er ook meer risico´s genomen = meer opgaves.

En iets meer respect voor de mensen van 24u.be en organisatie is op zijn plaats (niet op jouw reactie bedoeld 'Tarzancorner'). Deze mensen sparen kosten nog moeite om het evenement extra in de verf te zetten en te coveren, dus wees maar blij :)

Mitchio 31-08-2011 11:47

Vanierschot, Raus en Bruynoghe krijgen op de Scotty GT versterking van Stéphane Lémeret.

Bron: autosport.be

Mattiallemakki 31-08-2011 12:02

Quote:

Originally Posted by Mitchio (Post 270551)
Het feit dat er in DSC altijd veel wagens uitvallen heeft niets met de auto´s te maken, maar met het format ... Z x 60' is geen endurance, maar sprint. Als je de Belcar zo laat racen, worden er ook meer risico´s genomen = meer opgaves.

En iets meer respect voor de mensen van 24u.be en organisatie is op zijn plaats (niet op jouw reactie bedoeld 'Tarzancorner'). Deze mensen sparen kosten nog moeite om het evenement extra in de verf te zetten en te coveren, dus wees maar blij :)

Het format van de DSC is eigenlijk het oude Belcar format, de RACB of Speedworld heeft hier destijds een einde aan deze opzet gemaakt. Gezien het aantal deelnemers in de DSC (waren er in Spa geen 75 wagens in geschreven?) is deze format zeer succesvol. Kijk ook maar naar het ter ziele gegaan Dunlop cup, zelfde format en succesvol.

Waarom moest dit kampioenschap eindigen?
.

Mitchio 31-08-2011 12:20

Quote:

Originally Posted by Mattiallemakki (Post 270553)
Het format van de DSC is eigenlijk het oude Belcar format, de RACB of Speedworld heeft hier destijds een einde aan deze opzet gemaakt. Gezien het aantal deelnemers in de DSC (waren er in Spa geen 75 wagens in geschreven?) is deze format zeer succesvol. Kijk ook maar naar het ter ziele gegaan Dunlop cup, zelfde format en succesvol.

Waarom moest dit kampioenschap eindigen?
.

Belcar heeft alles samen misschien twee jaar onder dit format gereden ... En de Dunlop Cup, als je het op dezelfde 'Dunlop Cup' hebt als ik, reed wedstrijden van 2 uur tot 10 uur ... Dat kun je nu niet echt vergelijken met de DSC denk ik. Toen Belcar in 2009 2 x 60' races reed, stonden er 10 wagens aan de start, dan kun je het zelf ook wel uitmaken wat het beste is. & België is Nederland nog niet :)

Mattiallemakki 31-08-2011 12:35

De Belcar wenst eigenlijk aaleen maar GT3 wagens te zien starten, de weerde de BMW's en Clio's etc etc. ik doelde niet op de duur vand e wedstrijd maar de toelating van bepaalde wagens.

Mitchio 31-08-2011 14:13

Ajaa ok, op dat vlak ben ik het met je eens ;)

Dries DS 31-08-2011 17:32

Blijkbaar toch al wat "ambiance" in Zolder tijdens de rijdersbriefing...
Gewoon crazy, die mannen van de organisatie :crazy:

http://www.24u.be/2011/nl/nieuwsberi...achelijk!.html

guntha 31-08-2011 17:45

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 270559)
Blijkbaar toch al wat "ambiance" in Zolder tijdens de rijdersbriefing...
Gewoon crazy, die mannen van de organisatie :crazy:

http://www.24u.be/2011/nl/nieuwsberi...achelijk!.html

Eigen ruiten(weeral) aant ingooien?

Ik zal het nooit snappen: Laten we racen, maaar ooooweeee wie sneller gaat :+

Grig-O 31-08-2011 19:20

Proficiat. Volgend jaar géén DSC in Zolder en géén 24 uur van Zolder.
Er zijn trouwens opeens maar 31 wagens ingeschreven, dan gaan we met 5 aan de finish staan. ;)

tarzancorner 31-08-2011 19:23

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 270562)
Proficiat. Volgend jaar géén DSC in Zolder en géén 24 uur van Zolder.
Er zijn trouwens opeens maar 31 wagens ingeschreven, dan gaan we met 5 aan de finish staan. ;)

Volgend jaar moet het DSC Zolder gewoon helemaal niet meer aandoen ook niet voor hun eigen kampioenschap ,dat zal Zolder flink merken in hun begroting.

Mitchio 31-08-2011 19:24

Mercedessen KRK en Scotty GT niet gezien tijdens de vrije training ...

Dries DS 31-08-2011 19:27

Quote:

Originally Posted by Mitchio (Post 270564)
Mercedessen KRK en Scotty GT niet gezien tijdens de vrije training ...

1 Mercedes (Hezemans), 2 Scotty´s, 1 VW Golf Konrad Motorsport en 1 Marcos (Moritz) zijn precies van de lijst verwenen :(

Daar zijn er dus wel vier bij die aangegeven hadden de volle wedstrijd te willen rijden...

Luuk S 31-08-2011 19:35

Is het niet zo dat de afgelope sessie een betalende vrije training is?

Laten we de nachttraining maar eens afwachten alvorens conclusies te trekken...

Edit: sorry ze zijn inderdaad uit de deelnemerslijst van 24u.be :(

Zijn die Scotty's dan uiteindelijk toch niet gekeurd geraakt?

NetForce84 31-08-2011 19:51

Quote:

De 24 Hours van Zolder zijn op een slechte noot van start gegaan. Uiteraard is het uiteindelijke getal van 31 wagens, 13 uit ons land en 18 uit Nederland, al geen succes, zeker niet in vergelijking met de 60 à 70 wagens die enkele maanden geleden vooropgesteld werden. Maar ook de ruzie tussen Dick Van Elk en de wedstrijdleiding tijdens de briefing vandaag was niet van die aard om het weekend positief in te zetten. Het laatste nieuws uit Zolder op een rijtje:
Lees de laatste nieuwtjes verder op http://sport.turbomagazine.be/news_N..._de_start.html

Mitchio 31-08-2011 19:56

De VW Golf van Konrad lijkt op de foto op 24u.be verdacht veel op een BMW :)

Mitchio 31-08-2011 19:58

Scotty uit koers omdat er geen crashtest is geweest. Ze mogen niet rijden van de RACB, man man man, op die manier gaan we idd aan niet veel wagens raken é :)

RKG 31-08-2011 20:00

Ik vraag mij echt af of de organisatie dit allemaal voor expres doet, om er zeker van te zijn de 24u zeker ten dode zijn opgeschreven.

Mitchio 31-08-2011 20:02

Waar zijn ze in godsnaam mee bezig, da is gewoon niet normaal meer. Ik heb de organisatie altijd gesteund, maar ik begin toch stilaan te twijfelen ...

All times are GMT +2. The time now is 12:22.