Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik vind dat je ook niet te critisch mag zijn als het over racefilms gaat, dat moment dat ze in Days of Thunder die ijsjes zitten te eten is toch mega grappig...
Trouwens in Le Mans zitten er ook enkele fouten hé; die 917 die crasht is eigenlijk een Lola (goedkoper).
|
Ja, en die crashende Ferrari 512S is ook een Lola, maar alle andere beelden van de race zijn het WEL echte Ferrari's en Porsche's. Ik meen me trouwens te herinneren dat zowel Ferrari als Porsche niet akkoord waren met het crashen van één van hun eigen wagens, en dan spreken we niet alleen maar van de kostprijs. Net zoals er nu automerken zijn die niet willen meewerken aan PS2 spelletjes tenzij het crashen van hun wagen geen herkenbare schade aanbrengt, wilden de grote 2 toen ook niet dat hun echte wagens crashten. En bovendien, een 917 of 512 laten crashen voor een film... duur hobbieke zelle!
Pittige anecdote over "Le Mans" is dat Enzo Ferrari niet kon leven met het idee dat Porsche de 24 uur in de film zouden winnen (net zoals ze in 1970 in het "echt" gedaan hebben trouwens) en dat hij toen het beheer van het Ferrari-wagenpark overgelaten heeft aan zijn naaste medewerker... Jacques Swaters, toenmalige teamchef van de "Ecurie Francorchamps", een Belgische renstal dus die gedurende enkele weken het ganse pak fabrieks-prototypes van Ferrari beheerd heeft...
|