De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar 2011, de nieuwtjes.... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20056)

Mark 23-08-2011 23:11

Prijs voor de huur van de LED-schermen zal nu wel passen binnen het budget. Die schermpjes zijn nu wat goedkoper geworden. Als iemand een foto kan maken van die schermen, alvast dank. (liefst een "technische" foto zodat ik weet via de verhuurder is).

Mark 23-08-2011 23:21

Voorprogramma is naar de vaantjes, geen F2!

http://www.hscc.org.uk/news.html

Mark 24-08-2011 00:11

Nieuwe timing
http://sport.turbomagazine.be/news_N...de_timing.html

Demo's op woensdag? Dat is gewoon commercieel vrij rijden! Gaat de vergoeding van de NKBK-baanposten nu ook omhoog?

guntha 24-08-2011 10:12

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 270384)
Nieuwe timing

Demo's op woensdag? Dat is gewoon commercieel vrij rijden! Gaat de vergoeding van de NKBK-baanposten nu ook omhoog?

2 sessie's van skylimit events zijn dat, maar dan zonder geluidslimiet.

NetForce84 24-08-2011 13:12

Heb zo de indruk dat het voorprogramma van de zolder 24H nie veel speciaals is, nie de moeite om daar van 9u of 10u al te zijn....

Belle 24-08-2011 13:22

Quote:

Originally Posted by NetForce84 (Post 270387)
Heb zo de indruk dat het voorprogramma van de zolder 24H nie veel speciaals is, nie de moeite om daar van 9u of 10u al te zijn....

Die indruk heb ik ook. Heel mager voorprogramma...

Mitchio 24-08-2011 13:42

Als ik kom, zal het maar tegen vier uur zijn denk ik nu ... de BHC is zeker en vast de moeite, daar niet van, maarja ... :)

RKG 25-08-2011 09:41

Op 24u.be is het aantal deelnemers van 41 naar 37 gezet, iemand een idee welke die 4 wagens zijn?

Bart.Vandecavey 25-08-2011 10:31

de broers Franssen
een Porsche 996 van Daan Meijer

Carlo Kuyper en Jacky Van Der Ende stonden eerst met 2 wagens ingeschreven

Hamofa is ook verdwenen

en Kuismanen is van de deelnermerslijst verdwenen (logisch want de vorige race was hij er ook al niet meer bij)

We hebben er wel een 2de Golf bijgekregen :gas:

A.J. 25-08-2011 10:57

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 270384)
Nieuwe timing

Er wordt met een 10-tal wagens gasten rondgereden op het circuit.
Om dit een beetje aan te vullen heeft men ons gevraagd of er klanten van ons interesse hadden om die 2 uurtjes te rijden. Vandaar dat er een aantal van mijn klanten gaan rijden tijdens die uren.

Waarom zou jullie vergoeding omhoog moeten gaan? Dacht dat jullie vrijwilligers waren... Als er 10 wagens reden of er rijden 30 wagens, wat is het probleem?

RKG 25-08-2011 11:40

Ik vraag mij eigenlijk ook af waarom er zo weinig kleine wagens ingeschreven zijn die het veld wat kunnen opvullen.

Mitchio 25-08-2011 12:30

Nja, misschien doordat er te weinig concurrentie is ofzo, kwn. Vorig jaar reed de Clio ook enkel en alleen tegen zichzelf (en tegen de Accent Porsche :) ), dus veel heb je er niet aan. Al zijn het wel altijd leuke initiatieven, zoals bijvoorbeeld ook met de Lotus vorig jaar.

Wat pas jammer is, is dat er erg veel wagens stilstaan. #1 Motorsport heeft nog enkele 996 Cup´s, een Cup S, wellicht een 997 Cup, een GT4, zelfde verhaal bij AD Sport, Van Beurden heeft ook nog zo een 996 staan ... Maar daarvoor is blijkbaar geen interesse. Nogtans zouden deze een leuke strijden kunnen voeren. :)

guntha 25-08-2011 12:34

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 270403)
Ik vraag mij eigenlijk ook af waarom er zo weinig kleine wagens ingeschreven zijn die het veld wat kunnen opvullen.

Is enkel deelnemen/inschrijven voor de 24u toegestaan? (dus niet ingeschreven in belcar, btcs of dsc)

RKG 25-08-2011 13:08

Quote:

Originally Posted by Mitchio (Post 270404)
Nja, misschien doordat er te weinig concurrentie is ofzo, kwn. Vorig jaar reed de Clio ook enkel en alleen tegen zichzelf (en tegen de Accent Porsche :) ), dus veel heb je er niet aan. Al zijn het wel altijd leuke initiatieven, zoals bijvoorbeeld ook met de Lotus vorig jaar.

