De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Silly season 2008: GP2, WSbR, F3, IFM, ... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=16464)

Mr.Dallara 25-10-2007 14:57

Silly season 2008: GP2, WSbR, F3, IFM, ...

Terwijl alle series ten einde lopen en de meeste kampioenen al bekend zijn, word er back-stage al volop gewerkt, onderhandelt en getest voor 2008.

Het lijkt me nuttig om onze lage landers, maar ook de toppers uit bepaalde series deze winter te volgen en alles hier op een rijdje te zetten! Niet?

- Wie wil wat doen in 2008?
- Krijgt hij het budget rond?
- Wie gaat er waar testen?
- Hoe verlopen de testen?
- Wie heeft waar getekend?
- ...

Mr.Dallara 25-10-2007 15:04

GP2 - D’Ambrosio - Arden International

Quote:

De kans bestaat dat Jérôme D’Ambrosio binnenkort een test mag afwerken bij het GP2-team Arden International van Christian Horner. Dat heeft F1-commentator Gaëtan Vigneron gemeld op La Deux.

Horner heeft Vigneron opgezocht met vragen over D’Ambrosio, die afgelopen seizoen op een indrukwekkende manier de titel heeft veroverd in de International Formula Master. Horner leidt niet alleen GP2-renstal Arden, hij is ook teammanager van Red Bull Racing in de Formule 1.

Volgens Vigneron denkt Horner eraan om D’Ambrosio te testen. Als die test meevalt, dan maakt de jonge Belg kans om volgend jaar GP2 te rijden bij Arden.

In ieder geval gaat D’Ambrosio over 10 dagen een GP2 testen bij Campos. Jerommeke kreeg die test voor zijn titel in IFM.
Bron: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3290
http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=16781&cat=4

Ik ben benieuwd naar de test en vooral hoe hij gaat presteren, hopelijk lukt het goed en zien we hem in de GP2 volgend seizoen! Bij teams als Arden is een volledig budget niet prioriteit nr1, dus er zit zeker toekomst in!
Maar er moet eerst nog getest worden...

Mr.Dallara 25-10-2007 15:15

FR 3.5 - Karline Stala

Een test door het winnen van de FR1.6 in België.

FR 2.0 - Niels Cox

Een test door het winnen van de Renault star challenge in de FR1.6 in België.

Mr.Dallara 31-10-2007 00:09

D’Ambrosio heeft vandaag tijdens de 1e testdag van de GP2 op Le Castellet al een test gedaan bij Campos, hij reed de 14e tijd met een gap van 1.4sec.
Niet slecht voor de 1e keer in een GP2 bolide, zeker niet als je ziet welke namen er allemaal voor hem staan...

Hopelijk komt de test bij Arden er nog tijdens deze 4 daagse testen op Le Castellet!

Duits F3 kampioen Carlo Van Dam debuteerde ook in een GP2 wagen en reed de 17e tijd bij BCN Competition.

GP2 test - Le Castellet - 30/10/2007
01. Andreas Zuber (Minardi-Piquet Sports) 1:12.741 - 63 ronden
02. Luca Filippi (David Price Racing) 1:13.090 - 51
03. Pastor Maldonado (iSport International) 1:13.213 - 60
04. Romain Grosjean (ART Grand Prix) 1:13.262 - 69
05. Adrian Valles (FMS International) 1:13.483 - 76
06. Nicolas Lapierre (iSport International) 1:13.556 - 65
07. Borja Garcia (Arden International) 1.13.833 - 58
08. Davide Valsecchi (ART Grand Prix) 1:13.835 - 48
09. Kamui Kobayashi (DAMS) 1:13.877 - 104
10. Karun Chandhok (Arden International) 1:13.879 - 37
11. Benjamin Hanley (FMS International) 1:13.909 - 63
12. Andy Soucek (David Price Racing) 1:13.919 - 58
13. Sebastien Buemi (DAMS) 1:13.988 - 76
14. Jerome d`Ambrosio (Campos Grand Prix) 1:14.123 - 84
15. Paolo Nocera (Racing Engineering) 1:14.243 - 75
16. Alberto Valerio (Durango) 1:14.340 - 99
17. Carlo Van Dam (BCN Competicion) 1:14.503 - 85
18. Fabrizio Crestani (Durango) 1:14.641 - 60
19. Kasper Andersen (FMS International) 1:14.716 - 50
20. Markus Niemelä (Racing Engineering) 1:14.784 - 56
21. Matteo Puglisi (Minardi-Piquet Sports) 1:15.032 - 60
22. Michael Herck (Trident Racing) 1:15.191 - 104
23. Manuel Saez Merino (Campos Grand Prix) 1:15.222 - 59
24. Nathan Antunes (Super Nova International) 1:15.274 - 71
25. Adrian Campos Jr. (Campos Grand Prix) 1:15.763 - 59
26. Stephen Jelley (Super Nova International) 1:16.122 - 63
27. Henri Karjalainen (BCN Competicion) 1:16.243 - 98
28. Harald Schleghelmilch (Trident Racing) 1:17.400 - 27

Mr.Dallara 01-11-2007 21:49

Nico Verdonck doet morgen een GP2 test bij DPR!
Quote:

Brusselaar Nico Verdonck test morgen een hele dag in Le Castellet voor de GP2-renstal van David Price. "De testdeal kwam op het allerlaatste ogenblik tot stand", vertelde Nico aan Autosport.be. "De bedoeling is uiteraard om zoveel mogelijk kilometers te rijden en te kijken hoe de wagen aanvoelt. Als ik het plaatje financieel kan rondmaken en ik me goed voel in de auto, dan is de GP2 een optie voor 2008. Zoniet richt ik mijn pijlen op een zitje in de F3 Euroseries." Nico Verdonck werd afgelopen seizoen derde in het Duits F3-kampioenschap.
Bron: autosport.be

D’Ambrosio heeft z'n test bij Arden gisteren afgewerkt en realiseerde een 13e tijd, deze keer op 1.1sec van de snelste.

