![]() |
wereld kampioenschap GT1
in het artikel over de openings ronde van het fia gt 2007 op pitstop.tv kon je ook dit stukje text vinden, wat me wel aanstond !
Quote:
met races over de hele werled.. :gas: maja dan moeten er wel nog meer merken een gt1 wagen bouwen.. als ze met genoeg zijn zou het niet eens zo erg zijn moest gt2 er dan vanaf vallen.. |
Hoe gaan ze dat doen voor de 24 uren? 40 GT1 wagens en dan Porsche cups dan???
Ik vind dat GT1 en GT2 met elkaar moeten blijven rijden... daar draait uithouding om |
Quote:
dan heb je een serieus veld ! |
Mijn concept is: Laat elke constructeur 4 wagens en 2 reservewagens bouwen en die verdelen onder 2 teams.
(of 2 wagens en 1 reservewagen voor kleinere constructeurs) De fabriek kan dan enkele piloten per team ter beschikking stellen en eventueel ook het budjet dat ze tekortkomen. Zo kan je een grid bekomen van bv 4 Ferrari's voor Larbre en GPC 4 Astons voor BMS en Phoenix 4 Corvettes voor GLPK en ? Psi 4 Saleens voor Zakspeed en Konrad 4 Maserati's voor Vtaphone en Sara free 4 Lambo's voor Reiter en ? (al zou Stéphane Ratel die wagen sneller moeten maken vind ik) 4 Listers voor Lister en voor Création. 2 Panoz voor Panoz. Samen met 6 GT2 merken ( :D ) en de één wagen voor elk GT3 team zal de 24 uren nog beter worden... |
4 maserati's voor vitaphone en ?
zou echt wel mooi zijn ! |
Quote:
Ik heb er de toekomstig Italiaans kampioen maar bij gezet. |
In GT2 zou er een strijd moeten komen tussen Porsche, Ferrari, Panoz, Spyker en BMW. En waarom niet Ascari of Aston martin of TVR?
Samen met Aston Martin DBRS9, Dodge Viper, Corvette Z06, Lambo Gallardo, Porsche 997 Cup, Maserati GranSport, Ascari, Ferrari 430, Nissan, Venturi Heritage, Lotus, Oei oei da zou wa zijn :D |
We zijn weer aan het dromen..............
GT1 Wereldkampioenschap? Waar moeten opeens al die wagens vandaan komen? Fabrikanten? Als die daar echt brood in zien, dan waren ze allang actief ;) |
Die wagens bestaan allemaal hoor (in raceversie)
En Stéphane Ratel heeft zelf gezegd dat hij dat wou... |
ik vind dit toch maar een raar idee. Endurance is toch gewoon mixed-class racing? dan ga je het toch niet exclusief GT1 maken :(
|
Nee je moet een kampioenschap maken met euh ...mixed-class...
euh dus GT1 gemengd met GT2 zoals nu maar dan met beperkte inbreng van de constructeur en evenveel wagens voor elk team en elk merk Kijk naar mijn idee hierboven... |
Quote:
|
Awel dat ongeveer in GT1 en GT2 maar dan twee keer twee wagens voor professionele teams. En bv op de entry list "Larbre compétition Ferrari" zetten Dat werkt toch? :)
|
Quote:
|
Ja de 2 extra Lambo's zijn wat gedroomd maar als Ratel ze compétitief maakt, dan zouden ze weleens met meerdere wagens kunnen komen...
En Lister zal ook maar 2 wagens zijn. En Panoz is hopelijk alleen maar voor Spa. |
Quote:
Ratel moet ze niet competitief maken he, dat moeten de teams die ze inzetten doen. en dat laatste zinnetje snap ik al helemaal niet? waarom "hopelijk alleen voor Spa"? |
Omdat het hele seizoen niet mogelijk is, Panoz zit voornamelijk in Amerika
En de Lambo zal wel alleen maar compétitief worden met behulp van Ratel denk ik aangezien zijn prestaties... Maar Lamborghini is de lievelingsauto van Ratel dusja kzal eens een mailtje sturen denk ik :D |
Volgens mij zal dit de dood betekenen van de Fia-GT net zoals met de ITC
|
ITC? Ik weet dus duidelijk niet alles?
