![]() |
Quote:
in de "Boucles de Spa 1988" |
Quote:
Ik heb voor de bastos ascona bright red gebruikt. |
Hey iedereen,
Eens een vraag. Kan je Motip verf spuiten op primer van Tamiya? Lesley |
Quote:
|
Motip over tamiya en andersom werk prima. Ik heb beide methodes al geprobeert.
|
Ik zal eerst zeker een proefstukje doen. bedankt voor de snelle reactie.
Lesley |
ik vraag mij af hoe ik het beste de letters in de ( gaas ' grill ) kan krijgen ik heb het ooit met een penseel gedaan maar dat was niet zo mooi
hier is een voorbeeldje http://i203.photobucket.com/albums/a...3-DSC01653.jpg |
Quote:
|
oke thx voor de info
|
Hoe bewerk ik en monteer ik oa de remschrijven van Tremonia? Ik heb vandaag de schrijven mogen ontvangen maar weet niet hoe te beginnen. Kan ik alle onderdelen voorzichtig los knippen met een kniptang, of moet het op een andere manier ? Weet iemand hoe ik de remklauw monteer op de schrijf? waarvoor dienen bv de kleine plaatjes die erbij zitten?
|
Wat is "Tremonia"?
|
|
|
ik heb nog eens een vraag
zit met een decal die een beetje kapot is gegaan op de body kan ik die bijtippen met verf (tamiya potjes waterbassis ) en dan naderhand met blanke lak over van gunze ?? |
Moet kunnen. Tamiya acryl en gunze topcoat vernis zijn beide op acryl basis.
Groeten, Lesley |
Dat gaat Perfect, ik heb dat al gedaan.
|
Quote:
|
en welk zwart zou ik dan het beste kunnen gebruiken ?
de decal zelf is licht glanzend dus dacht ik x1 te gebruiken dat is mat zwart en met de gunze erover zou dat verschil toch klein moeten zijn denk ik dan he :D correct me if I'm wrong |
Quote:
|
oei was de f vergeten erbij te zetten :frusty:
oke dus x18 zal het dan worden :p |
Tamiya paint
Ik ben nog niet zo lang bezig met deze hobby en heb een vraagje over een bouwdoos van tamiya.
Tot nu toe waren de plannen duidelijk genoeg voor mij over de aanduidingen van de type verf bij elke part maar onlangs had ik een doos gekocht( Epson Nsx 2005) en met rubriek painting body stond aangeduid paint dit deel "x-16:5 +x-4:4 +x-2:2 Wat bedoelen ze hier nu eigelijk mee "welke van de drie kleuren moet ik nemen" of moet ze mengen of iets anders ? ;) |
Quote:
|
Tamiya paint
Ok bedankt voor de informatie nu weet ik wat ik moet doen :)
|
heeft iemand een idee hoe ik het beste de ruiten langs de binnenkant kan zwart maken zonder dat alles na de klote gaat
bij de meeste kits zit een windowmask ma bij deze nog niet |
Zelf afplakken.
|
Als er geen window masks bij de kit bijzitten, dan doe ik het op deze manier. Ik neem een potlood en ga langs de lijnen waar de ramen moeten geverfd worden. Nadien breng ik plakband aan van tamiya en dan worden de potloodlijnen zichtbaar. Ik ga daarna nog eens over de lijnen met potlood op de plakband. Daarna ga ik voorzichtig met een zeer scherp mes over de lijnen en verwijder nadien de overtollige plakband en verf of spuit de zichtbare oppervlakken zwart. Hopelijk weet je nu iets meer.
Groeten, Lesley |
Hier staat de manier waarop Eyckles het doet uitgelegd met foto's. Duidelijker kan niet.
|
Ik heb ook nog een vraagje over het juist aan brengen van zwarte lijntjes.
Ik heb onlangs een Porsche 911 Turbo '88 gemaakt van Tamiya , hij is klaar alleen ontbreekt er de zwarte rubber lijntjes rond de deuren en de benzineklep. Ik heb deze bewust niet aan gebracht omdat ik bang ben het modelletje te verneuken door geen vloeiende lijnen te bekomen. Hoe kan dit in de toekomst het beste doen met een soort stiftje ofzo of andere manieren ?:o |
Quote:
Dit is de link: http://forum.depaddock.net/showthrea...149#post217149 |
Quote:
|
ik gebruik een 0.5mm.
|
Er is zelfs een volledige thread aan besteed: http://forum.depaddock.net/showthrea...nkleuren+naden
|
OK Domi ik heb de juiste informatie gevonden alvast bedankt voor de link
|
wie weet welke kleur van spuitbus van tamiya het beste uitkomt van de martini kleuren
ik ben met de alfa bezig en de decals zijn er weer niet super uit en wou dan de kleur rood spuiten http://i811.photobucket.com/albums/z...5/DSC02187.jpg |
Ik zou zeggen ts 36 fluo rood of ts 49, maar ben er niet zeker van. Misschien overwegen om een nieuw vel te kopen van studio27.
Groeten, Lesley |
ts49 heb ik getest en was te donker
ts 8 is ook niet goed ook getest |
Ik heb deze doos ook liggen, dus heb ik even de decals langs de TS-8 en TS-49 gehouden.
Ik heb ze ook langs mijne Primera gehouden die gespoten is met TS-49 en deze is de juiste kleur. Maar blijkbaar is deze TS-49 Bright Red nog te donker, dan vrees ik ervoor omdat dit toch zowat de lichtste kleur rood is die tamiya in zijn gamma heeft. Maar als je alles wat rood is , spuit, dan valt het toch niet op dat het ietjes donkerder is. Nu, ik heb eigenlijk de Martini-decals (striping en logo's) niet nodig, dus mocht je interesse hebben, laat me maar iets weten.;) |
Quote:
|
heb eens op een stuk plakband gespoten toen straks ma moet eens gaan kijken en dan kan ik dat er langs plakken en een goed vergelijken
en de decals die op de motorkap komen is denk ik onmogelijk om mooi te laten overkomen er zijn teveel losse stukken . decals die ik heb zien er versleten uit en als ge in het licht kijkt is het juist dat en plooitjes en barsten inzitten maar ik ben zeker als er gunze over komt dat het niet zichtbaar is maar ze zijn ook nog niet eens goed bewerkbaar met sol dus is weer een klotejob . gij gaat de jagermeister versie maken zeker |
bij domino is er wel een set van zeropaints Martini Racing Colours voor 15.50 € maar wat gaat dat dan geven op tamiya en gunze
|
All times are GMT +2. The time now is 12:29. |