![]() |
MAK Karting 2006
De kogel is eindelijk door de kerk !!! Oef ...
De eerste wedstrijd zal in Herselt plaats hebben. Ik heb daarnet nog een telefoontje gekregen van Bart om te bevestigen dat hij nog plaats in zijn drukke schema heeft om ons een "koerske" te laten rijden. De timing zal zoals gewoonlijk dezelfde blijven. 19h00 tot 20h00 : Inschrijving 20h15 : Briefing 20h30 tot 20h40 : Qualificatie training 20h45 tot 21h45 : Race 22h00 : Podium Wat het regelement betreft gaat er zoals ik reeds eerder heb gemeld weining veranderen. Het sportieve gedeelte bijft zelfs exact hetzelfde. Wat veranderd er dan wel ? Om de iets tragere, maar steeds gewardeerde teams wat voordeel te bieden gaan we nu ook punten toekennen tijdens de qualificaties … Niet aan de eerste maar aan de laatste teams !!! ( punt 10 ) Het allerlaatst geklasseerde team krijg 3 punten extra, het team dat voorlaatste start 2 punten en uiteraard het team daarvoor 1 punt. Wat het lidgeld betreft, dit schaffen we volledig af !!! De kostprijs op de meeste kartcircuits worden iets duurder. Deze kost moet ik uiteraard aan jullie doorrekenen ( ik ben geen liefdadigheidsinstelling :-) ). De prijs per kart zal dit jaar op ieder circuit dus 70 € bedragen. Naar mijn bescheiden mening is dit reeds voldoende en wil ik jullie dus niet opzadelen met nog eens extra lidgeld te betalen. Ik heb ook ondervonden dat de meesten er geen boodschap aan hebben om deel uit te maken van een autorenstal, er lidgeld voor betalen zou in dat geval vrij zinloos zijn. Dit zijn de enige punten die zullen wijzigen in het reglement. De joker en het schrapresultaat hebben vorig jaar voor wat leuke bewegingen in de tussenstand gezorgt en deze blijven dan ook behouden. Het regelement is geschreven voor teams maar alleen rijden blijft nog steeds mogelijk. Enz., enz., … Verdere info is te vinden op www.giovanniherbots.com. Wat de rest van de kalender betreft heb ik jullie advies nodig. De tweede wedstrijd zou ik in Eupen willen laten doorgaan. Neem eens een kijkje op http://www.eupenerkarting.be voor hun prachtige infrastruktuur. Eupen ligt niet bepaald bij de deur ( tenzij je aan de duitse grens woont uiteraard ). Is dit te ver voor jullie of spreekt jullie dit wel aan om eens een nieuw circuit te gaan verkennen ? |
The Old Men zal heel waarschijnlijk deelnemen aan de eerste wedstrijd (zekerheid komt er deze namiddag).
Wat de carting in Eupen betreft: ik weet het nog nie goed: Enerzijds is een nieuw circuit altijd plezant, anderzijds is 400 km rijden (200 heen, en 200 terug) misschien toch ietsje te ver om een uurtje te carten. Bovendien kan je de zaterdag geen gebruik maken van de dubbele piste, tenzij we aan 25 carts geraken:( |
Quote:
|
Normaal zijn wij (Rhino Racing) er ook bij met 3 teams.
Goede zaak dat het lidgeld wegvalt! Op die manier is het nu wat makkelijker om een vervanger te vinden voor 1 race. |
Quote:
|
Dit is idd een goede evolutie (het afschaffen van het lidgeld). Nu is het makkelijker om invallers te zoeken (dus altijd kans dat ik toch ooit nog eens aan de start van een MAK-wedstrijd verschijn, al zal dat eerder uitzondering dan regel zijn!!!!!).
