De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Slotcars (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Honda NSX JGTC - FIA-GT 1/24 Slotcar (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11907)

Guido 18-12-2005 18:11

Honda NSX JGTC - FIA-GT 1/24 Slotcar

Zoals in de meetnig threads al te lezen viel, zullen Juha en ikzelf team vormen tijdens de FIA-GT slotrace volgend jaar in februari. We kozen voor een Honda NSX in JGTC configuratie en de body zal gebaseerd zijn op een Tamiya kit. Deze kit is ondertussen besteld. In deze thread zullen jullie alle voorbereidingen kunnen volgen tot aan de race. ;)

Interieur.
Voor wat het interieur betreft ben ik er nog niet uit ofdat ik een vacu-form/lexan interieurtje ga gebruiken en of ik het interieur van de kit zal ombouwen. Ik ben immers eens gaan zien op de site van die leverancier en er zit precies niet echt iets tussen dat zou kunnen passen. Door het feit dat er achter de cockpit nog de motor zit, zou deze ruimte misschien net voldoende kunnen zijn om de electromotor in te huizen, evt. met een uitsparing in het interieur. Het zou natuurlijk een meergewicht betekenen, maar langs de andere kant is het natuurlijk wel origineel. Maar zoals gezegd, zit nog in de studiefase. :D

Verlichting.
Wellicht dat de ronde leds de originele verlichting oneer zullen aandoen. Dus 'k zal op zoek moeten naar rechthoekige (vooraan) en vierkante (achteraan) leds.

Kleurenschema.
Vermits we ervoor kozen om met een eigen livery aan te treden - dus niet met de decals uit de kit - is het de hoogste tijd om het kleurenschema met bijhorende logo's te ontwerpen. Het is de bedoeling dat ie er zo zal uitzien.

http://users.skynet.be/huudo/paddock...do-nsx-low.jpg

We zijn goed bezig... :D :D

Scapa 18-12-2005 18:39

Mooie livery!

Met een Honda kan je moeilijk iets verkeerd doen, zeker niet met de NSX!

Dominique 18-12-2005 19:07

Ziet er goed uit. Je moet maar veel info posten over de bouw zelf (dan kunnen wij spieken ...)
Ik heb echter 1 kleine bedenking: die sticker "Rally is not a crime" op een circuit-wagen ? :D

Luigi 18-12-2005 20:11

Quote:

Originally Posted by Dominique
Ik heb echter 1 kleine bedenking: die sticker "Rally is not a crime" op een circuit-wagen ? :D

Hij is dan ook gesponsord door "rallyfoto.be".

FIRE 18-12-2005 20:14

Quote:

Ziet er goed uit. Je moet maar veel info posten over de bouw zelf (dan kunnen wij spieken ...)

Hij dekt zich alvast in voor het geval dat hij het asfalt gaat verlaten...:D

206WRC-ke 18-12-2005 20:28

:D

Idd toffe livery!!

Wie zal de wagen eigenlijk bouwen?? Jij of Juha? Of komen jullie telkens samen hiervoor?

Juha 18-12-2005 20:33

Quote:

Originally Posted by FIRE
Hij dekt zich alvast in voor het geval dat hij het asfalt gaat verlaten...:D

Daar komt het op neer, maar die NSX heeft wat weg van een schep-vorm dus die zandbakken hebben we geen last van. :+

Ik had het idee van de twee kleuren, Huudo bouwt hem. Moet ook wel want ik kan niet (goed) spuiten en aangezien de auto in één stuk moet blijven willen we diskwalificaties ook vermijden. :D

Guido 18-12-2005 22:24

Quote:

...

We zijn op een missie! :D :D en omdat we op circuit "moeten" rijden, is dat zo'n beetje 'een welgemeende...' :D :D

Guido 18-12-2005 22:26

Quote:

Originally Posted by Zaibatsu Racing
Hij is dan ook gesponsord door "rallyfoto.be".

