![]() |
Wtcc Macau
De Ballast voor Macau :
60kg : Priaulx, Yvan Mu, Farfus, THOMPSON, Larini & Huff 55kg : Menu & Gené 50kg : Jorg Mü 45kg : Tarquini 30kg : Rydell 15kg : Monteiro & Porteiro 10kg : Zanardi, Coronel & alle newbies Huisman, Turkington(scoorde geen punten, maar verliest geen ballast), Couto ?, Simon Harrisson ? 5kg : Rangoni De titelstrijd zal gaan tussen Priaulx & Yvan, maar weer zal't slipstreamen in de qualif veel bepalen en daar schoten Ekblom(voor Priaulx) en Tielemans (voor Thompson) tekort . de tdi boys gaan daar weer een pluspunt hebben en het duo Farfus Jörg Mü spelen ook nog mee zeker als Farfus z'n Bmw kan laten opwippen achteraan in de Lisboa zoals de 156 vorig jaar . Thompson rijdt zachtere set-up dus die zal dat niet kunnen herhalen denk ik ... |
Zou Chevy nog een 4e wagen sturen naar Macau ? Wie gaan ze dan daarmee laten rijden :
-Rydell : Pro ; Macau-kenner Contra ; Larini ... en hij heeft al 30kg. -Giovanardi : Pro ; Menu komt die steunen in btcc - wederdienst ? Macau-kenner Contra ; Larini is z'n vriendje niet... -Couto : Pro : Mr. Macau, Contra : viel vorig jaar tegen, 2005 met de Alfa snel(ernaast) Seat zoekt misschien ook steun voor Yvan Muller -Simon Harrison : Pro ; Macau-expert Contra : reed vorig jaar niet... en heeft die dit jaar eigenlijk iets gereden ? |
Maar Larini kan de titel niet meer winnen, dus wat heeft het voor zin om een extra wagen naar Macau te sturen?
Cauto zie ik eerder opduiken in een SEAT (b.v. de SEAT die Nogues dit weekend bestuurde of een 2e Exagon SEAT). |
Entrylist
|
Larini kan in theorie nog kampioen worden als hij 2x wint in Macau en Priaulx noch Muller scoren ; dan heeft hij evenveel 2e(4), 3e(1) en meer 4e(2 tov 0) plaatsen tov Priaulx . Muller heeft maar 1 2e plaats dus die moet altijd scoren ook al scoort Priaulx niet . Priaulx, Muller, Thompson & Müller hebben elk 2 overwinningen . Farfus heeft er 3, Menu zelfs 4 maar die komt sowiso 2 punten te kort .
|
Quote:
|
Quote:
@ FIRE : Priaulx zal z'n 3e winst in Macau wel halen... Larini mag dan wel'n Macau-specialist zijn maar dat hij 2x wint à la Thommo in Valencia en dat Priaulx noch Yvan Muller 0 punten scoren is zeer onwaarschijnlijk . Het wordt alleszins de moeite om op te staan in de nacht van 18 op 19-11 ... |
Quote:
16/11 Free Practice 1 (CET) 16:00 16/11 Free Practice 2 (CET) 19:00 16/11 Qualifying 22:00 18/11 Warm Up (CET) 16:00 18/11 Race 1 (CET) 21:30 18/11 Race 2 (CET) 22:30 Dan is het toch nacht in Macau? |
Quote:
|
|
Quote:
|
Krijgt Rydell nu 30kg ballast of maar 10 met een ander Nr. en een ander merk ?
Ao chi Hong komt ook nog eens in de weg lijden met z'n Bmw... |
Quote:
Op http://www.fiawtcc.com/fiawtcc/macau...calendar.shtml lees ik het volgende: Quote:
Niet? PERFECT! Dan kunnen we het nog is goed laat maken, thuis komen midden in de nacht en RBM hopelijk weer wereldkampioen zien worden op de WTCC stream! |
Dit tijdschema lijkt me inderdaad logischer.
|
WTCC: Delay in Macau!
