De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT Brno (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5125)

Mistery 25-05-2003 19:18

Waarschijnlijk zijn de webmasters momenteel de site aan het updaten, effe geduld dus... ;)

airco 25-05-2003 19:19

ok thx

Sennake 25-05-2003 19:45

Quote:

Originally posted by redje
En t is weer koekenbak. Kent da team wel iets van de vipers, want ik begin da serieus te betwijfelen.
Ik had beter zelfs niet eens gezegd dat ik die woorden niet meer durf uit te spreken &àç§é@???!!!

Raceboy 25-05-2003 19:57

Quote:

Originally posted by Mistery
Als je eventjes het verslag leest op de site van Anthony, dan zal je merken dat deze tegenslagen niets te maken hebben met de (technische) kennis van het team. De factor PECH overheerst, en dat is nu eenmaal een kwelduivel waaraan je weinig kan doen...
Effe een quote van Lauda bovenhalen: " Eén keer pech is waarschijnlijk, twee keer is mogelijk, drie keer dan is er iets anders aan de hand."

Mistery 25-05-2003 21:38

tja...ik kan daar maar één ding op zeggen : Lauda heeft dan zeer veel aan de hand gehad...

JPMontoya 25-05-2003 22:08

Ik bemerk na 4races dat de Vipers er gewoon niet meer aan te pas komen. De hegemonie van vipers op het allerhoogste niveau is voorbij.

airco 25-05-2003 22:16

Quote:

Originally posted by JPMontoya
Ik bemerk na 4races dat de Vipers er gewoon niet meer aan te pas komen. De hegemonie van vipers op het allerhoogste niveau is voorbij.
Voortaan graag iets meer onderbouwde kritiek. Discussiëren doe je met argumenten, niet met oneliners.

Het klopt dat de Vipers niet echt geweldig scoren in het klassement. Toch denk ik dat je als neutrale toeschouwer moet vaststellen dat hier nog geen definitieve conclusies uit getrokken kunnen worden wat betreft de capaciteiten van de Viper ....

Op een stuk carbon rijden kan iedereen overkomen ..... Ook de Ferrari's of de Listers.

*OT*
Van een hegemonie van Ferrari in de F1 was na de eerste 3 races van dit seizoen ook niet veel te merken. Was ze voorbij ? nee verre van ....
*/OT*

Sennake 25-05-2003 22:31

Quote:

[list=1][*]De Gt-klasse van de 24 uren van Le Mans zijn de laatste 2 jaar al gewonnen door een Corvette. Geen Viper dus.[*]Je trapt een open deur in door tegen Anthony Kumpen te zeggen dat de Viper niet meer de GT-wagen van de toekomst is. Eigenlijk was hij niet eens van plan om nog FIA-GT te rijden en bovendien : waarom denk je dat hij met het project Pagani bezig is?[*]Om daardoor te stellen dat de Vipers er gewoon niet meer aan te pas komen, vind ik schromelijk overdreven. De Force One Vipers vormen nog altijd een ernstige bedreiging van de concurrentie, en alhoewel de Viper "uitgeëvolueerd" is, kan hij zeker nog mee met de kop van het startveld en is hij in handen van Anthony Kumpen en Mike Hezemans zelfs nog geregeld de snelste van het veld. Dat pech hen telkens van een podiumplaats afhoudt doet niets af van de sterkte van de Viper.[*]Ik ben ervan overtuigd dat er dit seizoen nog overwinningen inzitten voor een Viper. Ik ben er evengoed van overtuigd dat hun rijk bijna uit is. Maar niet meer meekunnen? No way![/list=1]

Gilles 25-05-2003 22:36

Quote:

De Vipers heersen nog steeds over de Belcar ...
En de Viper zit misschien aan het einde van haar evolutiecyclus, maar Anthony en Mike hebben de voorbije 2 races duidelijk laten zien dat de Viper van Force One meekan met de Listers, Saleens en Ferraris! Telkens kwam er pech aan te pas om hen van het podium te houden!

Laten we overigens de overwinning van AK en Mike in Donnington vorig jaar niet vergeten ... dat was de enige race waar alles een beetje meezat!

Als we dit jaar ook van die races krijgen waar alles bij meezit, dan zie ik AK nog enkele keren op het hoogste schavotje staan!

JPMontoya 25-05-2003 22:37

Komaan als je ziet dat vandaag de 1ste Viper nog achter de 1ste NGT wagen finished. Kan je toch duidelijk stellen dat na bijna 5jaar onafgebroken aan de top, er toch stillaan betere, nieuwere wagens in het veld komen. Ik zeg ook niet dat de Vipers worden weggereden hé, ik zeg dat ze niet meer prominent meevechten voor de overwinning in FIA-GT.

Intrinsiek zijn er snellere wagens bijgekomen, en de viper is niet meer het wapen om het FIA-GT kampioenschap naar je toe te trekken. Zoals dat in de voorgaande jaren, wel het geval was.

Belmondo Racing heeft dit misschien ingezien, en is slim genoeg om niet meer in FIA-GT te rijden. Maar dat weet ik niet. We mogen ons ook niet blind staren op de hegemonie van de Vipers in Belcar é.

airco 25-05-2003 22:56

Dit laatste is qua reactie al heel wat gefundeerder .... Niet dat dit de enige waarheid is. Maar je komt als poster heel wat minder bot over :)

flugel 25-05-2003 23:08

is dat niet hetgene wat de autosport mooi maakt het constant evolueren van de wagens? Maar goed dat er ook andere (snelle) wagens zijn...

Sennake 25-05-2003 23:16

Quote:

Ik zeg ook niet dat de Vipers worden weggereden hé, ik zeg dat ze niet meer prominent meevechten voor de overwinning in FIA-GT.
Dat is ook al heel wat genuanceerder dan (ik citeer) : "Ik bemerk na 4 races dat de Vipers er gewoon niet meer aan te pas komen". Eigenlijk zei je dus wél dat de Vipers weggereden werden. Maar goed, zoals je het nu verwoordt kan ik je stelling gerust bijtreden. Geen enkele racewagen is voor de eeuwigheid. En volgend jaar zullen er misschien zelfs geen Vipers meer meedoen in de FIA-GT. Of zeer weinig. Carsport Modena is alvast stellig van plan om een Pagani in te zetten vanaf 2004. Andere teams zullen volgen. En de Viper zal stilaan zijn werk gedaan hebben en op pensioen mogen gaan. Dat is de wet van elke creatie op aarde, of het nu levend is of een machine. Maar toch geloof ik dat zijn rol nu nog niet helemaal uitgespeeld is.

Mark 25-05-2003 23:51

Hmmm, de 24 uur van Spa 2003......... ik zet mijn geld op een Viper.

2004 is koffiedik kijken met alle geruchten die de ronde doen. "fabrieks teams", composiet wagens nieuwe stijl (eentje daarvan is de Pagani), oude stijl wagens (550's, Listers, Vipers) die op compensatie kunnen rekenen.........

Voor de sprintjes in het FIA GT reken ik dit jaar op de Listers, 550's en Saleens.......wellicht dat een Viper kan winnen als zij alles mee hebben zitten en de rest wat pech

laurent 26-05-2003 10:26

Quote:

Originally posted by Gilles
De Vipers heersen nog steeds over de Belcar ...

In de belcar wel ja, maar hoe komt dit? Omdat het nivo van de Belcar toch iets lager ligt als de FIA GT...
Moesten in de Belcar wagens rijden als in de FIA GT, 550s, Listers etc, dan zagen we hier t zelfde....

All times are GMT +2. The time now is 18:22.