![]() |
Silly season 2008: GP2, WSbR, F3, IFM, ...
Terwijl alle series ten einde lopen en de meeste kampioenen al bekend zijn, word er back-stage al volop gewerkt, onderhandelt en getest voor 2008.
Het lijkt me nuttig om onze lage landers, maar ook de toppers uit bepaalde series deze winter te volgen en alles hier op een rijdje te zetten! Niet? - Wie wil wat doen in 2008? - Krijgt hij het budget rond? - Wie gaat er waar testen? - Hoe verlopen de testen? - Wie heeft waar getekend? - ... |
GP2 - D’Ambrosio - Arden International
Quote:
http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=16781&cat=4 Ik ben benieuwd naar de test en vooral hoe hij gaat presteren, hopelijk lukt het goed en zien we hem in de GP2 volgend seizoen! Bij teams als Arden is een volledig budget niet prioriteit nr1, dus er zit zeker toekomst in! Maar er moet eerst nog getest worden... |
FR 3.5 - Karline Stala
Een test door het winnen van de FR1.6 in België. FR 2.0 - Niels Cox Een test door het winnen van de Renault star challenge in de FR1.6 in België. |
D’Ambrosio heeft vandaag tijdens de 1e testdag van de GP2 op Le Castellet al een test gedaan bij Campos, hij reed de 14e tijd met een gap van 1.4sec.
Niet slecht voor de 1e keer in een GP2 bolide, zeker niet als je ziet welke namen er allemaal voor hem staan... Hopelijk komt de test bij Arden er nog tijdens deze 4 daagse testen op Le Castellet! Duits F3 kampioen Carlo Van Dam debuteerde ook in een GP2 wagen en reed de 17e tijd bij BCN Competition. GP2 test - Le Castellet - 30/10/2007 01. Andreas Zuber (Minardi-Piquet Sports) 1:12.741 - 63 ronden 02. Luca Filippi (David Price Racing) 1:13.090 - 51 03. Pastor Maldonado (iSport International) 1:13.213 - 60 04. Romain Grosjean (ART Grand Prix) 1:13.262 - 69 05. Adrian Valles (FMS International) 1:13.483 - 76 06. Nicolas Lapierre (iSport International) 1:13.556 - 65 07. Borja Garcia (Arden International) 1.13.833 - 58 08. Davide Valsecchi (ART Grand Prix) 1:13.835 - 48 09. Kamui Kobayashi (DAMS) 1:13.877 - 104 10. Karun Chandhok (Arden International) 1:13.879 - 37 11. Benjamin Hanley (FMS International) 1:13.909 - 63 12. Andy Soucek (David Price Racing) 1:13.919 - 58 13. Sebastien Buemi (DAMS) 1:13.988 - 76 14. Jerome d`Ambrosio (Campos Grand Prix) 1:14.123 - 84 15. Paolo Nocera (Racing Engineering) 1:14.243 - 75 16. Alberto Valerio (Durango) 1:14.340 - 99 17. Carlo Van Dam (BCN Competicion) 1:14.503 - 85 18. Fabrizio Crestani (Durango) 1:14.641 - 60 19. Kasper Andersen (FMS International) 1:14.716 - 50 20. Markus Niemelä (Racing Engineering) 1:14.784 - 56 21. Matteo Puglisi (Minardi-Piquet Sports) 1:15.032 - 60 22. Michael Herck (Trident Racing) 1:15.191 - 104 23. Manuel Saez Merino (Campos Grand Prix) 1:15.222 - 59 24. Nathan Antunes (Super Nova International) 1:15.274 - 71 25. Adrian Campos Jr. (Campos Grand Prix) 1:15.763 - 59 26. Stephen Jelley (Super Nova International) 1:16.122 - 63 27. Henri Karjalainen (BCN Competicion) 1:16.243 - 98 28. Harald Schleghelmilch (Trident Racing) 1:17.400 - 27 |
Nico Verdonck doet morgen een GP2 test bij DPR!
Quote:
D’Ambrosio heeft z'n test bij Arden gisteren afgewerkt en realiseerde een 13e tijd, deze keer op 1.1sec van de snelste. Ook Yelmer Buurman die zeer sterk presteerde in enkele WSbR race's teste vandaag in een ART bolide en presteerde een 14e tijd op amper 0.8sec. Ik ben benieuwd naar het vervolg voor onze Lage landers... |
Na de GP2 (vorige week) is het vanaf morgen de beurt aan de World Series teams voor 3dagen lang nieuw talent aan de tand te voelen op Le Castellet. Morgen zullen ook de "cadeau tests" gereden worden van alle Renault kampioenen.