Ivm de race in Eupen: dit is een absolute aanrader!!! Ik ben er enkele weken eens gaan karten (op de lange piste) en was enorm hard onder de indruk. Deze karting is echt wel af!!!!! Als ik eerlijk moet zijn, kan er geen enkele karting in Vlaanderen hier tegenop. Zeker als je kijkt naar de infrastructuur buiten de karting (mooi cafetaria, groot assortiment qua eten, ...). En bovendien is het nog de goedkoopste ook (denk even goedkoop als Bilzen). Enigste nadeel is uiteraard de verplaatsing (180km vanuit Antwerpen), maar niet onoverkomelijk denk ik. |
We gaan wel niet op die lange piste mogen rijden. En om op zaterdagavond efkes 180km te rijden. Dan een urke te karten en dan nog is 180km terug te rijden. Liever niet dank u.
|
Ik doe volgende week zaterdag ook mee aan de eerste race en kijk er eigenlijk wel naar uit.
Alleen een min puntje ,de punten tijdens de qualificaties. Als je bv met 13 teams start en je eindigt 10de tijden de qualificaties dan krijg je geen extra punten 11, 12 en 13 wel, en stel dat de startopstelling ook het eindresultaat is, dan heeft team 10 1 punt gescoord, maar wel beter gereden als team 11,12,13 die dan 2,3 en 4 punten krijgen. Dat is niet echt logisch. Dus als je weet als je toch niet al te hoog gaat eindigen kan je best de traagste tijd neerzetten tijden qualificatie en dan proberen op te klimmen. |
Quote:
We hebben gemerkt dat er enkele teams waren die steeds een 1 scoren. Toevallig zijn het ook deze teams die steeds aanspraak maken op de laatste plaatsen in de trainingen. De bedoeling is nog steeds om zo snel mogelijk te rijden. Spreekwoordelijk op de rem gaan staan gaat een negatief effect hebben. Je gaat achter je naaste tegenstrever starten en deze zal zich zeker niet gemakkelijk laten voorbij steken. Zo verspil je de kans om wat meer punten te scoren op het einde van de wedstrijd. We hopen hiermee wat meer spenning voor meer mensen te brengen. Hopen dat het werkt ... |
Ik vind het afschaffen van het lidgeld ook positief. En zeker omdat ik al lid ben van een autorenstal.
Over de race in Eupen...ik vind het een prachtig idee! Ik wil er al een tijdje gaan karten dus van mij mag je het laten doorgaan. En de vele kilometers, die ben ik ondertussen al gewoon! ;) Het nieuwe puntensysteem tijdens de qualifying sta ik ook achter. Dat motiveert idd... Maar ik wil toch steeds proberen zo hoog mogelijk te kwalificeren en denk dat dat bij iedereen wel zo het geval is. Want het is zoals Giovanni zegt, je hebt wel meer punten als je je als laatste kwalificeert, maar je moet dan wel nog voorbij uw voorgangers zien te raken wil je tijdens de race nog wat punten scoren... Herselt zal voor mij dus m'n schrapresultaat worden, tenzij ik op die week tijd toch nog iemand vind die me kan vervangen (zodat ik nog punten voor m'n team toegekend krijg). Misschien vind ik morgen wel iemand tijdens de 4-uren van Marc. Who knows... :) Greetz... |
Zoals al eerder vermeld...
IM racing count in... Eupen... ligt da in luxemburg? |
Quote:
|
Quote:
maar van antwerpen 14 km verder dan francorchamps. |
Quote:
Van Gent - Naar Eupen Afstand 189,7 km. Reisduur 01:53 Ik vind het dan nog meevallen eigenlijk. |
Het afschaffen van het lidgeld is inderdaad heel positief :applaus:
Maar die race in Eupen.. Ik weet het toch niet hoor.. Da's wel heel ver voor gewoon een uurtje te karten. Ik denk als je naar Eupen wil, dat je dan ten eerste zeker moet zijn van 25 teams, en ten tweede denk ik dat het beter zou zijn voor een 2 of 3 uren race. |
Quote:
Wat denken jullie daarvan ? |
Quote:
|
Quote:
Een 2 uren race zie ik ook wel zitten, maar het aantal piloten wissels zou ik dan wel hetzelfde houden als tijden de 1 uur races, minimum 1 dus. |
Quote:
Alleen rijden zit er dan niet meer in ( denk ik ), maar met 3 piloten is dat best te doen. |
Quote:
25 carts en 2 à 3 personen per team = +/-60 à 70 deelnemers |
Quote:
Trouwens, er zijn toch nog verschillende kartings waar we nog niet geweest zijn met de MAK... Inkart in puurs, indoorkarting in Halle Beersel, Euro kart in Poperinge, Goodwill karting in Olen, City kart in Vorst,.. Ik weet natuurlijk niet wat de kwaliteit van die kartings is, maar die zijn allemaal wel een stuk dichter. |
Inkart zou ik nu niet in de winter doen. Het binnenparcours is echt maar magertjes.
