De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Rode racewagen ? ! ? ! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=1373)

Rrubinio 13-01-2002 23:34

Rode racewagen ? ! ? !
 
Eigenlijk was deze vierwieler mij donderdag 6 december reeds opgevallen, maar achteraf heb ik daar dan eigenlijk geen aandacht meer aan besteed. Tot ik plots een mail kreeg uit Nederland, met de vraag of ik soms op 6/12 foto’s had gemaakt van een rode racewagen. De heer Robbert Visser vermoedelijk eigenaar maar zeker piloot van deze SAKER SVS Sprint GT had mijn e-adres via DE PADDOCK en lees regelmatig het verslagje over de donderdag training. Op mijn vraag voor welke discipline deze wagen bedoelt was, kreeg ik volgend antwoord: BELCAR, SuperCarCup, Interserie, Zomeravond competitie en de Castle Combe GT serie. Verder wist de heer Visser mij nog te vertellen dat het eigenlijk om een prototype en promotie auto gaat en dat hij in zoveel mogelijk klassen als gast deelnemer gaat fungeren. De test ritten van 6/12 waren feitelijk een primeur voor Zolder, en deze foto’s in feite een primeur voor DE PADDOCK.
Nog een vraagje van de heer Visser: wat zijn u indrukken over deze wagen ??.
Uw impressie mailen naar Robbert Visser
http://user.online.be/~werner.pessen...s/Foto029a.JPG
http://user.online.be/~werner.pessen...s/Foto030a.JPG

Raceboy 13-01-2002 23:40

ik zien geen fotos. ligt da aan mij ?

Oneliner 13-01-2002 23:47

nopes, ik zie ze ook ni...
heb al gekeken wa er aan kon zijn, maar geraakte er ni wijzer uit.

Rrubinio 14-01-2002 00:05

Sorry, fotokes komen zo
 
:frusty: De fout zit waarschijnlijk bij mij. :frusty: Ik heb die URL's gekregen van 'werner333' en het is plausibel dat er ergens een foutje in zit. Even geduld aub.
Sorry, fotokes komen zo.

AuForm 14-01-2002 04:08

Stuur me anders die foto's eens. Waarop is ie gebaseerd? Want in Belcar moet het een productiewagen zijn. Het is toch niet die D'Ieteren gesponsorde rode Porsche 966T?

PJ

Raceboy 14-01-2002 17:40

het gaat hierom

http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011023162.jpg

Werner333 14-01-2002 20:39

Sorry. Er stond een foutje in de links die ik naar Rrubinio heb gemaild. Heb het even in orde gebracht.
Mijn verontschuldigingen.

Raceboy 14-01-2002 20:41

nog nooit gezien die wagen.

Mark 14-01-2002 21:06

Whoohahaha, Zomer AVond Competitie...............als ie net zo snel is als dat ie eruit ziet dan heeft ie het hele veld op twee rondes gedubbeld................

Maar qua tactiek dus hetzelfde als de Stealth, wat promoraces in Belgie, Spanje en Frankrijk.......en dan maar hopen dat het verkoopt.

Wederom een primeur :) , maar hij ziet er nogal "plastic-achtig" uit. Maar dat is natuurlijk mijn mening.......................

Zie hem trouwens niet op de lijst van de Belcar staan.............


Oneliner 14-01-2002 22:25

*Drool*, assem etzelfde geluid maakt dan ik verw da em ga maken... :)

Bedankt trouwes voor de mail, ronald

SakerMotorsport 14-01-2002 23:40

SAKER SVS GT
 
Specificaties Saker SVS GT
  • CHASSIS: Spaceframe
  • BODY: Polyester & gel coat
  • MOTOR: 4 cilinder boxer turbo
  • GEWICHT: 720KG

Dit project is opgezet om een betaalbare sportauto te bouwen die competatief ingezet kan worden in diverse race klassen. De nadruk ligt betrouwbaarheid en natuurlijk uitstraling. Op basis van deze GT komt op korte termijn ook een open versie beschikbaar de SPRINT.

Met vriendelijke groeten,
Robbert Visser

Werner333 14-01-2002 23:46

Bedankt Robbert, en welkom op "De Paddock".
Hopelijk kun je ons een beetje op de hoogte houden van de resultaten en ontwikkelingen van de auto.

Mark 15-01-2002 00:00

SakerMotorsport.website?

Pascal 15-01-2002 00:15

Welkom SakerMotorsport.

Succes met al je plannen en hope to see you soon.

C U

Bart.Vandecavey 15-01-2002 10:50

Toffe wagen, trekt een beetje op een kruising tussen een F50 GT en een 333SP (voor mij toch). Zou een mooie afwisseling zijn voor in de Belcar. Het gewicht moet dan wel nog drastisch naar boven 1100 kg voor GTA, stel voor om een staalplaat van een paar cm's dik op de vloer te leggen zodat het zwaartepunt perfect in het midden van de wagen ligt en extreem laag.

