De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   25 uren VW Fun Cup 2006 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13423)

Maarten 05-07-2006 10:39

25 uren VW Fun Cup 2006
 
Hierbij alvast onze voorbeschouwing.

Als er nog timing experten zijn die ons willen bijstaan in de strijd naar een top 5, kan je me altijd iets laten weten 0496/936.944.

ciao
Maarten

----------------------------------------

Perdieus Motorsport voorbeschouwing 25uren Francorchamps.

Halverwege het seizoen vindt transditioneel het hoogtepunt van het VW Fun Cup kampioenschap plaats. Ook dit jaar is dit niet anders. De 25uren van Francorchamps gaan door op 8-9 juli op het prachtige circuit van Spa-Francorchamps.

Deze race is voor Mechelse race familie van groot belang. Niet alleen op publicitair vlak, maar ook met het oog op het kampioenschap. De punten die behaald kunnen worden in de 25 uren tellen immers dubbel. Met de huidige 7de plaats in het kampioenschap kunnen hier gouden zaken gedaan worden.

Bij Perdieus laten ze niets aan het toeval over. Bolide nr. 32 werd van top tot teen gecheckt, de versnellingsbak werd gereviseerd, een extra voorkap werd voorbereid ... niets wordt aan het toeval overgelaten. Naast de techniek is uiteraard de bemanning cruciaal voor een goed resultaat. De broers Perdieus krijgen bijstand van Dries Heyman en Ward Sluys. Een woordje uitleg: ‘Dries kunnen we eigenlijk al beschouwen als de 3de piloot op onze wagen. Hij heeft bij ons gereden in de 25 uren in 2005 en dit jaar heeft hij mij bijgestaan in Oschersleben. We zijn aan mekaar gewaagd. Ward hebben we eveneesn vorig jaar tijdens de 25 uren leren kennen. Toen reed hij samen met ons op de biplace. Ook hij is snel en betrouwbaar, en dat is precies wat we nodig hebben,’ aldus Maarten Perdieus.

De nodige ervaring en versterking vinden we tevens op de biplace van Perdieus. Naast vader Marc en dochter Anneke, nemen Raf Bleeckx en Paul Grutman plaats in de snelle tweezitter. Raf is een ouwe getrouwe van het team. Hij is een vaste waarde van het team bij de 25 uren. Wederom snelheid gekoppeld aan betrouwbaarheid. Paul is de man met ervaring. Hij heeft al in zowat alle promotiecups en endurance races in België gereden. Hij weet dus perfect hoe hij een 25uren moet benaderen. Belangrijk op deze wagen is uiteraard de betrouwbaarheid. Onze hoofdsponsor Winterthur komt met een grote groep afgezakt om het team aan te moedigen. Zij kunnen de race live meemaken vanuit de biplace.

Afspraak dus op 8 juli om 16uur voor de start van deze 25 uren durende sprint die wordt afgevlagd op zondag 9 juli om 17uur. Met een deelnemersveld van meer dan 130 wagens, wordt het een kunst om zonder schade twee maal rond de klok te rijden. Bij Perdieus wint men er echter geen doekjes om: een top 10 moet, en als alles mee zit is een top 5 zeker niet onrealistisch! De biplace gaat eveneens voor een mooi resultaat met hopelijk een podium in haar klasse.

Naast de traditionele Belgische delegatie, komen de Fransen, Nederlanders, Engelsen, Duitsers, Italianen en Spanjaarden een gooi doen naar de overwinning. Nooit eerder eindigde een buitenlands team binnen de top 5. Even afwachten of het dit jaar lukt de Belgen te verslaan op hun thuisfront!

Gratis kaarten zijn te bekomen via volgende site: www.vwfuncup.be . Eenvoudig downloaden en afprinten, en je komt gratis binnen.

Perdieus Motorsport

Loeten 07-07-2006 01:00

Ik won 4 tickets via ebay (spel met de groene mannetjes, :p)

Ik ga zeker eens langskomen om te zien wat dat allemaal geeft. Nu nog een deftig uur en zo zoeken om eens weg en weer te rijden vanuit West-Vlaanderen...

