![]() |
Ik denk dat jullie het wat te eng bekijken. De kans dat achteraan altijd dezelfde teams eindigen is bijzonder klein. Als je het op 1 race bekijkt klopt jullie kritiek, maar over een heel seizoen... Kijk bijvoorbeeld maar alleen al naar het verschil op de karts. Het is bovendien zeer moeilijk om te rijden voor de laatste plaats, op hetzelfde moment kan een ander team dat niet in je zicht rijdt hetzelfde proberen en kan je dubbel gezien zijn. De punten tellen wanneer het kampioenschap vordert toch vooral voor de topteams, de rest middelt automatisch wel uit, maar als je dan toch iets minder goed rijdt kan je toch nog in het begin van het seizoen redelijk vooraan staan in het klassement en dat motiveert.
Ik zal in ieder geval de eerste wedstrijd(en) moeten missen, ik heb een ongevalletje gehad in mijn garage en mijn hand is genaaid. FF |
Hallo. Ik heb de voorbije weken praktisch altijd op de paddock forum komen kijken in verband met de huidige stand van zaken voor MAK 2006 en telkens kwam er niet uit de bus. Ik kijk 2 dagen niet, en 2 pagina's vol zijn er nieuw :D
Zoals jullie weten gaat Calamitas racing 2 weer een seizoen meerijden en liefst strijden voor de begeerde 1e plaats in het kampioenschap. Is het al mogelijk te weten hoeveel teams er in feite zouden meedoen? Wat betreft Eupen. Als arme student :D vind ik het wel vrij kostelijk daar even te gaan rijden ook al is het 2 uur. Het kan wel een topcircuit zijn, toch vind ik de afstand schrikwekkend :). Voor vele mensen is het een enorme afstand waarbij de prijs van de benzine praktisch evenveel kost als 1 race :) om het drastisch voor te stellen. Een andere vraag die in me opkwam was als volgt: is het mogelijk sprintraces te organiseren van een half uur, maar dan wel beide teammates op de baan. Zeker in het geval van weinig ingeschreven teams? Dit zou natuurlijk het racegevoel versterken. Wat betreft de puntenverdeling heb ik geen enkel bezwaar. Immers, als je wil strijden voor de 1e plaats, dan heb je tenslotte nog altijd meer punten als dat je laatste eindigt. Het motto dat de MAK beaamt nl. van beginnend karter een gematigd of zelfs prokarter maken komt hier natuurlijk ten goede. Ook al draai je een mindere race, toch voel je je niet eindeloos achteruit geschoven tov de toprijders,maar bereik je een gevoel van 'yes punten!" Daarom heb ik daar geen enkel probleem mee. Concreet,eerste race in herselt: geweldig :) Een van mijn favoriete circuits. Dat het een spannend seizoen mag worden, en graag tot zaterdag 18 maart. ==> Giovanni: Wegens studentenjob gaat het krap worden in herselt te geraken tussen 19.00 en 20.00, het zal op het randje worden. 1 ding is zeker :) We doen mee! Greetz, en veel succes iedereen |
Ivm de punten, deel ik de mening van FastFons. Het lijkt me heel straf dat hetzelfde team altijd laatste zal eindigen (in kwalifs en race). Indien dit toch zo zou zijn, dan zullen ze idd meer punten scoren dan een team dat altijd voorlaatste zou eindigen. Maar of dit zo'n ramp zou zijn ... Het hoofddoel is immers plezier maken met het karten en bijleren van de snellere teams.
