![]() |
WTCC 2008, de aanloop....ditjes en datjes.
Een eerste "speculatieve" kalender 2008 is terug te vinden op autosport.nl:
2 maart Curitiba (Bra) 8 april Mexico City (Mex) 18 mei Monza (Ita) of Valencia (Spa) 1 juni Pau (Fra) 15 juni Brno (Tsj) 6 juli Estoril (Por) 27 juli Anderstorp (Zwe) 24 augustus Oschersleben (Dui) 21 september Brands Hatch (GBr) 5 oktober Valencia (Spa) of Monza (Ita) 2 november Suzuka of Motegi (Jap) 16 november Macau (Chn) Geen Zandvoort? Quote:
|
Had toch gehoopt dat ze nog eens een optreden zouden doen in Spa.
|
Spa is veel te lang voor touringcar races, dat zou niks aan zijn.
Ik las op 10/10's dat Neve had gezegd dat Chevrolet blijft. In 2008 nog met de Lacetti, en in 2009 met een nieuw model. |
Quote:
Maar ik vond ze toch voor spektakel zorgen tijdens de 24H meeting in Spa. Vooral in de vorige busstop. |
te hopen komt ook opel met de s2000 vectra van het btcc..
maar daar zal wel nix van in huis komen, als chevy al meedoet.. |
Neve heeft gezegd Opel bezig is met een haalbaarheidsstudie voor het WTCC 2008, en dat het feit dat Chevrolet al meedoet dat niet in de weg hoeft te staan. Vergeef me het niet vermelden van een bron, ik weet zo niet meer waar ik het gelezen heb. Autosport.nl of 10/10's volgens mij.
Zolder zou idd ideaal wezen voor het WTCC, ook voor de supportclass Formula Masters. Zal ongetwijfeld meer spektakel opleveren dan de race op Zandvoort. Want ondanks mijn afkomst kan ik er niet rouwig om zijn dat ze er niet meer rijden, die races waren stomweg de saaiste van de afgelopen paar jaar. Jammer dat een circuit dat zulke spectaculaire cupraces oplevert blijkbaar niet werkt met touringcars, want ik begreep van een deense collega dat het bij het Deens Touringcar Championship hetzelfde was toen ze er een paar jaar terug reden. Dan zie ik toch liever Assen of Zolder ipv Zandvoort. |
Zandvoort is leuk circuit voor nationale evenementen maar internationaal komen ze zwaar tekort, de bereikbaarheid is om te janken, parkeren kost €10,- per dag als je niet een kwartier vanaf een woonwijk wil lopen.
en dan de prijzen, €35,- voor een dagje paddock tijdens nationale cup-races:crazy: Nee, dan ga ik liever naar een zaterdagje Rizla Racing Days op Assen, kost 7,50 voor de paddock, dan zie ik BRL, DSC, F3 en Dutch Superbike, Supersport en nog meer van dat soort klassen, parkeren is ook nog 'ns gratis en het circuit ligt pal naast de A28... Ik ga nóóit meer naar Zandvoort!:champagne: |
Quote:
Quote:
|
Vergeet niet dat Lotti ook niet bepaald het toonbeeld van de 'stabiele heerser' is. Die man waait met alle winden mee en heeft elk kwartaal een volledig nieuw verhaal lijkt het wel.
|
Quote:
|
Of de 2 afgelopen seizoenen ;) En zo zijn er nog veel meer uitspraken van hem die veel te optimistisch bleken.
Volgens mij is het probleem met Lotti dat hij te snel ideeen of verwachtingen deelt met de media, waardoor het de wereld in gaat als 'feiten'. |
Nu FIAT hoofdsponsor is van het Yamaha MotoGP team lijkt me WTCC deelname verder weg dan ooit.
|
De komst van Lexus wordt nog maar eens voorspeld. Met diesel. LGT Engineering. Debut: Brands Hatch (23 september 2007).
bron: http://italiaracing.net/notizia.asp?id=15818 |
Quote:
|
Quote:
|
Lijkt dus inderdaad een serieus project te zijn. Ik ben benieuwd naar de coureurs en prestaties.
Quote:
|
Quote:
Is naar mijn mening geen slecht idee. RWD maakt het mogelijk om motoren te gebruiken met meer pk. Bovendien hebben we dan niet meer het calimero gezeik van SEAT baas Puig. |
Het lijkt mij dat BMW dan in 2009 serieus bevoordeeld is. Voor andere constructeurs wordt het enorm veel werk om hun wagen van FWD naar RWD om te bouwen, aangezien die meestal betekent dat motorlayout ook moet wijzigen (van dwars naar lengte richting).
Waarom niet iedereen 4WD? Dan kan je rally S2000 wagens gebruiken! |
2008 Kalender
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Volgens mij bedoelt Bramzel dat men van de wagens af moet blijven en dus niet ombouwen naar RWD.
|
Ik denk dat de meeste constructeurs daar niet mee akkoord gaan. Ze krijg je wel weer heel veel kosten en heb je niet meer het wtcc zoals het was en dan is het waarschijnlijk niet meer te betalen voor privateers.
|
Geen RWD, echter wel andere wijzigingen voorgesteld:
Quote:
:Offtopic: Het nieuwe wapen van Volvo in het STCC: Volvo C30 http://www.touringcartimes.com/news/stcc07101101.jpg Meer info: http://www.touringcartimes.com/news.php?id=1503 Ondanks dat ik liever saloons zie toch een prachtige wagen. |
Racing for Belgium volgend seizoen in SEAT Leon EuroCup:
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3361#more-3361 Wilde gok: RfB misschien ook met SEAT's (Freitas en Tielemans) in WTCC? |
Priaulx gaat BMW vragen om ook een diesel in te zetten. Dan is het voordeel dat Seat heeft plots weer weg en kan iedereen terug beginnen zagen over FWD vs RWD en aerodynamisch nadeel van een hatchback :rolleyes:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Alfa's verwacht ik niet meer terug, tenzij RfB de huidige N.Tech wagens overneemt. |
Quote:
|
Tielemans heeft een sterke sponsor achter zich staan en wil in de WTCC blijven. Dus die zien we wel weer terug.
|
N.Technology hoping for 2008 project (autosport.com)
|
Volgens Motorsport Aktuell heeft James Thompson zijn contract met N.Technlogy met 3 jaar verlengd:
Quote:
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=1645 :):):) |
Quote:
goed voor hem dat hij bij n-technology blijft, daar zit hij het beste denk ik, al had ik hem ook wel graag achter het stuur van een chevy gezien ! (of terug in de btcc bij vauxhall naast giovanardi :p ) |
:applaus: :applaus:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Het Nordschleife verhaal wordt volledig ontkracht: http://www.touringcartimes.com/news.php?id=1666
|
Quote:
http://www.ten-tenths.com/forum/show...8&postcount=28 |
is er trouwens al bekend met welke wagens n-technology gaat rijden volgend jaar ?? ik begon al zo stilaan te denken.. vauxhall heeft een kampioenschap winnende s2000 wagen in elkaar geknutselt, en waarschijnlijk bouwen ze er 2 nieuwe voor 2008... dus ik zat zo te denken.. :p maja het zal waarschijnlijk alleen bij dromen blijven :(
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 22:34. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.