De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   [Round 2] 2006 Petronas Malaysian Grand Prix (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12623)

JPMontoya 17-03-2006 08:54

[Round 2] 2006 Petronas Malaysian Grand Prix
 
Tijden van FP 1

1 A. Wurz Williams 1:34.946 19
2 R. Kubica BMW 1:35.733 22
3 A. Davidson Honda 1:35.997 25
4 JP. Montoya McLaren 1:36.709 4
5 D. Coulthard Red Bull 1:37.042 7
6 M. Schumacher Ferrari 1:37.043 4
7 F. Massa Ferrari 1:37.557 18
8 R. Doornbos Red Bull 1:37.604 18
9 R. Schumacher Toyota 1:37.826 9
10 C. Klien Red Bull 1:38.448 5
11 N. Jani Scuderia Toro Rosso 1:38.668 21
12 J. Trulli Toyota 1:38.837 8
13 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1:39.599 14
14 T. Monteiro Midland F1 1:39.899 8
15 G. Mondini Midland F1 1:40.092 22
16 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:40.123 8
17 C. Albers Midland F1 1:40.608 12
18 T. Sato Super Aguri 1:41.072 18
19 Y. Ide Super Aguri 1:43.449 19
20 K. Räikkönen McLaren geen tijd 1
21 F. Alonso Renault geen tijd 2
22 G. Fisichella Renault geen tijd 2
23 J. Villeneuve BMW geen tijd 1
24 N. Heidfeld BMW geen tijd 1
25 M. Webber Williams geen tijd
26 N. Rosberg Williams geen tijd
27 R. Barrichello Honda geen tijd
28 J. Button Honda geen tijd

Schrijnend om te zien dat de toppers gewoon binnen blijven.

JPMontoya 17-03-2006 09:10

FP 2

1 A. Davidson Honda 1:35.041 14
2 A. Wurz Williams 1:35.388 30
3 F. Alonso Renault 1:35.806 14
4 F. Massa Ferrari 1:35.924 22
5 K. Räikkönen McLaren 1:36.132 15
6 G. Fisichella Renault 1:36.182 14
7 M. Schumacher Ferrari 1:36.617 17
8 J. Button Honda 1:36.661 12
9 J. Villeneuve BMW 1:37.045 9
10 R. Barrichello Honda 1:37.270 13
11 J. Trulli Toyota 1:37.317 23
12 N. Heidfeld BMW 1:37.418 7
13 R. Kubica BMW 1:37.457 28
14 JP. Montoya McLaren 1:37.463 12
15 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:37.590 22
16 D. Coulthard Red Bull 1:37.603 8
17 R. Schumacher Toyota 1:37.695 20
18 N. Jani Scuderia Toro Rosso 1:37.831 23
19 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1:37.926 21
20 M. Webber Williams 1:38.081 5
21 N. Rosberg Williams 1:38.205 6
22 G. Mondini Midland F1 1:38.256 20
23 C. Klien Red Bull 1:38.644 10
24 C. Albers Midland F1 1:38.918 20
25 R. Doornbos Red Bull 1:39.105 28
26 T. Monteiro Midland F1 1:39.416 20
27 T. Sato Super Aguri 1:41.549 22
28 Y. Ide Super Aguri 1:43.164 16

gwyllion 17-03-2006 10:11

Als je naar het resultaat van de 2de training kijkt (en de vrijdagscoureurs wegdenkt), staan dezelfde teams bovenaan: Renault, Ferrari, McLaren (Montoya nog altijd minder vermogen?) en Honda.

Toyota lijkt terug beter in vorm en de Wiliams (ik bedoel zonder Wurz) staat redelijk onderaan (Webber en Rosberg hebben wel zeer weinig rondjes gereden).

gwyllion 17-03-2006 11:28

Volgens pitstop.tv had Montoya een aantal problemen tijdens zijn training sessie.