Succes !!

student 07-07-2006 17:26

tickets zijn zowieso gratis :p
ik twijfel nog, misschien ga ik wel een dagje zien, maar 136 dezelfde auto's, dat ben ik beu na een uur

JPMontoya 07-07-2006 17:27

Fun Cup lijkt me fantastisch om zelf in te rijden maar om te kijken kan het me niet boeien.

student 07-07-2006 19:55

Quote:

Originally Posted by student
tickets zijn zowieso gratis :p
ik twijfel nog, misschien ga ik wel een dagje zien, maar 136 dezelfde auto's, dat ben ik beu na een uur

het gaat regenen, vergeet het dus maar :D

kadettc 07-07-2006 21:36

Quote:

Originally Posted by student
tickets zijn zowieso gratis :p
ik twijfel nog, misschien ga ik wel een dagje zien, maar 136 dezelfde auto's, dat ben ik beu na een uur

Bwa valt eigenlijk nog wel mee, je ziet constant groepjes van 4, 5 of meer auto's paseren. Soms wel leuke duels.

Maar vooral voor de broederlijke (en zusterlijke) sfeer moet je naar de funcup gaan kijken. En niet te vergeten gratis drank :D :rolleyes:

Kga morgen toch eens kijken en waarschijnlijk de zondag ook

student 08-07-2006 23:09

Ik ga misschien morgen toch eens kijken. Zijn er mensen vandaag al geweest?

Mark 08-07-2006 23:26

Paddockers Maarten en Chauffeur gaan lekker. Een 59ste tijd in de kwalificaties, Ze liggen nu 7de !! Op 1 rondje van het leiders.

http://www.ris-timing.be/btcs/25h/2006/25hr.htm

bluelite 09-07-2006 01:22

Pff, de muziek is luider dan de kevertjes, maar ik kan niet klagen. Ik amuseer me goed.

Speedgirl 09-07-2006 03:59

Quote:

Originally Posted by Mark
Paddockers Maarten en Chauffeur gaan lekker. Een 59ste tijd in de kwalificaties, Ze liggen nu 7de !! Op 1 rondje van het leiders.

http://www.ris-timing.be/btcs/25h/2006/25hr.htm

Momenteel 6de !!! :gas:

Mr.Dallara 09-07-2006 16:26

Quote:

Originally Posted by student
het gaat regenen, vergeet het dus maar :D

Regen? welke regen? Ik heb zelfs een deftig "kleurke" aan de zeer zonnige (30°) zaterdag overgehouden...


Quote:

Originally Posted by bluelite
Pff, de muziek is luider dan de kevertjes, maar ik kan niet klagen. Ik amuseer me goed.

Was idd best wel gek! Normaal kan je moeilijk slapen in je tent door het lawaai van de wagens, nu kwamen de "boenken" zonder één probleem boven de VW sounds bovenuit. :)
Oplossingen genoeg om goed te kunnen slapen... af en toe blikjes met het juiste vocht ... :) (en je word wakker met een zware kop... :( )

Ik heb enkel Race 2 gezien vd BTCS, weer een mooi en spannend stuk van start tot de laatste minuut. Conclusie na dit weekend: de Slaus BMW blijft oohzo oppermachtig en word dus kampioen (volgens mij), als alles 100% loopt (wat nog steeds niet altijd het geval is) op de Méganes dan zijn het de wagens die de Slaus BMW kunnen bedrijgen op Spa én zolder, bij KS loopt er altijd wel iets mis :( is hun dubbel programma niet te druk?
Met de afwezigheid van de 3 peugeot's, de opel en de audi en nog enkele is het veld aan de top goed uitgedund! Waardoor de BTCS bijna terug aan het niveau zit van 2005, terwijl het allemaal weer zooooooooo mooi was gestart begin 2006...
De prestatie's van de KTR piloten Kerr en Mcintish waren dik inorde denk ik! Met een 2002 porsche na 50min race 5e algemeen liggen (2e in GT) voor wagens als de DHL Mégane enzo is wel sterk denk ik. Tot ze dan met de streep in zicht problemen kregen met de olie of bezine druk en ze dus extra langs de box moesten passeren... :(


