De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Community-forum (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   SOS Chauffeurs (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=4057)

joost 12-01-2003 12:53

SOS Chauffeurs
 
We weten allemaal dat autobestuurders ongeveer de status van heks in de 16de eeuw hebben gekregen. Binnenkort rijden we 30 op de autostrade en niet omdat er teveel verkeer is...
Laat daarom eens van jullie horen op http://www.s-p-a.be/nieuws/interacti...rum.asp?iID=53
daar kan je lekker je mening spuien over onze goede vriend Daan Schalck een van de hogepriesters die de inquisitie tegen de auto leiden...

een grimmige Joost

joost 12-01-2003 12:55

:mad: die van mij staat er nog op (voor zolang het duurt)

Raceboy 12-01-2003 12:58

eem joost ben jij het dan eens met Walter Grootaers die vindt dat je 211 mag rijden op de autostrade?
En Jean-Marie is wel van plan om de wet goed te keuren maar hij protesteert er wel tegen ? beetje hipocriet niet ?
En margriet ? Tja wat kan ik daar meer van zeggen dan dat ik me niet meer veilig voel nu ik weet dat zij vindt dat ze het alleenrecht heeft op de weg hier in Oud-Turnhout.

/MOD net Joosts rreply gelezen op dat forum en ik moet zeggen hij heeft wel een punt.

airco 12-01-2003 13:33

hmmmzzzz politics

Eerst en vooral even zeggen dat ik de uitspraken van Walter Grootaers vet overdreven vind, en dat heel het initiatief van De Decker bijzonder slecht gecommuniceerd is naar de burgers.
Daardoor krijg je reacties als die van Raceboy die 1 uitspraak van Walter Grootaers gebruikt om het initiatief geen kans meer te geven.

Bovendien ben ik best te vinden voor meer verkeersveiligheid ... de vraag is hoe je deze verkeersveiligheid het beste bereikt. Door mensen zulke boetes te geven dat ze een lening moeten aangeen (of 2 maand gaan werken) om 1 verkeersboete te kunnen betalen ?? :rolleyes::rolleyes: Papa die aan zijn kindjes moet gaan vertellen: Kinderen, we gaan dit jaar niet op vakantie, want Papa is geflitst?? :+
Mensen die geld teveel hebben kunnen rustig te hard blijven rijden, want als je miljoenen op de bankrekening hebt , dan lig je toch niet wakker van honderduizend frank.

Ik durf ten zeerste te betwijfelen of dit werkt. Nu de wet op administratieve afhandeling van verkeersboetes er toch door is, het plaatsen van flits-palen nog nooit zo eenvoudig .... Wat houdt ons tegen om op ieder kruispunt, en iedere 5 km zulke palen aan te brengen ... Laat ze flitsen ... 24/24 7 dagen op 7

Enige verschil ... Als je geflitst wordt kost dat 50€. Dit moet voor iedereen een overkomelijke som zijn.

gevolgen van dit model:
1) Ik ben een notoir hardrijder en roodlichtrijder. Als ik rij, rij ik 180 of meer.
==> Ik word op maandbasis 50 keer geflitst. Ik ben een gevaar op de weg want het blijkt duidelijk dat ik deze overtredingen consequent bega. De prijs voor deze verkeershouding is er ook naar ... 50 keer geflitst aan 50€ ==>2500€
2) Ik kan mij over het algemeen behoorlijk aan de regels houden, heel af en toe rij ik toch eens te hard zonder dat ik hetzelf besef. 1 keer geflitst/maand ==> 50€
3) Ik rij nooit te hard ... 0 keer geflitst
==> 0€

Ik denk dat het duidelijk moet zijn dat mensen die consequent de regels overtreden hier ook voor gestraft worden. Als ik nu eenmaal te hard rij per maand, en ik word om 03h00 's nachts geflitst op den E313. Sorry, maar mijn maag krijgt een slecht gevoel als ik hiervoor een boete van 1000€ of meer krijg (mijn volledige jaarinkomsten als student)

airco

Mark 12-01-2003 14:06

De belgische gang van zaken ken ik niet helemaal, maar ik weet wel het resultaat is van pesterige boetes in Nederland. Een totaal verlies van respect voor de politie.