Op autosport.be las ik net dat Baguette uitgebreid gaat testen bij Draco! Als het klikt tussen Bertrand en z'n ingenieur, zal dit zeker voor toptijden zorgen verwacht ik! Quote:
|
Dat baguette maar goed luistert naar Nadia want dat ziet er geen gemakkelijke uit ;)
|
Chris van der drift heeft ook een goede indruk achtergelaten bij het team waar hij heeft getest.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/63803 |
Quote:
Quote:
Prachtig toch dat Baguette in z'n 2e seizoen in de FR3.5 voor een topteam als Draco kan gaan rijden, wat alles helemaal perfect maakt dat de deal extreem vroeg rond is! Dus ze kunnen vanaf nu testen, testen en nog is testen ter voorbereiding van de 1e race in april 2008... ingewerkt zal hij daartegen zeker zijn! :) Super nieuws! |
Weet er iemand iets meer van Stala?
Mvg... |
Quote:
|
Quote:
Renault België had beter Cox naar Zuid Frankrijk gestuurd, want Stala was eenzaam laatste... Ze is meer dan 6sec trager dan Dolby! (kampioen in de FR1.6 in 2005) Quote:
1 - Valtteri Bottas - Cram - 1'16"450 - 47 laps 2 - Mika Maki - Comtec - 1'17"036 - 67 3 - Daniil Move - Comtec - 1'17"067 - 56 4 - Craig Dolby - Fortec - 1'17"151 - 62 5 - Jules Bianchi - Epsilon - 1'17"200 - 51 6 - Pippa Mann - Cram - 1'17"293 - 40 7 - Bertrand Baguette - Draco - 1'17"419 - 44 8 - Charles Pic - Tech 1 - 1'17"427 - 49 9 - Alexandre Imperatori - Pons - 1'17"524 - 45 10 - Brendon Hartley - Carlin - 1'17"559 - 52 11 - Johnny Cecotto - RC - 1'17"687 - 56 12 - Pedro Petiz - GD - 1'17"888 - 45 13 - Xavier Maassen - KTR - 1'18"118 - 44 14 - Frank Kechele - RC - 1'18"226 - 32 15 - Jonathan Hirschi - Tech 1 - 1'18"650 - 45 16 - Mathieu Arzeno - Draco - 1'18"692 - 39 17 - Tobias Hegewald - Interwetten - 1'18"737 - 37 18 - James Winslow - KTR - 1'19"006 - 29 19 - Picho Tolenado - Prema - 1'19"216 - 57 20 - Aleix Alcaraz - Pons - 1'19"285 - 56 21 - Roberto Merhi - Epsilon - 1'19"346 - 26 22 - Simeon Ivanov - Prema - 1'19"986 - 40 23 - Dima Raikhlin - Interwetten - 1'22"195 - 13 24 - Karline Stala - Fortec - 1'23"286 - 36 Baguette zal ongetwijfeld op oude banden gereden hebben, tervoorbereiding op morgen, z'n "main test-day" ... Hopelijk heeft Mollekens nog enkele namen achter de hand voor morgen en donderdag, want met Maassen kan je toch niks aanvangen! De 21jarige Winslow die in Azië Renault V6 kampioen werd, bakte er ook niet veel van in de andere KTR-Dallara. Namen als Bottas (17j), Dolby en Pic hebben mooi laten zien wat ze waard zijn! |
Quote:
Zo'n testdag geeft sowieso een vertekend beeld. Daniil Move die daar plots met de besten mee kan? Tijdens een WSR-weekend is ie ontzettend traag en altijd laatste. Nu zou hij plots bij de snelste rijders van het pak horen? Kom nou... be reasonable. Een testdag is goed om ervaring op te doen in een racewagen. Met die instelling is Stala naar die test gegaan. Niet om er topchrono's uit te halen en mogelijk haar bolide tegen een vangrail te knallen. Leren, leren, leren... |
Quote:
Charles Pic zou op het punt staan van de tekenen bij Tech1. Dolby zou waarschijnlijk bij Fortec terechtkunnen als hij de centen op tafel kan leggen. Mâki is vastbesloten in de World Series te stappen, maar bij welk team staat nog ter discussie. |
Quote:
En die Nederlandse coureur? Meneer Boekhoorn - Van der Garde wel weer zijn:rolleyes: |
Ze hadden inderdaad beter Niels naar Le Castelet gestuurd, zoals Tom al zei.