Ook Yelmer Buurman die zeer sterk presteerde in enkele WSbR race's teste vandaag in een ART bolide en presteerde een 14e tijd op amper 0.8sec.

Ik ben benieuwd naar het vervolg voor onze Lage landers...

Mr.Dallara 05-11-2007 20:00

Na de GP2 (vorige week) is het vanaf morgen de beurt aan de World Series teams voor 3dagen lang nieuw talent aan de tand te voelen op Le Castellet. Morgen zullen ook de "cadeau tests" gereden worden van alle Renault kampioenen.

Op autosport.be las ik net dat Baguette uitgebreid gaat testen bij Draco! Als het klikt tussen Bertrand en z'n ingenieur, zal dit zeker voor toptijden zorgen verwacht ik!

Quote:

F.Renault 3.5: Baguette test bij Draco | 05.11.2007 , 18:09

Bertrand Baguette zal van dinsdag tot donderdag voor Draco Racing in de Formule Renault 3.5 testen. Op dinsdag moet Baguette de wagen delen met een door Renault aangewezen rijder, maar woensdag heeft de Belg een hele dag ter beschikking. Donderdag test Baguette pas in de namiddag voor het team van Nadia Morini. Draco Racing werd dit jaar met Milos Pavlovic en Alvaro Barba tweede in het teamkampioenschap. (MDE)

JPMontoya 05-11-2007 22:49

Dat baguette maar goed luistert naar Nadia want dat ziet er geen gemakkelijke uit ;)

fish88 05-11-2007 23:40

Chris van der drift heeft ook een goede indruk achtergelaten bij het team waar hij heeft getest.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/63803

Mr.Dallara 06-11-2007 17:33

Quote:

Originally Posted by JPMontoya (Post 222498)
Dat baguette maar goed luistert naar Nadia want dat ziet er geen gemakkelijke uit ;)

Bertrand en Nadia hebben precies een heel goede eerste kennismaking gehad!

Quote:

Marco Barba e Bertrand Baguette i piloti Draco 2008

Ancora manca l'ufficialità e in Draco nulla dicono, ma nel paddock del Le Castellet le voci sono insistenti e danno per sicuri per il 2008 Marco Barba, fratello di Alvaro, e Bertrand Baguette. Barba, questo weekend si gioca la possibilità di vincere il titolo spagnolo della F.3 dove è in lizza con Maximo Cortes; Baguette, belga, ha corso questa stagione nella WSR con KTR.
Bron: italiaracing.net

Prachtig toch dat Baguette in z'n 2e seizoen in de FR3.5 voor een topteam als Draco kan gaan rijden, wat alles helemaal perfect maakt dat de deal extreem vroeg rond is! Dus ze kunnen vanaf nu testen, testen en nog is testen ter voorbereiding van de 1e race in april 2008... ingewerkt zal hij daartegen zeker zijn! :)

Super nieuws!

Thomaske 06-11-2007 17:43

Weet er iemand iets meer van Stala?

Mvg...

marcel 06-11-2007 17:51

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 222525)

Prachtig toch dat Baguette in z'n 2e seizoen in de FR3.5 voor een topteam als Draco kan gaan rijden, wat alles helemaal perfect maakt dat de deal extreem vroeg rond is! Dus ze kunnen vanaf nu testen, testen en nog is testen ter voorbereiding van de 1e race in april 2008... ingewerkt zal hij daartegen zeker zijn! :)

Super nieuws!

inderdaad fantastisch voor Baguette!

Mr.Dallara 06-11-2007 19:16

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 222527)
Weet er iemand iets meer van Stala?

Mvg...

Renault België had beter Cox naar Zuid Frankrijk gestuurd, want Stala was eenzaam laatste...
Ze is meer dan 6sec trager dan Dolby! (kampioen in de FR1.6 in 2005)

Quote:

Karline Stala (Fortec Motorsport): "I thought that the car would be easier to drive! But I soon realized that it was going to be very difficult. I made some progress as the laps went by and felt more confident by the end of the session."
De tijden:
1 - Valtteri Bottas - Cram - 1'16"450 - 47 laps
2 - Mika Maki - Comtec - 1'17"036 - 67
3 - Daniil Move - Comtec - 1'17"067 - 56
4 - Craig Dolby - Fortec - 1'17"151 - 62
5 - Jules Bianchi - Epsilon - 1'17"200 - 51
6 - Pippa Mann - Cram - 1'17"293 - 40
7 - Bertrand Baguette - Draco - 1'17"419 - 44
8 - Charles Pic - Tech 1 - 1'17"427 - 49
9 - Alexandre Imperatori - Pons - 1'17"524 - 45
10 - Brendon Hartley - Carlin - 1'17"559 - 52
11 - Johnny Cecotto - RC - 1'17"687 - 56
12 - Pedro Petiz - GD - 1'17"888 - 45
13 - Xavier Maassen - KTR - 1'18"118 - 44
14 - Frank Kechele - RC - 1'18"226 - 32
15 - Jonathan Hirschi - Tech 1 - 1'18"650 - 45
16 - Mathieu Arzeno - Draco - 1'18"692 - 39
17 - Tobias Hegewald - Interwetten - 1'18"737 - 37
18 - James Winslow - KTR - 1'19"006 - 29
19 - Picho Tolenado - Prema - 1'19"216 - 57
20 - Aleix Alcaraz - Pons - 1'19"285 - 56
21 - Roberto Merhi - Epsilon - 1'19"346 - 26
22 - Simeon Ivanov - Prema - 1'19"986 - 40
23 - Dima Raikhlin - Interwetten - 1'22"195 - 13
24 - Karline Stala - Fortec - 1'23"286 - 36

Baguette zal ongetwijfeld op oude banden gereden hebben, tervoorbereiding op morgen, z'n "main test-day" ...
Hopelijk heeft Mollekens nog enkele namen achter de hand voor morgen en donderdag, want met Maassen kan je toch niks aanvangen!
De 21jarige Winslow die in Azië Renault V6 kampioen werd, bakte er ook niet veel van in de andere KTR-Dallara.

