De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Karting (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=43)
-   -   MAK 2005: race 5: 16 juli 2005: Indoorkarting Antwerpen (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10687)

Speesman 29-06-2005 13:36

Quote:

Originally Posted by TOM
Gisteren was er de 2 uur race in Antwerpen. De baan is iets trager geworden.
De snelste tijd was er gisteren 38.922

Hoe komt dat de baan trager geworden is? Is de layout veranderd?

TOM 29-06-2005 13:43

Ik ben er ook een geweest en had toen een 39.4 gedraaid, gisteren raakte ik met moeite onder de 40. Ik vind dat er 2 bochten iets langer zijn geworden. De eerste bocht na de start en dan nog een andere bocht ( bijna ten einde ) die iets trager is geworden.

Raceboy 01-07-2005 01:49

Juist is gaan oefenen. Wat is het daar veranderd tegen vorig jaar. Ze hebben gestofzuigd en alles een beetje netjes gemaakt. Ook zetten ze nu in de zomer de verwarming af. Het parcours vind ik niet echt heel speciaal. Nogal veel haarspeldjes, dat gaat moeilijk worden om in te halen. Ik denk dat de tijden dicht op elkaar gaan zitten. Voor de rest word het hopelijk niet te warm want dan gaat het afzien worden.

Mickey 01-07-2005 20:08

Ik zen gisteren ook met Raceboy gaan trainen, en kzen nie onder de 40.1 geraakt.
tijden waren bij mij meestal lage 40'igers. Khad daar liever nog onder geraakt, maar dat leek gisteren toch nie mogelijk.

Had nie het gevoel dak er nog veel kon af doen hoor, maar persoonlijk vindt ik dat er té weinig afwisseling in de baan zit. :frusty:

Als je trouwens snel ging (op de weinige plaatsen waar dat mogelijk is) dan merkte ik toch dat er redelijk wat grip lag.
Na een tijd begon mijn kart er op sommige plaatsen zelfs wat van te schokken. :eek: :cool:

Welke tijden reden de anderen, die er al gaan trainen zijn??

TOM 01-07-2005 22:17

Ik kan de tijden geven van de 2 uur race.
tijdens kwalificatie was de snelste 39.458 en had ik een 40.781 gereden en vertrok ik op een 6de plaats.
tijdens de race was de snelste ronde: 38.922 en had mijn teammaat een een 39.850 gereden en zijn we 4de geeindigt.

Dus ik denk dat je regelmatig in de lage 39 duikt dat je een goede kans maakt voor een podiumplek.

Frederik 02-07-2005 14:30

Ik ga wss tegen 14 juli rijden,enkele dagen voor de race. Ik zal zien wat ik er uit kan persen. Hopelijk dat het een niet al te vermoeiend circuit is,maar dat zien we dan wel,alvast calamitas racing zal er weer zijn ;) Greetz

Frederik 16-07-2005 13:49

Ik ben gisteren gaan rijden op een van de eerste heatjes van de dag. Circuit biedt enorm veel grip,tamelijk vermoeiend,zeker bij zo een weer en tijden waren alles behalve. Mss te wijten aan het feit dat circuit trager geworden is,ofdat het me weeral niet ligt :D We zulle het straks te weten komen, ik wens iedereen een goede race toe, en dat zoals altijd,de beste moge winnen!

Speesman 16-07-2005 23:24

De race zit er alweer op. Indoorkarting Antwerpen is mijn minst favoriete circuit van de kalender, ondanks het feit dat het heel dicht bij mij thuis ligt. Ondanks een iets mindere kart (trok niet zo hard op) toch de 4de tijd kunnen rijden. Lang achter VDH racing gezeten, maar hem dan uiteindelijk toch kunnen voorbijsteken. Ondertussen was Jurgen van Calamitas Racing 2 me al voorbijgegaan en kon hem helemaal niet volgen. Voor de rest is er eigenlijk niets gebeurd in mijn stint (heb bijna heel de tijd alleen gereden, is vrij saai :) ). Mijn teammaat heeft dan nog 1 positie moeten prijsgeven en zo zijn we dan 5de geeindigd, net voor het andere rhino racing team. Al bij al een redelijk resultaat, er zat niet veel meer in. En ook mijn snelste tijd (39.5) is niet echt om naar huis over te schrijven.

