![]() |
Ik heb voor de eerste keer meegedaan aan zo'n dark race en vond het eigenlijk vrij leuk. Meegedaan in race 2. Soms zonder nadenken gewoon gokken waar de bocht licht. (vooral eerste bocht na start en helemaal achteraan) We zijn vanop een 11de plaats gestart en 7 de geeindigd, dus dat viel eigenlijk ook allemaal goed mee.
|
@ foreverkarting
mogen we de volgende race zelf een rood pinklichtje op de kart bevestigen. à la 24h belcar gehalte. zodat ik mijn teammaat kan herkennen. waar hij ergens zit? @ kartboyke: Ik heb de vorige jaren een goei leerschool gehad bij ne goede leermeester he hihi. Grts, Maarten |
Ja, tuurlijk. De led-verlichting op de karts zal wit zijn, dus zal je rood pinklichtje dan nog steeds opvallen.
Groeten, Frederik |
Kan men iets meer verlichting op de kartbaan geven ook?
Er zijn enkele hoeken van het circuit toch iets te donker. |
Deze 1e special dark race is goed en leuk verlopen en er zijn dingen die nog verbeterd zullen worden.
Naar de volgende dark race toe hebben we: - speciale extra verlichting aan die 180° bocht aan de ventilatoren - led-verlichting op de karts vooraan, die voldoende lichtintensiteit hebben om je ook te begeleiden bij elke bocht - verlichting pits zal blijven branden, zodat de teampiloten mekaar beter kunnen opmerken en de wissels/stops duidelijk kunnen gebeuren Groeten, Frederik |
In de pitstraat was het eerst donker wat niet echt logisch was.Dit hebben ze snel opgelost.Is de verlichting van jpr zelf of van u?
Ik moet wel zeggen dat de uitdaging wel erg groot was. Het leek wel een 24 uurs wedstrijd als le mans en dergelijke waar je s'nachts op de op de meeste delen van de omloop geen zicht hebt. Dit was opgezet spel om marc goossens naar voor te helpen denk ik;) . |
Ja, misschien wel een goeie truuk :D
Verlichting is van JPR, maar die extra led-verlichting op de karts werk ik nu uit. En ja, effect vond ik ook super. Ik ben echt aan het lachen geweest in m'n kart omdat ik het zo'n fijne ervaring vond. Het was een 24u- en een junglegevoel met die variërende verlichting. Groeten, Frederik |
Het wisseld effect van belichting kon je wel op het verkeerde spoor zetten zodat je de rijlijn met moeite kon volgen.
Er zijn wel redelijk wat rijders die het hier moeilijk mee hadden.Zelfs piloten die al wat ervaring op jpr hadden. Al goed dat ik toch een ledje op de helm had geplakt.Net voor de wedstrijd ben ik nog snel een fluo stickje op mijn helm gaan plakken zodat het toch een klein beetje opvalt.Ik denk wel dat het zijn dienst bewezen had want in de meeste gevallen gingen de rijders voor me vlot aan de kant. Qua sportiviteit viel het erg goed mee deze keer.Over het tikje dat ik van marc goossens heb gekregen zal ik maar zwijgen:D . Verder geen tikken gehad.Gezien de laatste 2 keer was het dus een grote verbetering;) . |
Mits wat aanpassingen kan het misschien wel een leuk concept worden denk ik. De verlichting was voldoende behalve bij enkele kleurveranderingen, als men dit dan zegt tegen iemand van JPR in de pits werd je bekeken alsof je van mars kwam :D Verlichting op de karts zou heel handig zijn, kwestie van niet te veel geramd te worden, ik dien niet graag als flexitrack ;)
Hetgeen mij eigenlijk het meeste ergerde was het veel te lange wachten. Eerst bij de chrono's, dan nog eens bij de startopstelling... Ik heb geduld maar dit ging er een beetje over ;) Vooral als je dan weet dat je bijna 20 minuten stilstaat voor eindelijk de startgrid gesteld stond en dit bij een temperatuur rond het vriespunt, dan heeft darkracen er meteen een dimensie bij. Kortom het idee en concept zijn misschien wel goed, maar of JPR een evenement van dit kaliber aankunnen? Onze wedstrijd was een ramp, in de chrono's slaagden we er niet in een goeie tijd te klokken, voor een groot stuk te danken aan een oude bekende uit de mak die mij (en mij niet alleen precies :D ) als bumper gebruikte, hij heeft dacht ik zwart gekregen, maar als je niet snapt waarom je zwart krijgt ben je heeeel goe bezig ;) De race zelf, na 10 minuten binnengekomen ik voelde elk botje in mijn lijf kraken (bij wijze van spreken :crazy: ) en ik vond het wat gevaarlijk worden op die manier. Karo heeft dan nog een tijdje gereden en is er ook meegestopt na een stevige aanrijding waar ze haar rug bij bezeerde. |
Ja, led-verlichting vooraan op karts zal het nog duidelijker en beter maken: je ziet een snellere karter goed aankomen en je kan de duels beter beoordelen dan.
