De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   wereld kampioenschap GT1 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13599)

smiley 30-07-2006 13:10

wereld kampioenschap GT1

in het artikel over de openings ronde van het fia gt 2007 op pitstop.tv kon je ook dit stukje text vinden, wat me wel aanstond !

Quote:

Op termijn wil Ratel van de FIA GT een wereldkampioenschap voor GT1 maken. Maar dan moeten er meer constructeurs komen, terwijl de kosten tegelijk gedrukt moeten worden. Spa heeft dit weekend 11 GT1's aan de start en dat vindt Ratel te weinig. In ieder geval wordt GT1 niet afgevoerd.

Wordt GT1 in de toekomst wellicht een WK, dan komt er een EK voor GT2 en GT3. Er is geen sprake van, zegt Ratel, dat de nieuwe en goed bezette GT3-klasse GT1 of GT2 zou vervangen. GT3 blijft een competitie voor gentlemen drivers.
het zou super zijn moest dat kampioenschap echt komen !!
met races over de hele werled.. :gas:
maja dan moeten er wel nog meer merken een gt1 wagen bouwen..
als ze met genoeg zijn zou het niet eens zo erg zijn moest gt2 er dan vanaf vallen..

Grig-O 30-07-2006 13:20

Hoe gaan ze dat doen voor de 24 uren? 40 GT1 wagens en dan Porsche cups dan???

Ik vind dat GT1 en GT2 met elkaar moeten blijven rijden... daar draait uithouding om

smiley 30-07-2006 13:34

Quote:

Originally Posted by Grig-O
Hoe gaan ze dat doen voor de 24 uren? 40 GT1 wagens en dan Porsche cups dan???

Ik vind dat GT1 en GT2 met elkaar moeten blijven rijden... daar draait uithouding om

meschien dat er pak 20-30 gt1 wagens zijn.. dan kunnen ze bij de 24h race de gt2 wagens mee laten doen bij de 24h.. ;)
dan heb je een serieus veld !

Grig-O 30-07-2006 13:35

Mijn concept is: Laat elke constructeur 4 wagens en 2 reservewagens bouwen en die verdelen onder 2 teams.
(of 2 wagens en 1 reservewagen voor kleinere constructeurs)

De fabriek kan dan enkele piloten per team ter beschikking stellen en eventueel ook het budjet dat ze tekortkomen.

Zo kan je een grid bekomen van
bv 4 Ferrari's voor Larbre en GPC
4 Astons voor BMS en Phoenix
4 Corvettes voor GLPK en ? Psi
4 Saleens voor Zakspeed en Konrad
4 Maserati's voor Vtaphone en Sara free
4 Lambo's voor Reiter en ?
(al zou Stéphane Ratel die wagen sneller moeten maken vind ik)
4 Listers voor Lister en voor Création.
2 Panoz voor Panoz.

Samen met 6 GT2 merken ( :D )
en de één wagen voor elk GT3 team zal de 24 uren nog beter worden...

smiley 30-07-2006 13:36

4 maserati's voor vitaphone en ?

zou echt wel mooi zijn !

Grig-O 30-07-2006 13:44

Quote:

Originally Posted by smiley
4 maserati's voor vitaphone en ?

zou echt wel mooi zijn !

Aja vergeten :p
Ik heb er de toekomstig Italiaans kampioen maar bij gezet.

Grig-O 30-07-2006 13:57

In GT2 zou er een strijd moeten komen tussen Porsche, Ferrari, Panoz, Spyker en BMW. En waarom niet Ascari of Aston martin of TVR?

Samen met Aston Martin DBRS9, Dodge Viper, Corvette Z06, Lambo Gallardo, Porsche 997 Cup, Maserati GranSport, Ascari, Ferrari 430, Nissan, Venturi Heritage, Lotus,

Oei oei da zou wa zijn :D

Mark 30-07-2006 16:09

We zijn weer aan het dromen..............

GT1 Wereldkampioenschap? Waar moeten opeens al die wagens vandaan komen? Fabrikanten? Als die daar echt brood in zien, dan waren ze allang actief ;)

Grig-O 30-07-2006 16:13

Die wagens bestaan allemaal hoor (in raceversie)
En Stéphane Ratel heeft zelf gezegd dat hij dat wou...

marcel 30-07-2006 16:19

ik vind dit toch maar een raar idee. Endurance is toch gewoon mixed-class racing? dan ga je het toch niet exclusief GT1 maken :(

Grig-O 30-07-2006 16:29

Nee je moet een kampioenschap maken met euh ...mixed-class...
euh dus GT1 gemengd met GT2 zoals nu maar dan met beperkte inbreng van de constructeur en evenveel wagens voor elk team en elk merk

Kijk naar mijn idee hierboven...