Normaal waren vandaag donderdag de eerste trainingen in de straten van Macau, maar door logistieke problemen (nog steeds cargo onderweg!) is alles geanuleerd voor vandaag en verplaatst naar vrijdag (normaal rustdag voor de WTCC in Macau). Quote:
|
Practice 1
Pos Driver Car Time 1. Alain Menu Chevrolet Lacetti 2:34.389 2. Augusto Farfus BMW 320si +0.302 3. Andre Couto Alfa Romeo 156 +0.330 4. Andy Priaulx BMW 320si +0.425 5. Alessandro Zanardi BMW 320si +0.513 6. Jorg Muller BMW 320si +0.733 7. Yvan Muller SEAT Leon TDI +1.219 8. Tom Coronel SEAT Leon +1.321 9. Rickard Rydell SEAT Leon +1.432 10. Robert Huff Chevrolet Lacetti +1.474 11. Nicola Larini Chevrolet Lacetti +2.177 12. James Thompson Alfa Romeo 156 +2.190 13. Pierre-Yves Corthals SEAT Leon +2.328 14. Luca Rangoni BMW 320si +2.667 15. Duncan Huisman BMW 320si +2.683 16. Stefano D'aste BMW 320si +2.790 17. Franz Engstler BMW 320i +2.924 18. Gabriele Tarquini SEAT Leon TDI +4.000 19. Felix Porteiro BMW 320si +4.095 20. Tiago Monteiro SEAT Leon +4.601 21. Fredrik Ekblom BMW 320si +4.761 22. Michel Jourdain SEAT Leon +5.728 23. Colin Turkington BMW 320si +5.963 24. Henry Lee Jr BMW 320i +6.200 25. Sergio Hernandez BMW 320si +6.407 26. Carl Rosenblad BMW 320si +6.815 27. Miguel Freitas Alfa Romeo 156 +7.627 28. Maurizio Ceresoli SEAT Leon +9.017 29. Ao Chi Hong BMW 320i +16.291 30. David Louie BMW 320i +18.916 31. Andrey Romanov BMW 320i +25.831 32. Jordi Gene SEAT Leon TDI No time Bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/63972 Cauto meteen snel in de Alfa. |
Op autosport.NL staan een hele hoop sfeer foto's online vanuit Macau, zeker de moeite voor wie van reizen houd...
http://www.autosport.nl/actueel/news...47&rubriek=int http://www.autosport.nl/actueel/news...48&rubriek=int |
Kwalifictie
Pos Driver Car Time 1. Alain Menu Chevrolet Lacetti 2:31.209 2. Yvan Muller SEAT Leon TDI +0.186 3. Gabriele Tarquini SEAT Leon TDI +0.356 4. Augusto Farfus BMW 320si +0.542 5. Nicola Larini Chevrolet Lacetti +0.607 6. Jordi Gene SEAT Leon TDI +0.642 7. Robert Huff Chevrolet Lacetti +0.695 8. James Thompson Alfa Romeo 156 +0.931 9. Tiago Monteiro SEAT Leon +1.202 10. Alessandro Zanardi BMW 320si +1.284 11. Felix Porteiro BMW 320si +1.288 12. Andy Priaulx BMW 320si +1.476 13. Tom Coronel SEAT Leon +1.700 14. Rickard Rydell SEAT Leon +1.747 15. Jorg Muller BMW 320si +1.858 16. Duncan Huisman BMW 320si +1.954 17. Luca Rangoni BMW 320si +2.069 18. Colin Turkington BMW 320si +2.555 19. Pierre-Yves Corthals SEAT Leon +2.817 20. Fredrik Ekblom BMW 320si +2.866 21. Stefano D'aste BMW 320si +2.944 22. Franz Engstler BMW 320i +3.082 23. Carl Rosenblad BMW 320si +4.177 24. Sergio Hernandez BMW 320si +4.674 25. Maurizio Ceresoli SEAT Leon +5.345 26. Miguel Freitas Alfa Romeo 156 +6.662 27. Henry Lee Jr BMW 320i +8.617 28. Andrey Romanov BMW 320i +10.378 Drivers outside 107 per cent David Louie BMW 320i +14.706 Andre Couto Alfa Romeo 156 No time Bron: autosport.com Menu :applaus: Slechte kwalificatie voor Priaulx. |
Menu deed het zelfs zonder tow ! In de race is de tow voor iedereen gelijk, dus dat voordeel van treintje spelen lukt in de race niet voor Yvan Muller, maar hij staat wel op de 1e rij natuurlijk . Progressie zit er nog in voor Larini en Thompson (Couto wat'n oen in z'n outlap !)die het zonder tow hebben klaargespeeld . Priaulx staat wel erg ver en moet op race 2 rekenen als hij bij de eerste 8 geraakt . Farfus wordt de grootste bedreiging voor Yvan Muller mede dankzij de tow van Jörg Müller die zich opgeofferd heeft en zelf ver achterop staat .
|
Ik denk dat Menu er vandoor mag gaan als het voor Seat niet lukt om de 2 TDI's op kop te krijgen. Tarquini zal wel als buffer gaan spelen tussen Muller en de rest van het veld. De grootste concurentie moet komen van Farfus die samen met Priaulx, Thompson en J. Muller allemaal nog kans maken op de titel.