Kijk als je 90 rijdt waar 50 mag dan zal er niemand erover zeuren dat hij/zij een fikse prent krijgt. Maar als je iemand een boete geeft van 60 euro waar de desbetreffende persoon maar liefst 3 km te hard reed, dan voel je op je klompen aan dat het ergens scheef zit.

De straf voor een verkeersovertreding staat in geen enkele verhouding tot andere delicten (geweldsmisdrijf, kweken van nederlandse groenten enzo).

Als overheid ben je op die manier bezig om een soort van burgelijke ongehoorzaamheid te kweken die moeilijk terug te draaien is.

Je leest maar al te vaak in de krant dat het "publiek" zich en masse tegen de politie keerde..............

Is dit wat ik nu schrijf mijn eigen verzinsel? Nou laat ik het zo zeggen, voor mijn werk kom ik regelmatig op een Politie Opleidings Centrum en daar praat je dus ook weleens met zo'n blauwhemd :D.

Buiten werktijd om zeg maar zijn ze het over het algemeen eens dat pesterige vekeersboetes niet dat gewenste effect hebben. Het weegt niet op tegen het negatieve imago dat de Politie op dit moment heeft.

Kijk flitsen met rood licht, geen probleem. Boetes voor hard rijden in woonwijken of in de buurt van scholen, geen probleem.

Maar die lullige boetes afschaffen. Denk eens aan flexibele max. snelheden op autowegen? 's Avonds na een uur of 8 kun je best harder dan 120..................

vb. burgelijke ongehoorzaamheid: http://www.tuftufclub.com/ :D

Beemer 12-01-2003 15:59

Quote:

Originally posted by Marshal
De straf voor een verkeersovertreding staat in geen enkele verhouding tot andere delicten (geweldsmisdrijf, kweken van nederlandse groenten enzo).
Als je ziet hoeveel doden er vallen door te hoge snelheid en roekeloos rijgedrag, dan moet je toch inzien dat die hoge boetes juist wel gerechtvaardigt zijn en het enige is wat helpt. Ik kan begrijpen dat sommige wegen waar je 70km/u mag rijden echt frustrerend is, maar het is de wet nu eenmaal hè.

Werner333 12-01-2003 16:12

Quote:

Originally posted by Beemer
Als je ziet hoeveel doden er vallen door te hoge snelheid en roekeloos rijgedrag
Hier bega je een fout. Er is een groot verschil tussen te hoge snelheid en roekeloos rijgedrag.
Net als alle politici stel je dat beide zaken gelijk zijn terwijl ze niks met elkaar te maken hebben.

Mario 12-01-2003 16:26

Ik heb er persoonlijk niets tegen dat de boetes verhoogd worden. Als je 30 km/u te snel rijdt, dan moet je maar de verantwoordelijkheid voor die beslissing nemen en afdokken als je wordt betrapt.

Tussen haakjes : hogere maximumsnelheden lossen naar mijn gevoel het fileprobleem ook al niet op.

Wat Marshal schrijft, heb ik ook al op Nederlandse fora ondervonden : in Nederland hebben sommigen echt de pest aan de politie, door hun soms op het eerste zicht vrij absurde snelheidsbeleid. Ergens is die frustratie begrijpelijk.

Zelf ben ik ook eens met 3 km/u te snel geflits in Nederland (53 ipv 50 in de bebouwde kom) en dan vloek je wel even. Het heeft echter wel effect (toch wat mij betreft) : je zit constant op je snelheidsmeter te turen (maar of dat veiliger is voor de andere deelnemers aan het verkeer ?).

Mark 12-01-2003 16:27

het aantal doden / per km is in Ollanda stukken lager dan in Belgie. Mocht je iemand doodrijden, dan geldt voor mij geen boete meer.......gewoon de bak in, punt.

Roekeloos rijden hoeft niet eens hard te gaan, oftewel hard rijden kan heel gediscplineerd gaan en is dus niet per definitie roekeloos.

Roekeloos rijden, das in mijn ogen handsfree bellen enzo, trainingspak figuren die wat liggen te stunten.........


wat betreft hogere maximum snelheden, zeer zeker niet in de spitstijden. Dat blijft gewoon 70,100 of 120..............bedoel meer de tijdstippen dat er weinig verkeer is.

