![]() |
Superleague Formula 2008 Round 3 Zolder
Quote:
Randprogramma blijft wel zeer magertjes, ondanks dat ik begrip kan opbrengen voor het feit dat dit seizoen 1 is voor de club rondom Superleague Formula. Is er geen plaats voor een "all comers race op oud traditionele Britse wijze?" |
Mark
Volgens mij heb je het fout. Bij de meeste weekends begint men op zondag pas omstreeks 10uur daar ze dan geen middagpauze moeten houden tussen 12 en 13uur. Nu beginnen ze tijdens de SuperLeague omstreeks 09.35 maar zit alles er ook al op om 16.15. Ik denk niet dat de buren hier voor gaan klagen hoor :) Mvg |
Dubbele post, sorry!
:) |
Quote:
|
Quote:
Mvg |
Een nieuwe timing voor de zondag:
Quote:
|
Op de site staat vermeld dat men voor ieder besteld ticket eenzelfde ticket gratis bijkrijgt.
Iemand die weet of dit alleen in voorverkoop zo is? Of geldt dit ook nog aan de kassa? Verschillen de voorverkoopprijzen eigenlijk van de prijzen aan de kassa? |
Quote:
Voor een weekendpass betaal je voor de algemene toegang 25 euro en goud 45 euro. Om de paddock te mogen betreden moet je je pass inruilen voor een bandje. Alle informatie vind je op onderstaande links: http://www.ticketcorner.com/eventsto...card?id=812038 http://www.ticketcorner.com/eventsto...card?id=811982 |
Zullen er dan verschillende "paddock areas" zijn want op diezelfde verkoop site lees ik dan dit :
Further info PADDOCK ACCESS WILL BE FREE FOR ALL FANS! |
Quote:
Quote:
|
Ik zal zondag ook aanwezig zijn en wel voor de 1e keer voor de draad :) Hopelijk wordt het een leuke dag en kan ik er al veel bijleren.
|
Quote:
|
Quote:
Ik heb vroeger op dit forum al eens gepleit voor het invoeren van die 'All comers'. Ik heb het ook al aangekaart bij mensen van Circuit Zolder. Het zou een aangename aanvulling zijn op de soms wel magere programma's. Maar blijkbaar wil men op het vasteland van dit idee niets weten. In Engeland is het nochtans bijna vaste, en succesvolle, kost. Het concept is ook heel simpel : alles met een motor, vier wielen en de nodige veiligheidsvoorzienigen is welkom. Wagens die anders in een garage staan te verroesten, komen zo toch nog eens aan de bak. En het levert soms heel leuke en verrassende races op. Al eens een Ferrari F40, een Cortina Lotus en een Lola-sportscar in dezelfde race gezien? Wel, bij de Engelse 'all comers' zie je dat soort beelden regelmatig. |
Gelezen in een column van Baert:
Quote:
Lok je de bezoekers voor de eerste keer en je produkt is nog niet in orde dan zijn ze verloren voor seizoen 2 en verder. Nu komen ze (hopenlijk) in seizoen 2 en staat het concept als een huis. Gevolg? De toeschouwers blijven komen! Soms is het beter om niet alles te laten zien, wat dat betreft brgrijp ik de club rondom de SF wel. |
Ik vraag me af of ik met mijn racingfriends kaart binnen mag. Normaal is dat geldig voor ieder autosport evenement, maarja champcar gelde vorig jaar ook niet.
Heeft iemand anders hier weet van? |
Quote:
|
Ik heb het document met de info van de racing club teruggevonden en daar staat een vinkje bij Superleague Formula. Dus normaal mogen we binnen.
Alleen bij Champcar was dat dus niet(moest het doorgegaan zijn). |
Heb een mail gestuurd vandaag en de racing club leden mogen zo binnen.
|
oke bedankt
|
Quote:
Zijn er Belgisch Limburg posters te vinden over dit evenement? Of spotjes op de lokale TV? |
Quote:
|
En idere keer wanneer ik op facebook kom krijg ik een banner.
|
Quote:
Quote:
|
Vandaag ook reclame in hbvl
|
Quote:
Superleague formula in Zolder on 4 and 5 October 2008. We need you to support the Royal sporting club Anderlecht car this week-end ![/quote][/QUOTE] jep |
En er rijdt een Belg mee:
Quote:
|
Verrassend, de naam van Paul Meijer. Van de lichting FR 2.0 NL coureurs 2003/2004/2005 wellicht het grootste talent. Na enkele jaren ijsjes verkopen dit jaar een comeback in het NEC FR 2.0.............en nu deze PK-monsters? Zeer benieuwd naar de prestaties!
|
Quote:
Quote:
:D |
Vanaf de volgende race is de toegang gratis! Wat een klucht...
http://www.superleagueformula.com/su...e/Free-tickets 1:17 in de free practice op Zolder is wel vrij spectaculair. |
Die nieuweling deed het niet slecht ;) (de Nederlandse dan)
Quote:
|
Dolby zat gewoon over zijn limiet, dat was duidelijk te zien op de beelden.
Achteraf op de persconferentie gaf Dolby zelf toe dat hij iets TE ging. Maar dat is nu eenmaal autosport é. Wel een prachtprestatie van Meijer, hoedje af! Mvg |
Goede prestatie van Meijer.
Dolby valt me erg mee. |
De verslagen en foto's van onze 'thuiswedstrijd' zijn terug te vinden op www.team-astromega.com in de 'News' rubriek.
|
Ik ben zondag geweest, en vond het best wel een interessante serie. Alleen jammer dat er bijna geen nevenprogramma was.