Zie F1 Maleisië - Davidson snelste in VT (nu mag je mij wel eens uitleggen hoe Davidson de snelste kan geweest zijn als Wurz 1:34.946 gereden heeft en Davidson 1:35.041 ;))

Finish 17-03-2006 12:39

volgens f1club.net zouden er problemen kunnen zijn met de ferrari-motor van Schumacher, waardoor hij tien plaatsjes achteruit mag op de startgrid. Hydraulische problemen.

weinig te concluderen uit deze eerste sessies; enkel bevestiging van het feit dat Honda echt wel meedoet, maar in de race beter wakker hoort te blijven.
Benieuwd.

gwyllion 17-03-2006 13:01

Quote:

Originally Posted by Finish
weinig te concluderen uit deze eerste sessies; enkel bevestiging van het feit dat Honda echt wel meedoet, maar in de race beter wakker hoort te blijven.

Dat Davidson snelle ronde kan neerzetten op vrijdag weten we al jaren. Dat wil daarom niet zeggen dat het daarom tijdens de kwalificatie en race goed verloopt.

The Interceptor 18-03-2006 10:00

De kwalificatie vanmorgen was wel mooi om zien. Zeker de laatste minuten van de 2e sessie zat ik op het puntje van de stoel :)
Maar ook de laatste sessie was op 't einde best nog spannend. Alleen snap ik niet zo goed waarom ze bij McLaren bv zo laat banden gaan wisselen en maar één poging doen om echt die pole te rijden.

Wel héél sterke prestaties van Button en de twee Williamsen hoor :eek:
Ik denk dat het morgen wel eens een héél leuke race kan worden. Van de echte toppers staat enkel fisico vooraan, de rest staat toch al op rij 3 of verder, en zullen zich dus een weg naar voor moeten zoeken. Al kan hun tijd natuurlijk ook hun strategie verklappen: zou McLaren op een stop minder staan?

In verwacht Jenson in alle geval ver vooraan morgen :) In Maleisië presteerd hij meestal wel goed: in 2002 zag hij in de laatste ronden zijn eerste podium in mist opgaan. En dan vorig jaar zijn eerste podium gescoord! Morgen zijn eerste overwinning? :p Het zou héél leuk zijn.

Ondertussen zijn er wel al héél veel motorwissels gedaan he? Nu ook nog beide Ferrari's, Ralf en Barrichello.

senna's kingdom 18-03-2006 11:54

Wat is de williams snel.
Rosberg in zijn 2de optreden al een 3de plek.
Pakt hij dit jaar al een podium of misschien zelf een overwinning:eek: .
Ik vind het erg raar dat alonso zo ver naar achteren staat op 2 seconden van fisichella.Toch heel raar.
Bovendien ook massa die het erg mager deed met een 15de plek:rolleyes: .
Toyota al beter dan vorige keer.Toen geraakten ze niet eens door naar de finale.Ralf behoorde vandaag bij de eerste 10.
Wat wordt het voor morgen.
Krijgt alonso een DNF?Misschien ook problemen met het el gaspedaal.
Mclaren deed het in de kwalificatie niet zo erg goed.
Maar hoe zit het met de strategie???

Nicki_Mks 18-03-2006 11:58

Is de definitieve grid al ergens beschikbaar?

FormulaV-JH495 18-03-2006 12:02

ze hebben op atlasf1 een speciale thread geopend voor de startgrid van morgen ... tis grappig .. ze geraken er gewoon niet uit ...

Astra-fan 18-03-2006 12:13

Blijkbaar was er bij Alonso een probleem met de tankinstallatie waardoor ze te veel benzine hadden getankt en de wagen dus te zwaar was om een snellere tijd te rijden.

Finish 18-03-2006 12:33

ik neem aan dat het zoiets zal zijn:

1 G. Fisichella Renault 1:33.840
2 J. Button Honda 1:33.986
3 N. Rosberg Williams 1:35.105
4 M. Webber Williams 1:35.252
5 JP. Montoya McLaren 1:34.536
6 K. Räikkönen McLaren 1:34.667
7 F. Alonso Renault 1:35.514
8 C. Klien Red Bull 1:35.171
9 J. Trulli Toyota 1:34.070
10 J. Villeneuve BMW 1:34.752
11 N. Heidfeld BMW 1:34.783
12 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1:36.297
13 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:36.581
14 M. Schumacher Ferrari 1:35.010 * Motorwissel; kwalificatie 4
15 C. Albers Midland F1 1:37.426
16 T. Monteiro Midland F1 1:37.819
17 T. Sato Super Aguri 1:39.011
18 Y. Ide Super Aguri 1:40.720
OPEN GRIDPLAATS
19 (20) R. Schumacher Toyota 1:34.586 *Motorwissel: kwalificatie 10
20 (21) D. Coulthard Red Bull 1:34.614 *Motorwissel: kwalificatie 11
21 (22) R. Barrichello Honda 1:34.683 * Motorwissel: kwalificatie 12
22 (26) F. Massa Ferrari 1:35.091 * Motorwissel: kwalificatie 16