Het was jammer van die vertraging bij de 1e race, de transponders deden even moeilijk. Bij de 2e race verliep alles vlot en bij de vorige races ging dit ook steeds goed, JPR heeft zeker de capaciteit en uitrusting. Ik vond het ook vervelend bij die 1e race, maar zo technische hinder kan je moeilijk voorzien. Net ervoor waren er nog verschillende sessies gereden en daarbij verliep alles perfect qua tijdsregistratie. Voor sommigen was het misschien meer aanpassen om in een duister kader te rijden, maar het blijft onnodig om herhaaldelijk tikken uit te delen. Ikzelf heb per ongeluk 1 tik uitgedeeld en heb dan ook direkt m'n handen omhoog gehaald om excuses te bieden. Het zicht vond ik eigenlijk nog prima, maar het wordt zeker nog spannender met verlichting vooraan op de karts. Groeten, Frederik |
lijkt me echt een super fijne race.. alleen jammer dat sint-niklaas zo ver ligt van bilzen.. :( meschien als ik lang genoeg zeur een men pa zen kop komt het toch nog voor elkaar eens een race mee te doen...
|
Flugel,
Het is eerder nog al gebeurd dat ze problemen hebben met de transponders. Het ging niet om problemen met de dark race want eigenlijk viel dit erg goed mee.Het geen me het meeste stoort is zoals ik eerder al eens gezegd heb tegen de fré.De veiligheid van de marshals komen nu wel nog meer in het gedrang.Ik heb het altijd gevaarlijk gevonden en bij deze wedstrijd heb ik bijna iemand omver gereden omdat ik een tik kreeg van een achterblijver die ik net had ingehaald.Hun gele jasjes vallen wel wat op,maar het is nu wel erg donker en ze hebben geen veilige plaatsen om te staan.Ik zou me tich niet goed voelen moest ik iemand verwonden door een crash of dergelijke. De fré ging dit normaal eens bespreken toen,maar ondertussen is dit al lang geleden.Misschien dat ze met een nieuwe baan wel rekening kunnen houden met een veilige staan plaats voor de marshals. Fré,kan je eens de tijden van mijn eerste kwalificatie door sturen alstublieft? Deze ontbreek ik. |
Quote:
Ze hebben vrij redelijke karts.De laatste tijd zit er wel redelijk wat verschil op de karts,maar binnenkort zouden er terug nieuwe karts komen. misschien tot dan;) |
Quote:
Van die marshalls, dat klopt 100% diene gast die aan de pits stond riskeerde zijn leven ! Ik heb hem dan ook maar net kunnen ontwijken. |
Bij mij was het bij het uitkomen van de S-bocht.
Ik kreeg een serieuze duw van achteren waardoor ik niet kon insturen. De persoon die daar stond ging wel wat te ver op de baan staan waardoor het wel even nipt was. |
Ik heb al doorgegeven aan JPR dat sommige marshalls wel eens dicht bij de karts staan of komen, 2 races terug viel dit ook op. Nu met de dark race was het nog anders en zal ik inderdaad voorstellen dat zij eventueel ook lichtjes aanhebben en zich veiliger opstellen. Het zal ook beter opvallen nu wanneer de karts zelf ook met verlichting zijn uitgerust. Veiligheid en sportiviteit boven alles.