Mark 30-07-2006 16:52

Quote:

zoals nu maar dan met beperkte inbreng van de constructeur en evenveel wagens voor elk team en elk merk

Dat hebben we al, FIA GT3 ;)

Grig-O 30-07-2006 17:06

Awel dat ongeveer in GT1 en GT2 maar dan twee keer twee wagens voor professionele teams. En bv op de entry list "Larbre compétition Ferrari" zetten Dat werkt toch? :)

Yves 30-07-2006 18:14

Quote:

Mijn concept is: Laat elke constructeur 4 wagens en 2 reservewagens bouwen en die verdelen onder 2 teams.
(of 2 wagens en 1 reservewagen voor kleinere constructeurs)

De fabriek kan dan enkele piloten per team ter beschikking stellen en eventueel ook het budjet dat ze tekortkomen.

Zo kan je een grid bekomen van
bv 4 Ferrari's voor Larbre en GPC
4 Astons voor BMS en Phoenix
4 Corvettes voor GLPK en ? Psi
4 Saleens voor Zakspeed en Konrad
4 Maserati's voor Vtaphone en Sara free
4 Lambo's voor Reiter en ?
(al zou Stéphane Ratel die wagen sneller moeten maken vind ik)
4 Listers voor Lister en voor Création.
2 Panoz voor Panoz.

Samen met 6 GT2 merken ( :D )
en de één wagen voor elk GT3 team zal de 24 uren nog beter worden...

Idee is een beetje dagdromerij ben ik bang, de fabrieken zullen echt geen budget ter beschikking gaan stellen om auto's te laten rijden. Mocht er uberhaupt al geld zijn om 3x zoveel GT1 auto's in te zetten als dat er nu rijden, dan was dat al lang gebeurd...

Grig-O 30-07-2006 18:54

Ja de 2 extra Lambo's zijn wat gedroomd maar als Ratel ze compétitief maakt, dan zouden ze weleens met meerdere wagens kunnen komen...
En Lister zal ook maar 2 wagens zijn.
En Panoz is hopelijk alleen maar voor Spa.

marcel 30-07-2006 18:56

Quote:

Ja de 2 extra Lambo's zijn wat gedroomd maar als Ratel ze compétitief maakt, dan zouden ze weleens met meerdere wagens kunnen komen...
En Lister zal ook maar 2 wagens zijn.
En Panoz is hopelijk alleen maar voor Spa.

Ratel moet ze niet competitief maken he, dat moeten de teams die ze inzetten doen.

en dat laatste zinnetje snap ik al helemaal niet? waarom "hopelijk alleen voor Spa"?

Grig-O 30-07-2006 19:00

Omdat het hele seizoen niet mogelijk is, Panoz zit voornamelijk in Amerika

En de Lambo zal wel alleen maar compétitief worden met behulp van Ratel denk ik aangezien zijn prestaties... Maar Lamborghini is de lievelingsauto van Ratel dusja kzal eens een mailtje sturen denk ik :D

Bart.Vandecavey 30-07-2006 19:13

Volgens mij zal dit de dood betekenen van de Fia-GT net zoals met de ITC

Grig-O 30-07-2006 19:22

ITC? Ik weet dus duidelijk niet alles?
Alleen de Lambo sneller maken kan toch niet slecht zijn?
De rest niet e, geen GT3 e ;)

smiley 30-07-2006 19:37

bwa ik weet het ook nog zo niet.. het klinkt ntuurlijk allemaal mooi enzo.. maar dan is het ook weer wat onrealistisch..

dat ze van het gewone fia gt maar een wereld kampioenschap maken samen met gt2 wagens, meschien dat wanneer het kampioenschap over heel de wereld rijdt.. de merken meer interessen gaan hebben.. (vooral gt1 merken dan)

of meschien moeten ze proberen zoals al gezegt 4 wagens van 1 merk.. en daarvan 2 laten inzetten door een fabrieksteam bvb prodrive en 2 ervan laten inzetten door een 'prive' team bvb phoenix.. zo krijg je ook nog eens 2 verschillende kampioenschappen binnen het gt1 kampioenschap..
maar eerst zien dar er meer gt1 wagens komen..
nieuwe ferrari ? nieuwe lister ? nieuwe panoz ? bmw ?