Namen als Bottas (17j), Dolby en Pic hebben mooi laten zien wat ze waard zijn!

bluelite 07-11-2007 18:43

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 222538)
Renault België had beter Cox naar Zuid Frankrijk gestuurd, want Stala was eenzaam laatste...
Ze is meer dan 6sec trager dan Dolby! (kampioen in de FR1.6 in 2005)

? Waarom beter Cox naar Le Castellet sturen? Stala heeft Cox in de 1.6 geklopt dus mocht zij de 3.5 testen. Of Cox een betere keuze was? Misschien wel, misschien niet. Wie zal het zeggen? Maar je kan toch niet verwachten dat iedereen die uit een klasse als de 1.6 (115 pk) komt, plots een 3.5 (420 pk) zal besturen als ware het niets. Bij de enen gaat het al wat sneller dan bij de anderen.

Zo'n testdag geeft sowieso een vertekend beeld. Daniil Move die daar plots met de besten mee kan? Tijdens een WSR-weekend is ie ontzettend traag en altijd laatste. Nu zou hij plots bij de snelste rijders van het pak horen? Kom nou... be reasonable.

Een testdag is goed om ervaring op te doen in een racewagen. Met die instelling is Stala naar die test gegaan. Niet om er topchrono's uit te halen en mogelijk haar bolide tegen een vangrail te knallen. Leren, leren, leren...

buchinski 07-11-2007 22:10

Quote:

Super nieuws!

Opgelet! De "deal" is nog niet rond. Negens is bevestiging te vinden en bij Draco zwijgt men in alle talen. Bovendien test Baguette op het einde van de maand in Valencia ook nog eens met Tech1 en met Epsilon-Euskadi.

Charles Pic zou op het punt staan van de tekenen bij Tech1. Dolby zou waarschijnlijk bij Fortec terechtkunnen als hij de centen op tafel kan leggen. Mâki is vastbesloten in de World Series te stappen, maar bij welk team staat nog ter discussie.

Mark 14-11-2007 22:07

Quote:

Fred van Putten wil samen met Michel Perridon een vijftig procentsdeelname nemen in het GP2-team van Arden. ,,We hopen voor komend seizoen 1 van de 2 beschikbare auto’s te krijgen en deze in te zetten voor Nederlands racetalent’’, aldus Van Putten.

http://www.autosport.nl/actueel/news...24&rubriek=int
Arden die de tent voor een gedeelte verkoopt? Ach, het zal wel oogsttijd zijn ;) Arden heeft overigens al jaren een Nederlandse licentie, hoe dat precies zit weet ik niet.

En die Nederlandse coureur? Meneer Boekhoorn - Van der Garde wel weer zijn:rolleyes:

Brecht 14-11-2007 22:42

Ze hadden inderdaad beter Niels naar Le Castelet gestuurd, zoals Tom al zei.

Via Niels heb ik vernomen dat hij dinsdag 27 november zal testen op Zandvoort met een Formula 2.0 uit de stal van Van Amersfoort Racing.

Ondergetekende zal aanwezig zijn met fototoestel ;)

Mr.Dallara 15-11-2007 19:53

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 223038)
Ze hadden inderdaad beter Niels naar Le Castelet gestuurd, zoals Tom al zei.

Via Niels heb ik vernomen dat hij dinsdag 27 november zal testen op Zandvoort met een Formula 2.0 uit de stal van Van Amersfoort Racing.

Ondergetekende zal aanwezig zijn met fototoestel ;)

Een test met een seizoen NEC FR 2.0 in het achterhoofd...?
Hopelijk kan hij het budget rondkrijgen!

Op autosport.be staat te lezen dat Vervisch de komende maanden gaat racen in het winter kampioenschap van de Aziatisch F3!
Quote:

F3: Frédéric Vervisch start in Aziatisch kampioenschap

Frédéric Vervisch rijdt tijdens de wintermaanden in het Aziatisch Formule 3-kampioenschap. De vice-kampioen in de Duitse F3 zet deze stap na wijs overleg met zijn sponsors. Diegene die het Aziatisch kampioenschap op zijn naam schrijft, mag de F1-wagen van Force India aan de tand voelen.

"Zo’n F1-test is natuurlijk een fantastische prijs, maar zo ver zijn we nog lang niet. Er staan ons nog zes raceweekenden met in totaal 18 races te wachten. En die beloven heel spectaculair te worden, want iedereen wil in die Formule 1 zitten. Er zal dus hard moeten worden geknokt van de eerste tot de laatste race. Het is niet mijn bedoeling om na de seizoensfinale in Azië te blijven, hoewel ik een deelname aan bijvoorbeeld de Formule Nippon of Japanse Formule 3 niet wil uitsluiten. Voor mijn carrière denk ik evenwel dat het belangrijk is om me op Europa te concentreren. Dit winterkampioenschap (de races worden van november tot en met april verreden, nvdr.) is evenwel een ideale gelegenheid om me op het Europees seizoen voor te bereiden. Zo kan ik mijn wedstrijdritme op peil houden en dat is zeker niet onbelangrijk", aldus Vervisch, die in Azië voor het team van Mark Goddard zal uitkomen.