De tijden van de chrono's heb ik niet, ik heb enkel de overzichten. Greetz, Frederik |
Het was een hele toffe race vrijdag en intussen zijn er enkele zaken die we graag willen aanpassen om het nog beter en leuker te maken:
- speciale extra verlichting aan die 180° bocht aan de ventilatoren - led-verlichting op de karts vooraan, die voldoende lichtintensiteit hebben om je ook te begeleiden bij elke bocht. Hierdoor zullen de duels ook beter zichtbaar zijn en beter te beoordelen door de marshalls. - verlichting pits zal blijven branden, zodat de teampiloten mekaar beter kunnen opmerken en de wissels/stops duidelijk kunnen gebeuren. Bij de eerste 10' wedstrijd van race 1 was het nog even donker in de pits. - marshalls zullen goed gezien worden door led-verlichting op de karts en voor ieders veiligheid zal ik ook aan hen vragen om zelf al enige verlichting te dragen. Sportiviteit en veiligheid boven alles! De inschrijvingen voor deze special 50' dark race op vrijdag 20 januari kunnen vanaf nu reeds binnenkomen op kartingrace@yahoo.com. Hieronder vind je onze affiche met alle info. Groeten, Frederik http://img465.imageshack.us/img465/6...ebgroot2dq.jpg |
Nog een vraagje...
Mijn lidkaart is niet verlengd.... of gebeurt dat automatisch? grts |
Als je het inschrijvingsformulier hebt ingevuld zijn je gegevens zeker veranderd in computer van JPR. Je kaartje kan je dan laten uitprinten als je een volgende keer bij JPR langskomt. Je kan gerust de referentie doorgeven van de dark race op 16/12 en jouw klantenkaartje wordt dan verlengd.
De klantenkaarten van 1 jaar zijn altijd mee inbegrepen in de prijs, dus alle deelnemers krijgen telkens nieuwe of verlengde klantenkaarten. Groeten, Frederik |
Beste kerstwensen & graag tot in 2006!
Bart Janssen van J&J Racing zorgde voor deze leuke filmpkes van de special 50' dark race op vrijdag 16 december:
http://users.skynet.be\BikerBoy\MVI_2985.AVI (*) http://users.skynet.be\BikerBoy\MVI_2987.AVI (*) (*) Online weergave, downloaden duurt tiental seconden. Volgende special 50' dark race is er op vrijdag 20 januari. Intussen wil ik ook m'n beste wensen voor 2006 doorgeven, een prettige kerst en een fijn Oudejaar! Vele kerstgroeten & graag tot in 2006! Frederik |
Dank u voor de clipjes! Nu kan ik mij toch ongeveer een beeld vormen over de verlichting en zo. Het ziet er wel donker uit...ofwel ligt dat eerder aan de video.
Ik heb wel zin om mij in te schrijven, maar ik vrees dat het niveau een beetje te hoog ligt voor mij. Ik zal er nog even moeten over nadenken! ;) |
Hey Belle,
Ik heb je mailtje gezien en reeds beantwoord. Jij kan gerust meerijden: rijderspubliek is altijd erg gevarieerd en er is telkens een sportieve sfeer. Clipjes tonen inderdaad wel een donker scenario, maar voor het rijden zelf valt dit goed mee. Ook zullen we enkele wijzigingen aanbrengen naar de volgende dark race die het nog beter en leuker zullen maken. Groetjes & een fijne Kerst, Frederik |
Quote:
Ik ga het er mij op wagen...ge kunt maar extra ervaring opdoen en zo'n dark race is toch iets speciaals. :) Nu alleen nog een teammaat zoeken, want dat zou wel handig zijn! ;) |
Een teammaat moet wel lukken, neem gewoon een vriend of vriendin mee. Er zijn altijd nog wel beginners die voor een eerste keer ook eens willen meerijden.
En proficiat met je website, knap fotomateriaal! Groeten, Frederik |
Quote:
Ik zie wel...kheb nog wat tijd hé. En kan desnoods alleen rijden als ik niemand vind...50 minuten is niet overdreven lang. Quote:
|
De 1e race is intussen volboekt. We willen voor de komende special dark race maximum zo'n 22-23 teams op de piste plaatsen i.p.v. 25-27 teams zodat alle piloten wat meer ruimte hebben in dit speciale verduisterde scenario.