Files oplossen is een utopie, de meeste steden (zowel in belgie en Nederland) hebben hetzelfde probleem. Ze werken als een soort trechter. Je kunt de aanvoerwegen nog zo breed maken, of de snelheid verhogen...........in de stad heb je te maken kleine nauwe straten enzo. Dat krijg je dus in de spits nooit een goedlopend systeem voor.

Raceboy 12-01-2003 17:09

Quote:

Originally posted by Marshal


Roekeloos rijden, das in mijn ogen handsfree bellen

ik neem aan dat je bedoeld niet handsfree ?

airco 12-01-2003 17:21

Quote:

Originally posted by Beemer
Als je ziet hoeveel doden er vallen door te hoge snelheid en roekeloos rijgedrag, dan moet je toch inzien dat die hoge boetes juist wel gerechtvaardigt zijn en het enige is wat helpt. Ik kan begrijpen dat sommige wegen waar je 70km/u mag rijden echt frustrerend is, maar het is de wet nu eenmaal hè.
ik ken hier in Hoboken wegen die 2 baanvakken breed zijn ... aangelegd als een soort autostrade (verlichtingspalen en middenberm) ...
Geen bebouwde kom in de buurt (noch scholen of andere publieke instellingen) ... afgescheiden fietspad ...
==> snelheidslimiet 50 km/uur

iedere week staan ze er minstens 5 keer te flitsen ...
Boetes hebben niets te maken met verkeersveiligheid ... Het is gewoon een veredelde belastingsverhoging onder het mom van verkeersveiligheid.
De dag dat de overheid elke eurocent die het ontvangt van boetes investeert in veiligheidsbevorderende maatregelen kan ik misschien de hogere boetes steunen ....nu zijn ze enkel om het gat in de schatkist te vullen

airco

Mark 12-01-2003 20:08

Quote:

Originally posted by raceboy
ik neem aan dat je bedoeld niet handsfree ?
Ik bedoel wel degelijk handsfree bellen, zelfs dat kunnen de meeste nog niet fatsoenlijk. Zelf weiger ik een handsfree set in mijn bedrijfswagen............ik stop wel op de eerste de beste parkeerplaats.

flugel 12-01-2003 20:21

Ik denk niet dat men de verkeersveiligheid gaat verhogen door hardrijders zeer hoge boetes aan te smeren, ik persoonlijk heb het veel moeilijker met mensen die rijden alsof de baan van hen alleen is (inhalen op de pechstrook, pinken met de lichten als ze achter u rijden,...) dat is in mijn ogen het echte gevaar.

Waar het Dedecker om draait is het flitsen op banen waar de snelheidsbeperking totaal niet geldt voor de toestand van de weg ('s nachts flitsen,...). Ik pleit hoegenaamd niet voor complete vrijheid op de weg qua snelheid, maar wel voor aangepaste snelheden.

'k Vind één ding wel raar, die vele verkeersdoden daar weet men al jaren van, toch raar dat men nu, enkele maanden voor de verkiezingen, daar weer een thema van maakt. De laatste jaren heeft men toch wel zeer weinig gedaan (structureel dan) aan de verkeerssituatie in ons Belgenlandje. Onze wegeninfrastructuur kan op alle gebied beter... maar het is blijkbaar het makkelijkst alles op de automobilist te draaien...

Anneke 13-01-2003 00:27

Ik vind dat die hoge boetes echt wel veel te hoog liggen! Ik wil niet zeggen dat je overal te snel mag rijden, integendeel. Op vele plaatsen is het nodig om snelheidsbeperkingen te laten gelden, maar ik weet uit ervaring dat dat niet op alle plaatsen even gelukkig valt.
Het is soms gewoon idioot dat een bebouwde kom eindigd op een baan waar 90 de maxximum toegelaten snelheid is; juist omdat er soms evenveel of zelfs meer huizen en zebrapaden zijn dan in de bebouwde kom! of op een open baan waar geen huizen zijn, geen loslopen de koeien of kinderen en geen overstekenede herten waar je dan 70 mag doen??? Er zit gewoon geen logica in. Het wordt misschien eens tijd om eens opnieuw te bekijken welke banen geschikt zijn voor hoge snelheid end e welke niet, en opnieuw te bepalen hoe snel je nu overal mag rijden.