|
[QUOTE=flugel
Trouwens, er zijn toch nog verschillende kartings waar we nog niet geweest zijn met de MAK... Inkart in puurs, indoorkarting in Halle Beersel, Euro kart in Poperinge, Goodwill karting in Olen, City kart in Vorst,.. Ik weet natuurlijk niet wat de kwaliteit van die kartings is, maar die zijn allemaal wel een stuk dichter.[/QUOTE] Vergeet ook de karting van Mol niet. Een paar jaar geleden waren ze daat faillier. Maar ze hebben dat stap voor stap opnieuw uitgebouwd. Mol is een circuit aan het worden dat kan tippen aan bevoorbeeld Bilzen. Het voordeel is ook dat mol wat centraler in België ligt. |
Quote:
Puurs is idd niet echt geschikt voor de winter, maar als je begin september gaat (of eind juni) heb je het 1km circuit. Mol zou ook een mogelijkheid zijn, maar veel goeds heb ik daar nog niet over gehoord, ik kan mij vergissen natuurlijk maar zelf vond ik dat niet zo'n goeie karting (zeker de karts niet ;) ) Over centraal of niet centraal liggen... Wat is het centrale punt? Bilzen is ook niet echt centraal hé ;) |
Quote:
a= 13de krijgt 1 pt b= 14de krijgt 2 ptn c= 15de krijgt 3 ptn Aangezien er geen ptn-verschil is na positie 9 (iedereen krijgt vanaf dan 2pt voor het teamkampioenschap) krijg je als bv hetvolgende in het klassement: a finished 10de krijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 3ptn in het klassement b finished 11de en krijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 4ptn in het klassement c finished 15de en kriijgt daarbij 2ptn en heeft in totaal 5ptn in het klassement Als je dan even kijkt zie je dat team a & b moeite gedaan hebben om zo goed mogelijk te kwalificeren en tijdens de race nog meer moeite gedaan hebben om plaatsen te winnen. Toch staan zij in het klassement ACHTER team C dat als laatste gekwalificeerd is en als laatste finished. Dat lijkt me een omgekeerde wereld. Niet ? Denk dat het probleem misschien eerder zit in het feit dat er geen punten verschil is op de plaatsen buiten de top 9. Als je nu 10de of 15de wordt je krijgt toch evenveel ptn. Waarom dan moeite doen om een plaatsje te winnen? Waarom niet strijden voor elk plaatsje in het veld ... ? Misschien is even over nadenken ? :) . Wat misschien ook kan is dit: - Derde laatste in kwalificatie: 3ptn - Voorlaatste in kwalificatie: 2ptn - Laatste in kwalificatie: 1ptn Zo voorkom je misschien een beetje het "voor express laatste worden in kwalificatie" ? |
Puurs vind ik echt een slecht circuit (vooral dan de karts).