Scapa 15-01-2002 15:58

Tof project inderdaad! Ik vind dat m wat weg heeft van een DAUER Porsche, niet?! Enkele jaren geleden reed er ook zo een mee in de belcar (AD-sport) en wat voor miserie dat er daar allemaal is mee geweest....Hopelijk is het met deze wagen niet van hetzelfde.

SakerMotorsport 15-01-2002 16:49

Door alle drukte zijn we nog bezig met het bouwen van een website. Deze zou moeten komen onder www.sakermotorsport.nl ergens begin februari. Ik hou jullie op de hoogte!

Om in de Belcar GTA klasse te rijden lijkt het mij wat onpraktisch om 300KG bij te plaatsen. Het rijden in de GTB klasse lijkt aantrekkelijker, daar rijdt immers ook de Vertigo. Voorlopig zal de motor getuned zijn voor ongeveer 280PK. Hiermee heeft de wagen een gunstige pk/gewichtsverhouding. Daarnaast verwachten wij veel van het onderstel.

Bart.Vandecavey 15-01-2002 17:10

Welke motor wordt er dan gebruikt?
Subaru Impreza 2000 turbo
Alfa?
of een oude Porsche motor?

SakerMotorsport 15-01-2002 17:23

Subaru Impreza WRX 2Ltr Turbo.

AuForm 15-01-2002 17:49

Ik zie veel potentieel in die wagen. Het doet me denken een de Ultima. Een geweldige kit-car die af en toe eens op een circuit te zien is.

Bedankt om Belcar weeral zoveel interresanter te maken, Robert.


PJ




Mark 15-01-2002 17:53

Hmm, GTA, GTB..............is er dan al een goedkeuring van de Belcar organisatie?

Zie hem niet staan tussen de lijst van toegelaten wagens voor 2002

Maar als het Belcar wordt, dan is dat weer een grote plus !

SakerMotorsport 15-01-2002 18:02

We zijn nog een dossier aan het aanleggen voor de Belcar organisatie. Vorig jaar hebben we contact gehad met de belcar organisatie welke niet al te veel problemen zag voor toelating.

Dit moet een auto worden waar elke autosport liefhebber met een Renault Clio / Alfa Cup budget me uit de voeten kan.

PS hoe kan je plaatjes toevoegen!? Moet je deze eerst naar een website uploaden ...

Raceboy 15-01-2002 18:51

Quote:

Originally posted by SakerMotorsport

PS hoe kan je plaatjes toevoegen!? Moet je deze eerst naar een website uploaden ...

idd en dan [IMG] adres [/IMG]
maar dan zonder spaties

Oneliner 15-01-2002 19:16

Quote:

PS hoe kan je plaatjes toevoegen!? Moet je deze eerst naar een website uploaden ...
Moest het echt niet lukken, mag je ze altijd doormailen naar een van de admins, en die (proberen) posten die dan wel

Joosen 23-01-2002 15:44

Re: SAKER SVS GT
 
Quote:

Originally posted by SakerMotorsport
Specificaties Saker SVS GT
  • CHASSIS: Spaceframe
  • BODY: Polyester & gel coat
  • MOTOR: 4 cilinder boxer turbo
  • GEWICHT: 720KG



en dus eigenlijk niet toegelaten in de Belcar. Het lijkt mij een mooie auto en dit is inderdaad "the way to go" als je op een betaalbare manier aan échte autosport wil doen, maar als ze dit toelaten, zijn ze bijna verplicht ook de "Radical" toe te laten en ik dacht dat die een paar jaar geleden geweigerd werd.

Kunnen wij nog verdere spec's krijgen : PK's, koppel, versnellingsbak, plaatsing van de motor,... ?

Bart.Vandecavey 23-01-2002 16:07

Re: Re: SAKER SVS GT
 
Quote:

Originally posted by Joosen
zijn ze bijna verplicht ook de "Radical" toe te laten en ik dacht dat die een paar jaar geleden geweigerd werd.
De radical heeft geen dak dus die kunnen ze blijven weigeren...

Joosen 23-01-2002 16:39

Wordt de SAKER toegelaten op de weg ? Want da's wel dé voorwaarde voor een toelating.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het heel tof vinden als hij erbij was. Anderzijds moet je eens denken aan alle teams die zwaar hebben geïnvesteerd om binnen de normale reglementen goed te kunnen presteren, voor hen is het natuurlijk niet leuk om dan geconfronteerd te worden met een "goedkope" oplossing die enkel door een uitzondering toegelaten wordt en hen dan nog verslaat ook.

Bart.Vandecavey 23-01-2002 17:05

Quote:

Originally posted by Joosen
Wordt de SAKER toegelaten op de weg ? Want da's wel dé voorwaarde voor een toelating.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het heel tof vinden als hij erbij was. Anderzijds moet je eens denken aan alle teams die zwaar hebben geïnvesteerd om binnen de normale reglementen goed te kunnen presteren, voor hen is het natuurlijk niet leuk om dan geconfronteerd te worden met een "goedkope" oplossing die enkel door een uitzondering toegelaten wordt en hen dan nog verslaat ook.

