De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Slotcars (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Volvo 850 saloon (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15013)

Lester 21-02-2007 00:34

Volvo 850 saloon
 
Ben begonnen aan de 850, een tweede wagen voor de Fisa 2L. Daar de BMW 320i Jagermeister in de vitrine komt te staan. (zie andere thread)
http://i74.photobucket.com/albums/i2...SIMG1830-1.jpg
hier al in zijn witte kleur. 2 grondlagen witte primer van Tamiya en twee lagen TS 26. Mat gewreven en een eerste laag vernis. Afgeplakt voor de raamrubbers en voor het eerst met de hand geschilderd.
http://i74.photobucket.com/albums/i2...1/SIMG3072.jpg
De raamrubbers zijn in XF63 en zijn redelijk gelukt. Waarom niet meer met de airbrush, om tijd te winnen.
Hier begonnen met de decals maar hier loopt het mis. Zie thread bij Algemeen en vraagbaak.
http://i74.photobucket.com/albums/i2...1/SIMG3112.jpg
Ik hou jullie op de hoogte

J.

MFahrer 21-02-2007 10:06

Aj das jammer van die decals...

Hoe zijn je bevindingen van het schilderen van de raamrubbers met de hand?

G.

Lester 21-02-2007 13:06

Wel ik ben er content van. Je ziet bijna geen verschil van met de air-brush. Je moet wel letten dat je verf vloeibaar genoeg is, als het te dik is zie je strepen. Natuurlijk is het egaler met de air-brush maar je moet al goed kijken.
Het is ook veel rapper gedaan.

J.

Lester 23-02-2007 13:03

Ik heb dus de decals versneden zodat ze kleiner worden. Dat gaat redelijk maar dan met de sol erover blijven er nog kreuken achter:confused:
http://i74.photobucket.com/albums/i2...1/SIMG3128.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i2...1/SIMG3127.jpg
Wat kan ik nu nog doen buiten een beetje insnijden en sollen?

Groeten, Johan

MFahrer 23-02-2007 13:11

Voila... dat kom ik nu ook tegen sie, zoals op de Seikel Porsche! En dat zie je niet bij bijvoorbeeld Huudo z'n 307!

Is dat puur talent en ervaring? Of is er meer?

G.

Guido 23-02-2007 14:14

Hoe vaak heb je sol aangebracht?

Modelbouw doe je zoals je met vrouwen omgaat. Geduldig, niet te bruut, voorzichtig en voor decals, waarbij je sol gebruikt, komt daar nog bij: "You'll have to keep it wet!"

http://forum.depaddock.eu/attachment...1&d=1170951236

Wat dus zoveel wil zeggen als: je brengt de decal aan, zorgt ervoor dat er zoveel mogelijk water, en dus ook lucht, onderuit is. Dan breng je de sol aan, dit mag overvloedig zijn. Wanneer je ziet dat de sol begint op de drogen aan de buitenkant, breng je opnieuw sol aan. Maar ga hierbij voorzichtig te werk. Zoveel te meer sol je aanbrengt, zoveel te kwetsbaarder wordt je decal. En zo blijf je verder doen totdat ie goed zit. De laatste stukjes die dan echt niet willen, kan je wat "helpen" door er met je natte penseel druk op uit te oefenen. Als dat dan nog niet helpt, maak je op het einde je vingertop nat met sol en druk je zachtjes aan. Dan kan het zijn dat ze nog wat omhoogkomen, dan wacht je tot alles redelijk, maar nog niet helemaal, is opgedroogd en druk je met je natte vinger nog eens een keertje.

Dan zou alles redelijk moeten goed zitten. Voor wat de Volvo hier betreft, niet wanhopen, dit kan nog perfect in orde gebracht worden. Gewoon opnieuw sollen en blijven sollen tot ze goed zitten.

Dominique 23-02-2007 20:42

Quote:

Originally Posted by Huudo (Post 203136)
"You'll have to keep it wet!"
...

Dan kan het zijn dat ze nog wat omhoogkomen, dan wacht je tot alles redelijk, maar nog niet helemaal, is opgedroogd en druk je met je natte vinger nog eens een keertje.
...

Dan zou alles redelijk moeten goed zitten.

:confused: :confused:

Guido 23-02-2007 23:07

Quote:

Originally Posted by Dominique (Post 203168)
:confused: :confused:

Ge moogt natuurlijk niet bepaalde delen uit de context trekken. Tijdens heel het proces hou je we nat, maar op het einde moet het wel drogen natuurlijk. Dán is het de moment om nog een laatste duwtje te geven. ;)

Dominique 23-02-2007 23:50

Quote:

Originally Posted by Huudo (Post 203177)
Ge moogt natuurlijk niet bepaalde delen uit de context trekken. Tijdens heel het proces hou je we nat, maar op het einde moet het wel drogen natuurlijk. Dán is het de moment om nog een laatste duwtje te geven. ;)

Ooh, het gaat over decals.:rolleyes:

Lester 22-03-2007 15:51

Voila, decallen is gedaan, eindelijk:(
Het is redelijk meegevallen.
http://i74.photobucket.com/albums/i2...1/SIMG3275.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i2...1/SIMG3276.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i2...1/SIMG3263.jpg
Rare kleuren maar wel de juiste...
http://i74.photobucket.com/albums/i2...1/SIMG3264.jpg
Twee onderdelen van het interieur die ik ga lijmen in het lexan interieur...
http://i74.photobucket.com/albums/i2...1/SIMG3270.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i2...1/SIMG3273.jpg
De velgen afgedraaid...
http://i74.photobucket.com/albums/i2...1/SIMG3271.jpg
De uitlaat gemaakt van alu, niet hetzelfde als de echte maar veel mooier vind ik...
http://i74.photobucket.com/albums/i2...1/SIMG3274.jpg

Groetjes, Johan

Flame 22-03-2007 18:37

Ziet er toch nog goed uit:)

Loeten 22-03-2007 19:13

Quote:

Originally Posted by Huudo (Post 203136)
Modelbouw doe je zoals je met vrouwen omgaat. Geduldig, niet te bruut, voorzichtig en voor decals, waarbij je sol gebruikt, komt daar nog bij: "You'll have to keep it wet!"

Zoals ik ooit al eens zei: perfect gezegd, maar dat "wet" gedeelte hoort ook bij de vrouw hoor... :D :+ :o :champagne:

Maar ik zie dat er meerderen rare ideeën kregen... :fight:

Lester 28-03-2007 21:44

Iets verder gedaan met het interieur terwijl de body aan het uitharden is van zijn eerst vernislaag.
http://i74.photobucket.com/albums/i2...1/SIMG3287.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i2...1/SIMG3286.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i2...1/SIMG3295.jpg
Dit is de velginsert met schijfrem.
http://i74.photobucket.com/albums/i2...1/SIMG3283.jpg


J.

Flame 28-03-2007 22:11

Dat oogt knap:gas:

MFahrer 29-03-2007 08:54

Hééééééél erg knap! Ben benieuwd om dat op het circuit te zien staan!!! Dat de FISA 2 Liters maar snel op de weg komen!!! :gas:

G.


All times are GMT +2. The time now is 01:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.