De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   24H Daytona 2008, kwalificatie en race... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=16909)

Brecht 25-01-2008 01:00

24H Daytona 2008, kwalificatie en race...
 
Goossens zet een mooie 3de tijd neer in de kwalificatie :champagne:
Oswaldo Negri op pole.

Heylen op een 6de plaats in de GT klasse.

Van de Poele heeft geen tijd neer gezet :(

(Overigs stond er zeer snel na afloop van de qualy een artikel op pitstop, ferm Joost ferm :D )

Thomaske 25-01-2008 13:28

Eventueel ergens foto's te vinden?

Een mooi prestatie van Goossens en Heylen!

Mvg...

Fonne 25-01-2008 21:58

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 227552)
Eventueel ergens foto's te vinden?

Een mooi prestatie van Goossens en Heylen!

Mvg...

Motorsport.com in de foto sectie.

Mark 26-01-2008 15:14

Quote:

Leading qualifying positions:


Pos Drivers Car Time
1. Negri/Patterson/Rahal/Wilson Ford Riley 1:40.793
2. Allmendinger/Frisselle/James/Pew Ford Riley 1:40.802
3. Goossens/Hunter-Reay/Matthews/O'Connell Pontiac Riley 1:41.041
4. Angelelli/Taylor/Taylor/Valiante Pontiac Riley 1:41.161
5. Braun/Frisselle/Ranger/Wilkins Ford Riley 1:41.413
6. Franchitti/Montoya/Pruett/Rojas Lexus Riley 1:41.505
7. Donohue/Law/Rice Porsche Riley 1:41.764
8. Dalziel/Duno/Enge/Primat Pontiac Riley 1:41.878
9. Cullin/Gregoire/Plumb/Shovlin/Wahl BMW Riley 1:41.975
10. Dixon/Duran/Lloyd/Wheldon Lexus Riley 1:41.996
11. Fogarty/Gurney/Johnson/Vasser Pontiac Riley 1:42.160
12. Auberlen/Hand/Long/Wallace Porsche Crawford 1:42.230
13. Briscoe/Busch/Castroneves Pontiac Riley 1:42.257
14. Luhr/McNish/Rockenfeller/Zogaib Pontiac Riley 1:42.271
15. Jonsson/Turner/Zonta Pontiac Riley 1:42.296
16. Gardel/Gidley/Gollin/Jaeger Ford Doran 1:42.526
17. Barbosa/Borcheller/France/Haywood Porsche Riley 1:42.816
18. Lester/Lewis Lexus Riley 1:42.936
19. Bell/Bell/Dallenbach/Kasemets/Schramm Pontiac Riley 1:43.135
20. Andretti/Carpenter/Foyt/George/Meira Porsche Crawford 1:43.342



:eek: 20 wagens binnen 2.5 sec voor een 24-uurs race? Daar kan de hele bende in Le Mans, LMS, ALMS en FIA GT een voorbeeld aan nemen ;)

FIRE 26-01-2008 17:16

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 227634)
:eek: 20 wagens binnen 2.5 sec voor een 24-uurs race? Daar kan de hele bende in Le Mans, LMS, ALMS en FIA GT een voorbeeld aan nemen ;)

Daytona is inderdaad close racing en grote namen aan de start, maar toch vind ik Le Mans 10x interresanter. Wat ik opvallend vind is dat er, ondanks een strak technische reglement, bijna alleen maar Riley's aan de start staan. Dit "eenheids klasse" effect is natuurlijk ook een van de redenen dat het erg close is.

Integra 26-01-2008 17:34

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 227634)
:eek: 20 wagens binnen 2.5 sec voor een 24-uurs race? Daar kan de hele bende in Le Mans, LMS, ALMS en FIA GT een voorbeeld aan nemen ;)

Vind ik een vergelijking die nergens op slaat.

Grand-Am ~ Porsche supercup, maar dan met meer diversiteit en vooral, meer toppiloten.