Naar de reglementen moet de FIA consequent blijven: Het is niet omdat andere teams een motor opblazen dat Schumacher en co wat startgridplaatsen betreft terug mogen opschuiven en zo hun straf (+10 plaatsen) mislopen. Het probleem blijft nu wel aan de staart van het peloton: Ralf Schumacher kwalificeert 10des, en zou 20stes moeten starten, maar Yuji Ide bezit de 18de positie, en plaats 19 hoort dus vrij te blijven. De enige die dan een soort van 'profijt' doet, is Felipe Massa.
ik heb wel mijn bedenkingen bij Villeneuve; blies die in Bahrein zijn motor niet op? Hoort die ook geen tien posities op te schuiven ?

Conclusies uit deze kwalificatie:

De V8-motor gaat een fameuze test tegemoet, iets zegt me dat de coureurs met motorenwissels nog serieus blij mogen zijn en profijt uit de race zouden kunnen putten. Wat tijden betreft, blijft het natuurlijk weer koffiedik kijken. Het is onmogelijk dat Alonso bijna twee volle seconden achter Fisichella vertrekt, daar zit ongetwijfeld strategie achter. En noem Nico Rosberg nu maar al rookie of the year; schitterend resultaat. Webber gaat fameus mogen oppassen, na een competitief jaar tegen Heidfeld en nu overklast worden door een rookie. Nog in de voetnoot Christian Klien, die flink uit de verf komt en zijn positie bij Red Bull meer en meer opeist.

Ik voorspel voor de race:

-Minstens 3 V8's die ontploffen, waaronder zeker een Mercedes-motor (normaal gezien Raikkonen, die heeft altijd pech) en zeker een Ferrari-krachtbron (Klien of zelfs Massa).
-Een zege voor Fisichella. Het is nu dé moment om orde op zaken te stellen, ga ervoor, GC.
-Een anonieme podiumplaats voor Alonso
-Button zakt wat terug, Schumacher haalt iets rond een vierde plek.

Finish

fish88 18-03-2006 12:38

Villneuve blies net zoals fisichella zijn motor tijdens de race op daarom mag hij zonder penalty starten.

Finish 18-03-2006 12:38

aaah zit dat reglement zo ? oke :)

Finish 18-03-2006 13:28

een verdere bedenking, gekaderd door Ross Brawn:

Quote:

Ross Brawn, technisch directeur
"Dit is heel frustrerend voor ons. We kenden verscheidene problemen met de motor maar we zullen er wel over geraken. Ik ben daarvan overtuigd. Het is jammer omdat we tijdens de wintertests heel betrouwbaar waren. Als je in acht neemt hoeveel benzine Michael aan boord heeft omwille van zijn gridstraf, dan verliep de kwalificatiesessie redelijk goed. De banden leken heel consistent te zijn in hun prestatie. We kunnen een lastige race verwachten maar we zullen alles in het werk stellen om in de punten te eindigen."
bron: f1club.net

Dus: Schumacher zet een tijd neer die nog op de tweede startrij zou thuishoren, met wsl een behoorlijk aantal benzine aan boord. Ontcijfer de strategie maar. Als Raikkonen vorige week van de laatste positie nog een podiumplaats kan claimen, dan zou Schumacher toch op z'n minst makkelijk voorbije de STR's moeten raken, de BMW's van Villeneuve en Heidfeld kunnen verschalken en zich door pitstops van andere teams door het veld kunnen werken.