Wat pas jammer is, is dat er erg veel wagens stilstaan. #1 Motorsport heeft nog enkele 996 Cup´s, een Cup S, wellicht een 997 Cup, een GT4, zelfde verhaal bij AD Sport, Van Beurden heeft ook nog zo een 996 staan ... Maar daarvoor is blijkbaar geen interesse. Nogtans zouden deze een leuke strijden kunnen voeren. :)

Dat is het grote probleem als iedereen zo redeneert. Als die niet meedoet, dan doe ik ook niet mee, en op het laatste doet er niemand mee. Maar dat was vorig jaar ook al een probleem dacht ik.

Er staan inderdaad een hoop wagens stil en een hoop piloten die je normaal op de lijst ziet staan, zie je nu niet.

@Gunther, wat bedoel je daarmee?

guntha 25-08-2011 13:10

Wel, niet in een van de drie kampioenschappen deelnemen(door het jaar), gewoon enkel de 24u rijden(en dan ingeschreven zijn enkel voor de 24u in 1 van de drie).

Bart.Vandecavey 25-08-2011 13:28

Quote:

Originally Posted by Mitchio (Post 270404)

Om met een 996 deel te nemen moet je wagen ook een revisie krijgen, nieuwe remmen, versnellingsbak, steekassen,... Inschrijvingsgeld, banden, benzine,...

Het kost allemaal (veel) geld, om dan achteraan mee te rijden.

RPMonline 25-08-2011 18:32

Zou leuk zijn om deze volgend jaar ook in het deelnemersveld te gaan zien;

http://www.rpmvision.nl/news/298/nis...kelen-gt3-gt-r

Nissan GT-R GT3

Nismo 25-08-2011 21:01

Quote:

Originally Posted by Nismo (Post 270374)
Naar ik heb vernomen zou ook de Camaro GT4 voor de Belgen Johan Gitsels (de nieuwe corijder van Patrick Snijers), Chris Gielen, Guy Verheyen en Hans Verhelst zou donderdag komen testen in Zolder.

Jammer maar helaas, de Camaro raakt niet tijdig klaar voor de 24h en zal waarschijnlijk vervangen worden door een Scotty, dixit Kris Gielen, die vandaag rondjes aan het draaien was met zijne Legend.

Drivejay 25-08-2011 22:59

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 270388)
Die indruk heb ik ook. Heel mager voorprogramma...

Dat mager voorprogramma (BHC) bestaat intussen wel uit meer dan 50 autos, waarvan er een heel deel echte juweeltjes zijn en ze zijn dikwijls een pak spectaculairder om te zien rijden dan de moderne auto's met al hun snufjes om ze op de baan te houden.
Bij de historics zie je nog eens een powerslide, blokkerende remmen, en echte strijd, iets dat in de Belcar zeldzaam is.

Misschien toch de moeite om eens te komen kijken :)

Mark 25-08-2011 23:59

Quote:

Originally Posted by A.J. (Post 270402)
Er wordt met een 10-tal wagens gasten rondgereden op het circuit.
Om dit een beetje aan te vullen heeft men ons gevraagd of er klanten van ons interesse hadden om die 2 uurtjes te rijden. Vandaar dat er een aantal van mijn klanten gaan rijden tijdens die uren.

Waarom zou jullie vergoeding omhoog moeten gaan? Dacht dat jullie vrijwilligers waren... Als er 10 wagens reden of er rijden 30 wagens, wat is het probleem?

Mijn kritiek is niet gericht tegen skylimit, had pistenclub.de zoiets gedaan was mijn antwoord exact hetzelfde geweest.

Als baanpost werk ik als vrijwilliger (zo goed als kostenloos) mee aan autosportwedstrijden en autosporttrainingen van de bond. We draven niet op voor commerciele bedrijven. Skylimit is volgens mij geen filantropische instelling. Als jij normaal een dag doet op circuit moet je je eigen "commerciele weekploeg" baanposten betalen.

Die kosten heb je nu niet, wel de inkomsten. Niet meer dan logisch dat je dan iets geeft aan de vrijwilligers. Of wil je profiteren van deze mensen?

Ben het overigens in zijn geheel niet eens met deze gang van zaken. Er is een norm vervaging aan de gang die niet vrolijk stemt voor de toekomst. Fout ligt ook bij de organisator.

Al met al een bijzonder triest weekend voor de 24 uur. Alleen te pruimen op zaterdag van 1600 tot 2200 uur.