Eupen ... ja, een 2 uurs koers maakt het weer heel wat duurder he.... |
Quote:
|
Quote:
Als je met hoge puntenwaarden gaat werken wordt alles een beetje moeilijk om te volgen en snel uit te rekenen. Dan moeten we gaan rekenen met het rekenmachine in de hand tijdens de laatste koersen. Stel dat de winnaar zelfs maar 30 punten krijgt en de tweede 28 , enz. dan heb je na 7 koersen als je chance hebt 7 x 30= 210 punten , de tweede dan mss 7 x 28 = 196 punten. dan wordt het naar mijn mening allemaal moeilijk om te volgen. En wat dan met het teamkampioenschap? dan zit je al te werken met punten die in de 400 lopen :confused: |
Quote:
Allezins, voor mijn part is Gio zijn idee goed, want als je Kay zijn denkwijze volgt vraag ik mij af waar sommige teams dan mee bezig zouden zijn, het gaat om een tof kampioenschap waar je enkel rijdt voor de eer en vooral voor de fun! Ik stel mij dan gewoon de vraag, zo'n discussie over punten... sommigen nemen het MAK kampioenschap wel heeel serieus :applaus: Ik vind het zoeken van circuits allezins veel leuker :) |
Quote:
Stel voor het teamkampioenschap. Een team rijd altijd voor de laatste of de voorlaatste plaats. Krijgt dan telkens 2 ptn. Na 8 races (dus een heel kampioenschap hebben ze dan 16 ptn. Stel dat er dan een team maar 1 race mee doet en 6de wordt. Dan scoren ze 20ptn in het teamklassement (10ptn x 2(=joker) ). Wel dan staat dat team al meteen voor een team dat 8 races meedoet. Lijkt me niet echt motiverend voor de mindere teams ? Stel nu dat je uitgaat van bv de punten als volgt te verdelen: Aan de meet krijgt elk TEAM punten: 20 | 19 | 18 | 17 | 16 ... dus van 20 naar beneden. Het individueel klassement is gewoon de helft van het punt dat je als TEAM krijgt. 10 | 9.5 | 9 | 8.5 | 8 | 7.5 , ... Met gevolg blijft het klassement even close als het vorig jaar was (en zelfs closer). Bovendien krijgt iedereen andere punten. Dus strijden voor de bv 14de plaats en er voor beloond worden in het kampioenschap. En Teams die trouw zijn aan het kampioenschap worden lang niet zo snel bijgehaald door teams die slechts 1 race meerijden. |
Ik denk dat jullie het wat te eng bekijken. De kans dat achteraan altijd dezelfde teams eindigen is bijzonder klein. Als je het op 1 race bekijkt klopt jullie kritiek, maar over een heel seizoen... Kijk bijvoorbeeld maar alleen al naar het verschil op de karts. Het is bovendien zeer moeilijk om te rijden voor de laatste plaats, op hetzelfde moment kan een ander team dat niet in je zicht rijdt hetzelfde proberen en kan je dubbel gezien zijn. De punten tellen wanneer het kampioenschap vordert toch vooral voor de topteams, de rest middelt automatisch wel uit, maar als je dan toch iets minder goed rijdt kan je toch nog in het begin van het seizoen redelijk vooraan staan in het klassement en dat motiveert.
Ik zal in ieder geval de eerste wedstrijd(en) moeten missen, ik heb een ongevalletje gehad in mijn garage en mijn hand is genaaid. FF |
Hallo. Ik heb de voorbije weken praktisch altijd op de paddock forum komen kijken in verband met de huidige stand van zaken voor MAK 2006 en telkens kwam er niet uit de bus. Ik kijk 2 dagen niet, en 2 pagina's vol zijn er nieuw :D
Zoals jullie weten gaat Calamitas racing 2 weer een seizoen meerijden en liefst strijden voor de begeerde 1e plaats in het kampioenschap. Is het al mogelijk te weten hoeveel teams er in feite zouden meedoen? Wat betreft Eupen. Als arme student :D vind ik het wel vrij kostelijk daar even te gaan rijden ook al is het 2 uur. Het kan wel een topcircuit zijn, toch vind ik de afstand schrikwekkend :). Voor vele mensen is het een enorme afstand waarbij de prijs van de benzine praktisch evenveel kost als 1 race :) om het drastisch voor te stellen. Een andere vraag die in me opkwam was als volgt: is het mogelijk sprintraces te organiseren van een half uur, maar dan wel beide teammates op de baan. Zeker in het geval van weinig ingeschreven teams? Dit zou natuurlijk het racegevoel versterken. Wat betreft de puntenverdeling heb ik geen enkel bezwaar. Immers, als je wil strijden voor de 1e plaats, dan heb je tenslotte nog altijd meer punten als dat je laatste eindigt. Het motto dat de MAK beaamt nl. van beginnend karter een gematigd of zelfs prokarter maken komt hier natuurlijk ten goede. Ook al draai je een mindere race, toch voel je je niet eindeloos achteruit geschoven tov de toprijders,maar bereik je een gevoel van 'yes punten!" Daarom heb ik daar geen enkel probleem mee. Concreet,eerste race in herselt: geweldig :) Een van mijn favoriete circuits. Dat het een spannend seizoen mag worden, en graag tot zaterdag 18 maart. ==> Giovanni: Wegens studentenjob gaat het krap worden in herselt te geraken tussen 19.00 en 20.00, het zal op het randje worden. 1 ding is zeker :) We doen mee! Greetz, en veel succes iedereen |
Ivm de punten, deel ik de mening van FastFons. Het lijkt me heel straf dat hetzelfde team altijd laatste zal eindigen (in kwalifs en race). Indien dit toch zo zou zijn, dan zullen ze idd meer punten scoren dan een team dat altijd voorlaatste zou eindigen. Maar of dit zo'n ramp zou zijn ... Het hoofddoel is immers plezier maken met het karten en bijleren van de snellere teams.