Grig-O 30-07-2006 19:54

Ferrari en Lister lijken zeker...
Panoz ook alleen weten we niet of die in Europa gaat rijden, maar als het FIA GT naar Amerika gaat...
BMW zal voor GT2 zijn met de Z4 misschien.
Ook Audi zou een nieuwe 640 ontwikkelen voor GT1 (Lambo natuurlijk e)
Samen met de nieuwe Maserati, Aston Martin, Corvette en Saleen lijkt Ratel wel in zijn opzet te slagen :D

Wat was er trouwens met ITC?

marcel 30-07-2006 19:59

DTM dat internationaal is gegaan. ook de reden waarom DTM in 2000 (of daaromtrent) een "come-back" moest maken

Grig-O 30-07-2006 20:02

En waaraan ging het DTM (ITC) kapot?

Viper GTS-R*** 30-07-2006 23:26

Wat dan te zeggen over de kalender?
Mooi plan.. maar gaan ze bv echt racen in Zuid-Afrika?
Ik zou het wel tof vinden natuurlijk:)

11 maart: Mil Milhas D'interlagos, Brazilië
18 maart: ... ergens in Zuid Amerika... suggestie's?
............: (Zhuhai) China
Eind april: Tourist Trophy Silverstone, Engeland
............: Oost-Europa
Begin juni: ........... Duitsland (terug Oschersleben? of ....)
Eind Juli: Proximus 24 Hours Spa, België
...........: Dubaï
...........: Zuid Afrika (wel circuit?)
...........: Australië (Bathrust? AIdeleide? SurfersParadise?)

Hier valt wat van te zeggen denk ik:)

Pat 31-07-2006 00:40

Met het pak Italiaanse piloten dat hier aan de slag is, zou een uitstapje naar een Italiaans circuit ook wel gewenst zijn.

FIRE 31-07-2006 15:27

Quote:

Originally Posted by Pat
Met het pak Italiaanse piloten dat hier aan de slag is, zou een uitstapje naar een Italiaans circuit ook wel gewenst zijn.

Er komt ook een race in Italie
http://www.the-paddock.net/content/view/240443/1/

Grig-O 31-07-2006 20:33

En een race in Amerika?
BMW-Amerika zou Duitsland aan het pushen om een GT1 model te brengen...

Er zou een beter tv-schema komen volgend jaar.

En Luc Alphand zou volgend jaar een C6-R inzetten in de 24 uren... :D

Viper GTS-R*** 31-07-2006 21:08

Quote:

BMW-Amerika zou Duitsland aan het pushen om een GT1 model te brengen...
Er zou een beter tv-schema komen volgend jaar.
En Luc Alphand zou volgend jaar een C6-R inzetten in de 24 uren... :D

BMW Amerika gaat het denk ik druk genoeg hebben met hun M3 en Z4 hoor!
Ik vrees dus dat we nog niet direct M6 zien komen, alhouwel ik het graag wil hoor!
Ze zouden de M3 trouwens een evolutie meegeven zodat hij met de top wagens meekan!
Luc Alphand en C6-R? Is dat dan al binnen??

Grig-O 31-07-2006 21:22

Hij heeft dat gezegd op ABMoteurs (forum endurance info)
Een C6 en C5 voor volgend jaar.
Dat van BMW staat er ook.

EDIT: een C6 en twee C5 voor volgend jaar.
De C6 gaat naar Le Mans dus wss ook de C6 naar Spa.

Viper GTS-R*** 31-07-2006 21:36

Quote:

Dat van BMW staat er ook.

---> even dat endurance forum geraadpleegd en wat lezen we
Quote:

L'importateur bmw-USA pousserait la maison bavaroise à lancer une nouvelle gt qui lui permettrait de jouer un role en vue ! Le tout à confirmer!
Quote:

bmw m6-gtr.
y aurait du poids a perdre,mais ca ferait une des ces caisses.
en plus le moteur est une tres bonne base.
Quote:

Depuis que la bagnole existe, la rumeur circule. Malheureusement, rien de plus.
Quote:

Theissen avait dit par pour tout de suite et pas sur la M6...
Quote:

pas pour tout de suite ?
et pas sur la m6 ?

ca veut dire qu'il y aura une remplacante de la m3 gtr a coup sur ca non ?
Quote:

Il avait dit que BMW attendrais de voir comment évolue le GT et l'endurance..mais que cela pourrait se faire mais pas sur une M6....
Un rol en vue.. oke klinkt GT1 achtig maar kunnen ze ook mee bedoelen een GT2 (M3-Z4) die daar dan de klasse moet winnen zoals de M3 GTR dat in 2001 of 2002 heeft gedaan. Lijkt me dus nog allemaal zeer remoerige praat op dat forum en voor we terug over M6 GT1 beginnen best even wachten tot er nog maar eens een iet wat officiele bericht komt;)

gwyllion 31-07-2006 23:51

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
BMW Amerika gaat het denk ik druk genoeg hebben met hun M3 en Z4 hoor!
Ik vrees dus dat we nog niet direct M6 zien komen, alhouwel ik het graag wil hoor!
Ze zouden de M3 trouwens een evolutie meegeven zodat hij met de top wagens meekan!

Zet BMW Amerika in Z4 in?

Viper GTS-R*** 03-08-2006 23:33

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Zet BMW Amerika in Z4 in?

Quote:

PTG secured its first podium of the season at Lime Rock for BMW. If they field a Z4 it won’t be the “kit” shown at Geneva, and if they show up with a V8, it won’t be from the GTR. But don’t expect them to continue through the season without a significant change.
Buiten dit vind ik het stukje niet meer trug waar instond dat ze de Z4 daadwerkelijk wouden inzetten, maar nu dat men sprak over een evolutie of betergezegd en ge-update BMW M3's voor PTG zou dat dit jaar niet zo zijn ivm die Z4...
De M3's zouden in de loop naar de volgende ALMS race normaal gezien serieus verbeterd worden en zo met de top in GT2 moeten kunnen meestrijden!

Edit: De Z4 die nu door Duller word geprepareerd (endurance config) zou trouwens ook niet voldoen aan de ACO-ALMS reglementen dus zien we deze niet voor 2007 in ALMS, al dan niet onder PTG. En betreft de M3's in ALMS... volgend jaar zijn deze uit productie... mag PTG ze dan nog inschrijvens moesten de Z4's nog niet gebruikt worden..?

Grig-O 04-08-2006 19:28

Voldoet de Z4 aan de FIA reglementen?

Is het nu waar dat Audi zich ging bemoeien met de Lamborghini??

gwyllion 04-08-2006 21:06

Quote:

Is het nu waar dat Audi zich ging bemoeien met de Lamborghini??

Dat wordt beweerd, maar ontkend bij Reiter. Ik hoop het wel.

Viper GTS-R*** 04-08-2006 21:12

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Dat wordt beweerd, maar ontkend bij Reiter. Ik hoop het wel.

Ik vrees ook dat zonder die hulp het echt niets word...
Vraag mij af of Bouchut nog gaat rijden in de Lambo de volgende FIA GT manches... was ik hem... koos ik voor race alliance samen te rijde met robert lechner op die 2de am dbr9!

Bramzel 05-08-2006 01:52

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Vraag mij af of Bouchut nog gaat rijden in de Lambo de volgende FIA GT manches... was ik hem... koos ik voor race alliance samen te rijde met robert lechner op die 2de am dbr9!

Was in Oschers al duidelijk dat Bouchut's laatste race bij B-Racing gereden was. Bouchut zal vast graag op die DBR9 rijden, maar daar moet dan wel budget voor zijn natuurlijk.

Grig-O 05-08-2006 02:16

Volgens mij kan je die Lambo voor dit jaar vergeten...
Hopelijk wil Ratel in zijn wereldkampioenschap ook een paar Lambo's...

FIRE 05-08-2006 16:33

Ik meen op het forum van Racing1 gelezen te hebben dat de wegen van RS Line en B-Racing zich gescheiden hebben.

Grig-O 05-08-2006 17:01

Gevolg is dan?
Is het inderdaad afgelopen met de Lambo?
Andere wagen?...

Mark 10-08-2006 23:47

Alvast een mogelijke fabrikant minder:

Quote:

Ein neues GT1 Projekt plane man derzeit nicht. Damit dürften sich die Hoffnungen zerschlagen haben, den 599 GTB, Nachfolger der 550/575 Reihe, als neuen GT-Renner auf der Piste sehen zu können. Zumindest nicht aus offizieller Ferrari Hand.

http://www.projectlemans.de/

All times are GMT +2. The time now is 22:51.