Idd, en op Huudo.com is er ook meer rally dan wat anders te vinden. ;)

Juha 18-12-2005 22:41

Vorderen de werkzaamheden? Had vanavond wat willen doen maar wijselijk besloten te verf te laten staan, als het uitloopt geraak ik niet op tijd wakker morgen. :+

En het is JGTCC, niet JTCC. Maar ondertussen is het al superGT. lol

Guido 18-12-2005 22:58

Quote:

Originally Posted by Juha
Vorderen de werkzaamheden? Had vanavond wat willen doen maar wijselijk besloten te verf te laten staan, als het uitloopt geraak ik niet op tijd wakker morgen. :+

En het is JGTCC, niet JTCC. Maar ondertussen is het al superGT. lol

't is JGTC en niet JGTCC :p

De werkzaamheden moeten nog starten. Kit is nog niet binnen. De andere werkzaamheden wel. ;)

Juha 18-12-2005 23:00

Oeps, C te lang ingeduwd. :o

En hoe zit het met de kreupele patiënt? :D

MFahrer 19-12-2005 09:44

Zeer mooie livery jongens... De NSX komt echt dik in orde...

Wat betreft de verlichting... pas gewoon op met de "vervang-LEDs"... Sluit ze eerst es aan op het setje alvorens ze in te bouwen... dat je ze niet uit de body moet halen... Let ook op dat de voorste LEDs wel genoeg lichtopbrengst hebben... het is echt nodig soms... (Specs LED's: vooraan 3mm Bright Light 20mA, achteraan -en eventueel nummer- of herkenverlichting- 3mm 2mA)

Wat het interieur betreft... als ik eens op het zij-aanzicht eens bekijk hoe de achterwielen tov het interieur zitten... denk ik dat er toch een klein stukje uit het interieur zal moeten gehaald worden... Ik ga eens een detailfoto van het chassis nemen en alles opmeten, zo ga je perfect weten hoeveel er uit het interieur moet genomen worden... (ik probeer dit dinsdag te doen)

Huudo... vergeet ook niet dat het originele interieur misschien te diep zit om de wagen zo laag mogelijk op het slotchassis te passen hé! Rallyfanaat allemaal goed en wel... maar een NSX WRC vind ik er toch over hoor!

Wat de modelbouw-motor onder de plexi-kap betreft... In eerste instantie zou ik zeggen dat de motor er in moet... kwestie van het allemaal zo realistisch mogelijk te houden... maar het moet mogelijk zijn... en daar vrees ik voor... dat zal ook duidelijk worden met de detailfoto en de specs van het chassis. Moest ik in jouw plaats moeten kiezen... zou ik toch een lexan interieurtje steken... en het gewicht dat je daar uitspaart eventueel de toch motor onder de ruit proberen steken...

Ik ben zeker dat Huudo al uren zitten nadenken heeft over de verlichting, het gewicht, de race strategie en de beker voor mooiste wagen... maar that's the spirit!

Ik ben zowiezo blij dat de eerste stappen al genomen zijn ivm de race!

G.

Bart.Vandecavey 19-12-2005 10:19

Huudo neem anders een foto van die motor en kleef die in het motorcompartiment... maar een idee hoor...

Guido 19-12-2005 11:37

De motor komt er niet in. De motor zou volledig moeten gebouwd worden, en eens klaar, in de hoogte in 2 gesneden worden. Daarna zou dat stuk dan op een stukplaticard moeten bevestigd worden, wat dan weer op de kas moet bevestigd worden. Los van het meergewichtfeit is er ook de tijd. 't zal sowieso al 'alle hens aan dek' worden om alles tegen midden januari, wanneer we een shake-down plannen, klaar te krijgen...

Daarom ook dat de achterruit donker getint is in het kleurenschema. Dat zal ook op het model zo zijn. Donker getint, zodanig dat ge de motor niet kunt zien zitten.

MFahrer 19-12-2005 11:42

Is goed voor mij... De Corvetterijders kunnen dan ook de achterruit verdonkeren...

G.

Guido 19-12-2005 11:58

Quote:

Originally Posted by MFahrer
Is goed voor mij... De Corvetterijders kunnen dan ook de achterruit verdonkeren...

G.

Hoe wordt het in de officiële wedstrijden gedaan?

MFahrer 19-12-2005 12:08

In deze Corvette zie ik toch het één en het ander zitten...

http://www.scaleracing.info/NDTSW/2003/mjacobsgt1.jpg

In deze 360 zie ik toch ook de motor zitten...
http://www.scalerennen-norddeutschla...W/JS_360_1.jpg

Maar zoals al gezegd... is onze competitie iets minder veeleisend dan de officiele races... het prijzengeld is ook net dat ietsje minder... in echte races worden soms echte wagens weggeschonken... zo heeft de eigenaar van de winkel in jette ooit onderandere een Ferrari GTO gewonnen in de jaren 80... Voor de officiele races worden de piloten ook betaald per race... worden den vliegtickets en zo vergoed...