En dan nog even over de dubbele actie die men voert! ze halen overal de maximum toegelaten snelheden naar beneden terwijl men de boetes serieus de hoogte in stuurt. Ofwel doe het een ofwel het andere. Maar beide is een beetje overdreven. Je straft zowiezo de chauffeurs.

Hmm ik zou graag eens een paar ministers een hele dag in de auto willen zien zitten om te kijken of de maximaal toegelaten snelheden in ons landje overal even gerechtvaardigd zijn.

Mark 13-01-2003 00:40

Quote:

Originally posted by Anneke

Hmm ik zou graag eens een paar ministers een hele dag in de auto willen zien zitten om te kijken of de maximaal toegelaten snelheden in ons landje overal even gerechtvaardigd zijn.

Ze hebben in Nedrland eens de voorzitter van Veilig Verkeer Nederland undercover gevolgd tijdens een autorit van hem..................resultaat, meneer kon zijn functie neerleggen en gaan uithuilen bij moeders de vrouw :+ De kerel reed als een malloot

Speesman 13-01-2003 02:31

Ik ben meer voorstander van het Duitse systeem: indien de toestand van de weg het toelaat (bv 's nachts rijden), dan mag je zo snel rijden als je wil. Ik rijd namelijk af en toe 's nachts op de autostrade en kom dan gemiddeld 1 à 2 auto's per 10 km tegen. Indien de weg het niet toelaat om hard te rijden (bv spitsverkeer, ijzel, ...), dan kan dit via signalisatieborden aangegeven worden en dan vind ik dat iedereen zich aan de aangegeven snelheid moet houden. Indien niet, dan mag je gerust geflitst worden.
Op dit moment flitsen ze (soms) echt wel om de kas te vullen (ben bv eens 's nachts geflitst omdat ik 144 reed op de autostrade. Ik kreeg er een boete van bijna 200 euro voor, maar ik vond niet dat ik roekeloos reed (was namelijk bijna de enige op de baan en het weer was perfect)).
Op dit moment wordt hardrijden trouwens bijna als een moordpoging beschouwd, terwijl onder invloed rijden minder erg beschouwd wordt (terwijl het in mijn ogen net omgekeerd is!!!).
Ik kan hier zo nog uren doorgaan, maar ik vrees dat mijn pleidooi toch voor niets is. De politiekers worden bijna verplicht om zo'n maatregelen te nemen, omdat veel mensen (onterecht naar mijn mening) vinden dat je gek moet zijn om boven de 120 te rijden (de mensen die dit vinden zijn typisch mensen die bijna nooit op de baan rijden en de auto enkel gebruiken om naar de delhaize om de hoek te gaan) en de politiekers weten maar al te goed dat verkondigen dat je de verkeersveiligheid gaat verbeteren veel stemmen oplevert.

Sennake 13-01-2003 08:15

200% akkoord met jou, Speesman :)

Scapa 13-01-2003 15:44

Onder het motto "beter voorkomen als betalen" volgend lijstje :D
plaatsen waar je in de toekomst moet oppassen voor flitsen uit een bakje


