De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   WTCC 2008 Round 1, Curtiba (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17098)

Mark 02-03-2008 14:31

WTCC 2008 Round 1, Curtiba
 
Krap 20 deelnemers voor dit eerste weekend, valt een beetje tegen. Benieuwd of privateerkampioen d'Aste van start zal gaan, die heeft zojuist alle hoeken van zijn BMW beschadigd tijdens de warm-up.

Grig-O 02-03-2008 14:43

Op het eerste zicht is er enkel schade aan de carrosserie. Enkel om die deuk in de rechterdeur maak ik me zorgen...

Bramzel 02-03-2008 15:06

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 229778)
Krap 20 deelnemers voor dit eerste weekend, valt een beetje tegen. Benieuwd of privateerkampioen d'Aste van start zal gaan, die heeft zojuist alle hoeken van zijn BMW beschadigd tijdens de warm-up.

Bezetting bij de eerste races is altijd matig, veel kleinere teams blijven thuis voor die dure veraf races. In Valencia zal de grid een stuk groter zijn. Vorig jaar ging het net zo.

FIRE 02-03-2008 21:06

Race 1

smiley 03-03-2008 20:52

priaulx flikt het weer :eek: vanop een 12de startplaats in race 1 nog naar p4 in race 1 en p2 in race 2 rijden !! :champagne:

de top 5 na 2 races

1. Y. Muller Seat TDI 14p
2. G. Tarquini Seat TDI 14p
3. A. Priaulx BMW 13p
4. J. Müller BMW 11p
5. R. Rydell Seat TDI 10p

wel een mooie prestatie van de seat's ! ik ben eens beniuewd hoe dat dit seizoen gaat lopen met ballast gewicht enzo vor de diesels..

wel spijtig voor chevy wat de seizoens start een beetje heeft gemist..

Mr.Dallara 04-03-2008 00:33

Het WTCC seizoen is direct met veel "ambiance" begonnen... zonde dat de 3 Chevy's mee in de brokken moesten delen.

Hopelijk worden er snel dingen ondernomen om de diesel trager te maken, anders gaat de WTCC snel z'n spanning verliezen denk ik.

Priaulx stunt idd weer met "onopvallend" vanop P12 vertrekkend heel wat punten te pakken. Verder ook een heel knap weekend van Portiero, met een 6e en 3e plek.

Het doet toch raar om een WTCC grid te zien zonder ook maar één Alfa. :( Het was toch een mooie verschijning dat rode geweld...

Yannick R 04-03-2008 01:10

Vond Farfus ook wel knap. Je zag echt dat hij veel sneller was in de bochten, maar dat hij snelheid (of koppel) tekort kwam op de rechte lijn tov de Seats.

Bramzel 04-03-2008 10:29

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 229890)
Hopelijk worden er snel dingen ondernomen om de diesel trager te maken, anders gaat de WTCC snel z'n spanning verliezen denk ik.

Meen je dit nou serieus? Zag je niet hoeveel sneller die BMWs waren in de bochten? Maak de Seats trager en BMW loopt weer met het kampioenschap weg. En dán gaat het inderdaad snel zijn spanning verliezen.

Ik kom die opmerkingen echt overal op het internet tegen, dat Seat moet worden gelimit, etc. Ik snap dat absoluut niet. BMW en Seat waren super aan elkaar gewaagd. Seat liep iets weg op het rechte stuk, BMW remde dat verschil aan het eind weer dicht en was veel sneller in de bochten. Seat heeft voordeel qua topsnelheid, BMW qua starts en bandenslijtage. Beide merken haalden elkaar in, en hadden goeie gevechten. Wat is dan toch het probleem? Ok, dit keer won Seat 2 races. Volgende keer BMW 2 races. Ik zie het probleem echt niet...

gwyllion 04-03-2008 12:34

Curtiba is totaal niet representatief voor de rest van het seizoen wegens bijna 1000 meter boven zeespiegel. Bij deze lagere atmosferische druk zijn drukgevulde motoren (diesel en benzine) bevoordeeld.

Vroeger had BMW met zijn 6 cilinder ook problemen t.o.v. 4 cililnders bij de hoge circuits.

JorritVD 04-03-2008 15:42

Tielemans heeft nu wel wat kunnen laten zien. De eerste race won hij met wat geluk, en de tweede race won hij. De Achterwielaangedreven BMW ligt hem waarschijnlijk eem stuk beter dat de Alfa.

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 229890)
Het doet toch raar om een WTCC grid te zien zonder ook maar één Alfa. :( Het was toch een mooie verschijning dat rode geweld...

Ben het zeer met je eens. Vond het zelfs de mooiste auto van het hele WTCC veld.
http://www.acvlaanderen.be/motorspor...ws1/390051.jpg

FIRE 04-03-2008 18:01

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 229890)
Hopelijk worden er snel dingen ondernomen om de diesel trager te maken, anders gaat de WTCC snel z'n spanning verliezen denk ik.

De SEAT's waren toch niet dominant zoals BMW dat vorig jaar was in Curitiba? Hopelijk mengt Chevrolet zich de volgende races in het gevecht tussen SEAT en BMW.

Goed optreden van Tielemans. In het verleden ben ik redelijk kritisch geweest op hem maar dit weekend heeft hij het zeer goed gedaan. Hopelijk kan hij dit volhouden.


En inderdaad jammer dat er geen Alfa's meer op de grid staan.

Bud 05-03-2008 11:05

Yep, ook ik ben altijd redelijk kritisch geweest op de "omhooggevallen" Tielemans, maar hij deed meer dan aardig mee afgelopen weekend! Ben benieuwd of hij nog meer in zijn mars heeft of dit op zijn minst kan volhouden! :)

kartboyke 05-03-2008 20:06

Go priaulx!! en BMW hé.
Ik heb al van in het begin gesupporterd voor hem, wat hij doet is echt zo knap.
Dit bewijst nog maar eens kampioen waardig te zijn.

Bugalfa 05-03-2008 21:48

Tja toerwagenraces zonder Alfa's 't is heel vreemd : Ik hoop dat ze 2010 terugkeren met de 149 . Ik heb wel gekeken maar niet met de passie van voorheen .

guntha 05-03-2008 23:27

Heb alleen de tweede race gezien via live stream. Was best spannend. Jammer dat Coronel zo rap terugzakte :)
Ook jammer dat de alfa's er niet meer bij zijn.

Gèrre 07-03-2008 17:14

Ik vind het zeker niet nodig dat de Seat's gelimiteerd moeten worden. Als je op de site van de WTCC race 1 herbekijkt zie je in de strijd tussen Farfus en de Seat's dat ze zeker aan elkaar gewaagd zijn. Ok er is een verschil tussen de rechte stukken en de bochten. Ik denk dan aan de race in Macau met de zo vele bochten en de lange rechte lijnen. Ik kijk al uit naar de volgende races :)


All times are GMT +2. The time now is 16:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.