Alleen de Lambo sneller maken kan toch niet slecht zijn? De rest niet e, geen GT3 e ;) |
bwa ik weet het ook nog zo niet.. het klinkt ntuurlijk allemaal mooi enzo.. maar dan is het ook weer wat onrealistisch..
dat ze van het gewone fia gt maar een wereld kampioenschap maken samen met gt2 wagens, meschien dat wanneer het kampioenschap over heel de wereld rijdt.. de merken meer interessen gaan hebben.. (vooral gt1 merken dan) of meschien moeten ze proberen zoals al gezegt 4 wagens van 1 merk.. en daarvan 2 laten inzetten door een fabrieksteam bvb prodrive en 2 ervan laten inzetten door een 'prive' team bvb phoenix.. zo krijg je ook nog eens 2 verschillende kampioenschappen binnen het gt1 kampioenschap.. maar eerst zien dar er meer gt1 wagens komen.. nieuwe ferrari ? nieuwe lister ? nieuwe panoz ? bmw ? |
Ferrari en Lister lijken zeker...
Panoz ook alleen weten we niet of die in Europa gaat rijden, maar als het FIA GT naar Amerika gaat... BMW zal voor GT2 zijn met de Z4 misschien. Ook Audi zou een nieuwe 640 ontwikkelen voor GT1 (Lambo natuurlijk e) Samen met de nieuwe Maserati, Aston Martin, Corvette en Saleen lijkt Ratel wel in zijn opzet te slagen :D Wat was er trouwens met ITC? |
DTM dat internationaal is gegaan. ook de reden waarom DTM in 2000 (of daaromtrent) een "come-back" moest maken
|
En waaraan ging het DTM (ITC) kapot?
|
Wat dan te zeggen over de kalender?
Mooi plan.. maar gaan ze bv echt racen in Zuid-Afrika? Ik zou het wel tof vinden natuurlijk:) 11 maart: Mil Milhas D'interlagos, Brazilië 18 maart: ... ergens in Zuid Amerika... suggestie's? ............: (Zhuhai) China Eind april: Tourist Trophy Silverstone, Engeland ............: Oost-Europa Begin juni: ........... Duitsland (terug Oschersleben? of ....) Eind Juli: Proximus 24 Hours Spa, België ...........: Dubaï ...........: Zuid Afrika (wel circuit?) ...........: Australië (Bathrust? AIdeleide? SurfersParadise?) Hier valt wat van te zeggen denk ik:) |
Met het pak Italiaanse piloten dat hier aan de slag is, zou een uitstapje naar een Italiaans circuit ook wel gewenst zijn.
|
Quote:
http://www.the-paddock.net/content/view/240443/1/ |
En een race in Amerika?
BMW-Amerika zou Duitsland aan het pushen om een GT1 model te brengen... Er zou een beter tv-schema komen volgend jaar. En Luc Alphand zou volgend jaar een C6-R inzetten in de 24 uren... :D |
Quote:
Ik vrees dus dat we nog niet direct M6 zien komen, alhouwel ik het graag wil hoor! Ze zouden de M3 trouwens een evolutie meegeven zodat hij met de top wagens meekan! Luc Alphand en C6-R? Is dat dan al binnen?? |
Hij heeft dat gezegd op ABMoteurs (forum endurance info)
Een C6 en C5 voor volgend jaar. Dat van BMW staat er ook. EDIT: een C6 en twee C5 voor volgend jaar. De C6 gaat naar Le Mans dus wss ook de C6 naar Spa. |
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
De M3's zouden in de loop naar de volgende ALMS race normaal gezien serieus verbeterd worden en zo met de top in GT2 moeten kunnen meestrijden! Edit: De Z4 die nu door Duller word geprepareerd (endurance config) zou trouwens ook niet voldoen aan de ACO-ALMS reglementen dus zien we deze niet voor 2007 in ALMS, al dan niet onder PTG. En betreft de M3's in ALMS... volgend jaar zijn deze uit productie... mag PTG ze dan nog inschrijvens moesten de Z4's nog niet gebruikt worden..? |
Voldoet de Z4 aan de FIA reglementen?
Is het nu waar dat Audi zich ging bemoeien met de Lamborghini?? |
Quote:
|
Quote:
Vraag mij af of Bouchut nog gaat rijden in de Lambo de volgende FIA GT manches... was ik hem... koos ik voor race alliance samen te rijde met robert lechner op die 2de am dbr9! |
Quote:
|
Volgens mij kan je die Lambo voor dit jaar vergeten...
Hopelijk wil Ratel in zijn wereldkampioenschap ook een paar Lambo's... |
Ik meen op het forum van Racing1 gelezen te hebben dat de wegen van RS Line en B-Racing zich gescheiden hebben.
|
Gevolg is dan?
Is het inderdaad afgelopen met de Lambo? Andere wagen?... |
Alvast een mogelijke fabrikant minder:
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 22:51. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.