PRC/VW heeft schitterend werk geleverd qua promotie want het was een zeer vol huis in Spa! Op zaterdag was P1 en P2 OVERVOL iets voor de start van de fun cup, ze hebben dus zelfs nog andere (betaal) parkings opengedaan!
Hun idee van de optredens en DJ's is toch wel in goede aarde gevallen denk ik! De kwaliteit van alles op en rond het podium was zeker inorde, van mij mogen ze het iedere koers doen! Dan moet ik wat minder kiezen tussen een dag circuit of een nachtje feesten ;)
Ook de tribunes en de paddock waren goed gevult (met mensen die max 2x per jaar een circuit bezoeken), maar wat maakt het uit? Het was dan ook de Fun Cup en iedereen was er dan ook om fun te maken, dat is zonder twijfel goed gelukt door de speaker 5 min voor de start vd 25uren race! Van de tribune korts bij de raidillon tot bijna aan de source kreeg hij iedereen mee in z'n enthousiasme zodat iedereen recht kwam te staan en ging waven! :crazy: Nooit meegemaakt op een circuit in ons landje (behalve tijdens de F1, maar dan zorgden de dolle Duitsers er voor)

Yvonne 09-07-2006 17:00

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
PRC/VW heeft schitterend werk geleverd qua promotie want het was een zeer vol huis in Spa! Op zaterdag was P1 en P2 OVERVOL iets voor de start van de fun cup, ze hebben dus zelfs nog andere (betaal) parkings opengedaan!
Hun idee van de optredens en DJ's is toch wel in goede aarde gevallen denk ik! De kwaliteit van alles op en rond het podium was zeker inorde, van mij mogen ze het iedere koers doen! Dan moet ik wat minder kiezen tussen een dag circuit of een nachtje feesten ;)
Ook de tribunes en de paddock waren goed gevult (met mensen die max 2x per jaar een circuit bezoeken), maar wat maakt het uit? Het was dan ook de Fun Cup en iedereen was er dan ook om fun te maken, dat is zonder twijfel goed gelukt door de speaker 5 min voor de start vd 25uren race! Van de tribune korts bij de raidillon tot bijna aan de source kreeg hij iedereen mee in z'n enthousiasme zodat iedereen recht kwam te staan en ging waven! :crazy: Nooit meegemaakt op een circuit in ons landje (behalve tijdens de F1, maar dan zorgden de dolle Duitsers er voor)

:Offtopic: Deze opmerking doet me terug denk aan een gesprek tussen mij en een meisje over verschillen tussen Belcar en BTCS. Haar opmerking over de BTCS vond ik wel wat hebben...en is iets wat veel mensen in een race organisatie vergeten...:

De BTCS / VW Fun Cup trekt meer mensen dan de Belcar op Spa dóórdat er veel mensen meerijden uit de omgeving van Spa. Hierdoor hebben de mensen veel meer 'connectie' met het racen. Bijna al de BTCS rijders kende ze vanuit de streek daar, terwijl ze bij de Belcar enkel aanwezig was omdat ze daar moest zijn, maar de meeste rijders zeiden haar niets.

Sorry, voor deze off-topic opmerking...maar ik moest het even kwijt

Chauffeur 10-07-2006 23:33

Quote:

Originally Posted by Speedgirl
Momenteel 6de !!! :gas:

Het is uiteindelijk een 8ste plaats geworden, maar wat ik allemaal gezien heb tijdens de race tart elke verbeelding. Hoe meer ik die mannen bezig zie, hoe minder respect ik krijg voor hen.

Namen: Vosse - Bouvy en de heren kamikazes op de 44.
Als dat racen is, awel, dat bekijken ze het maar. Als ze enkel maar vooraan kunnen rijden door de rest in Blanchimont de muur in te duwen dan, ja....
Tav. dhr Vosse: kan je ook voorbijsteken als het geen safty car of gele vlag is? Ronden lang hing hij aan mijn bumper en kon hij er niet over. Bij de zoveelste safety car loste ik na een ongeval in Brussel, en ja hoor, wie was daar, meneer Vosse die zomaar eventjes 10 plaatsen pakte. Stop & Go, nee hoor. De vogel was gaan vliegen.

Met eigen ogen heb ik wagen 44 om exact middernacht er iemand express keihard zien afkeilen op volle snelheid in Blanchimont nadat hij zich de vorige 5 bochten telkens langs binnen afzette op andere deelnemers. Enkele uren voor het einde moest hij opgeven omdat er toch ene ( rara) de deur toe deed waartoe ze zelf hun boel in de prak reden en dienden op te geven.