Voor de 2e race die avond is het een uurtje later verzamelen, om 22u dan. Hierbij staan nog voldoende teamplaatsen open. Prettige feestdagen intussen & een fijn Oudejaar! Groeten, Frederik |
Frederik, als ge beslist om alleen te rijden, moet je dan een keertje binnenkomen en rond de kart lopen of mag je de 50 minuten gewoon door blijven rijden?
Kun je trouwens al een deelnemerslijst posten voor de eerste race? Thanks! |
Gewoon je stop doen en een 5 tal seconden blijven zitten.
Als je rond je kart gaat lopen word je duizelig. |
Ja, zoals Mario zegt: enkele tellen blijven zitten in je kart, 3 sec. is voldoende.
En definitieve deelnemerslijst van race 1 volgt nog: eerst nog alle teamnamen en betalingen binnenkrijgen. Ik hou je op de hoogte. Greetz, Frederik |
Eerst en vooral een gelukkig Nieuwjaar en een fijn, gezond en leuk 2006 toegewenst!
Nu al een post op 1 januari om je volgend nieuws mee te geven: De eerste special 50' dark race met verzamelen om 21u te JPR Karting is reeds volboekt. Voor de 2e race verzamelen we een uurtje later (om 22u) en hierbij staan er nog voldoende teamplaatsen open. JPR heeft voor deze special dark race ook nieuwe verlichting aangeschaft en dus zullen we terug een uniek en plezant kartingscenario hebben. Deze special dark races houden we enkel tijdens de wintermaanden, dus nu de uitgelezen kans om dit nog mee te maken. Vanaf februari zullen er weer andere races aan bod komen. Wij zullen geen stylo's, post-its of snoepdoosjes uitdelen om je daarbij een gelukkig jaar te wensen. Nee, geen prullen, we willen je trakteren met iets waar je wat mee kan doen. Daarom zal elke piloot die deelneemt aan de special dark race ritkaarten kunnen aankopen tegen een speciale prijs: nl. 2 x 16' karten @ 20 EUR i.p.v. 30 EUR gewone prijs of 4 x 16' karten @ 40 EUR i.p.v. 60 EUR gewone prijs. De briefjes van 20 EUR zijn dus belangrijk en de ritkaarten worden verkocht op de avond zelf: vrijdagavond 20 januari. Als je je ritkaarten nu al wil reserveren, kan je me gerust een mailtje sturen en het gewenste aantal doorgeven. De ritkaarten zijn onbeperkt geldig en kunnen op alle tijdstippen worden gebruikt. Beste nieuwsjaarsgroeten, Frederik |
Persartikel GVA 4ever Karting
Gisteren konden we onderstaand artikel terugvinden in de Gazet Van Antwerpen. Het is een leuke waardering voor de kartclub dat onze laatste Grand Prix race de persaandacht heeft gehaald. Dat was de special 50' dark race op zaterdag 16 december met 54 deelnemende teams.
http://img210.imageshack.us/img210/8...ikelweb3bs.jpg http://img342.imageshack.us/img342/7...tingweb2su.jpg Groeten & graag tot binnenkort, Frederik |
Special dark races: laatste praktische info
Hey,
De special 50' dark race kende terug veel respons de voorbije weken en daarom zijn er 2 races ingelegd voor vrijdag 20 januari: een 1e race met verzamelen om 21u te JPR Karting en een 2e race met een uurtje later verzamelen, om 22u dan. In totaal hebben we nu voorlopig 33 teams. Race 1 telt 20 teams en race 2 telt voorlopig 13 teams. Bij deze laatste race zijn er dus nog voldoende teamplaatsen open. We hebben opnieuw een erg gevarieerd publiek van beginners, geoefende rijders en competitiekarters, dus wil ik aan iedereen vragen om de blauwe vlag (snellere rijder achter u laten voorbijgaan door buitenkant van de piste te nemen) goed op te volgen en botsingen te vermijden. Net zoals bij vorige races willen we die faire en sportieve sfeer op en naast de piste blijven behouden. Nog enkele belangrijke praktische zaken: 1/ Daar ik voor m'n werk nu maandag 2 weken naar de US moet, kan ik er helaas zelf niet bijzijn. Ik heb dan ook goeie afspraken gemaakt met JPR en onze co-organisator Thomas Apers (0496/844.022), waardoor alles vlot en gewoon kan doorgaan. 