De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   premier F1 uitgesteld in 2001, welkom World Superleague Formula in 2008. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=1122)

Yannick R 01-08-2007 13:42

Ik had zelfs gelezen in HLN dat Astromega het team wordt en D'Ambrosio mogelijk de rijder is.

redje 01-08-2007 15:23

In het Nieuwsblad was het Astromega en Bas Leinders.;)

Raceboy 01-08-2007 16:43

Leinders lijkt me logisch aangezien hij ook in het vorige project voor Anderlecht ging rijden.

Mark 21-11-2007 21:29

Quote:

In deze serie twintig voetbaclubs het tegen elkaar op, waaronder PSV Eindhoven en RSC Anderlecht. De 'thuisrace' wordt gehouden op het circuit van Zolder op 4 en 5 oktober, tegelijkertijd met de populaire A1 Grand Prix op Circuit Park Zandvoort.

Aug 30/31: Donington Groot-Brittannië
Sep 20/21: Nürburgring Duitsland
Okt 4/5: Zolder België
Okt 18/19: To be announced Italië
Nov 1/2: Estoril Portugal
Nov 22/23: Jerez Spanje

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=9243
Krijgen we afgeschermde vakken op de tribunes voor fans van de verschillende clubs? ;):D

FIRE 21-11-2007 22:56

Wat een planning weer :rolleyes:

Ottooke 21-11-2007 23:49

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 223387)
Wat een planning weer :rolleyes:

Het kon inderdaad beter gepland zijn. Misschien heeft Zandvoort weer geluidsdagen te kort en gaat de A1 GP niet door. Dan is er geen probleem meer met dubbele planning. :+

Ik ben eens benieuwd of we veel voetbalsupporters gaan vinden op een circuit.

marcel 21-11-2007 23:51

dat heet concurrentie
als je in de BeNe-regio voor een kalender moet zorgen, waar er maar één "top"-evenement tegelijk is, moet je of wel in de week beginnen racen, ofwel moet je evenementen schrappen.

Nicki_Mks 23-11-2007 17:25

Quote:

Originally Posted by buchinski (Post 216364)
Neen, heren dames, als dit bewerkelijkt wordt en de autosport richting voetbalstadium opschuift, dan zweer ik het.... dan kap ik ermee. Dan ga ik 's zondags in mijnen hof zitten met een biertje, de mp3 in mijn oren en ga ik leuk in het zonnetje liggen kijken naar het geboomte. That's a promise.

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 216378)
Gaan we samen een clubje oprichten van zwaar teleurgestelde autosport-liefhebbers die de verloedering van onze sport niet meer kunnen aanzien?

Quote:

Originally Posted by Superdiesel (Post 216379)
Can I join the club?

Is dat clubje nu al opgericht? Ik wil ook lid worden.

guntha 24-11-2007 21:31

Ik vind het idee eerder hilarisch. Heb er niks op tegen dat ze wagens maken met zo een livery op. Laat dan wel professionele rijders ermee rondrijden en geen spelers van de ploeg waar de wagen voor rijd.
Maak u maar geen zorgen. Voetbal fans ga je niet zien in zolder.

Yannick R 25-11-2007 14:46

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 223504)
Laat dan wel professionele rijders ermee rondrijden en geen spelers van de ploeg waar de wagen voor rijd.

Dat doen ze dan ook..

ICEMAN 25-11-2007 16:11

Bas Leinders zal (tot nu toe) niet voor Anderlecht rijden.

Bron: Bas zelf

Mr.Dallara 28-11-2007 18:06

Quote:

Anderlecht stelt paars-witte bolide voor

De groepsfase van de Champions League heeft Anderlecht dit seizoen niet gehaald, maar toch zal het in 2008 toch strijden tegen AC Milan, PSV, Galatasaray en andere Europese topteams. De Brusselse club doet dat in de Superleague Formula, een nieuwe autosportcompetitie voor voetbalclubs.

Anderlecht stelde woensdag zijn paars-witte bolide voor. Aan de competitie nemen allemaal identieke racewagens deel, gebouwd door het Amerikaanse Elan Motorsports en aangedreven door een V12-motor, op punt gesteld door Menard (ex-Arrows). Het kampioenschap begint in augustus in het Engelse Donington en trekt op 4 en 5 oktober naar het circuit van Zolder.

De auto van Anderlecht wordt ontwikkeld door het Belgische team Astromega, het team van de voormalige piloot Mikke Van Gool, dat ook de racewagens van Flamengo en van Team China in de Formule A1 GP voor zijn rekening neemt. Wie aan het stuur komt van de paars-witte bolide, is nog niet bekend, maar zowel Anderlecht als Team Astromega hoopt op een Belg.
Astromega gaat dus naast hun Chinees A1GP project ook de Superleague Formula wagens van Anderlecht en het Brasiliaanse Flamengo runnen.