Kort samengevat:

Zeer leuke race met het mes tussen de tanden vanaf de eerste meter.
Zeer veel volk en toffe sfeer
Toffe collegialiteit tussen de teams
Hoge niveau van deze wedstrijd,vooral bij de eerste 20 teams

Het enige negatieve puntje: de zogezegde grote namen ( u allen gekend) spelen het spel niet 100% correct. Blijkbaar kunnen ze het niet hebben dat Janneken of Mieken hen een poepje laat ruiken. :)

In 2007 ben ik er zeker opnieuw bij.
Dit is fun met de grote F. Aan alle piloten: zorg dat je dit eens in je leven gereden hebt.

Raceboy 11-07-2006 00:39

Die safety cars 's nachts hoe weet je dat? Ze gaven blijkbaar enkel geel op start/finish. Op andere posten werd er niets gegeven tenzij dat dat de plaats van het ongeval was.

Chauffeur 11-07-2006 00:42

Quote:

Originally Posted by raceboy
Die safety cars 's nachts hoe weet je dat? Ze gaven blijkbaar enkel geel op start/finish. Op andere posten werd er niets gegeven tenzij dat dat de plaats van het ongeval was.

Oei Raceboy, reed je mee? :) Er was wel degelijk overal geel + het bord safety car + twee pacecars + ik reed 2 dubbele relais in de nacht. Als ik het niet gezien heb, wie dan wel? :)

Compact 11-07-2006 12:10

Quote:

Originally Posted by Chauffeur
Met eigen ogen heb ik wagen 44 om exact middernacht er iemand express keihard zien afkeilen op volle snelheid in Blanchimont nadat hij zich de vorige 5 bochten telkens langs binnen afzette op andere deelnemers. Enkele uren voor het einde moest hij opgeven omdat er toch ene ( rara) de deur toe deed waartoe ze zelf hun boel in de prak reden en dienden op te geven.

Dit was vader van Maarten die met de biplace van Perdieus inderdaad hoopte op gezond verstand van de 44 maar dit mag men dus niet doen want blijkbaar zijn er velen die geen grijze cellen hebben bovenaan:no:

Resultaat: van een zekere derde naar een vijfde plaats voor de 332. (met dank aan het uitstekende technische team van Perdieus of de vijfde plaats was niet mogelijk geweest!)

Compact 11-07-2006 12:17

Quote:

Originally Posted by Chauffeur
Oei Raceboy, reed je mee? :) Er was wel degelijk overal geel + het bord safety car + twee pacecars + ik reed 2 dubbele relais in de nacht. Als ik het niet gezien heb, wie dan wel? :)

Inderdaad, ik heb ook bijna 3 uur aan 1 stuk gereden in de nacht en de borden SC werden tesamen met de gele vlag overal duidelijk verlicht getoond. Ben zelf ettelijke keren voorbijgevlogen onder SC door een viertal "toppers" die zelfs onder SC wagens van de baan tikten! Mooi voorbeeld :rolleyes: en zeer te betreuren dat dit gebeurd maar nog meer te betreuren dat hiervoor geen zwarte vlaggen worden gegeven!!!:mad: :mad: :mad:

TOM 11-07-2006 14:00

Ik vond het een leuke race, met vele schuivers. (en heel veel safety-cars.)
Vele wagens, mooie inhaalacties,...
Wat de gele vlaggen betreft, ik heb maar weinig mensen gezien die niet inhaalde onder geel. Enkel wanneer iedereen achter de safety-car was, zag ik geen inhaal acties meer.

Maarten 11-07-2006 14:30

tja, ik heb het ook meegemaakt dat vele piloten niet naar de gele vlaggen keken, zelfs niet onder safety car. Ik ben zelfs net voor de raidillon toen ik instuurde hard voorbij gestoken door de 51. Ik hadhet eerste safety car bord gezien na de stavelot, net voor blanchimont! Ik begin op pace car modus te rijden en heb geprobeerd in de mate van het mogelijke om anderen bewust te maken van de gele vlaggen door tekens te doen of andere manoevres! Velen kijken precies niet goed uit hun doppen!

hieronder ons verslagje!
------------------------

Perdieus Motorsport slaagt in opzet en doet gouden zaak!