Toch veel voetbalsupporters. Mits wat meer reclame kunnen er veel meer supporters op afkomen van PSV, Anderlecht, Galatasaray en de Italiaanse ploegen. Een vraag aan de marchalls hier op het forum. Bij race 2 komt de wagen van Corinthians in de grindbak van de chicane terecht. De wagens staat er volgens mij maar net in. In plaats van hem, wanneer de wagens doorgereden zijn, gewoon terug de baan op te trekken en zo aan de kant, gaat de jeep van race rescue hem feller in het grind trekken zodat de jeep zelf begint door te slippen. Bij die situatie staat er een Manitou aan de andere kant van de chicane, die in eerste instantie aanstalte maakt om uit te rijden, maar dan toch blijft staan totdat de wagen helemaal vastzit en dan wel moet komen helpen. Waarom werd die manitou niet direct gebruikt...? |
Quote:
|
Sorry hoor, maar bij dit incident heeft Race Rescue exact uitgevoerd wat hun door veiligheid/koersdirectie werd opgedragen.
Toen bleek dat dit niet werkte is er beslist over te schakelen op het scenario met de Manitou. |
En opnieuw klooien met de safety car, zowel in Race 1 als in Race 2.
Voor de rest een mooie formule en interessante races. Bij droog weer denk ik dat het echt snel gaat en spectaculair is. Trouwens, er zijn plannen om volgend jaar in Zolder de openingswedstrijd van het kampioenschap te houden. Ergens eind juni... Beslissing ligt bij de promotor. CZ beperkt zich tot het verhuren van het circuit en tot bijstand bij de promotie. Nadeel : het voetbalkamioenschap is dan nog niet bezig en promotie tijdens bvb wedstrijden zal niet kunnen... Voordeel : het voetbalkamioenschap is dan nog niet bezig en de voetbalfans hebben dan tijd voor iets anders bvb autoraces... Het ene heft het andere zo een beetje op. C U |
Conclusie na een weekendje SF op CZ.
Dit moet zowat het slechtse weekend op CZ zijn geweest in de afgelopen 10 jaar. Het programma van dit weekend was slechter dan slecht! Reeds voor 1700 uur stond ik thuis al onder de douche op te warmen. Heb ik veel autosport gezien? Nee, geloof dat we meer pauze hadden. En toch, er zit potentie in! De wagens van de SF zien er mooi uit, klinken goed en de snelheid zit erin. Nivo van de coureurs en teams valt uiteindelijk ook mee, er zitten toch klinkende namen tussen bij de coureurs en de teams. Het format van wedstrijd 2 van de SF heeft wel wat, de snelste mag van achteren starten. Daarmee kun je in de regen helden maken maar dat kwam er nu nog niet helemaal uit. Tja, de SC's tijdens de SF-wedstrijden waren wederom een bevestiging dat het anno 2008 niet mogelijk is om deze wagen op het juiste moment de baan op te sturen. Geen idee wat de oorzaak is maar pas dan je werkwijze aan. Nu moesten weer een wagen of 12 op vol vermogen naar de SC rijden om aan te sluiten bij de nummers 1, 2 en 3 die ze eerder gemist hadden. Heeft mijn inziens niets meer met veiligheid te maken. Inrichting van de paddock door de SF-club mag ook beter. Tijdens de langdurige pauzes was er niets te beleven. Of zijn de mensen van de voetbal dat gewoon? Stoorde me alleen aan die malloot van de discobar die voor 0 personen op vol vermogen stond te draaien.......zelfs voorbij post 13 was die knuppel te horen. Ja, dan mag wat mij betreft de buurman klagen. Het is een try-out seizoen voor de SF-klasse maar het randprogramma moet echt beter. Het vrij rijden van de Euroboss (het is zeer zeker geen autosport) past hier niet in. Gezien het tijdschema was er zeker plaats voor meerdere support-races. Kan me nog voorstellen dat ze geen vertraging willen oplopen tijdens het SF-blok op zo'n dag door geen races te plannen tussen race 1 en race 2 van zo'n dag. Niks mis mee, maar ervoor en erna moet er zeker iets zijn..........tis geen F1. Zelfs die hebben enkele schaapjes gevonden die zonder zeuren als side-kick optreden. Dan het concept. Ja, heb toch heel wat volk in de clubkleding voorbij zien komen. Als zelfs in deze barre weersomstandigeheden die doelgroep komt opdagen dan moet er toch potentie inzitten. De kleuren van PSV, AS Roma, Galastanogwat en Anderlecht heb ik regelmatig voorbij zien komen. De wagens zie ik graag in 2009 nog eens voorbij komen op CZ hopenlijk is de rest dan ook beter. |
Dat ze de "Saftycar " wat vroeger op de baan sturen,zodat ze de leider in de race oppikken en niet de achtervolgende groep. Probleem zit misschien bij de wedstrijd leiding of zit het bij de baanposten ? Ik weet het niet . Maar dat het beter kan is wel een feit. Of gaan we wachten op gevalen uit Francorchamps eerder dit seizoen ?
|
Volgens de Autosport van vorige week schijnen er toch 6000 bezoekers te zijn geweest. Dat is gezien het verdomd slechte weer best een aardig getal. Zou het concept dan toch slagen? Laten we het hopen! De invulling van de racedag was zwaar k..u..t.. maar de wagens waren mooi om te zien en te horen.
|
All times are GMT +2. The time now is 12:03. |