Als je hem wilt steken... goed voor mij... wil je de ruit donker hebben... even goed voor mij...

G.

Guido 19-12-2005 12:15

Quote:

Originally Posted by MFahrer

...

In deze 360 zie ik toch ook de motor zitten...
http://www.scalerennen-norddeutschla...W/JS_360_1.jpg

...

G.

Ja lap, :fight: nu ben ik dus de klos. :D :D Uiteraard versta ik wel dat we niet aan een officiële wedstrijd gaan deelnemen, maar als de echte mannen het zo doen, probeer ik toch altijd in de buurt te komen. Mijn eerste gedacht was er eentje van 'foert, daar begin ik niet aan' - maar bij het zien van deze fotookes moet ik misschien mijn mening herzien. Ga er nog eens een nachtje over slapen. ;)

MFahrer 19-12-2005 12:20

... want modelbouwend zijn jullie ongetwijfeld stukken beter dan de "echte jongens"...

Als ik zie welke auto's het maximum van de punten krijgen voor concours d'élégance.. mogen ze voor de wagens die jullie bouwen nog wat extra punten bij toekennen...

G.

Sennake 19-12-2005 15:46

Quote:

Originally Posted by Huudo
Donker getint, zodanig dat ge de motor niet kunt zien zitten.

Correctie : zodanig dat ge niet kunt zien dat er geen motor in zit ;)

Guido 19-12-2005 16:08

Quote:

Originally Posted by Sennake
Correctie : zodanig dat ge niet kunt zien dat er geen motor in zit ;)

Hoe kunt gij dat nu weten of dat de motor er in zit of niet? De ruiten zijn donker gemaakt, dus ge kunt alleen maar een vermoeden hebben want, 1. ge zit niet in de technische commisie en 2. er is een strikt verbod op pottekijkers in onze atelier. We zullen dan ook enkel foto's vrijgeven die ons geen competetive nadeel zullen berokkenen. :D :D :D

Dominique 19-12-2005 19:37

Quote:

Hoe kunt gij dat nu weten of dat de motor er in zit of niet? De ruiten zijn donker gemaakt, dus ge kunt alleen maar een vermoeden hebben want, 1. ge zit niet in de technische commisie en 2. er is een strikt verbod op pottekijkers in onze atelier. We zullen dan ook enkel foto's vrijgeven die ons geen competetive nadeel zullen berokkenen. :D :D :D

Yes, :applaus: het is zover: de eerste battermatch tussen de leaders van 2 SOPSMAT's (Semi-Officiële-Paddock-Slot-Modelbouw-Autobouwer-Teams). Ik zet 10 euro in op Sennake :applaus:
En verder houd ik mijn kop, want de kit is nog maar net besteld. Dus ... :D

Juha 19-12-2005 19:50

Ga je zelf ook nog een chassis bouwen? Er zit zelfs minder detail in dan dat van de 300SL. :D

Dominique 19-12-2005 20:09

Quote:

Originally Posted by Juha
Ga je zelf ook nog een chassis bouwen? Er zit zelfs minder detail in dan dat van de 300SL.

En nu is het ook nog ambras tussen de nummers 2 van de verschillende teams, kijk :D :D

Juha 19-12-2005 20:17

Tja, met onze rijstijl kan zo'n inklapbaar chassis wel nut hebben voor jullie. :D

Sennake 19-12-2005 20:17

Quote:

Hoe kunt gij dat nu weten of dat de motor er in zit of niet?

Simpel, ik heb de beste bron die er bestaat : ik lees namelijk DE PADDOCK...

En nu gij weer :+

Guido 19-12-2005 22:06

Quote:

Simpel, ik heb de beste bron die er bestaat : ik lees namelijk DE PADDOCK...