Tjongens tjongens, als ze er nog maar aan zouden denken om geen belg in de wagen van Anderlecht te steken heeft heel het project voor mij ook geen enkele waarde meer!
Een Belgisch A1GP team hebben we niet en lijkt er maar niet te komen, dan hebben we nu (ongeloofelijk maar waar) een Belgische club die meedoet aan de Formula Superleague en dan zijn ze er nog niet zeker van dat ze wel een Belg gaan laten rijden in de paarse auto... :fight: :rolleyes:

marcel 28-11-2007 23:48

en dan? er spelen toch ook nauwelijks Belgische voetballers in de Jupiler-league?

ik zou ook gewoon liever winnen dan per se een Belg te laten rijden. de combinatie zou geweldig zijn, maar als ik moet kiezen, kies ik voor het eerste

Nicki_Mks 30-11-2007 12:58

De reactie van Roger Dejaeghere op pitstop.tv is interessant. Hij heeft zeker wel een punt, maar bij mij blijven de negatieve gevoelens overheersen. Heb, dodelijke ongelukken buiten beschouwing, nog nooit op zoveel Vlaamse mediakanalen zoveel over autosport gezien als de voorbije dagen. Maar ofdat dit ten koste mag gaan van onze identiteit... Mij zien ze in elk geval niet in Zolder, tenzij binnen een paar jaar, indien echt zou bewezen zijn dat de negatieve elementen van de voetbalsfeer niet naar het circuit verplaatst worden.

Mr.Dallara 30-11-2007 23:16

De Belgische paars-witte wagen is nog maar enkele dagen voorgesteld en de "race" voor het zitje is direct begonnen!
Langs alle kanten worden namen vernoemd, een lijstje: Heylen, Goossens, Leinders, Saelens en zelfs Hillebrand. Van Hool laat overduidelijk blijken dat Baguette, D’Ambrosio, Verdonck en Vervisch niet in aanmerking komen voor het zitje in 2008, 2009 is tuurlijk een ander verhaal...

Op autosport.be staat een zeer intressant intervieuw met Mikke van Hool:
Quote:

Superleague Formula: Touwgetrek!

De slag om het Anderlecht-zitje in de nieuwbakken Superleague Formule-kompetitie heeft niet lang op zich laten wachten.

....

"Dit is nieuw voor mij" grapt de oud-F3000-rijder, "in zo’n luxepositie heb ik me voorheen nog nooit bevonden, plots wil iedereen voor Astromega rijden. Het klopt dat ik al meermaals met Jan Heylen heb gepraat.Gezien zijn prestaties in ChampCar voldoet ie tevens aan de sportieve vereisten al spelen hier ook nog andere elementen mee.. In tegenstelling tot Nico Verdonck heb ik Bas Leinders zelf nog niet gehoord maar Val Hillebrand heeft gepoogd me te bereiken en met Marc Goossens en David Saelens was er recent e-mailverkeer.
Tja, ikzelf wil in dit stadium niets of niemand uitsluiten maar ik dacht niettemin aangevoeld te hebben dat de organisatoren van de Superleague Formula er niet echt gebrand op zijn om,indien het ook anders kan, met de oude generatie in zee te gaan. Net zo min als dat ik mensen zou gaan betalen om bij Astromega te rijden. Polemieken hieromtrent laat ik over aan de media.
Kijk, ik wil mezelf vandaag of de eerstkomende weken geen druk op de schouders leggen en bovendien rustig overleggen met m’n partner Werner Gillis. Veel zal ook afhangen van wie wat waar zal rijden en wie zich te gelegener tijd vrij kan maken. In juli worden twee keer drie testdagen voorzien en wellicht beginnen we hieraan met twee, drie rijders om dan te vervolgen met nog één enkele piloot. Of dat een Jan Heylen is of een jong talent zal dan wel blijken. Ik herhaal hier overigens wat ik pas gisteren aan Autosport.be heb gezegd: we gaan de jonge Belgische wolven, waar ze ook rijden, komend seizoen nauwlettend in de gaten houden; aan de Baguette’s, Verdonck’s, D’Ambrosio’s en andere Vervisch’ om zich in de kijker te rijden".
Het lijkt er op dat Heylen op pole staat voor het Anderlecht zitje, al hoop ik persoonlijk dat "The Goose" nog eens z'n talent mag laten zien in een top formule wagen.

All times are GMT +2. The time now is 16:25.