De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Spa is nog niet veilig genoeg voor de dames van de F1! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15879)

Mark 13-07-2007 22:10

Spa is nog niet veilig genoeg voor de dames van de F1!
 
Dat de heertjes klagen over de pit-entry? Dat kan ik begrijpen, zoals het nu bij ligt mag met recht een verzameling van blunders worden genoemd. Een beetje autosportliefhebber had een beter ontwerp afgeleverd ;)

Dus ja, dat maar mogen ze over klagen. De kans dat we binnen een paar weken voor de derde maal een verbouwing gaan uitvoeren is zowat 100%. Driemaal is scheepsrecht zullen we maar zeggen ;)

Echter, ik ben het totaal niet eens met het gemiep en gezeur van de dames Barichello en Trulli:

Quote:

"Everything is more or less good. There are some safety issues on some very high-speed corners like Eau Rouge or Blanchimont," said Trulli. "It would be nicer to have more run-off area in those places, but the rest is okay.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/60751
Nog meer asfalt stroken? Waar gaat dit naar toe met die F1-circuits? Krijgen we binnenkort een verrekijker bij de aanschaf van een kaartje, het publiek komt alsmaar verder van de baan te staan.

Fonne 13-07-2007 22:13

Kunnen de dames dan niet tussen de lijnen blijven ?
Ga dan toch met F1 Pensioen.

Integra 13-07-2007 22:16

Wat een mietjessport is het toch geworden. Geef mij maar de helden van vroeger. :worship:

schumivill 13-07-2007 22:51

Valt wel op dat het voornamelijk de oudere piloten zijn die zagen over veiligheid,kheb Kubica nog nie horen zagen,Barrichello in '94 trouwens ook niet,em was nog jong hé,maar enfin,ik hou et op de leeftijd :)

SMM DOC 14-07-2007 08:26

Misschien moeten de F1 circuits dan maar overal aangelegd worden naar het voorbeeld van Paul Ricard in Frankrijk: een asfaltstrook van ongeveer 250 meter breed waarbij het enige verschil tussen de "track" en de "run-off areas" de kleur van de verf is.
Kunnen ze overal vol op de gas blijven staan: een bocht missen heeft geen gevolgen meer en houdt geen enkel risico in.

Gèrre 14-07-2007 08:36

Tis me toch wat, kunnen misschien beter een dragrace houden met die f1 wagens, gewoon rechtdoor zonder bochten. F1 moet spannend blijven vind ik, de wagens zijn nu veiliger als vroeger, waarom dan niet een beetje risico nemen. En aangezien het de koninginne klasse is denk ik wel dat die f1 piloten een stukje kunnen rijden.

buchinski 14-07-2007 11:24

Een doemscenario dat al enige tijd in mijn hoofd zit en mij wat zorgen baart.
Door de bredere uitloopstrook aan La Source en het iets langere circuit is de eindsnelheid aan Eau Rouge, zoals te verwachten, iets hoger geworden (dacht rond de 312 per uur of zo?)

Ik denk dat het niet lang zal duren vooraleer Bernie zal aankomen met het feit dat dat te gevaarlijk is daar en er een chicane zal willen. Bijvoorbeeld in 2009 wanneer zijn overeenkomst met Spa toch afloopt en hij pertinent weet dat zulke buitensporige eis niet zal worden ingewilligd. Heeft hij gelijk een reden om Spa uit de kalender te schrappen.

Die F1's de Raidillon zien opknallen blijft een sensatie, dat is niet voor schrikschijters daar. Aan de andere kant, dat beetje schrik wordt aan de heren F1'ers ruimschoots gecompenseerd met vele valiezen euro's en bovendien ... it's de name of de game. Anders is er inderdaad het F1 pensioen of een zachtere klasse als de WTCC of zo...

Nicki_Mks 14-07-2007 17:12

Quote:

Originally Posted by buchinski (Post 215035)
Bijvoorbeeld in 2009 wanneer zijn overeenkomst met Spa toch afloopt en hij pertinent weet dat zulke buitensporige eis niet zal worden ingewilligd.