Via Niels heb ik vernomen dat hij dinsdag 27 november zal testen op Zandvoort met een Formula 2.0 uit de stal van Van Amersfoort Racing. Ondergetekende zal aanwezig zijn met fototoestel ;) |
Quote:
Hopelijk kan hij het budget rondkrijgen! Op autosport.be staat te lezen dat Vervisch de komende maanden gaat racen in het winter kampioenschap van de Aziatisch F3! Quote:
F3 is en blijft DE serie om de knepen van het vak te leren, de populariteit, nood en het niveau van winter series stijgt steeds, je kan zo zonder een seizoen te "verliezen" nieuwe circuits leren kennen én hier wacht er nog een F1 test voor de kampioen... Hopelijk kan hij vooraan meedraaien! Quote:
Idd het rommeld goed bij Draco... Op 28, 29 en 90 november in Valencia, tijdens de laatste collectieve testen van 2008 -en ook de allerlaatste testen met de huidige Dallara- zal Bertrand testen bij Tech1 en KTR. |
Kalender World Series by Renault 2008
Quote:
|
10/11 mei op Spa? Wederom tijdens de 1000 km. Hmmmm, geen terugkeer naar Zolder. Jammer.......
|
Quote:
Voor wie het vergeten was, het Baskische team zette eind 2006 Baguette plots op straat nadat zij al lang een deal hadden om Bertrand in 2007 te laten rijden in een 3.5 bolide van Epsilon. Maar toen kwam plots Red Bull met de een hoop geld (en 2 piloten van hun programma....) Nu het Red Bull geld weg is en ze terug hun eigen piloten kunnen kiezen geven ze Baguette terug een kans... mmm, ik zou er toch een wrang gevoel aan over houden... Eén ding is duidelijk: Baguette behoord bij de piloten die "hot" zijn op de WS markt voor 2008 :). |
Quote:
Misschien komen ze dus toch de week voordien naar Zolder? Ik dacht trouwens dat Renault wel de kalender voor de WS voorlopig had opgemaakt met vermelding van de landen maar zonder de vermelding van de circuits. Zo zouden er voor Engeland zowel Silverstone als Donington nog in de running zijn en voor de Fransen zowel Magny Cours als Le Mans. Ik hoop dat ze bij de Duitsers de Nurburgring op de kalender houden. Als de race in Italie gekozen wordt (ipv Portugal of Turkije) hoop ik dat Monza er in blijft. Er lopen momenteel blijkbaar ook gesprekken met Imola. |
Quote:
@ buchinski: De circuits lagen (een tijdje geleden) idd nog niet vast bij de meeste landen, maar Renault Sport heeft duidelijk laten blijken dat ze de voorkeur willen geven aan F1 circuits... m.a.w. Spa, -en naar mijn gevoel- Hockenheim en Monza al is Imola zeker niet onwaarschijnlijk. |
Alle welles-nietes geruchten van Baguette en Draco kunnen bij deze stoppen:
Quote:
Good luck Betrand! Zonde dat Mollekens en KTR weer een (ruwe) diamant moeten laten gaan... |
Quote:
|
Massimo heeft op italiaracing.net een lijstje gezet wie er waar gaat testen in de FR3.5 deze week in Valencia. Met Baguette, Van der Garde, Yelmer Buurman, Carlo Van Dam en Maassen zijn er weer wat lage landers in de WSbR paddock...
(Vanaf nu zullen Eurointernational en GD racing niet meer te bespeuren zijn op de WSbR grid. Wie gaat nu de rode lantaarn zijn?) Quote:
Voor Yelmer Buurman zal het niet alleen de keuze zijn welk team het word in de FR3.5, maar vooral het dillema WS of GP2 in 2008? Ik denk dat hij door zijn talent en entourage best ineens doorgaat richting GP2. Maassen gaat bij Comtec en KTR weer wat geld verspillen... :) Mollekens heeft naast "pay-driver nr1" met namen als Alexandre Marsoin(4e in Frans FR2.0), Alvaro Barba(8e in FR3.5), Carlos Iaconelli en Guillaume Moreau (terug van weggeweest...) heel wat talenten te beoordelen hebben tijdens de 3daagse test... Van Roberto Merhi en Duncan Tappy (FR2.0 kampioen in de UK) verwacht ik ook wel goeide tijden. |
Het wordt kijken hoe Baguette het er van af brengt in waar de jonge Barba zal eindigen.