Het is ook nog helemaal open in welk kampioenschap Vervisch volgend seizoen zal aantreden. "Klopt, we zijn er nog niet uit wat we in 2008 willen doen. Uiteraard zijn er veel opties, maar eerst moeten we het nodige budget bij elkaar harken."

De eerste manche van de Aziatische Formule 3 wordt verreden op het F1-circuit van Sepang, in het weekend van 24 en 25 november. Morgenmiddag vertrekt Vervisch reeds naar Maleisië waar hij zondag, een week voor de seizoensopener, met Team Goddard testen zal.
Ziet er allemaal heel netjes uit!
F3 is en blijft DE serie om de knepen van het vak te leren, de populariteit, nood en het niveau van winter series stijgt steeds, je kan zo zonder een seizoen te "verliezen" nieuwe circuits leren kennen én hier wacht er nog een F1 test voor de kampioen...
Hopelijk kan hij vooraan meedraaien!

Quote:

Marco Barba e Bertrand Baguette i piloti Draco 2008

Ancora manca l'ufficialità e in Draco nulla dicono, ma nel paddock del Le Castellet le voci sono insistenti e danno per sicuri per il 2008 Marco Barba, fratello di Alvaro, e Bertrand Baguette. Barba, questo weekend si gioca la possibilità di vincere il titolo spagnolo della F.3 dove è in lizza con Maximo Cortes; Baguette, belga, ha corso questa stagione nella WSR con KTR.

Baguette heeft nog niks getekend bij Draco heb ik uit goede bron vernomen! Z'n test is ook helemaal niet zo goed verlopen dan z'n (top)tijden doen vermoeden, want met een lek in de naftbak en de brandblusser die plots afgaat op 2 dagen mag je wel stellen van een slechte indruk van Draco... En last but not least is één van de beste ingenieurs van Draco naar Epsilon gegaan...
Idd het rommeld goed bij Draco...

Op 28, 29 en 90 november in Valencia, tijdens de laatste collectieve testen van 2008 -en ook de allerlaatste testen met de huidige Dallara- zal Bertrand testen bij Tech1 en KTR.

JPMontoya 19-11-2007 00:28

Kalender World Series by Renault 2008

Quote:

10/11 May Belgium (Spa-Francorchamps)
25 May Monaco (Monte Carlo) - WSR only -
7/8 June Britain (Silverstone)
28/29 June Hungary (Budapest)
30/31 August Germany (Hockenheim)
6/7 September France (Magny-Cours)
27/28 September Italy/Portugal/Turkey (Monza/Estoril/Istanbul)
25/26 October Spain (Barcelona)
TBA TBA
Bron: Facebook ;)

Mark 19-11-2007 00:46

10/11 mei op Spa? Wederom tijdens de 1000 km. Hmmmm, geen terugkeer naar Zolder. Jammer.......

Mr.Dallara 19-11-2007 12:28

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 223072)
Baguette heeft nog niks getekend bij Draco heb ik uit goede bron vernomen! Z'n test is ook helemaal niet zo goed verlopen dan z'n (top)tijden doen vermoeden, want met een lek in de naftbak en de brandblusser die plots afgaat op 2 dagen mag je wel stellen van een slechte indruk van Draco... En last but not least is één van de beste ingenieurs van Draco naar Epsilon gegaan...
Idd het rommeld goed bij Draco...

Op 28, 29 en 90 november in Valencia, tijdens de laatste collectieve testen van 2008 -en ook de allerlaatste testen met de huidige Dallara- zal Bertrand testen bij Tech1 en KTR.

Het Spaanse Epsilon waar Baguette in 2006 nog de Eurocup 2.0 mee betwiste heeft gevraagd om volgende week ook bij hun te komen testen!

Voor wie het vergeten was, het Baskische team zette eind 2006 Baguette plots op straat nadat zij al lang een deal hadden om Bertrand in 2007 te laten rijden in een 3.5 bolide van Epsilon. Maar toen kwam plots Red Bull met de een hoop geld (en 2 piloten van hun programma....)
Nu het Red Bull geld weg is en ze terug hun eigen piloten kunnen kiezen geven ze Baguette terug een kans... mmm, ik zou er toch een wrang gevoel aan over houden...
Eén ding is duidelijk: Baguette behoord bij de piloten die "hot" zijn op de WS markt voor 2008 :).

buchinski 20-11-2007 01:52

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 223229)
10/11 mei op Spa? Wederom tijdens de 1000 km. Hmmmm, geen terugkeer naar Zolder. Jammer.......

Euhm... op de voorlopige kalender van de LMS staat 1000km Spa op 18 mei!
Misschien komen ze dus toch de week voordien naar Zolder?

Ik dacht trouwens dat Renault wel de kalender voor de WS voorlopig had opgemaakt met vermelding van de landen maar zonder de vermelding van de circuits. Zo zouden er voor Engeland zowel Silverstone als Donington nog in de running zijn en voor de Fransen zowel Magny Cours als Le Mans.

Ik hoop dat ze bij de Duitsers de Nurburgring op de kalender houden. Als de race in Italie gekozen wordt (ipv Portugal of Turkije) hoop ik dat Monza er in blijft. Er lopen momenteel blijkbaar ook gesprekken met Imola.

Mr.Dallara 20-11-2007 13:05

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 223229)

Renault Sport komt met de hele "winkel" (FR3.5, FR2.0, Mégane Trophy) naar België, dus niet in het weekend van de 1000km van Spa...

@ buchinski: De circuits lagen (een tijdje geleden) idd nog niet vast bij de meeste landen, maar Renault Sport heeft duidelijk laten blijken dat ze de voorkeur willen geven aan F1 circuits... m.a.w. Spa, -en naar mijn gevoel- Hockenheim en Monza al is Imola zeker niet onwaarschijnlijk.