Met zoveel snellere backmarkers (Barrichello, Massa, Coulthard) staan we voor een inhaalfestijn op Sepang ! Gaat de Williams het voorin uithouden wat race-afstand betreft ? Vorige week bleek Rosberg tegen het einde aan de snelste man op het veld, dus verwacht maar straffe duels tussen Alonso, Raikkonen, Rosberg en Webber, gemixt met wat Button en een Fisichella en in de verte een aanstormende Schumacher ? Proper, nietwaar :applaus:

Finish 18-03-2006 13:40

Voor de liefhebbers ook nog dit

http://www.raisport.rai.it/sportarti...,33131,00.html

bekijk het filmpje 'Guarda il Servizio': Montoya zet zelf de krik onder z'n McLaren en sleept hem zelf weg :D

(realplayer vereist!)

http://www.f1total.com//bilder/2006/...al/fr/z052.jpg

smiley 18-03-2006 17:12

hhm ik ben benieuwd naa morgen de topwagens wat vanachter moeten starten zullen wel proberen op 1 stop te rijden.. maar zal dat lukken ??
ben ook eens beneiuwd om te zien hoe de williams wagens het in de race gaan doen !!

The Interceptor 18-03-2006 17:28

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
Ik verwacht Jenson in alle geval ver vooraan morgen :) In Maleisië presteerd hij meestal wel goed: in 2002 zag hij in de laatste ronden zijn eerste podium in mist opgaan. En dan vorig jaar zijn eerste podium gescoord! Morgen zijn eerste overwinning? :p Het zou héél leuk zijn.

Ik zal hier mijn eigen fout maar verbeteren :) 't Was natuurlijk in 2004 dat Jenson hier zijn eerste podium scoorde.

Montoya met de krik stond vandaag met een fototje in't Nieuwsblad :D

gwyllion 18-03-2006 17:30

Schumi zal uiteindelijk door talrijke motorwissels als 11de vertrekken en dat met goed veel benzine. Ik denk dat hij wel nog op het podium zal geraken.

gwyllion 18-03-2006 17:32

Quote:

Originally Posted by Finish
Ik voorspel voor de race:

-Minstens 3 V8's die ontploffen, waaronder zeker een Mercedes-motor (normaal gezien Raikkonen, die heeft altijd pech) en zeker een Ferrari-krachtbron (Klien of zelfs Massa).

Massa zal zondag met zijn 3de Ferrari V8 vertrekken. Het zou wel heel straf zijn als die het zou begeven.

Raceboy 18-03-2006 18:34

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Schumi zal uiteindelijk door talrijke motorwissels als 11de vertrekken en dat met goed veel benzine. Ik denk dat hij wel nog op het podium zal geraken.


Als 11de? Hij heeft toch geen pole gereden.

marcel 18-03-2006 18:38

ja, normaal moet hij als 14de starten, maar Barrichello, Coulthard, en Massa vallen daar nog van tussen, waardoor hij als 11de mag starten

Raceboy 18-03-2006 18:39

Quote:

Originally Posted by marcel
ja, normaal moet hij als 14de starten, maar Barrichello, Coulthard, en Massa vallen daar nog van tussen, waardoor hij als 11de mag starten


Juist tis ingewikkeld dit weekend.

marcel 18-03-2006 18:40

het zal nog vaak ingewikkeld worden :+

Finish 18-03-2006 19:34

Quote:

Originally Posted by marcel
ja, normaal moet hij als 14de starten, maar Barrichello, Coulthard, en Massa vallen daar nog van tussen, waardoor hij als 11de mag starten

lees even op de vorige pagina van deze thread mijn grid-bepaling. Ik ben toch relatief zeker dat Schumacher 14des start, en hij dus helemaal niet opschuift. Achterliggers als de STR's, de Midlands en de Super Aguri's schuiven wel op.
Dit is niet echt een vermoeden, maar een logische redenering. Bovendien zie ik op veel sites staan dat bv een Villeneuve op 10 zal vertrekken, gezien mijn theorie klopt dat ook, dus..Nog eens de startgrid voor morgen:

G. Fisichella Renault 1:33.840
2 J. Button Honda 1:33.986
3 N. Rosberg Williams 1:35.105
4 M. Webber Williams 1:35.252
5 JP. Montoya McLaren 1:34.536
6 K. Räikkönen McLaren 1:34.667
7 F. Alonso Renault 1:35.514
8 C. Klien Red Bull 1:35.171
9 J. Trulli Toyota 1:34.070
10 J. Villeneuve BMW 1:34.752
11 N. Heidfeld BMW 1:34.783
12 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1:36.297
13 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:36.581
14 M. Schumacher Ferrari 1:35.010 * Motorwissel; kwalificatie 4
15 C. Albers Midland F1 1:37.426
16 T. Monteiro Midland F1 1:37.819
17 T. Sato Super Aguri 1:39.011
18 Y. Ide Super Aguri 1:40.720
OPEN GRIDPLAATS
19 (20) R. Schumacher Toyota 1:34.586 *Motorwissel: kwalificatie 10
20 (21) D. Coulthard Red Bull 1:34.614 *Motorwissel: kwalificatie 11
21 (22) R. Barrichello Honda 1:34.683 * Motorwissel: kwalificatie 12
22 (26) F. Massa Ferrari 1:35.091 * Motorwissel: kwalificatie 16