Bramzel 26-01-2008 17:55

En lelijke hokken als auto's. Die mogen nog zo dicht bij elkaar staan vooraan, vind er geen lol aan om te zien.

Integra 26-01-2008 21:24

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 227647)
En lelijke hokken als auto's. Die mogen nog zo dicht bij elkaar staan vooraan, vind er geen lol aan om te zien.

Die mening deel ik, hoewel het soms echt wel spannende races zijn.

The Leader 26-01-2008 21:30

Is er ergens live de stand te volgen?

FIRE 26-01-2008 21:38

http://laptrax06.racersites-cluster....SERIES=R&TEST=

http://www.grand-am.com/liveaudio.cfm?lang=eng

The Interceptor 27-01-2008 05:44

Na 9u race nog steeds 7 wagens in dezelfde ronde!
En het teams van Goossens in stevig bezig: 5e positie, en dus nog in zelfde ronde als de leiders!
Wel al meer dan 2u caution geweest precies, das wel al veel.

smiley 27-01-2008 10:18

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 227647)
En lelijke hokken als auto's. Die mogen nog zo dicht bij elkaar staan vooraan, vind er geen lol aan om te zien.

och zolang het maar 4 wielen heeft, een stuur en het spannend is kan je er toch geen neen tegen zeggen
en ik vind die wagens nog niet zo slecht uitzien eigelijk !

te hopen kan het team van goossens volhouden, want ze gaan goed :gas:

Nismo 27-01-2008 12:10

Na 450 ronden leidt AJ Allmendinger met ongeveer 16 sec voorsprong op Dario Franchitti en 46 sec op Marc Goossens.
Eric van de Poele rijdt rond op de 12de positie met een achterstand van 20ronden.
Jan Heylen rijdt rond op de 20ste plaats algemeen en 7de in de GT-klasse.

Fonne 27-01-2008 16:22

O'Connel is van de baan gegaan met de Riley van Goossens en hebben nu een achterstand van 18 ronden. Ze hebben ook een radiator moeten vervangen.

A.J. 27-01-2008 19:44

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 227642)
Daytona is inderdaad close racing en grote namen aan de start, maar toch vind ik Le Mans 10x interresanter. Wat ik opvallend vind is dat er, ondanks een strak technische reglement, bijna alleen maar Riley's aan de start staan. Dit "eenheids klasse" effect is natuurlijk ook een van de redenen dat het erg close is.

Le Mans heeft beetje meer traditie maar zelden een spannende race.
In Le Mans is het na enkele uren al duidelijk wie het sterkste is, en dan is het afwachten of die sterkste begeeft. In Daytona hebben 15 teams op kop gehangen, toch wel interessant denk ik...?
In Daytona hing de Top 6 na 16 uren race nog binnen 1 ronde. Daarna begonnen de foutjes zich op te stapelen door het hoge tempo en kwam er pas verschil... Mega race, net zoals vorig jaar toen ik daar was.
Grand-Am is véél interessanter dan LMS e.d.
Wat die Riley's betreft : Als de Audi's en Peugeots normale prijzen zouden verkocht worden, dan kan Le Mans misschien ook eens een spannende leuke race opleveren met meer dan 2 teams die voor de overwinning gaan. Nu gaat het tussen de enkele fabriekswagens en dar houdt het op.

JPMontoya 27-01-2008 19:59

Quote:

Originally Posted by A.J. (Post 227708)
Le Mans heeft beetje meer traditie maar zelden een spannende race.
In Le Mans is het na enkele uren al duidelijk wie het sterkste is, en dan is het afwachten of die sterkste begeeft. In Daytona hebben 15 teams op kop gehangen, toch wel interessant denk ik...?
In Daytona hing de Top 6 na 16 uren race nog binnen 1 ronde. Daarna begonnen de foutjes zich op te stapelen door het hoge tempo en kwam er pas verschil... Mega race, net zoals vorig jaar toen ik daar was.
Grand-Am is véél interessanter dan LMS e.d.
Wat die Riley's betreft : Als de Audi's en Peugeots normale prijzen zouden verkocht worden, dan kan Le Mans misschien ook eens een spannende leuke race opleveren met meer dan 2 teams die voor de overwinning gaan. Nu gaat het tussen de enkele fabriekswagens en dar houdt het op.