Yelmer Buurman is inderdaad wel een megatalent die de schwung in zijn carriere weet te houden. Ik volg hem nu al van 2 jaar geleden toen hij in de Britse F3 zat. Verder ben ik wel eens benieuwd naar Piscopo, die duidelijk hogerop wil en naar Dani Clos, een rustige en verstandige rijder die geregeld in de FR2.0 zijn overwinning wist mee te pakken. De rest van de rijders zijn oudgedienden die wat ter plaatse trappelen en een lading jongere rijders die mij iets te licht lijken. |
Op italiaracing.net zijn de eerste tijden al te vinden vanuit Valencia:
Quote:
|
De tijden van de namiddag sessie in Valencia: (20°C BTW)
Quote:
KTR is weer vooraan te vinden met een 2e snelste tijd van Alvaro Barba en een mooie 8e tijd voor rooky Marsoin. Carlo Van Dan steld me wel teleur met pas een 14e tijd, ookal is de gap niet groot... Hij reed wel veel rondjes, mss een voorbereiding op morgen? |
Autosport.be meldt dat de test van Niels Cox in de Formule Renault 2.0 heel goed is verlopen.
Alles rustig aan op gebouwd omdat het toch wat aanpassen is aan zo'n wagen als je van de 1.6 komt. Team en piloot waren zeer tevreden van de test. Nu nog opzoek gaan naar het nodige budget en dan komt er misschien een vervolg met het team. Mvg... |
Quote:
In Valencia zijn de allerlaatste FR3.5 testen van 2008 ondertussen afgelopen, de mecano's hun winterslaap is eindelijk in zicht, het silly season gaat gewoon door... De teams moeten nu afscheid nemen van hun bolides: de motoren gaan terug naar F-Solution en de chassis moeten naar Renault Sport worden gebracht (waar ze vernietigd worden! :rolleyes: om zo tegen tegaan dat er geen nieuwe serie onstaat met de oude -zeer succes volle- chassis...) Dag 2 voormiddag: 1 - Marco Bonanomi - Comtec - 1'21"857 - 53 giri 2 - Charles Pic - Tech 1 - 1'22"032 - 47 3 - Dani Clos - Pons - 1'22"042 - 52 4 - Giedo Van der Garde - Cram - 1'22"186 - 42 5 - Miguel Molina - Prema - 1'22"190 - 61 6 - Aleix Alcaraz - Pons - 1'22"339 - 48 7 - Bertrand Baguette - Draco - 1'22"390 - 54 8 - Pippa Mann - Cram - 1'22"429 - 37 9 - Salvador Duran - Interwetten - 1'22"553 - 52 10 - Robert Wickens - Carlin - 1'22"558 - 46 Dag 2 namiddag: 1 - Giedo Van der Garde - Cram - 1'21"968 - 30 2 - Guillaume Moreau - KTR - 1'21"998 - 45 3 - Michael Herck - Prema - 1'22"211 - 48 4 - Miguel Molina - Prema - 1'22"276 - 43 5 - Marco Bonanomi - Comtec - 1'22"456 - 40 6 - Carlos Iaconelli - KTR - 1'22"534 - 46 7 - Salvador Duran - Interwetten - 1'22"564 - 41 8 - Aleix Alcaraz - Pons - 1'22"640 - 43 9 - Marco Barba - Draco - 1'22"644 - 41 10 - Pippa Mann - Cram - 1'22"654 - 20 Dag 3 (voor en namiddag gecombineerd): 1 PIC,Charles - TECH1 1:21.391 (voormiddag) 1:21.645 (namiddag) 2 ALESHIN,Mikhail - CARLIN +0.025 1:21.416 1:22.062 3 BONANOMI,Marco - COMTEC +0.038 1:21.429 1:21.800 4 MOREAU,Guillaume - KTR +0.223 1:23.005 1:21.614 5 MOLINA,Miguel - PREMA +0.234 1:21.625 1:21.811 6 BAGUETTE,Bertrand - DRACO +0.357 1:21.937 1:21.748 7 WICKENS,Robert - CARLIN +0.427 1:21.818 1:22.297 8 MOVE,Daniil - CRAM +0.434 1:21.825 1:22.835 9 HERCK,Michael - PONS +0.445 1:21.836 1:23.059 10 BUURMAN,Yelmer - PREMA +0.560 1:23.135 1:21.951 Her en der zijn er geruchten dat het heel goed klikte tussen Van Der Garde en Cram én dat ze dicht bij een deal staan voor 2008. Euroseries F3: ART (de nieuwe naam van ASM) heeft hun 4 piloten bekend gemaakt voor 2008: Nico Hulkenberg, Jules Bianchi (Frans FR 2.0 kampioen), Jon Lancaster (vice kampioen in de Eurocup 2.0) en James Jakes. Zonder twijfel zal ART ook nu weer het te kloppen team worden... Of zal er een topper zijn met een VW motor die stokken in de wielen kan steken? (Hopelijk wel!) Voor derest weinig nieuws, échte "pataten tijd" dus... |
De Euroseries 3000 komt opnieuw naar Spa, op 1 juni om precies te zijn en zal onderdeel van het Euroraces programma zijn (met o.a. Int. GT Open, DSC en Britcar).