En nu gij weer :+

Ja, ge moet vooral alles geloven wat er op DE PADDOCK getteterd wordt, café-praat ja. Het zou wel eens deel kunnen uitmaken van onze misleidingsstrategie, of misschien spelen we wel blufpoker. Er is ook nog zoiets als "Concours d'élégance" en we zullen hier ons pijlen komen verschieten zeker. :crazy:

:+

MFahrer 20-12-2005 08:59

Heerlijk om volgen heren...

Wacht maar tot je naast elkaar op de grid staat en je samen naar de eerste bocht gaat...

Nu komt er ongetwijfeld iets van "Naast elkaar? Nee hoor... zij op de tweede startrij... wij op de eerste..." Waar zou ik het van kennen?

G.

Guido 20-12-2005 10:44

natuurlijk wij op de 2de startrij, ah ja, waar dient anders de grote schep voor aan de voorkant? Toch om hun er de eerste bocht te kunnen uitscheppen? :D :D :+

Bart.Vandecavey 20-12-2005 11:11

Quote:

natuurlijk wij op de 2de startrij, ah ja, waar dient anders de grote schep voor aan de voorkant? Toch om hun er de eerste bocht te kunnen uitscheppen? :D :D :+

Huudo het is SLOTcar niet stockcar... ;)

Guido 20-12-2005 11:20

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey
Huudo het is SLOTcar niet stockcar... ;)

als je er vrijdag bijgeweest was, dan had je deze insider wel beter gesnapt natuurlijk. Maar we zijn hier al lang :Offtopic:

Luuk S 20-12-2005 12:25

Heren, allereerst veel succes gewenst, de plannen zien er zeer mooi uit.

Vraagje echter: is er een webcast van de race voorzien (door HIBN ofzo :D )?

Juha 20-12-2005 12:43

Quote:

Steek al dat gewicht van die motor er vooraan in, dat schept beter.:D

Sennake 20-12-2005 14:56

Quote:

Het zou wel eens deel kunnen uitmaken van onze misleidingsstrategie, of misschien spelen we wel blufpoker.

Aha, zit dat zo. Als zou blijken dat uw persoon hier onzin komen uitkramen is en leugenachtige verklaringen geuit heeft, dan zal ik me verplicht zien om zulks te melden aan de Hoge Opper Raad van Enorm Coole Admins (de naam HORECA zal u wel niet onbekend ik de oren klinken zeker?) wat er onherroepelijk zal toe leiden dat u een ban aan uw blufpoker-broek aangesmeerd krijgt!

:+ :+ :+

Guido 20-12-2005 15:39

Quote:

Aha, zit dat zo. Als zou blijken dat uw persoon hier onzin komen uitkramen is en leugenachtige verklaringen geuit heeft, dan zal ik me verplicht zien om zulks te melden aan de Hoge Opper Raad van Enorm Coole Admins (de naam HORECA zal u wel niet onbekend ik de oren klinken zeker?) wat er onherroepelijk zal toe leiden dat u een ban aan uw blufpoker-broek aangesmeerd krijgt!

:+

Aha, zit dat zo. Als ge het laatste woord niet kunt hebben, gebruik maken van de machtspositie... :no: Trouwens ban mij maar, :applaus:, dan moet ik alle high-tech innovaties die ik nog in de planning heb, tenminste niet delen met mijn competitors.

:Offtopic: :p

Ik moet en zal het laatste woord hebben in mijn thread. :+ :D :D

Juha 20-12-2005 16:06

Quote:

dan zal ik me verplicht zien om zulks te melden aan de Hoge Opper Raad van Enorm Coole Admins

Je gaat het melden? Dus zelf hoor je er niet bij. :+

sledge 20-12-2005 18:28

Als ik het zo zie zijn jullie allemaal wel zeker van jullie kansen hé. Ik vraag me af of er na de race ook nog zo groote praat verkocht zal worden ;) :+

Guido 20-12-2005 18:49

Quote:

Originally Posted by sledge
Als ik het zo zie zijn jullie allemaal wel zeker van jullie kansen hé. Ik vraag me af of er na de race ook nog zo groote praat verkocht zal worden ;) :+

Uiteraard, groot in de winst, maar ook even groot in het verlies :D :D

Dominique 20-12-2005 19:28

Quote:

Originally Posted by sledge
Ik vraag me af of er na de race ook nog zo groote praat verkocht zal worden ;) :+

(hihihihihi)

All times are GMT +2. The time now is 18:39.