Ook voor de MANUFACTURERS' CHAMPIONSHIP liggen de beste kaarten op tafel voor Seat met alle drie de TDI's in de top 8 tegen 1 BMW. Ook heeft P.Y. Corthals in princiepe een goede kwali gereden. maar als het zo race en race 2 blijft is D'Aste Independents kampioen, Rangoni 2de en Corthals 3de. Moet zeggen dat Engstler ook een aardige Kwali heeft gereden en 2 320SI achter zich heeft gehouden. |
Nog 10min en dan is het zo ver! De straten van Macau zullen niet meer veilig zijn :)
Ik ben online aan het kijken via de stream ( http://www.fiawtcc.com/fiawtcc/macau...tc185876.shtml ), maar heb enkel beeld, geen geluid! :( Zijn er nog die dat probleem hebben? is er nog een andere stream? url? |
R1: Wie laatst lacht, best lacht...
Tot nu toe klopt deze slogan weer volledig in Macau. Farfus en Muller waren bijden opweg naar het podium én zeer belangrijke punten, en dan gaan ze er in de laatste ronde af... Als top op de bill krijgt Priaulx de 8e plaats in de schoot geworpen (hij lag op P10..), scoort zo één puntje én heeft de pole voor race2. Het spel is nu volledig in handen van Andy en RBM... :) Good luck !!! De stand: 82p Priaulx 81p Muller 75p Thompson Gaat Muller (kunnen) starten in race2? Zo nee, dan gaat het tussen RBM en de Alfa van Thompson die als 4e mag starten in R2. |
He did it again!
Priaulx en RBM voor de 3e keer op rij wereldkampioen! Ongeloofelijk toch wat Mampay en z'n struktuur weer geflikt hebben! Petje af, RESPECT! |
Geweldig gewoon.
Ik heb deze nacht zelfs in mijn RBM kleding geslapen en alles live gevolgd. En dan nu dit. Gewoon zalig!!! Mvg... |
Congratz BMW, RBM en Andy!!!
Respect voor alle drie, om dit vier keer na elkaar te kunnen moet je van goede huize komen... |
Weer een mooie afsluiter, en de derde hond doet het weer:champagne:
|
Ze flikken het toch weer he, respect voor de mannen. Enig geluk was er wel met het uitvallen van Muller, als diens motor niet kapot was gegaan dan had hij de titel gehad denk ik.
Wat is die Farfus ook een ongelovelijke oetlul soms he. Die jongen heeft zoveel talent, maar ik begin er aan te twijfelen of hij de concentratie en vooral het geduld heeft om ooit kampioen te worden. |
Quote:
Echt wel dikke pech voor Muller en Seat. BMW gaat weer met beide titels lopen. |
Als Farfus & Tarquini niet geclascht waren hadden we'n prachtige situatie gehad voor race 2 :
Priaulx & Muller op 1 met 81 punten Farfus op 3 met 79 punten Thompson op 4 met 72 punten Startorde Monteiro op pole voor Larini, Thompson 3e, Gené 4e, Huff 5e, Tarquini 6e, Farfus 7e, Menu 8e, Priaulx 9e(die zou Huisman wel ook weer laten passeren hebben...) dan de start waarbij Thompson de leiding pakt... In die volgorde finishen zou volgend eindresultaat geven : 1. Thompson 82pt 2. Priaulx, Farfus & Yvan Muller 81 punten... Uiteraard zou er dan wat te zien geweest zijn ; Larini die Thompson bestookt voor z'n 1e zege en voor Thompson staat de titel op't spel dus deur toe, Farfus die 1 puntje(dus 1 plaats) meer moet opschuiven want hij heeft 2 2e plaatsen, Priaulx die 1 plaats moet opschuiven voor 1 punt en 4 2e plaatsen heeft ... Die spanning heeft Tarquini ons ontzegd ; OK Farfus ging van z'n lijn, maar moest Tarquini daar alles of niks spelen ? De frustratie van alle inspanningen om Yvan Muller aan de titel te helpen teniet gedaan te zien door diens oerdomme jumpstart (ik trap niet in die geveinsde motorpech...) of misschien Yvan in de val van Menu gelopen wie zal't zeggen Walter... ? Het had ons op't puntje van de stoel kunnen houden ... |
Quote:
|
Priaulx had dit jaar een hele flinke dosis geluk nodig maar hij heeft het toch weer geflikt. Persoonlijk had ik vanwege de afwisseling graag een andere coureur kampioen zien worden.
Ondanks dat in Macau inhalen erg moeilijk is blijft het een prachtige race (ik zit elk rondje te wachten of er iemand bij Lisboa de muur in vliegt ;)). Dit jaar waren er opvallend weinig crashes. |
Quote:
Fuel pump problem costs Muller (autosport.com) |
Priaulx is redelijk duidelijk: veel mensen zagen hem liever niet winnen.
Quote:
De WTCC organisatie/FIA heeft er alles aan gedaan om BMW te benadelen: rollende start, constant minimum gewicht wijzigen, hogere compressieverhouding voor benzine Seats, motoruitzonderingen voor Chevrolet, dieselvoordeel (hoger vermogen en koppel) van Seat nooit beperkt, enz. |
All times are GMT +2. The time now is 00:11. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.