Mr.Dallara 22-11-2007 23:07

Alle welles-nietes geruchten van Baguette en Draco kunnen bij deze stoppen:

Quote:

F.Renault 3.5: Baguette in 2008 met Draco Racing

http://www.autosport.be/show.image?i...size=3&style=2

In aanwezigheid van Nadia en Adriano Morini, de teameigenaars, maakte Bertrand Baguette vandaag op een persconferentie in Brussel bekend dat hij in 2008 met Draco Racing deelneemt aan de World Series by Renault. "De einddoelstelling is niet minder dan het behalen van de titel in 2008", zo klonk het van managementszijde. Ook de Morini’s kunnen zich hierin vinden. "Sedert we in 2005 zijn begonnen in de World Series eindigden we driemaal als tweede in de eindstand. Tijd dat daar verandering in komt!"

Draco Racing hield Baguette sedert 2006 in het oog. De eerste contacten werden gelegd in juni 2007 toen Baguette’s prestaties in stijgende lijn gingen. Nu is de kogel door de kerk. Ook zijn teamgenoot is al onder contract gelegd : het is Marco Barba, de jongere broer van Alvaro Barba die dit seizoen bij Draco reed. Volgende week verlopen de testen in Valencia dan ook helemaal met Draco Racing in plaats van de voorziene kennismaking met Tech1 en met KTR.

......
Het volledig verhaal op http://www.autosport.be/shownews.awm?id=11242

Good luck Betrand!

Zonde dat Mollekens en KTR weer een (ruwe) diamant moeten laten gaan...

Yannick R 23-11-2007 12:41

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 223432)
Zonde dat Mollekens en KTR weer een (ruwe) diamant moeten laten gaan...

Zonde? Het is net geslaagd voor Baguette nu hij bij Draco gaat..

Mr.Dallara 26-11-2007 19:30

Massimo heeft op italiaracing.net een lijstje gezet wie er waar gaat testen in de FR3.5 deze week in Valencia. Met Baguette, Van der Garde, Yelmer Buurman, Carlo Van Dam en Maassen zijn er weer wat lage landers in de WSbR paddock...
(Vanaf nu zullen Eurointernational en GD racing niet meer te bespeuren zijn op de WSbR grid. Wie gaat nu de rode lantaarn zijn?)

Quote:

- Draco: Bertrand Baguette - Marco Barba
- Prema: Carlos Iaconelli - Michael Herck - Miguel Molina - Yelmer Buurman
- RC Motorsport: Johnny Cecotto - Pasquale Di Sabatino
- Comtec: Xavier Maassen - Duncan Tappy - Marco Bonanomi - James Walker
- Carlin: Daniil Move - Robert Wickens - Mikhail Aleshin
- Cram: Giedo Van der Garde - Pippa Mann - Daniil Move
- Fortec: Fairuz Fauzy - Carlo Van Dam - Duncan Tappy - Edoardo Piscopo
- Victory: Parthiwa Sureshwaren - Charlie Kimball
- KTR: Alexandre Marsoin - Alvaro Barba - Carlos Iaconelli - Guillaume Moreau - Xavier Maassen
- Epsilon: Dani Clos - Roberto Merhi - Mario Romancini - Victor Garcia
- Pons: Aleix Alcaraz - Juan Polar - Michael Herck
- Interwetten: TBA - TBA
- Tech 1: TBA - TBA
Carlo Van Dam verwacht ik volgend jaar in de FR3.5, hij heeft tijdens de vorige testen laten zien dat hij heel snel was in een Comtec Dallara, deze keer gaat hij zien wat Fortec hem te bieden heeft. Raar dat hij niet gaat testen bij RC (hij heeft bij RC een Euro F3 race gereden om de VW motor te testen/ontwikkelen en is nu ook in beeld voor een officieel VW stuur in de Euro F3 voor 2008)

Voor Yelmer Buurman zal het niet alleen de keuze zijn welk team het word in de FR3.5, maar vooral het dillema WS of GP2 in 2008?
Ik denk dat hij door zijn talent en entourage best ineens doorgaat richting GP2.

Maassen gaat bij Comtec en KTR weer wat geld verspillen... :)

Mollekens heeft naast "pay-driver nr1" met namen als Alexandre Marsoin(4e in Frans FR2.0), Alvaro Barba(8e in FR3.5), Carlos Iaconelli en Guillaume Moreau (terug van weggeweest...) heel wat talenten te beoordelen hebben tijdens de 3daagse test...

Van Roberto Merhi en Duncan Tappy (FR2.0 kampioen in de UK) verwacht ik ook wel goeide tijden.

buchinski 26-11-2007 22:07

Het wordt kijken hoe Baguette het er van af brengt in waar de jonge Barba zal eindigen.

Yelmer Buurman is inderdaad wel een megatalent die de schwung in zijn carriere weet te houden. Ik volg hem nu al van 2 jaar geleden toen hij in de Britse F3 zat.

Verder ben ik wel eens benieuwd naar Piscopo, die duidelijk hogerop wil en naar Dani Clos, een rustige en verstandige rijder die geregeld in de FR2.0 zijn overwinning wist mee te pakken. De rest van de rijders zijn oudgedienden die wat ter plaatse trappelen en een lading jongere rijders die mij iets te licht lijken.