Ivm Eupen: als je niet op de lange piste kan rijden met beperkt aantal teams, zou ik niet beginnen met 2 uren races of dergelijke. Daarvoor moet je immers heel veel deelnemers bijeenvinden en dat gaat niet lukken (vrees ik). Daarom misschien een ander voorstel. Er is een vrij lange zomerpauze en in die tijd liggen de meeste andere competities ook stil (belkart, kartgridcup, ...). Als we nu eens in de zomer op een maandag of dinsdagavond naar Eupen trekken om daar te gaan karten. Geen wedstrijd die meetelt voor het kampioenschap, maar gewoon een race voor de fun (en dus ook open voor niet-MAK piloten). Op maandag en dinsdagavond ligt immers altijd het lange circuit. Als er dus maar 10 man kan meedoen, is dat nog steeds ok. Als je nog op zoek moet naar andere kartings: ik wil altijd suggesties geven, ben namelijk toch al in een aantal kartings geweest :) |
Quote:
Kennelijk zijn jullie er niet direkt voor te vinden om op een zaterdagavond nog eens naar Eupen te fietsen ... Goed, dat was ook de reden dat ik de vraag heb gesteld natuurlijk. Wat de puntenverdeling betreft wil ik toch even iets duidelijk maken. Het zijn traditioneel steeds de wederkerende teams die laatste eindigen in de qualifs en bijgevolg ook meestal in de race. De bedoeling van die bijkomende punten is om hun extra te motiveren. Ik kan inderdaad niet uitsluiten dat dit op het einde van het jaar voor een team zéér positief uitdraaid en bijgevolg voor een ander team een plaatsje zal kosten. Dat is dan positief voor het tragere team dat op die manier hun deelnames extra beloond zit worden. We spreken hier dan nog steeds over een plaats achteraan de rangschikking, maakt dat ene plaatsje dan nog veel uit ? Ik ben ervan overtuigd dat dit nog steeds zeer sportief zal gedragen worden door het team dat een platsje achteruit wordt geschoven :) |
Hi,
Ecurie Raidillon doet voor het eerst ook mee voor een volledig seizoen MAK... Dus in Herselt zijn we zeker van de partij. :gas: Voor ons is Eupen zeker haalbaar, maar gezien dit voor andere deelnemers minder goed blijkt te lukken, zal er wel iets anders uit de bus komen, geen probleem. Allez Makkers, tot de zaterdag dan voor een avondje kartfun ! Greetz |
De voorlopige inschrijvingslijst ziet er als volgt uit :
|
Inschrijving van Ecurie Raidillon is ondertussen verstuurd per mail.
Groeten en tot zaterdag. |
IM racing en tsleepend wieleke ook via mail ingeschreven normaal?
|
Quote:
|
Spees doet niet mee en direkt post er niemand iets over gisteren :+
't Was een toffe wedstrijd op een circuit waar inhalen zo goed als onmogelijk is, wij (P&P racing) zijn uiteindelijk vijfde geworden. Veel beter dan verwacht! De sfeer was wel goed, en hopelijk komen de 12 teams die er gisteren waren ook voor de rest van het seizoen. Ons uitgebreid verslag komt zo snel mogelijk op de site. Op naar de volgende race :) |
All times are GMT +2. The time now is 04:05. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.