Op naar de volgende race, waar ik normaal gezien een uurtje alleen ga rijden.

redje 17-07-2005 00:02

Voor Calamitas 1 kan ik t simpel samenvatten: ne hattrick volgens t boekske en iedereen gedubbeld. :crazy: :crazy: Zelfs de marshalls konden t niet geloven. :+ :cool:

Giovanni 17-07-2005 14:13

Na wat begonnen was als een desastreus weekend kon ik zoals verwacht een magere opkomst verwelkommen.
Antwerpen staat niet bepaald gekend als het meest technische circuit en beloofde dus ook geen uitdaging te worden voor de meesten onder ons.
Reeds tijdens de qualifs waren er enkele uitschieters te melden.
The Old men kwam postvatten op een 2de plaats, gevolgd door VDH Racing op een verrassende 3de plaats.
Wat volgde was een vrij rustige wedstrijd zonder grote incidenten.
Antwerpen is dus best te doen als er niet teveel volk op de piste is.
Het sezoen is halfweg en krijgt een duidelijke wending.
Calamitas 2 staat afgetekend op kop met in de persoonlijke ranglijst 10 punten voor en in het teamkampioenschap zelf 14 punten verschil.
Een kleine opmerking daarbij is wel dat ze reeds hun joker hebben gebruikt, maar nog geen schrapresultaat !!!
Als ze op dit elan verdergaan, gaat hun dat wel eens kostbare punten kunnen kosten ...
Joris en Karel, beiden bezitter van reeds 3 overwinningen op 5 wedstrijden staan op de 5de plaats maar hebben hun joker nog niet gebruikt.
Zo zie je maar dat alles nog alle kanten opkan.
Het eindresultaat zal hopelijk pas op 17 december gekend zijn ;) :gas:

De stand in het kampioenschap staat reeds online op www.GiovanniHerbots.com of http://users.skynet.be/makkarting .

Voor de liefhebbers van getallen heb ik de complete uitslag van de wedstrijd gescanned en online gezet.
Qualifs hier en de wedstrijd hier .

Voor de meesten onder ons breekt er nu een vakantieperiode aan.
Mag ik dan ook iedereen een prachtige en ontspannende vakantie toewensen.

CU in Herselt !!!

vertigo 18-07-2005 21:39

Persoonlijk vond ik het, ondanks de tegenvallende kart, een zeer leuke race. Leuke strijd gehad met de mannen van VDH Racing, zelfs tijdens de pitstops :+

De site van Rhino Racing is ook wat aangepast na de afgelopen race. Er staan enkele foto's en een compilatiefilmpje(filmpje: terug te vinden onder nieuws) van de race online. Ook een uitgebreid verslag en de uitslag.

www.rhino-racing.be

Frederik 18-07-2005 22:38

Hey, even een feedback. Het was niet meteen de spetterendste race van het seizoen,die hebben we al in Bilzen gehad :) Maar toch was het ook geen fiasco. Antwerp karting was een saai circuit met weinig inhaalmogelijkheden, deed je er dan een, dan overkwam je zaken zoals BRI racing. Anyway,proficiat aan nr 1 en 2 :) en aan alle andere rijders ook die zich fair hebben gedragen. Een 3e plaats is geweldig,alhoewel we in het gedrang komen met ons schrapresultaat,moesten we op dit niveau verder blijven presteren :s Nu uitkijken naar Herselt waar we ,zowel jurgen als ik,goede herinneringen aan hebben overgehouden ;) Het zal weer wat beloven :) Bye allemaal en tot dan (yn)

Speesman 19-07-2005 01:18

Ik heb het ook al via msn gezegd, maar vermeld het hier nog eens: vind het echt wel een heel chique compilatiefilmpje, heb er met plezier naar gekeken!!!

Chauffeur 19-07-2005 12:16

Toch even meegeven dat BRI niet gestopt is omwille van een "strafpenaltie" maar omwille van het feit dat Calamitas 2 op 1 ronde 3 maal achterin reed in de remzone van een rechte lijn. Calamitas 2 was sneller dan BRI maar dat wil nog niet zeggen dat je er iemand moet uittikken op het einde van een rechte lijn. Als je niet op een sportieve manier iemand voorbij kan, blijf er dan achter.
Dat is de enige reden waarom ze gestopt zijn.

In Bilzen een proficiat voor de sportiviteit, in Antwerpen zouden ze over je gereden hebben als ze niet voorbij konden.

redje 19-07-2005 12:32

Quote:

Originally Posted by Chauffeur
Toch even meegeven dat BRI niet gestopt is omwille van een "strafpenaltie" maar omwille van het feit dat Calamitas 2 op 1 ronde 3 maal achterin reed in de remzone van een rechte lijn. Calamitas 2 was sneller dan BRI maar dat wil nog niet zeggen dat je er iemand moet uittikken op het einde van een rechte lijn. Als je niet op een sportieve manier iemand voorbij kan, blijf er dan achter.
Dat is de enige reden waarom ze gestopt zijn.

In Bilzen een proficiat voor de sportiviteit, in Antwerpen zouden ze over je gereden hebben als ze niet voorbij konden.

Tja, moest ik vorig jaar in FKI dan ook stoppen omdat Dries me liever rechtdoor van de baan duwde dan me proper in te halen (en dat was helemaal mogelijk want hij was zeker sneller op de rechte lijn)????
Dries heeft op dat vlak weinig recht van spreken.
Als je zelf tikken uitdeelt, moet je er tegen kunnen dat je er terugkrijgt. En trouwens, het is niet omdat hij snel is, dat hij het recht heeft om tikken te geven.

Schuif de schuld dan ook niet volledig af op Calamitas 2.

All times are GMT +2. The time now is 02:49.