Mr.Dallara 28-11-2007 16:59

Op italiaracing.net zijn de eerste tijden al te vinden vanuit Valencia:

Quote:

I tempi del 1° turno, mercoledì 28 novembre 2007

1 - Giedo Van der Garde - Cram - 1'22"052
2 - Michael Herck - Comtec - 1'22"299
3 - Alvaro Barba - KTR - 1'22"674
4 - Bertrand Baguette - Draco - 1'22"891
5 - Sergio Perez - Interwetten - 1'23"247
6 - Alexandre Marsoin - KTR - 1'23"313
7 - Pablo Sanchez - Interwetten - 1'23"422
8 - Duncan Tappy - Comtec - 1'23"444
9 - Aleix Alcaraz - Pons - 1'23"472
10 - Charles Pic - Tech 1 - 1'23"585
11 - Pippa Mann - Cram - 1'23"587
12 - Marco Barba - Draco - 1'23"709
13 - Carlo Van Dam - Fortec - 1'23"744
14 - Carlos Iaconelli - Prema - 1'23"815
15 - Daniil Move - Carlin - 1'23"849
16 - Johnny Cecotto - RC - 1'24"111
17 - Roberto Merhi - Epsilon - 1'24"139
18 - Oliver Oakes - Tech 1 - 1'24"248
19 - Robert Wickens - Carlin - 1'24"817
20 - Xavier Maassen - Comtec - 1'25"184
21 - Parthiwa Sureshwaren - Victory - 1'25"570
Deze tijden geven nog een vertekend beeld, de meeste piloten gebruiken maar 1set nieuw rubber, terwijl er sommige piloten 2sets gebruiken per testdag...

Mr.Dallara 28-11-2007 20:39

De tijden van de namiddag sessie in Valencia: (20°C BTW)

Quote:

I tempi del 2° turno, mercoledì 28 novembre 2007

1 - Michael Herck - Prema - 1'22"079 - 45 giri
2 - Alvaro Barba - KTR - 1'22"086 - 55
3 - Charles Pic - Tech 1 - 1'22"362 - 36
4 - Aleix Alcaraz - Pons - 1'22"415 - 52
5 - Giedo Van der Garde - Cram - 1'22"520 - 28
6 - Marco Barba - Draco - 1'22"527 - 30
7 - Roberto Merhi - Epsilon - 1'22"695 - 48
8 - Alexandre Marsoin - KTR - 1'22"715 - 41
9 - Bertrand Baguette - Draco - 1'22"766 - 48
10 - Johnny Cecotto - RC - 1'22"825 - 43
11 - Pablo Sanchez - Interwetten - 1'22"980 - 62
12 - Oliver Oakes - Tech 1 - 1'23"127 - 43
13 - Duncan Tappy - Comtec - 1'23"130 - 39
14 - Carlo Van Dam - Fortec - 1'23"158 - 61
15 - Robert Wickens - Carlin - 1'23"210 - 39
16 - Sergio Perez - Interwetten - 1'23"395 - 43
17 - Pippa Mann - Cram - 1'23"739 - 26
18 - Xavier Maassen - Comtec - 1'23"778 - 57
19 - Parthiwa Sureshwaren - Victory - 1'24"812 - 34
20 - Daniil Move - Carlin - 1'24"995 - 43
21 - Carlos Iaconelli - Prema - 1'25"226 - 7
22 - Pasquale Di Sabatino - RC - 1'26"496 - 10
Michael Herck realiseerd weer toptijden, deze keer in een Cram bolide. Als hij in 2008 FR3.5 gaat rijden heeft Baguette en Jousse er een sterke tegenstander bij!
KTR is weer vooraan te vinden met een 2e snelste tijd van Alvaro Barba en een mooie 8e tijd voor rooky Marsoin.
Carlo Van Dan steld me wel teleur met pas een 14e tijd, ookal is de gap niet groot... Hij reed wel veel rondjes, mss een voorbereiding op morgen?

Thomaske 30-11-2007 21:53

Autosport.be meldt dat de test van Niels Cox in de Formule Renault 2.0 heel goed is verlopen.

Alles rustig aan op gebouwd omdat het toch wat aanpassen is aan zo'n wagen als je van de 1.6 komt.

Team en piloot waren zeer tevreden van de test. Nu nog opzoek gaan naar het nodige budget en dan komt er misschien een vervolg met het team.

Mvg...

Mr.Dallara 01-12-2007 00:12

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 223827)
Autosport.be meldt dat de test van Niels Cox in de Formule Renault 2.0 heel goed is verlopen.

Alles rustig aan op gebouwd omdat het toch wat aanpassen is aan zo'n wagen als je van de 1.6 komt.

Team en piloot waren zeer tevreden van de test. Nu nog opzoek gaan naar het nodige budget en dan komt er misschien een vervolg met het team.

Mvg...

Tof om te lezen dat de test goed is verlopen (al blijft het een persbericht...), hopelijk vind hij de centen en kan hij volgend jaar een full seizoen NEC FR 2.0 rijden!

In Valencia zijn de allerlaatste FR3.5 testen van 2008 ondertussen afgelopen, de mecano's hun winterslaap is eindelijk in zicht, het silly season gaat gewoon door... De teams moeten nu afscheid nemen van hun bolides: de motoren gaan terug naar F-Solution en de chassis moeten naar Renault Sport worden gebracht (waar ze vernietigd worden! :rolleyes: om zo tegen tegaan dat er geen nieuwe serie onstaat met de oude -zeer succes volle- chassis...)