Ahum. Onze Waalse vrienden niet onderschatten...

Pinzie 14-07-2007 18:41

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks (Post 215071)
Ahum. Onze Waalse vrienden niet onderschatten...

Inderdaad, ze hebben toch Vlaams geld genoeg om te spenderen, dus het kost ze zelf niets :fight:

FIRE 14-07-2007 19:02

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 215012)
Dat de heertjes klagen over de pit-entry? Dat kan ik begrijpen, zoals het nu bij ligt mag met recht een verzameling van blunders worden genoemd. Een beetje autosportliefhebber had een beter ontwerp afgeleverd ;)

Dus ja, dat maar mogen ze over klagen. De kans dat we binnen een paar weken voor de derde maal een verbouwing gaan uitvoeren is zowat 100%. Driemaal is scheepsrecht zullen we maar zeggen ;)

Echter, ik ben het totaal niet eens met het gemiep en gezeur van de dames Barichello en Trulli:



Nog meer asfalt stroken? Waar gaat dit naar toe met die F1-circuits? Krijgen we binnenkort een verrekijker bij de aanschaf van een kaartje, het publiek komt alsmaar verder van de baan te staan.

Helemaal mee eens!

Nicki_Mks 14-07-2007 19:11

Quote:

Originally Posted by Pinzie (Post 215078)
Inderdaad, ze hebben toch Vlaams geld genoeg om te spenderen, dus het kost ze zelf niets :fight:

Veel hoeft dat zowiezo niet te kosten he. Een paar plastieken bakken zoals in '94 en klaar is kees...

buchinski 14-07-2007 19:16

Quote:

Originally Posted by Pinzie (Post 215078)
Inderdaad, ze hebben toch Vlaams geld genoeg om te spenderen, dus het kost ze zelf niets :fight:

Zit er eigenlijk enige relevantie in zulke uitspraken of is dit gewoon iets populistisch?

Ik hoor die praat overal maar ik weet eigenlijk niet waar men daar mee naartoe wil? Ofwel wil je de F1 op Spa en dan cash je ze neer aan Bernie (de euromillions bedoel ik dan), ofwel laat je alles als het is en is er geen F1.

Voor alle duidelijkheid : ik ben één van de mensen die denken dat je Bernie eens een dikke vinger moet geven en hem moet wandelen sturen. Zo zouden we het mooiste circuit ter wereld mooi kunnen houden (voor racers en toeschouwers) en ik ben er vast van overtuigd dat Spa kan overleven zonder F1. Heel veel andere europese circuits doen dat ook (en kijk bvb maar naar Zolder, die hebben al eeuwen geen GP meer maar staan meer dan ooit op de autosportkaart in Belgie en omstreken!).

Maar goed : "de politiek" wou een GP van Belgie en er is dus geld neergelegd om die naar hier te halen. Maar waar halen jullie de bewijzen voor die "geldkaroussel" naar Wallonie toe. In alle geval geef ik daar dan liever mijn belastingscenten aan dan aan de 'Jupiler League', dus voor mij geen probleem hoor.

buchinski 14-07-2007 19:20

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks (Post 215082)
Veel hoeft dat zowiezo niet te kosten he. Een paar plastieken bakken zoals in '94 en klaar is kees...

Eek ... gelukkig had ik er dat seizoen al de brui aan gegeven. Ik heb die walgelijke constructies pas jaren later gezien.

alainpiot 19-07-2007 02:12

zolder stelt niks meer voor, maar dan ook niks meer. en die champcars gaat een dike tegenvaller worden !! ja en spa had beter gebleven wat het was. Die F'1 shadden we niet nodig. Er zyn genoeg mooie boeinde races daar. Maar de toeschouwer is nu het slachtoffer geworden van die betrachting. Kijk maar naar de staanplaatsen tussen stavelot en blachimont. Maar zolder is volledig afgedaan. Aan de villeneuve chicane een extra afsluiting. aan de bolderbergbocht(hospitaal, extra hekken(of backstageruimte, vrije tests donderdag niet meer met auto binnen. In een stoel(rolstoel, of klapstoel) zie je niets door hoge muren en gevangenis afrastering, enz....)
Quote:

Originally Posted by buchinski (Post 215084)
Zit er eigenlijk enige relevantie in zulke uitspraken of is dit gewoon iets populistisch?