Voor zij die denken, blijf dan weg! Dat doen we ook, in zijn geheel niet aanwezig.

Mark 26-08-2011 00:07

Quote:

Originally Posted by RPMonline (Post 270409)
Zou leuk zijn om deze volgend jaar ook in het deelnemersveld te gaan zien;

http://www.rpmvision.nl/news/298/nis...kelen-gt3-gt-r

Nissan GT-R GT3

Toeschouwers lokken naar de eigen site?

RKG 26-08-2011 08:15

Quote:

Originally Posted by Nismo (Post 270414)
Jammer maar helaas, de Camaro raakt niet tijdig klaar voor de 24h en zal waarschijnlijk vervangen worden door een Scotty, dixit Kris Gielen, die vandaag rondjes aan het draaien was met zijne Legend.

Wordt dat dan de scotty die al ingeschreven is voor Vanierschot?

Mitchio 26-08-2011 11:09

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 270407)
Wel, niet in een van de drie kampioenschappen deelnemen(door het jaar), gewoon enkel de 24u rijden(en dan ingeschreven zijn enkel voor de 24u in 1 van de drie).

Dat mag normaal geen probleem vormen ;)

Belle 26-08-2011 11:17

Quote:

Originally Posted by Drivejay (Post 270416)
Dat mager voorprogramma (BHC) bestaat intussen wel uit meer dan 50 autos, waarvan er een heel deel echte juweeltjes zijn en ze zijn dikwijls een pak spectaculairder om te zien rijden dan de moderne auto's met al hun snufjes om ze op de baan te houden.
Bij de historics zie je nog eens een powerslide, blokkerende remmen, en echte strijd, iets dat in de Belcar zeldzaam is.

Misschien toch de moeite om eens te komen kijken :)

Ik had het dan ook niet op de BHC hoor, maar eerder op het ontbreken van andere races. :)

A.J. 26-08-2011 13:42

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 270417)
Mijn kritiek is niet gericht tegen skylimit, had pistenclub.de zoiets gedaan was mijn antwoord exact hetzelfde geweest.

Als baanpost werk ik als vrijwilliger (zo goed als kostenloos) mee aan autosportwedstrijden en autosporttrainingen van de bond. We draven niet op voor commerciele bedrijven. Skylimit is volgens mij geen filantropische instelling. Als jij normaal een dag doet op circuit moet je je eigen "commerciele weekploeg" baanposten betalen.

Die kosten heb je nu niet, wel de inkomsten. Niet meer dan logisch dat je dan iets geeft aan de vrijwilligers. Of wil je profiteren van deze mensen?

Ben het overigens in zijn geheel niet eens met deze gang van zaken. Er is een norm vervaging aan de gang die niet vrolijk stemt voor de toekomst. Fout ligt ook bij de organisator.

Al met al een bijzonder triest weekend voor de 24 uur. Alleen te pruimen op zaterdag van 1600 tot 2200 uur.

Voor zij die denken, blijf dan weg! Dat doen we ook, in zijn geheel niet aanwezig.

Racb is ook geen filantropische instelling net als de diverse circuits...
Ik organiseer helemaal niets op woensdag, het is Zolder die het organiseert en mij vroeg of er enkele van mijn klanten wilden komen rijden... al het financiele gebeurt via zolder... misschien ben ik dus wel een filantroop!
fijn om te horen dat je niet aanwezig zal zijn...

RPMonline 26-08-2011 15:42

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 270418)
Toeschouwers lokken naar de eigen site?

Neen ik had het alleen druk en wou het toch delen, maar hier het hele bericht PLUS de eerste shots :champagne:

http://www.rpmvision.nl/pictures/new...f76f9de626.jpg

http://www.rpmvision.nl/pictures/new...7d69f9a830.jpg

http://www.rpmvision.nl/pictures/new...3f86ec6dd8.jpg

Quote:

JRM heeft bevestigd dat ze mee zullen strijden in hun Nissan NISMO GT-R GT3 komend weekend tijdens de vierde ronde van het Blancpain Endurance Series kampioenschap te Magny-Cours. Het event wordt het eerste competitieve uitje voor de nieuwe auto, welke momenteel wordt ontwikkelend door NISMO (Nissan Motorsports International Co. Ltd.) en JRM (JR Motorsports).

Richard Westbrook en David Brabham zullen de auto besturen tijdens de drie uur durende race, wat een onderdeel vormt van het GT3 GT-R ontwikkel programma. JRM gebruikt het evenement om te testen in hoeverre de auto competitie kan leveren gedurende de wedstrijden. De race op Magny-Cours loopt vooruit op de officiele release van de auto, welke plaats zal vinden in Oktober. JRM heeft ook plannen om mee te doen aan meerdere races aan het einde van het jaar, zowel in de UK als in andere Europese landen.