Dag 2 voormiddag:
1 - Marco Bonanomi - Comtec - 1'21"857 - 53 giri
2 - Charles Pic - Tech 1 - 1'22"032 - 47
3 - Dani Clos - Pons - 1'22"042 - 52
4 - Giedo Van der Garde - Cram - 1'22"186 - 42
5 - Miguel Molina - Prema - 1'22"190 - 61
6 - Aleix Alcaraz - Pons - 1'22"339 - 48
7 - Bertrand Baguette - Draco - 1'22"390 - 54
8 - Pippa Mann - Cram - 1'22"429 - 37
9 - Salvador Duran - Interwetten - 1'22"553 - 52
10 - Robert Wickens - Carlin - 1'22"558 - 46

Dag 2 namiddag:
1 - Giedo Van der Garde - Cram - 1'21"968 - 30
2 - Guillaume Moreau - KTR - 1'21"998 - 45
3 - Michael Herck - Prema - 1'22"211 - 48
4 - Miguel Molina - Prema - 1'22"276 - 43
5 - Marco Bonanomi - Comtec - 1'22"456 - 40
6 - Carlos Iaconelli - KTR - 1'22"534 - 46
7 - Salvador Duran - Interwetten - 1'22"564 - 41
8 - Aleix Alcaraz - Pons - 1'22"640 - 43
9 - Marco Barba - Draco - 1'22"644 - 41
10 - Pippa Mann - Cram - 1'22"654 - 20

Dag 3 (voor en namiddag gecombineerd):
1 PIC,Charles - TECH1 1:21.391 (voormiddag) 1:21.645 (namiddag)
2 ALESHIN,Mikhail - CARLIN +0.025 1:21.416 1:22.062
3 BONANOMI,Marco - COMTEC +0.038 1:21.429 1:21.800
4 MOREAU,Guillaume - KTR +0.223 1:23.005 1:21.614
5 MOLINA,Miguel - PREMA +0.234 1:21.625 1:21.811
6 BAGUETTE,Bertrand - DRACO +0.357 1:21.937 1:21.748
7 WICKENS,Robert - CARLIN +0.427 1:21.818 1:22.297
8 MOVE,Daniil - CRAM +0.434 1:21.825 1:22.835
9 HERCK,Michael - PONS +0.445 1:21.836 1:23.059
10 BUURMAN,Yelmer - PREMA +0.560 1:23.135 1:21.951

Her en der zijn er geruchten dat het heel goed klikte tussen Van Der Garde en Cram én dat ze dicht bij een deal staan voor 2008.

Euroseries F3:
ART (de nieuwe naam van ASM) heeft hun 4 piloten bekend gemaakt voor 2008: Nico Hulkenberg, Jules Bianchi (Frans FR 2.0 kampioen), Jon Lancaster (vice kampioen in de Eurocup 2.0) en James Jakes. Zonder twijfel zal ART ook nu weer het te kloppen team worden... Of zal er een topper zijn met een VW motor die stokken in de wielen kan steken? (Hopelijk wel!)

Voor derest weinig nieuws, échte "pataten tijd" dus...

Coach Ep 01-12-2007 14:36

De Euroseries 3000 komt opnieuw naar Spa, op 1 juni om precies te zijn en zal onderdeel van het Euroraces programma zijn (met o.a. Int. GT Open, DSC en Britcar).

Brecht 01-12-2007 15:14

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 223838)
Tof om te lezen dat de test goed is verlopen (al blijft het een persbericht...), hopelijk vind hij de centen en kan hij volgend jaar een full seizoen NEC FR 2.0 rijden!

Ik heb dat persbericht geschreven ;)
De test is dus wel daadwerkelijk goed verlopen :)
Het is inderdaad de bedoeling volgend seizoen om Niels te laten starten in het NEC kampioenschap als het budget er is.

Mr.Dallara 01-12-2007 20:38

De Duitse en Engelse Formula BMW smelten samen en zo ontstaat er vanaf 2008 de BMW Eurocup. Zo hebben de IFM en de Eurocup 2.0 er nu een concurent bij...
Qua marketing en media aandacht lijkt het me wel snor te zitten, aangezien bijna al hun race's in het voorprogramma van een GP F1 zullen zijn! Dit zal er uiteraard voor zorgen dat de budgetten niet mals zullen zijn... (er is wel 100 000€ aan prijzengeld, maar das niks nieuws, die zijn er overal te verdienen)

2008 kalender:
27th April GP Spain Barcelona
6th July GP Great Britain Silverstone
20th July GP Germany Hockenheim
3rd August GP Hungary Budapest
24th August GP Europe Valencia
7th September GP Belgium Spa-Francorchamps
14th September GP Italy Monza
tbc tbc tbc

Elk team zal 3 wagens inzetten en de kwaliteit van de teams lijkt me zeker niet slecht, er zijn er zelfs enkele met een heel degelijke struktuur!
- AM-Holzer Rennsport
- DAMS SAS
- Eifelland Racing
- Eurointernational
- Fisichella Motor Sport Int
- Fortec Motorsport Ltd
- iSport International Ltd
- Josef Kaufmann Racing
- Motaworld Racing
- Mücke Motorsport
- Racing Engineering
- Raikkonen Robertson Racing
- Team Loctite

Bron: http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=16756&cat=30

Mr.Dallara 03-12-2007 18:23

Yannick Roggeman die afgelopen seizoen in een 1.6 van Stroek nog 10e werd in de Belgisch FR heeft met JB Motorsport een test gedaan in een F-BMW op Hockenheim.
Als alles goed loopt zien we hem volgend jaar in de Duitse F-BMW (Er blijft dus wel een Duits nationaal kampioenschap bestaan naast de nieuwe Europeese F-BMW serie)

Bron: http://www.autosport.be/news/11274.awm

Als ik het goed begrijp, gaat JB naast F3 ook F-BMW rijden in Duitsland(?) Geen onlogische zet, aangezien vele race's zullen samen vallen tijdens de zelfde meetings...

bluelite 03-12-2007 18:46

Neen Mr.Dallara. JB heeft een Formule BMW staan, meer bepaald die waarmee Ho-Pin Tung destijds het Aziatisch kampioenschap won. En volgens het motto: "Op een oude fiets leer je ook rijden" kan dit voor de F.BMW van Ho-Pin ook gelden. En JB gebruikt die BMW zeer vaak. Nico Verdonck en Frédéric Vervisch hebben in de aanloop naar het seizoen 2007 vooral met de BMW getest.