Finish 18-03-2006 19:36

en deze komt overeen met de starting-grid van f1-live.com:

http://f1.racing-live.com/f1/en/resu...e/grille.shtml

smiley 18-03-2006 20:28

een vraagje,
schumacher reed de 4de tijd maar moet door de motorwissel 10 plaatsen achteruit.. mag hij nu bijtanken of niet ?

sledge 18-03-2006 20:50

Volgens mij kan het wel zoiets zijn ook, maar ik kan er compleet naast zitten ook
1 Fisichella
2 Button
3 Rosberg
4 Webber
5 Montoya
6 Raikkonen
7 Alonso
8 Klien
9 Trulli
10 Villeneuve
11 M.Schumacher
12 Heidfeld
13 Speed
14 Liuzzi
15 Albers
16 Monteiro
17 Coulthard
18 Barrichello
19 Sato
20 Ide
21 Massa
22 R. Schumacher

Finish 18-03-2006 21:43

op f1club.net zien ze het als volgt:

Verwachte voorlopige startgrid:
1. Giancarlo Fisichella
2. Jenson Button
3. Nico Rosberg
4. Mark Webber
5. Juan Pablo Montoya
6. Kimi Raikkonen
7. Fernando Alonso
8. Christian Klien
9. Jarno Trulli
10. Jacques Villeneuve
11. Nick Heidfeld
12. Scott Speed
13. Michael Schumacher
14. Vitantonio Liuzzi
15. Christijan Albers
16. Tiago Monteiro
17. Takuma Sato
18. Yuji Ide
19. David Coulthard
20. Rubens Barrichello
21. Felipe Massa
22. Ralf Schumacher


dit wordt nog leuk :D

Red Bull maakt er ook een grap van
In het F1 wereldje staat Red Bull al bekend voor haar sarcastische benadering tot het bureaucratische en serieuze karakter van de Formule 1. Ook over het feit dat de F1 fans in het ongewisse zijn wat de startopstelling voor de Grand Prix van morgen betreft, deinst het team niet terug om hierop kritiek te geven.

Op hun site vertellen ze het volgende: "Dat Fisichella en Button vanaf de eerste rij van de grid zullen starten zijn we zeker. Het ziet er ook naar uit dat Rosberg vanaf de derde plaats zal starten - als hij tenminste geen motor wisselt. Maar daarna steekt de verwarring de kop op. Op dit moment, en in geen bepaalde volgorde, hebben Michael Schumacher, Felipe Massa, Rubens Barrichello, Ralf Schumacher en David Coulthard allemaal hun motor gewisseld. Daardoor zullen ze naar de achterkant van de grid worden verwezen. Maar beslissen welke rijder achteraan de voorkant start, wie aan de voorkant van de achterkant start en wie aan de achterkant van de achterkant start is iets waar de hersenen van de FIA op dit moment aan werken."

bron: f1club.be

sledge 18-03-2006 21:46

Er is eigenlijk maar één conclusie: wat de startgrid ook wordt, de fia moet zich schamen.

Finish 18-03-2006 21:50

tja, volgens mij zijn het gewoon weer die reglementen die niet uitgaan van unieke situaties zoals deze. 5 coureurs die een motor wisselen, de ene tijdens de testsessies, de andere na de kwalificaties, en voor elke wissel is er wel een reglement. Blijkbaar is de moment waarop je de motorwissel doet dus ook enorm belangrijk. Zo worden Barrichello, Schumacher en Coulthard tien plaatsen naar achteren geduwd, Massa en Ralf moeten blijkbaar per direct als laatste starten. Tja. Raak er maar eens aan uit.