De 25uren van Francorchamps beloofden uiterst moeilijk te worden voor het Mechelse team. Niet minder dan 152 wagens kwamen aan de start van de langste race ter wereld. Onder de deelnemers vonden we naast Belgen, ook Fransen, Italianen, Duitsers, Spanjaarden, Nederlanders, en ja zelfs Amerikanen! Een bont gezelschap dat 25 uren lang heeft gestreden voor de overwinning van deze 10de editie.

Wagen 32 van Perdieus begon niet optimaal aan het weekend. Er werden geen topsnelheden opgetekend zoals het hoorde. Blijkbaar een probleem met een halfopenstaande gasklep. De kwalificatie was hierdoor niet optimaal met een 59ste plaats op de grid tot gevolg. Gelukkig werd het probleem gevonden voor de race begon.

Dries Heyman nam de start en kwam na een dubbele stint binnen op een schitterende 9de plaats algemeen. De bolide van Perdieus Motorsport zat op een andere pitstop strategie als haar concurrenten, waardoor ze afhankelijk van de pitstops tussen de 7de en de 13de plaats bengelden. Na een zeer constante race van de vier piloten Dries Heyman, Ward Sluys, Pieter en Maarten Perdieus, werden de inspanningen beloond. Een lekke band van Maarten, door het afbreken van de voorspoiler dreigde nog roet in het eten te gooien. Gelukkig kon hij de 6de plaats op dat ogenblik opnieuw veroveren. De laatste stint van Ward werd bemoeilijkt door stijgende temperaturen in de auto. Ward moest het tempo laten zakken om nog aan de finish te geraken. Een schitterende 8ste plaats was het resultaat voor dit kwartet dat voor het eerst samen reed. Alleen maar tevreden gezichten bij Perdieus Motorsport die een gouden zaak doen in het kampioenschap. ‘We stonden op plaats 7 voor deze race, en nu eindigen er maar 3 teams voor ons die ook in de tussenstand voor ons staan. Hoeveel we naar voren springen is nog niet duidelijk, maar we zitten sowieso in de top 5!” aldus Maarten Perdieus.

De biplace van Perdieus vertrok zoals de andere tweezitters vanuit de pitlane. De genodigden van Winterthur konden hun geluk niet op tijdens deze onvergetelijke copiloot-ervaringen. Lange tijd vertoefde ook deze bolide binnen de top 3 van de klasse. Op 3 uur van het einde besliste de toenmalige 2de in het algemene klassement er anders over en hij katapulteerde Marc Perdieus en zijn copiloot in de muur. Na het binnenbrengen van de wagen werd snel een herstelling uitgevoerd door ons excellent technisch team onder leiding van Kris Van Der Geest. De wagen viel terug tot op de 5de plaats onder de tweezitters. Naast dit ongeval reden Paul Grutman, Raf Bleeckx, Anneke en Marc Perdieus eveneens een snelle 25 uren race. Ook hier dus tevreden gezichten.

Door het grote aantal deelnemers waren contacten in deze race niet uitgesloten. Het wordt zaak om de carosserie van beide auto’s opnieuw onder handen te nemen voor de volgende race die in Zolder plaats vindt begin oktober. Allen daarheen dus!

Perdieus Motorsport

Maarten 13-07-2006 14:25

waar zitten de fervente fotografen ;) ?

Maarten 20-07-2006 15:54

Na mijn persoonlijke berekeningen staan we momenteel op de 5de plaats in het kampioenschap als de resultaten van de buitenlanders worden geschrapt.

Het is een 4de plaats, dicht bij de derde CEO D&D Financials (twee punten?), als de resultaten van de buitenlanders en dus het totale deelnemersveld in rekening wordt gebracht. Maar veel hieromtrent vind ik niet in het officiële sportieve reglement terug!

Lijkt me logisch dat het de laatste uitslag is, indien niet, dan is perdieus motorsport op een 6de plaats geëindigd volgens het Belgisch Klassement!

Ik ben eens benieuwd, want het uiteindelijke klassement is nog steeds niet bekend! Misschien moet ik eens bij PRC gaan werken, ik had de top 15 gisteren op een uurtje bij mekaar. We zijn nu al 2 weken verder en nog niets van de officiële kant!

ciao
Maarten


All times are GMT +2. The time now is 02:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.