Ivm Eupen: als je niet op de lange piste kan rijden met beperkt aantal teams, zou ik niet beginnen met 2 uren races of dergelijke. Daarvoor moet je immers heel veel deelnemers bijeenvinden en dat gaat niet lukken (vrees ik). Daarom misschien een ander voorstel. Er is een vrij lange zomerpauze en in die tijd liggen de meeste andere competities ook stil (belkart, kartgridcup, ...). Als we nu eens in de zomer op een maandag of dinsdagavond naar Eupen trekken om daar te gaan karten. Geen wedstrijd die meetelt voor het kampioenschap, maar gewoon een race voor de fun (en dus ook open voor niet-MAK piloten). Op maandag en dinsdagavond ligt immers altijd het lange circuit. Als er dus maar 10 man kan meedoen, is dat nog steeds ok. Als je nog op zoek moet naar andere kartings: ik wil altijd suggesties geven, ben namelijk toch al in een aantal kartings geweest :) |
Quote:
Kennelijk zijn jullie er niet direkt voor te vinden om op een zaterdagavond nog eens naar Eupen te fietsen ... Goed, dat was ook de reden dat ik de vraag heb gesteld natuurlijk. Wat de puntenverdeling betreft wil ik toch even iets duidelijk maken. Het zijn traditioneel steeds de wederkerende teams die laatste eindigen in de qualifs en bijgevolg ook meestal in de race. De bedoeling van die bijkomende punten is om hun extra te motiveren. Ik kan inderdaad niet uitsluiten dat dit op het einde van het jaar voor een team zéér positief uitdraaid en bijgevolg voor een ander team een plaatsje zal kosten. Dat is dan positief voor het tragere team dat op die manier hun deelnames extra beloond zit worden. We spreken hier dan nog steeds over een plaats achteraan de rangschikking, maakt dat ene plaatsje dan nog veel uit ? Ik ben ervan overtuigd dat dit nog steeds zeer sportief zal gedragen worden door het team dat een platsje achteruit wordt geschoven :) |
Hi,
Ecurie Raidillon doet voor het eerst ook mee voor een volledig seizoen MAK... Dus in Herselt zijn we zeker van de partij. :gas: Voor ons is Eupen zeker haalbaar, maar gezien dit voor andere deelnemers minder goed blijkt te lukken, zal er wel iets anders uit de bus komen, geen probleem. Allez Makkers, tot de zaterdag dan voor een avondje kartfun ! Greetz |
De voorlopige inschrijvingslijst ziet er als volgt uit :
|
Inschrijving van Ecurie Raidillon is ondertussen verstuurd per mail.
Groeten en tot zaterdag. |
IM racing en tsleepend wieleke ook via mail ingeschreven normaal?
|
Quote:
|
Spees doet niet mee en direkt post er niemand iets over gisteren :+
't Was een toffe wedstrijd op een circuit waar inhalen zo goed als onmogelijk is, wij (P&P racing) zijn uiteindelijk vijfde geworden. Veel beter dan verwacht! De sfeer was wel goed, en hopelijk komen de 12 teams die er gisteren waren ook voor de rest van het seizoen. Ons uitgebreid verslag komt zo snel mogelijk op de site. Op naar de volgende race :) |
Een lekkere race met voor ons (Rhino Racing 1) toch wel wat spannende duels. Enkel zo vreselijk jammer dat Rhino Racing 2 de 3de plaats uit handen moest geven na een technisch probleem ... weeral :frusty:
|
Ook eens een reactie van onze kant. Het seizoen kon niet beter starten voor ons. Vermits de tijden toch tamelijk vlakbij elkaar lagen had ik totaal niet verwacht dat er een pole zou inzitten,iedereen was namelijk snel! De karts reden goed, het hele gebeuren was goed georganiseerd. Mooi werk! Zoals p&p al aangaf, hopelijk blijven deze teams in het kampioenschap en wie weet komen er nog wel meer bij. Het was een toffe race,op naar de volgende!
|
Wat The Old Men betreft, we hebben ons behoorlijk verdedigd, maar als voorlaatste vertrokken, was beter dan achtste finishen niet mogelijk.
Al bij al een degelijk resultaat. Aangezien ik nog nooit gereden heb in Herselt, ben ik misschien iets te voorbarig, maar heb de indruk dat het niveau nog hoger ligt dan vorig jaar. We zullen onze ambities maar een beteke terugschroeven:( Nu, wij hebben alleszins de bedoeling om alle wedstrijden te rijden (ongeacht ons resultaat), maar wil bij deze al laten weten dat we voor de volgende wedstrijd een tweede piloot zoeken. |
Quote:
Proficiat voor Calamitas trouwens (en ook voor de andere teams)!!! |
Ben ook wel eens benieuwd naar de tijden, kwestie om te zien of ik had meegekunnen in deze race :)
|
All times are GMT +2. The time now is 21:28. |