![]() |
Originally posted by Marshal
Dan blijf ik er nog steeds bij dat er teveel oranje hesjes worden uitgedeeld. Het kan toch niet zo zijn dat een 18 of 19 jarige met een pocketcamera een oranje hesje mag dragen. Volledig mee akkoord ! Het gaat trouwens niet alleen over jongeren, pocketcamera's of oranje kazuifels hoor. Er zijn meerdere houders van media accreditaties die nooit (of uiterst zelden) iets publiceren, wat natuurlijk ook niet goed te keuren is. Weet trouwens iemand of er zoiets bestaat als een belgische versie van de DAPA? De RACB beschikt over een stricte medialijst. Jammergenoeg houdt RACB geen rekening met "nieuwe media", ook al zijn deze officiële websites. Persafgevaardigden van teams of piloten vallen voor RACB ook uit de boot. Een gulden middenweg zou natuurlijk iets logischer zijn, maar ja... breng dat maar aan het verstand van de heren in Brussel... |
Ik vind idd ook dat er teveel van die oranje vestjes zijn uitgedeeld...
Als je dan inderdaad ziet met wat voor "toestellen" sommigen rondlopen, dan rijzen er toch serieuze vragen... |
wat ik persoonlijk raar vond is dat er tijdens de World series veel minder pers leek te zijn dan tijdens het New race festival, ze zou andersom verwachten.
|
Begrijpelijke reactie, doch tijdens de WS was er in het perscentrum zowat het vijfvoud qua aantal journalisten als tijdens het NRF. Maar ja, da's nu eenmaal de plaats van waaruit veel journalisten werken hé. Je ZIET hen niet steeds, maar ze ZIJN er wel !
|
Vond de persruimte nou ook niet echt druk, het was wel drukker dan tijdens het new race festival maar er was ruimte genoeg voor iedereen, heb dat weleens anders gezien.
|
Quote:
in ieder geval het kost veel zo digitaal en analoog gaan zie ik niet meer zitten :D |
en verder nu ni om te dikkenekkerig te doen maar op www.marcgoossens.com staan enkele fotos van mij.
zouden jullie een recensie van de fotos willen posten, dan weet ik of ik goe bezig ben. ze staan onder nieuws en dan holy herck zoeken tussen de titeltjes |
Quote:
|
dat kan ik begrijpen maar dan zouden de mensen die 19jarige snotapen met een pocketkodakse ook ni mogen bekritiseren als die gepubliceerd worden, nietwaar
|
Zo snijdt de persdienst van de Spa Euro Race dit probleem aan :
Quote Email: "Hebt U geen RACB-kaart of kan U geen bewijs leveren van artikels de voorgaande jaren of ontbreekt de stempel van een officiële instantie op Uw aanvraagformulier, dan kan U zich de moeite besparen. U zal niet geaccrediteerd worden. Ter herinnering: een perskaart is een werkinstrument en geen gratis inkomkaart. Mocht U die wensen, probeer dan eerder Uw geluk bij Pierre Delettre (organisator van deze wedstrijd, red.), een ander lid van de organisatie, een bevriend rijder of een merkinvoerder. Ook ter herinnering: het bezit van een fototoestel maakt van U nog geen fotograaf. Net zo min als het bezit van een kogelpen van U een journalist maakt. Om van de persdienst te kunnen genieten, moet U over de Spa Euro Race berichten in een erkend medium. De persdienst dankt U voor Uw begrip." Unquote Email Is dit nu echt zo moeilijk te begrijpen? Moet een circuit of een organisatie zich echt gaan plooien naar om het even welke amateurfotograaf? Me dunkt van niet. Ik kan de persdienst van de Spa Euro Race enkel groot gelijk geven! Ofwel werk je voor een erkend medium (Radio-TV-Geschreven Pers-Erkende website-Persattaché van een team/piloot) en dan wordt je accreditatie in overweging genomen, ofwel ben je een autosportfanaat in hart en nieren, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat je kan genieten van alle faciliteiten die geaccrediteerde perslui toegewezen krijgen. PS : puur toevallig kwam die mail van de Spa Euro Race in de bus, één dag nadat hier deze topic ontstond. Het lijkt me duidelijk dat deze organisatie hier ook wel enkele regels op dit forum gelezen heeft. Ze stellen het dus zeer duidelijk hé... Of gaan we nog blijven doordraven hierover. 't Is al erg genoeg dat een organisator een dergelijke stelling moet innemen, omwille van sommigen... |
't is toch echt niet te schatten. Ik ben amateurfotograaf, neem foto's van achter 'de'n draad' en zal dat blijven doen. Het leuke is immers naar goede plekken op zoek te gaan, van waar je mooie foto's kan nemen. Wie zoekt die vindt, alhoewel er op Zolder niet zo veel zijn maar toch, je kan dan met foto's naar huis die anderen niet hebben. Want waar veel fotografen staan, trek ik geen foto's. Die zijn dan toch quasi allemaal van op dezelfde locatie getrokken.
Mijn boodschap aan álle amateurs is, betaal die 10 of 15 euro entree nu eens, trek leuke foto's voor je zelf, post die op je eigen website en als je écht goed bent, zal je vroeg of laat wel opgemerkt worden en zal je eventueel de mogelijkheid geboden worden om het iets professioneler te doen. Leer gaan vooraleer je kan lopen. Kwaliteit komt altijd bovendrijven en je moet altijd onderaan de ladder beginnen. Velen zijn geroepen maar weinigen uitverkoren. Be the best en je zal vroeg of laat wel de vruchten plukken van je jarenlange amateurwerk. |
natuurlijk wil iedereen zo kort mogelijk bij het circuit staan om foto's te maken. maar als iedereen de faciliteiten krijgt wordt het voor de mensen die er hun beroep staan uit te oefenen erg moeilijk om vlot te kunnen werken en niet onder de voeten gelopen te worden.
Voor veel amateurfotografen steken de baanposten hen de ogen uit. zij staan merendeel met een toestel in aanslag (of dat mag is een andere discussie) en de gewone bezoeker moet dan bijzonder creatief zijn om bruikbare foto's te maken. |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Al een geluk dat er aan vrijwilligerswerk regelmatig nog leuke kantjes steken ...... Er zouden er anders maar weinig overschieten me dunkt .... |
Quote:
Ter info, tijdens het World Series weekend heb ik op zondag ochtend tijdens de warm-up 2 * 10 minuten foto's gemaakt. Toen waren mijn vier rolletjes van 36 opnamen op ;) Mag dat als je drie dagen lang voor de kat zijn viool langs de baan staat? Dank u. |
All times are GMT +2. The time now is 18:49. |