En Roggeman wil in de Formel Masters rijden... dient enkel als vervanging van het huidige kampioenschap. En andere chassis', andere motoren..

Mr.Dallara 05-12-2007 16:34

Quote:

Originally Posted by bluelite (Post 224015)
Neen Mr.Dallara. JB heeft een Formule BMW staan, meer bepaald die waarmee Ho-Pin Tung destijds het Aziatisch kampioenschap won. En volgens het motto: "Op een oude fiets leer je ook rijden" kan dit voor de F.BMW van Ho-Pin ook gelden. En JB gebruikt die BMW zeer vaak. Nico Verdonck en Frédéric Vervisch hebben in de aanloop naar het seizoen 2007 vooral met de BMW getest.

En Roggeman wil in de Formel Masters rijden... dient enkel als vervanging van het huidige kampioenschap. En andere chassis', andere motoren..

Dus de ADAC Formel Masters gaan andere (nieuwe?) chassis en motoren gebruiken, terwijl de Euro F-BMW de "oude" bestaande wagens gaat gebruiken?
Ik zou het net omgekeerd gedaan hebben! Een nieuwe serie, nieuwe wagens...

Euro F3: 8 VW-Dallara's op de grid in 2008! :)

RC en Signature zullen met elk 4 VW-powered wagens de strijd aangaan tegen de Mercedes armada! Mercedes heeft duidelijk "schrik" van VW, want ze gaan al direct een nieuwe F3 motor ontwikkelen... :)

Quote:

VW to field 8 works cars in 2008

Signature is going to contest the 2008 Formula 3 Euro Series season with four Dallaras powered by Volkswagen engines. Apart from the French squad, Team R.C. Motorsport also will enter four Dallara-VW Formula 3 cars: “It’s our goal to score points in every single round and secure our first podium finishes, this year,” explains Volkswagen Motorsport Director Kris Nissen. “Still, I’m well aware that succeeding in the Formula 3 Euro Series will be anything but easy and that we will have to execute a lot of work on the way to realising our goals.”

....
Volledig verhaal: http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=17367&cat=7

gwyllion 05-12-2007 17:23

Voor de mensen die geen Italiaans spreken: http://www.autosport.com/news/report.php/id/64275

Mr.Dallara 05-12-2007 17:52

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 224129)
Voor de mensen die geen Italiaans spreken: http://www.autosport.com/news/report.php/id/64275

Niks tegen autosport.com of geen promo campagne voor italiaracing.net, maar de italianen hebben tegenwoordig 90% van hun nieuws berichten ook in het Engels staan... net als het bericht van de 8 VW's in 2008...

Terug on-topic: Op autosport.nl stond enkele dagen terug dat Van Amersfoort in 2008 ook met VW-motoren gaat rijden in de Duitse F3.
Ook al zijn er vele sterke geruchten, zou het nog niet officieel zijn.
http://www.autosport.nl/actueel/news...07&rubriek=int

bluelite 05-12-2007 18:29

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 224126)
Dus de ADAC Formel Masters gaan andere (nieuwe?) chassis en motoren gebruiken, terwijl de Euro F-BMW de "oude" bestaande wagens gaat gebruiken?
Ik zou het net omgekeerd gedaan hebben! Een nieuwe serie, nieuwe wagens...

Formel Masters en Formule BMW hebben weinig met elkaar te maken, behalve de mooie afkorting ADAC die ze in hun naam dragen/dragen. Tot nu toe werd de Formule BMW in Duitsland door de ADAC gesteund. Maar nu valt de F.BMW weg en wordt het iets Europees. De ADAC kan daarom onmogelijk betrokken blijven bij de F.BMW en moest op zoek naar een ander alternatief in de vorm van een nieuw kampioenschap dat nu eigenlijk de Duitse Formule BMW vervangt. In wezen hebben die twee series - zoals ik al zei - niks met elkaar te maken. Formel Masters is immers een VW-aangelegenheid. De Formule BMW is en blijft ... hoe kan het ook anders ... een BMW-aangelegenheid. De nieuwe serie heef ook twee namen: Formel Masters en "Formel ADAC powered by Volkswagen"

Mr.Dallara 13-12-2007 13:20

Quote:

Originally Posted by JPMontoya (Post 223227)
Kalender World Series by Renault 2008:

10/11 May Belgium (Spa-Francorchamps)
25 May Monaco (Monte Carlo) - WSR only -
7/8 June Britain (Silverstone)
28/29 June Hungary (Budapest)
30/31 August Germany (Hockenheim)
6/7 September France (Magny-Cours)
27/28 September Italy/Portugal/Turkey (Monza/Estoril/Istanbul)
25/26 October Spain (Barcelona)
TBA TBA

- Spa zal dus heel waarschijnlijk op 4 mei het openingsweekend zijn.
- Terwijl de Duitse meeting op de Nürburgring (ipv Hockenheim) zal gaan plaatsvinden, dat versta ik uit persbericht van de Clio cup...

Quote:

“De beperking van ons startveld is ingegeven door veiligheidsredenen, maar ook omdat we maar recht hebben op 25 ‘Belgische’ plaatsen bij de vier wedstrijden (tweemaal twee) die we samen met onze Duitse collega’s rijden in het kader van de ‘World Series by Renault’, begin mei in Francorchamps en eind augustus op de Nürburgring. Daar mogen maximaal 50 Clio’s aan de start staan.”
Twee meetings waar de Clio-rijders het voor overvolle tribunes zullen mogen uitvechten.

All times are GMT +2. The time now is 03:39.