Vergeet ook wel niet dat het veld artificieel, in mijn ogen veel te vaak, samen gehouden wordt door de vele caution periodes. Voor het minste worden cautions uitgeroepen en dat laat natuurlijk niet echt toe om de wagens weg te doen lopen van elkaar....

Integra 27-01-2008 20:21

Quote:

Originally Posted by JPMontoya (Post 227711)
Vergeet ook wel niet dat het veld artificieel, in mijn ogen veel te vaak, samen gehouden wordt door de vele caution periodes. Voor het minste worden cautions uitgeroepen en dat laat natuurlijk niet echt toe om de wagens weg te doen lopen van elkaar....

En dit verklaart tegelijk ook waarom ALMS als spannender wordt bestempeld dan LMS / Le Mans ... :)

Brecht 27-01-2008 21:05

Overwinning voor de 01 van Ganassi Racing.
3de keer op rij voor het team dat ze de 24H winnen, de 2de keer voor Montoya.

Van de Poele nipt beste Belg (7de), gevolgd door Goossens (8ste)
Heylen 6de bij de GT's.

joost 27-01-2008 21:44

Een discussie Le Mans versus Daytona is eigenlijk verschillende dimensies met elkaar vergelijken. Onmogelijk dus. Of hoe één van de grootste endurancejournalisten ter wereld zijn Daytona samenvatte:

"PS. I just calculated the total caution time 6 hours, 8 minutes, 35 seconds (95 laps) i.e., longer (in time) than an LMS race.

I blurted that statistic out loud with some exclamation. The irrepressible and like-minded Gordon Kirby is sitting behind me. He had just finished a rant about ,"This is NOT sports car racing!"

When I called out that statistic he retorted, "Can you imagine the Targa Florio with full-course cautions? The Sicilians would kill you." Gordon refers to this place as the "World Center of Orwellian Racing".

And so to Sebring...

Coach Ep 28-01-2008 02:49

Heb een beetje dubbel gevoel: voor het eerst (?) was de Daytona 24 (grotendeels) live te volgen via Eurosport2. Veel (gemaakte) competitie en veel, vooral kleinere incidenten gezien. Veel grote namen die er zichtbaar plezier in hadden om elkaar met min of meer gelijkwaardige wapens te betwisten.

Waarom dan toch dat dubbele gevoel? Het is 1 grote cuprace - en dat 24 uur lang! Ook het circuit kan niet bekoren, een endurance race op een (r)oval.... En dan die wagens (Daytona Prototypes).....

Volgend jaar wordt de naam van de serie trouwens gewijzigd van GrandAm in Nascar Sportscar Series. :fight:

Al met al een redelijk geslaagde onderbreking van de winterslaap! ;)

FIRE 28-01-2008 19:35

Quote:

Originally Posted by A.J. (Post 227708)
Le Mans heeft beetje meer traditie maar zelden een spannende race.
In Le Mans is het na enkele uren al duidelijk wie het sterkste is, en dan is het afwachten of die sterkste begeeft. In Daytona hebben 15 teams op kop gehangen, toch wel interessant denk ik...?
In Daytona hing de Top 6 na 16 uren race nog binnen 1 ronde. Daarna begonnen de foutjes zich op te stapelen door het hoge tempo en kwam er pas verschil... Mega race, net zoals vorig jaar toen ik daar was.
Grand-Am is véél interessanter dan LMS e.d.
Wat die Riley's betreft : Als de Audi's en Peugeots normale prijzen zouden verkocht worden, dan kan Le Mans misschien ook eens een spannende leuke race opleveren met meer dan 2 teams die voor de overwinning gaan. Nu gaat het tussen de enkele fabriekswagens en dar houdt het op.