Naar wat ik begrepen heb uit de specificaties zal deze wagen volgens mij toch geen frontrunner zijn in de GTB 280 PK is toch een beetje te weinig om hoge ogen te gooien. De speedster weegt ook niet veel meer maar heeft wel meer PK's net als de 964 van Wauters-Wauters dit jaar.

Dus ik denk dat er toch nog heel wat ontwikkelingskosten zullen zijn voor motor en ophanging.

Wat mij tot de conclusie brengt dat dit een fijne afwisseling kan vormen op de Porsche's.

SakerMotorsport 23-01-2002 17:24

De auto wordt toegelaten op de weg d.m.v. Single Vehicle Approval. Op deze wijze worden ook de Westfields/Ultima´s en gelijke toegelaten op de weg. Met een wagen hoogte van 1.05mtr is dit een HELE aparte belevenis!

Het is de bedoeling om een betrouwbare race wagen neer te zetten. Vandaar de keuze voor een Subaru WRX motor. In de toekomst denken wij de motor naar een 340 - 400 PK te kunnen brengen. Eventuele klant motoren zijn ook mogelijk. Met de bouw van het chassis hebben we rekening gehouden met motoren t/m V8´s. De ophanging is specifiek gemaakt voor het circuit. Dit jaar zullen we nog voldoende test sessies doen om de juiste setup´s te vinden voor de diverse circuits.

Voor wat betreft het al dan niet verslaan van ´duurdere´ wagens/teams, andersom is ook niet alles.... :cool:

Bart.Vandecavey 23-01-2002 17:42

Nog een klein vraagje hoe wordt het technisch-reglement nr. 39

39. De motor moet in het originele motorcompartiment zijn ingebouwd en merkgebonden zijn. Het merk van
de motor wordt aangegeven door de gegevens op de identiteitskaart, die door de teamchef wordt opgesteld.

Betekent dit dan niet dat het een subarumotor moet blijven?

Scapa 23-01-2002 17:45

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Nog een klein vraagje hoe wordt het technisch-reglement nr. 39

39. De motor moet in het originele motorcompartiment zijn ingebouwd en merkgebonden zijn. Het merk van
de motor wordt aangegeven door de gegevens op de identiteitskaart, die door de teamchef wordt opgesteld.

Betekent dit dan niet dat het een subarumotor moet blijven?

Iemand is duidelijk het reglement aan het bestuderen geweest...

Bart.Vandecavey 23-01-2002 17:52

Elk jaar lees ik het reglement eens volledig door, ik ken er dus mijn weg in...

:D

SakerMotorsport 23-01-2002 18:14

Voor elke motor moet de auto opnieuw geregistreerd worden! De diverse marcossen zijn door de jaren heen ook met verschillende motoren uitgerust. Feitelijk zal bij het gebruik anders dan de boxer motor een nieuw type ontstaan.

SakerMotorsport 23-01-2002 18:16

En natuurlijk maakt Subaru ook nog een hele leuke 3liter boxer motor met veel potentieel!!!

Mark 26-01-2003 18:41

Yep de Saker Challenge is los!

stond van de week in de Autosport, maar was ook al eerder te lezen via www.z-a-c.nl

Wanneer in Belgie te zien?
woensdag 4 juni Zolder
zaterdag 30 augustus Zolder (ook het weekend van de 1000 km op Spa)
en evt tijdens de testdagen van de ZAC op 14/15 juli in Spa.

Zelf kan ik die twee datums al vergeten, maar wellicht voor een andere paddocker.............

Reeds 7 stuks verkocht........midzomer zouden er 30 van die bakjes moeten rijden.

Werner333 26-01-2003 22:08

Misschien eens gaan kijken op 4 Juni.
Hun site is ook online: http://www.sakermotorsport.nl/

MARSHALL 11-02-2003 13:00

Rode race wagen?
 
T zou wel tof zijn moest hij met de 24 Uren als gast kunnen meerijden. Ik ben al benieuwd naar zijn prestaties! :cool:

VBMK

Mark 11-02-2003 20:48

Re: Rode race wagen?
 
Quote:

Originally posted by MARSHALL
T zou wel tof zijn moest hij met de 24 Uren als gast kunnen meerijden. Ik ben al benieuwd naar zijn prestaties! :cool:

VBMK

Ben nou niet echt blij met de nickname...................en of de VBMK de eerste marshal club die online is durf ik te betwijfelen. In ieder geval welkom op depaddock.

Werner333 11-02-2003 23:09

Re: Re: Rode race wagen?
 
Quote:

Originally posted by Marshal
Ben nou niet echt blij met de nickname...................
:D :D :D

Bart.Vandecavey 11-02-2003 23:12

Werner wat zou jij ervan zeggen moest er iemand met de briljante nick Werner334, Leutenant Paddock afkomen


All times are GMT +2. The time now is 17:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.