De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Community-forum (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Spaceshuttle Colombia Ontploft (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=4206)

schumivill 02-02-2003 03:03

Deze dingen gebeuren niet veel hé,daarom lijkt het ook veel erger,maar al die doden in het verkeer dat zijn dingen die we al "gewoon" zijn geworden om het zo te zeggen.

Raceboy 02-02-2003 13:24

Quote:

Tientallen personen in Texas zijn medisch behandeld nadat ze brokstukken van de gisteren verongelukte ruimteveer Columbia aanraakten. Een politiewoordvoerster zei dat sommige mensen in ziekenhuizen moesten worden opgenomen.

De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA en de autoriteiten waarschuwden gisteren direct na het ongeluk al voor de brokstukken, omdat die giftig konden zijn. Ook wil de NASA voorkomen dat mensen de restanten meenemen, omdat ze nodig zijn voor het onderzoek naar de oorzaak van het ongeluk.

Kort na het uiteenvallen van de Columbia werden op de veilingwebsite eBay echter al de eerste brokstukken aangeboden. eBay heeft die aanbiedingen uit het bestand verwijderd. Een woordvoerder van eBay sloot niet uit dat er bedriegers of grappenmakers aan het werk waren.

bron: fok.nl

sledge 02-02-2003 14:00

Quote:

Originally posted by schumivill
Deze dingen gebeuren niet veel hé,daarom lijkt het ook veel erger,maar al die doden in het verkeer dat zijn dingen die we al "gewoon" zijn geworden om het zo te zeggen.
Zo is het ook. Dagelijks sterven er jammer genoeg mensen in een auto-ongeluk, mischien ook zelf bij treinongelukken. Maar hoe vaak gebeurd het dat een Space Shuttle bij de terugkeer naar aarde gewoon in stukken breekt? Daardoor heeft zoeits een hoog media gehalte en kwamen er extra nieuwsuitzendingen. Ik vraag mij wel af of er zoveel heisa zo rond geweest zijn indien het een Russisch ruimtetuig was?

sledge 02-02-2003 14:17

nu op www.nasa.gov te downloaden:

STS-107 Press Kit
An overview of the mission, including crew biographies and descriptions of the experiments.

download hier

Beemer 03-02-2003 09:25

Laten we het zo stellen, elke dode is er één teveel! Maar ruimtevaart heeft risico's en ik denk dat die het nemen wel waard zijn. Alleen jammer dat zoiets is gebeurd. Misschien tijd voor een nieuw ontwerp van de spaceshuttle?

Bart.Vandecavey 03-02-2003 10:12

Quote:

Originally posted by Beemer
Laten we het zo stellen, elke dode is er één teveel! Maar ruimtevaart heeft risico's en ik denk dat die het nemen wel waard zijn. Alleen jammer dat zoiets is gebeurd. Misschien tijd voor een nieuw ontwerp van de spaceshuttle?
Ze zijn lang bezig aan het ontwerpen van een nieuwe spaceshuttle maar nu is de vraag als het niet goedkoper is om terug met stappenraketten te werken...

Beemer 03-02-2003 10:35

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Ze zijn lang bezig aan het ontwerpen van een nieuwe spaceshuttle maar nu is de vraag als het niet goedkoper is om terug met stappenraketten te werken...
Goedkoper? Ik denk dat hun eerste prioriteit veiligheid van de astronauten zou moeten zijn. :offtopic: In de film Armageddon zat daar een leuk stukje over in, Op het moment dat ze klaarzitten voor liftoff zegt rockhound: "how does it feel to know that you are sitting in an aircraft with xxx moving parts that are all build by the lowest buider?" (laatste woord is 99% fout ;))

Bart.Vandecavey 03-02-2003 10:40

Quote:

Originally posted by Beemer
Goedkoper? Ik denk dat hun eerste prioriteit veiligheid van de astronauten zou moeten zijn. :offtopic: In de film Armageddon zat daar een leuk stukje over in, Op het moment dat ze klaarzitten voor liftoff zegt rockhound: "how does it feel to know that you are sitting in an aircraft with xxx moving parts that are all build by the lowest buider?" (laatste woord is 99% fout ;))
Kijk naar de Russen hun techniek staat 100% op punt...

vincentdb2001 03-02-2003 19:41

Quote:

Originally posted by Werner333
Denk ik ook. Stel je voor dat ze later de stukken tegen grof geld verkopen.

Ik ben ervan overtuigd van wel.

Dat is ook gebeurd !!! Zondag op Radio Donna gehoord => een Texaan heeft op E-Bay stuken van de Shuttle proberen te verkopen :no: ... Ze hebben dat er dan ook zo snel mogelijk eraf gehaald.

Vincent

Mario 03-02-2003 19:46

Ik stel me toch vragen bij het nut van de ruimtevaart. 'k Denk soms dat het gewoon is om het menselijk vernuft te bewijzen, om onze ijdelheid te bevredigen.

airco 03-02-2003 19:50

bwa laat ons even denken

- weervoorspelling
- trans-continentaal telefoneren
- GPS
- Live-televisie

maar enkele van de dingen die onmogelijk of veel moeilijker zouden zijn zonder ruimtevaart.

Sennake 03-02-2003 20:00

Niet te vergeten het long-time doel : op een dag is onze aarde gewoon te klein voor haar bevolking (of te onbewoonbaar)...

schumivill 03-02-2003 20:01

Quote:

Originally posted by Mario
Ik stel me toch vragen bij het nut van de ruimtevaart. 'k Denk soms dat het gewoon is om het menselijk vernuft te bewijzen, om onze ijdelheid te bevredigen.
Zonder ruimtevaart géén satelieten,geen beelden van verre planeten,ik vind ruimtevaart absoluut wel de moeite hoor,maar het blijft een riskante onderneming (en een dure)maar al die mensen hebben er de gevaren erbij genomen,las net in krant, AL 21 ruimtedoden,in 40 jaar wel te verstaan hé,dus moesten er zoveel doden in het verkeer vallen (21 in 40j) dan zou men roepen van hoe ongelooflijk veilig ons verkeer is enz.,en wat nut heeft een boeing die met 300 personen neerstort(300 in één klap),veel minder dan ruimteonderzoek denk ik toch.

Beemer 03-02-2003 20:12

Quote:

Originally posted by Sennake
Niet te vergeten het long-time doel : op een dag is onze aarde gewoon te klein voor haar bevolking (of te onbewoonbaar)...
Of hebben we ze helemaal naar de haaien geholpen en gaan we lekker op Mars wonen! Ik heb daar trouwens nog een reportage over gezien op canal+, best al intressant

airco 03-02-2003 20:17

Quote:

Originally posted by Sennake
sorry maar daar geloof ik dus niet in zele
Misschien aardig voor in een boek van Jules Vernes .... Maar Realistisch ? Nee ... niet echt ...

All times are GMT +2. The time now is 10:03.