JRM Managing Director Andy Barnes zei: "We zijn al aan het testen sinds het begin van het jaar en de auto loopt zeer goed. We willen de auto nu in een competitieve omgeving plaatsen om de ontwikkeling verder te laten gaan. We hebben geen intentie om te winnen in deze fase, maar willen zoveel mogelijk race kilometers maken en zoveel mogelijk data verzamelen."
Zou er zeker geen bezwaar tegen hebben om deze over Spa of Zolder te zien gaan komend jaar

Grig-O 26-08-2011 21:38

Nevenprogramma met 50% teruggeschroefd, en op dit ogenblik nog 37 auto's aan de start van de 24 uur. Al zou ik graag eens weten hoeveel auto's er daarvan de race na 6u zullen beëindigen... De helft? Meer?

BSOT 27-08-2011 07:47

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 270428)
Nevenprogramma met 50% teruggeschroefd, en op dit ogenblik nog 37 auto's aan de start van de 24 uur. Al zou ik graag eens weten hoeveel auto's er daarvan de race na 6u zullen beëindigen... De helft? Meer?

20 stuks

HaCo 27-08-2011 08:54

Knappe bak die GT-R, kwijl, maar wat heeft dit met Belcar te maken?

fenixracing 27-08-2011 11:13

Ik vroeg me af waarom dit nog niet hier besproken is.
Maar de belcar valt volgend jaar terug onder circuit zolder.
De samenwerking met sro en speedworld eindigd begin volgend jaar.
Als speedworld de 24hr van zolder niet in hun plannen opmaakt.
Kan het zijn dat circuit zolder met een ander kanidaat in zee gaat.
En er zou een paar kanidaten zijn.
Weet iemand hier meer over?

RKG 27-08-2011 16:13

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 270428)

gaat naar 36 gaan, want Marchall op de DVB Viper, dus zijn Aston zal niet rijden vermoed ik.

24u.be

Mitchio 27-08-2011 23:30

Ik heb een vermoeden dat er in laatste instantie nog wagens gaan bijkomen ... als je ziet wat er allemaal heeft getest in Zolder de laatste twee weken, dan geloof ik dat we er daar nog wel enkele van mogen verwachten ... of tenminste, dat hoop ik! :) Het zou verdorie raar doen om bijvoorbeeld Patrick Beliën niet aan de start te zien ...

fenixracing 27-08-2011 23:46

Aan het volk zal het niet liggen.
Het super sonic festival is verhuist van buiten naar binnen het circuit.
En dat brengt alleen al meer dan 10 000 man naar het circuit.

fenixracing 27-08-2011 23:52

Ook klopt de lijst niet helemaal.
Op 24h .be staat nicolas de crem bij prospeed.
Nu lees ik net dat david loix en palttala bij prospeed de 24hr gaan doen.
Tenzij ze met 5 man gaan rijden klopt het lijstje niet echt.

Mark 28-08-2011 11:31

Quote:

Originally Posted by A.J. (Post 270424)
.. al het financiele gebeurt via zolder...

http://www.skylimitevents.be/blog/po...idslimiet.html

Je site wekt een andere indruk.

Nogmaals, de kritiek is niet tegen skylimit gericht. Het gaat om de mix tussen commercieel vrij rijden en erkende autosportdagen/weekends. Dat je het persoonlijk opvat is niet mijn probleem.

Mitchio 28-08-2011 18:08

De Porsche van Level Racing zal voor de gelegenheid in de Red Bull kleuren rijden.

Bron: persbericht Level Racing.

RKG 29-08-2011 11:17

24u op exqi sport, maar niet live aan het uitzendschema te zien.

belcar.com

Bart.Vandecavey 29-08-2011 12:40

Aston Martin van Ron Marchall is weg Accent Racing team met Cracco Van Hover en Van Beurden zijn nieuw. Nicolas de Crem is weg bij Prospeed en vervangen door David Loix. RS vervangen door RSR.

Bij ons staat de Porsche er nu op.

Mitchio 29-08-2011 13:48

Goed nieuws: dat is weer een auto extra die de volledige wedstrijd rijdt ;D

Eygmar 29-08-2011 16:54

mte valt weg ,ben toch eens benieuwd hoeveel deelnemers er gaan zijn ,er staan toch nog veel namen in te vullen op deelnemerslijst

All times are GMT +2. The time now is 16:14.