Ik hoor die praat overal maar ik weet eigenlijk niet waar men daar mee naartoe wil? Ofwel wil je de F1 op Spa en dan cash je ze neer aan Bernie (de euromillions bedoel ik dan), ofwel laat je alles als het is en is er geen F1.

Voor alle duidelijkheid : ik ben één van de mensen die denken dat je Bernie eens een dikke vinger moet geven en hem moet wandelen sturen. Zo zouden we het mooiste circuit ter wereld mooi kunnen houden (voor racers en toeschouwers) en ik ben er vast van overtuigd dat Spa kan overleven zonder F1. Heel veel andere europese circuits doen dat ook (en kijk bvb maar naar Zolder, die hebben al eeuwen geen GP meer maar staan meer dan ooit op de autosportkaart in Belgie en omstreken!).

Maar goed : "de politiek" wou een GP van Belgie en er is dus geld neergelegd om die naar hier te halen. Maar waar halen jullie de bewijzen voor die "geldkaroussel" naar Wallonie toe. In alle geval geef ik daar dan liever mijn belastingscenten aan dan aan de 'Jupiler League', dus voor mij geen probleem hoor.


alainpiot 19-07-2007 02:15

is een mietjessport geworden. waar is de tyd van rindt, peterson, gilles, pironi, keke en mansell??? nu willen ze geld, en geen enkel rsico meer. lees maar is een biografie van de gebroeders rodrigues en ickx. deze mannen reden overal, zelfs in regen , mist en supergevaarlijke circuits. zy riskeerden steeds met veel plezier hun leven. zy wisten wat er te wachten stond, en waren dan ook niet bang.

Maarten 19-07-2007 12:51

Ik denk dat de pit-ingang in vele klassen een probleem vormt, maar in de F1 net niet omdat alles en iedereen daar zeer kort op mekaar liggen! De tragere deelnemers zullen hier geen hinder veroorzaken voor snellere, in tegenstelling tot in klassen waar er grotere verschillen zijn.

Wanneer de pitingang in de remzone wordt gelegd, kan een andere strategie toegepast worden, want dan win je bij het binnenrijden makkelijk een 2 tot 3 seconden. Nu moet je de eerste bocht van de chicane nog nemen! Ben benieuwd of ze er nog iets aan gaan doen!

Sowieso moeten overschrijdingen van de witte lijnen serieus bestraft worden! Zo blijft er toch nog iet of wat 'challenge' aan de Raidillon & Blanchimont. Ik zou ook liever de bocht missen op een asfaltstrook, dan een zandbak ... en ik denk dan puur aan budget!

Verschil is dat er met al die asfaltstroken ofwel crashes vermeden worden en idd meer tolerantie is voor de rijders, ofwel extra zware crashes voorvallen omdat het enige afremmingsmiddel de bandenmuur/vangrail is! Het feit dat er meer tolerantie is voor de rijders, laat hen wel toe om allemaal tot op de limiet te gaan. Ook in F1 zijn er mannen die denken aan de centen. In theorie zou dit het veld dichter kunnen samenbrengen in de kwali's.

Ik zeg niet dat ik een voorstander ben van die asfaltstroken, maar dit is maar eens een andere manier waarop je het kan bekijken. Uiteraard voor het publiek is dit minder interessant. Ik vraag mij af waarom ze de publiekzones niet overal ophopen zoals op Kemmel het geval is, hoewel dat een natuurlijke verhoging is me dunkt. Iedere bocht wordt langs de buitenkant opgehoopt zodat het publiek hoger staat en een beter zicht heeft! Kan toch niet zo moeilijk zijn. En dan moet dat nog niet overal. Bv aan binnenbochten is het risico minder groot dus is dat een ideale plaats!


All times are GMT +2. The time now is 01:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.