2/ Alle teams die nog dienen te betalen (latere inschrijvingen via Thomas), kunnen dit gewoon ter plaatse doen (45 EUR/team). Er dient niet meer overgeschreven te worden. 3/ Om de organisatie en administratie voor Thomas doenlijk te houden, zullen de ritkaarten niet op 20/01 maar bij de volgende race in februari verkocht worden. Met de recente prijsverhoging die JPR heeft doorgevoerd (in lijn met de andere kartings en omwille van hogere kosten) zal deze speciale nieuwjaarsgeste beslist de moeite zijn: 2x16' karten aan 20 EUR i.p.v. 32 EUR nu of 4x16' karten aan 40 EUR i.p.v. 64 EUR nu. De special dark races worden ook aangevuld met onze Sint-Niklase finaliste van Miss Sports Belgium 2006, Steffie Collier. Zij zal ook meerijden in een team met de 2e race, jullie een woordje brengen en vragen om haar te steunen in de verdere finale van Miss Sports Belgium 2006. Have a great race!!! Vele groeten & graag tot vrijdag, Thomas - 0496/844.022 Frederik - afwezig dan 4ever Karting http://www.4everkarting.be |
Echt tof om zo die reacties door te krijgen via Thomas. Ik kon er helaas niet bijzijn (ik lees m'n mail nu vanuit Detroit) en had die Dark Races graag willen meemaken. Bij volgende race ben ik natuurlijk terug van de partij, ik zie dat ik weer wat gemist heb.
Een proficiat aan Thomas om dit zo goed op te volgen en de avond zelf zo tof te laten verlopen!! Groeten, Frederik |
Ik vond het alleszins een zeer geslaagde avond. De lichten waren nu zeker in orde...vooral het feit dat de lichten op de voorkant van de karts gemonteerd waren vond ik handig omdat ik zo mijn concurrent al vanop een afstand zag afkomen.
De 1ste race - waarin ik reed - verliep vlekkeloos, er waren geen incidenten en over het algemeen was er sportief rijgedrag. Ik dacht dat ik om de oren zou gereden worden door de snellere piloten, maar dat viel dus heel goed mee, ze pushten niet... Ik moet wel zeggen dat ik halverwege de wedstrijd weinig blauwe vlaggen zag, wat het eerste half uur anders was. Dat vond ik soms vervelend want ik wist niet altijd of ik de kerel achter mij moest doorlaten of niet. Maar ik vond het dus wel plezant. Ik aarzelde eerst wat omdat ik besloot om alleen te rijden maar al bij al viel dat heel goed mee. Toen ik onder de geblokte vlag reed, dacht ik dat nog maar een 30-tal minuten aan het karten was...om maar te zeggen dat die 50 minuten zo om zijn... Ik vind het wel jammer dat het tijdenbord zo klein en ongestructureerd is. Ik vind er nooit mijn tijden op terug en kan moeilijk lezen hoeveel tijd er nog resteert... Kan de JPR daar niets aan doen? Ben alleszins benieuwd naar de volgende race in februari op het nieuwe circuit. Wordt er dan ook in het donker gereden? Of niet omdat het circuit nog maar nieuw is? |
Quote:
De eerste keer is het een beetje zoeken naar de plaats van je nummer maar daarna valt het toch nog mee vind ik. Ik denk niet dat het echt mogelijk is om het veel groter te maken want dan moeten sommige al bijna opzij kijken om hun tijd te kunnen lezen. Het bord is eigenlijk al vrij groot als je er gaat naast staan. En ik kan het weten hoor, toen ik er nog werkte ben ik daar al eens tegen gelopen met menne voorgevel.:+ |
Quote:
Ik zal er de volgende keer eens trachten op te letten. |
Daarnet in VIPS (een showbizz programma op VTM) zei Brunhilde dat ze sinds een maand samen is met Marc Goossens ;) Dus 4everkarting is zelfs al goed voor het liefdesleven :D
Wij hadden trouwens al een klein vermoeden toen :+ |
wie niet...ze konden elkaar amper loslaten...
Er zijn er zo nog die mekaar niet loslaten he flugel :) |
All times are GMT +2. The time now is 13:16. |