Sennake 18-03-2006 21:55

Door die belachelijke regel zet de FIA zichzelf weer maar eens voor schut. Wat voor een onnozele situatie hebben we nu : niemand die kan zeggen hoe de startopstelling er morgen uitziet, want wie morgen tijdens de warm-up nog een motor wisselt schuift weer 10 plaatsen op, en dus rammelt de ganse startopstelling weer door elkaar.

Trouwens, eerlijk is die regel ook al niet, want wie vanop plaats 20 zijn motor wisselt moet niet vanop een fictieve 30e plaats starten, en als er zoals vandaag ettelijke piloten 10 plaatsen achteruit schuiven zijn er altijd die er meer "winst" uithalen dan anderen.

Oplossing : ipv 10 plaatsen achteruit bij een motorwissel, d'office vanuit de pitlane starten...

Finish 18-03-2006 22:41

...of gewoon plaatsen openlaten op de startgrid ? Zijn er geen 32 gridplaatsen voorzien per circuit ? :D

smiley 18-03-2006 22:42

Quote:

Originally Posted by Finish
...of gewoon plaatsen openlaten op de startgrid ? Zijn er geen 32 gridplaatsen voorzien per circuit ? :D

dan moete ze een verrekijker gaan gebruiken om de lichten te kunne zien :D

Finish 18-03-2006 22:51

dat zal ze leren, die stoute motorwisselaars !

Superdiesel 18-03-2006 23:40

Quote:

Originally Posted by Sennake
Door die belachelijke regel zet de FIA zichzelf weer maar eens voor schut. Wat voor een onnozele situatie hebben we nu : niemand die kan zeggen hoe de startopstelling er morgen uitziet, want wie morgen tijdens de warm-up nog een motor wisselt schuift weer 10 plaatsen op, en dus rammelt de ganse startopstelling weer door elkaar.

Trouwens, eerlijk is die regel ook al niet, want wie vanop plaats 20 zijn motor wisselt moet niet vanop een fictieve 30e plaats starten, en als er zoals vandaag ettelijke piloten 10 plaatsen achteruit schuiven zijn er altijd die er meer "winst" uithalen dan anderen.

Oplossing : ipv 10 plaatsen achteruit bij een motorwissel, d'office vanuit de pitlane starten...


Morgen een warm-up?? :D
Dat ding is nu toch al enkele jaren afgeschaft? (spijtig genoeg)
Ze rijden niet meer op zondagvoormiddag. Tussen kwalificatie en race rijden nul komma nul meter.

Ten andere, als een motor dient gewisseld te worden na de kwalificaties is dat niet 10 plaatsen achteruit maar direct helemaal achteraan de grid. Zoals Ralf nu voor heeft.


Maar dat het ingewikkeld is en zelfs belachelijk dat ga ik niet ontkennen. Dat is gewoon zo. Als ik mij niet vergis gaan ze die regel volgend jaar (of het jaar daarna) afschaffen en vervangen door extra ballast. Motor wisselen is 50 kg. ballast ofzo.
Hadden ze eigenlijk beter dit jaar al gedaan... maar ja. Anders was het veel te simpel zeker?


BTW : Naar mijn mening is de grid die op pitstop.tv staat correct. ;)

lotuzzz 19-03-2006 08:11

De startorde is bekend gemaakt:


The official provisional grid, as released by the FIA on Sunday morning follows below. Further changes are still possible prior to the race:

1. Fisichella 2. Button
3. Rosberg 4. Webber
5. Montoya 6. Raikkonen
7. Alonso 8. Klien
9. Trulli 10. Villeneuve
11. Heidfeld 12. Speed
13. Liuzzi 14. M Schumacher
15. Albers 16. Monteiro
17. Sato 18. Ide
19. Coulthard 20. Barrichello
21. Massa 22. R Schumacher


Die met Schumi op 14 heeft het dus gehaald...

gwyllion 19-03-2006 09:18

De eerste V8 heeft begeven: Rosberg. De achterophanging van Raikonnen breekt opnieuw. Ik dacht dat het de vorige keer een fabricage fout was. 2 keer kan moeilijk toeval genoemd worden.

schumivill 19-03-2006 10:27

Raikkonen heeft een tik gekregen langs achter van Klien,daarna van de baan gegaan,duidelijke onboard bij Raikkonen gezien over dat voorval op ITV,ik weet niet of dat op canvas te zien was,Lammens weet blijkbaar van niks..(na de race blijkbaar wel)

Finish 19-03-2006 10:59

Mooie overwinning voor Fisichella in een ietwat tegenvallende race met slechts 2 ontploffende motoren maar wel een 7 tal uitvallers.