Tot op zekere hoogte heb je gelijk, echter toch vind ik Le Mans spannender.

Grig-O 28-01-2008 19:44

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 227809)
Tot op zekere hoogte heb je gelijk, echter toch vind ik Le Mans spannender.

Jij bent ook niet veel gewend zeker? :p

FIRE 28-01-2008 20:05

?

Ik vind LM gewoon meer hebben dan Daytona. Daytona mag dan een spannende strijd hebben bij de DP's, het GT veld kan niet tippen aan dat van LM. En met Peugeot in LMP1 verwacht ik de komende jaren ook een spannende strijd in deze klasse. Bovendien vind ik Daytona, op het oval gedeelte na, geen leuk circuit. Smaken verschillen.

Werner333 28-01-2008 23:08

Ik heb het ooit "de kolderbrigade" genoemd die daytona proto's. :D
Alhoewel ik de wagens zelf nog altijd oerlelijk vind is de graad van competitie van een hoog niveau geworden.
Heb de race af en toe kunnen volgen op verplaatsing en deze was meer dan genietbaar. OK het is en blijft racen op z'n Amerikaans, maar ze hebben een vol veld met grote namen en een spannende race.
En ze hebben daar verstand van marketing en hoe ze dus hun zaak moeten verkopen. Daar past ook die naamswijziging in natuurlijk. En wees maar gerust, de banken zullen er binnen een paar jaar vol zitten.
Qua uitstraling kan de race niet (meer) tippen aan Le Mans toestanden voor mij, maar als race op is ze meer genietbaar als Le Mans.
En laat ons vooral de puike prestaties van onze Belgen daar niet vergeten he.

fish88 29-01-2008 15:53

Le Mans is natuurlijk specialer dan deze race, maar qua competitie kan het toch echt niet eraan tippen. Tot een paar uur voor de finish nog 5 wagens in de ronde van de leider.

Ach ja goed begin van het seizoen (weer) nu maar hopen dat Montoya in zijn momentum in NASCAR kan voorzetten :D .

Coach Ep 29-01-2008 16:10

Quote:

Originally Posted by fish88 (Post 227853)
.... Tot een paar uur voor de finish nog 5 wagens in de ronde van de leider. ...

Mwwah, laatste paar uur van de race waren weinig opwindend, in beide klassen waren de kaarten al geschud, Montoya draaide rondjes die paar seconden langzamer waren dan de achtervolgers (logisch met een paar rondjes voorsprong).

Race was volgens 'insiders' beduidend minder spannend dan voorgaande jaren. En niets vergeleken bij de ALMS show in de laatste 2 races van het afgelopen jaar! (Petit Le Mans + Laguna Seca). ;)

fish88 29-01-2008 19:03

Quote:

Originally Posted by Coach Ep (Post 227854)
Mwwah, laatste paar uur van de race waren weinig opwindend, in beide klassen waren de kaarten al geschud, Montoya draaide rondjes die paar seconden langzamer waren dan de achtervolgers (logisch met een paar rondjes voorsprong).

Race was volgens 'insiders' beduidend minder spannend dan voorgaande jaren. En niets vergeleken bij de ALMS show in de laatste 2 races van het afgelopen jaar! (Petit Le Mans + Laguna Seca). ;)

Je zegt het alsof hij langzaam was, maar toen de wagen op de 2de positie nog in dezelfde ronde waren reed hij rondes die sneller waren, toen die opeens problemen kreeg begonnen de tijdens opeens in seconden te zakken ze hadden zelfs tijd om aan de koeilingsproblemen te werken in de pit :D


All times are GMT +2. The time now is 02:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.