|
Quote:
De test is dus wel daadwerkelijk goed verlopen :) Het is inderdaad de bedoeling volgend seizoen om Niels te laten starten in het NEC kampioenschap als het budget er is. |
De Duitse en Engelse Formula BMW smelten samen en zo ontstaat er vanaf 2008 de BMW Eurocup. Zo hebben de IFM en de Eurocup 2.0 er nu een concurent bij...
Qua marketing en media aandacht lijkt het me wel snor te zitten, aangezien bijna al hun race's in het voorprogramma van een GP F1 zullen zijn! Dit zal er uiteraard voor zorgen dat de budgetten niet mals zullen zijn... (er is wel 100 000€ aan prijzengeld, maar das niks nieuws, die zijn er overal te verdienen) 2008 kalender: 27th April GP Spain Barcelona 6th July GP Great Britain Silverstone 20th July GP Germany Hockenheim 3rd August GP Hungary Budapest 24th August GP Europe Valencia 7th September GP Belgium Spa-Francorchamps 14th September GP Italy Monza tbc tbc tbc Elk team zal 3 wagens inzetten en de kwaliteit van de teams lijkt me zeker niet slecht, er zijn er zelfs enkele met een heel degelijke struktuur! - AM-Holzer Rennsport - DAMS SAS - Eifelland Racing - Eurointernational - Fisichella Motor Sport Int - Fortec Motorsport Ltd - iSport International Ltd - Josef Kaufmann Racing - Motaworld Racing - Mücke Motorsport - Racing Engineering - Raikkonen Robertson Racing - Team Loctite Bron: http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=16756&cat=30 |
Yannick Roggeman die afgelopen seizoen in een 1.6 van Stroek nog 10e werd in de Belgisch FR heeft met JB Motorsport een test gedaan in een F-BMW op Hockenheim.
Als alles goed loopt zien we hem volgend jaar in de Duitse F-BMW (Er blijft dus wel een Duits nationaal kampioenschap bestaan naast de nieuwe Europeese F-BMW serie) Bron: http://www.autosport.be/news/11274.awm Als ik het goed begrijp, gaat JB naast F3 ook F-BMW rijden in Duitsland(?) Geen onlogische zet, aangezien vele race's zullen samen vallen tijdens de zelfde meetings... |
Neen Mr.Dallara. JB heeft een Formule BMW staan, meer bepaald die waarmee Ho-Pin Tung destijds het Aziatisch kampioenschap won. En volgens het motto: "Op een oude fiets leer je ook rijden" kan dit voor de F.BMW van Ho-Pin ook gelden. En JB gebruikt die BMW zeer vaak. Nico Verdonck en Frédéric Vervisch hebben in de aanloop naar het seizoen 2007 vooral met de BMW getest.
En Roggeman wil in de Formel Masters rijden... dient enkel als vervanging van het huidige kampioenschap. En andere chassis', andere motoren.. |
Quote:
Ik zou het net omgekeerd gedaan hebben! Een nieuwe serie, nieuwe wagens... Euro F3: 8 VW-Dallara's op de grid in 2008! :) RC en Signature zullen met elk 4 VW-powered wagens de strijd aangaan tegen de Mercedes armada! Mercedes heeft duidelijk "schrik" van VW, want ze gaan al direct een nieuwe F3 motor ontwikkelen... :) Quote:
|
Voor de mensen die geen Italiaans spreken: http://www.autosport.com/news/report.php/id/64275
|
Quote:
Terug on-topic: Op autosport.nl stond enkele dagen terug dat Van Amersfoort in 2008 ook met VW-motoren gaat rijden in de Duitse F3. Ook al zijn er vele sterke geruchten, zou het nog niet officieel zijn. http://www.autosport.nl/actueel/news...07&rubriek=int |
Quote:
|
Quote:
- Terwijl de Duitse meeting op de Nürburgring (ipv Hockenheim) zal gaan plaatsvinden, dat versta ik uit persbericht van de Clio cup... Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 03:39. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.