Fisichella bewijst dat hij er ook bijhoort, gelukkig maar. Net als Raikkonen bleef pech hem achtervolgen, maar Fisico rekent nu mooi af. Dat kunnen we niet zeggen over Raikkonen, die tik van Klien zorgde voor een eerste DNF en geen Kimi op het podium. Teleurstellend resultaat voor Schumacher; nog achter Massa finishen en nooit echt uit de verf komen om aansluiting te vinden bij Montoya.

TOP:
-Fisichella: Eindelijk ! En hopelijk blijft dit duren. Misschien trekt Renault wel hém naar voren met Alonsos vertrek naar McLaren. Laten we hopen dat Fisichella vertrokken is voor een puik seizoen.
-Alonso: Schitterende fenomenale start, prachtig beide Wiliams coureurs verschalkt in de eerste bocht. En hij zat nog fameus dicht achter Fisichella aan. Had hij die slechte kwalificatie niet gehad, had Fisico het een stuk moeilijker gehad.
-Button: Mooi, maar jammer dat hij Alonso niet kon afhouden. Honda lijkt me wat in Ferrari-status genesteld te zijn; nét niet goed genoeg voor de overwinning.
-Montoya: brengt de wagen naar de finish, en blijft zowat een constante die rond de plaatsen 3 en 5 slingert. Dat heeft McLaren nodig, naast topman Raikkonen. Maar die zijn achternaam is 'pech'. Kimi Pech.
-Massa: Laatste plaats gestart, nog voor Schumacher geëindigd. Vreemd, maar goed.

FLOP:
-Ferrari: De motoren dan. Hadden die dingen niet ontploft, dan konden we misschien een rood kleurtje op het podium gehad hebben. Eens te meer wijst uit dat de kwalificatie énorm belangrijk is. Nouja, de schade is niet onoverkomelijk (wat de 2de plaats betreft althans), en het seizoen is nog lang.
-Klien: From hero to zero ? Dat was niet vriendelijk om Raikkonen aan te tikken !
-Red Bull: Gene vette ! Coulthard én Klien er vroeg uit.
-Sato: In duel met Liuzzi, maar wat een mislukt kamikaze-maneuver weeral. Als je bak niet competitief is, moet je niet proberen om andere coureurs voor enkele ronden te hinderen en op zoek te gaan naar duels waarvan je weet dat je ze toch niet kan winnen. Rommel !
-De ontplofte motoren van Williams. De Cosworth houdt het dus geen 2 races uit. Webber zat wel mooi achter Alonso aan. Rosberg liet zich nogal verschalken aan het begin van de race.
-In feite toch ook McLaren: Montoya kon niet echt een vuist maken, en reed wat anoniem mee.
-BMWSauberf1: Heidfeld reed een perfecte race, maar het mocht niet zijn. Ze hadden hier toch wel even een tikje terug kunnen geven aan Williams...µ
-Barrichello: ontgoochelend slecht. Vreselijk.

2 races ver, en in feite toch nog drie vragen:
1) Wat kan McLaren als ze een goeie startpositie krijgen en de race kunnen finishen ? Beter gezegd: wat kan Raikkonen ?
2) Wat kan Ferrari ? Was Bahrain een toevalstreffer ? Er is nu al een kloof met Renault, valt die echt nog te dichten ? Alles kan, natuurlijk.
3) Is er terug sprake van een Fisichella vs Alonso binnen Renault, of blijft Alonso absolute topman ?

Een zekerheid hebben we alvast: Renault is sterker dan ooit, en Ferrari, McLaren en Honda hinken achterop. Williams en BMW vechten het onderling uit, Red Bull zakt wat terug, Toyota is het noorden kwijt, Torro Rosso probeert wat vast te klampen, Midland rijdt gewoon wat mee en Super Aguri is al content als ze aan de start staan.

De toon is gezet, tijd voor Melbourne, waar Fisichella vorig jaar won. Wederom benieuwd.

Finish


All times are GMT +2. The time now is 07:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.