ANTWERPEN
> Aartselaar: A12 Boomsesteenweg -- Guido Gezellestraat
> Antwerpen: N184 Plantin en Moretuslei/Van Eycklei -- Quinten
> Matsijslei/Charlottalei
> Antwerpen: N184 Plantin en Moretuslei -- Mercatorstraat
> Antwerpen: N184 Plantin en Moretuslei -- Van Den
Nestlei/Rolwagenstraat
> Antwerpen: N184 Plantin en Moretuslei -- R10 Singel/Lt. Lippenslaan
> Antwerpen: N1 Grote Steenweg -- Lyssenstraat
> Antwerpen: N1 Grote Steenweg -- Ringlaan/Fruithoflaan
> Antwerpen: N1 Grote Steenweg -- Jan Moorkensstraat
> Antwerpen: N1 Grote Steenweg -- Koninklijke Laan
> Antwerpen: N1 Grote Steenweg -- Elisabethlaan
> Antwerpen: N1 Grote Steenweg -- Singel
> Balen: N136 Rijsbergdijk-Postelweg -- Wezelbaan
> Beerse: N12 Antwerpseweg -- Sint-Corneliusstraat
> Beerse: N12 Antwerpse Weg -- N132 Bisschopslaan
> Geel: R14 Ring -- N19 Dr. Van de Perrestraat
> Geel: R14 Ring -- Larumseweg
> Geel: N19 Turnhoutsesteenweg -- Aardseweg
> Geel: N19 Antwerpseweg -- N13 Herentalseweg
> Geel: N19 Groten Steenweg -- Westerlose (Veerleseweg/Zammelseweg)
> Herentals: N152 Aarschotsesteenweg -- Hezewijk/Industrielaan
> Lier: R16 -- N10 Aarschotsesteenweg
> Lier: R16 -- N10 Antwerpsesteenweg
> Lier: R16 -- N14 Mechelse Steenweg
> Mechelen: N1 -- Postzegellaan -- N227 Jubellaan/Europalaan
> Mechelen: R12 Olivetenvest/K. Astridlaan -- N16
>Battelsesteenweg/Adegemstraat
> Mol: N103 Rozenberg -- Kloosterstraat/Voogdijstraat
> Westerlo: N19 Merodedreef -- Boerenkrijglaan
>
> LIMBURG
> Diepenbeek: N76 Pastorijstraat -- Lutselusplein
> Hasselt: N2 Diestersteenweg -- Spalbeekstraat/Wijerstraat
> Hechtel-Eksel: N73 -- N74 Peerderbaan
> Houthalen-Helchteren: N715 -- Dorpstraat
> Lanaken: N77 Maastrichterweg -- N766 Maaseikerbaan
> Lanaken: N78 Staatsbaan -- Keelhofstraat
> Lommel: N712 -- N769
> Lommel: N71 Ringlaan -- N769
> Lommel: N715 -- Leuken/Fabriekstraat
> Maaseik: N757 Ophovenstraat -- N773 Maaseikerlaan/Kanaalstraat
> Tessenderlo: N174 Sparrenweg -- Schoterweg
> Zonhoven: N74 Omleidingsweg -- Engstegenseweg
>
> OOST-VLAANDEREN
> Dendermonde: N416 Noordlaan -- Donkstraat
> Dendermonde: N47 -- Leopold II-laan
> Evergem: R4 Burg. J. Parijslaan -- Langerbrugsestraat
> Gent: R4 J. Kennedylaan -- Langerbruggestraat
> Gent: N70 Antwerpsesteenweg -- Afrit Lochristi/Drieselstraat
> Gent: N9 Brusselsesteenweg -- E17 afritten Gentbrugge
> Gent: N60 Grote Steenweg Zuid -- N469 Tramstraat/Hutsepotstraat
> Gent: N43 Kortrijksesteenweg -- oversteek Don Bosco
> Gent: R40 Rooigemlaan -- N466 Drongensesteenweg
> Gent: R40 Kasteellaan -- Heernislaan
> Geraardsbergen: N42 Astridlaan -- N493 Oudenaardestraat
> Herzele: N46 Provincieweg -- N464 Stationsstraat/Houtemstraat
> Herzele: N46 Provinciebaan -- Opstalstraat/Lieveheersstraat
> Herzele: N46 Provinciebaan -- Balegemstraat/Elenestraat
> Lovendegem: N9 Grote Baan -- Appensvoordestraat
> Lovendegem: N9 Grote Baan -- Bredestraatkouter/Binnenslag
> Sint-Niklaas: N70 Astridlaan-Prins Boudewijnlaan -- Brugsken en
Hertjen
> Sint-Niklaas: N70 Koningin Astridlaan -- Tereken
> Sint-Niklaas: N70 Prinses Josephine-Charlottelaan --
Driegaaienstraat

> Zottegem: N42 Gentsesteenweg -- N46 Steenweg op Aalst
>
> VLAAMS-BRABANT
> Aarschot: N223 Rijksweg Aarschot-Tienen -- Rillaarsebaan
> Aarschot: R25 Ring Aarschot -- N223 Steenweg Sint-Joris-Winge
> Aarschot: R25 Ring Aarschot -- Nieuwlandlaan
> Aarschot: R25 Ring Aarschot -- Bekaflaan
> Aarschot: N19 Herseltsesteenweg -- Oude Mechelse Baan
> Aarschot: N10 Liersesteenweg -- Oude Mechelse Baan
> Asse: N9 Kalkovensteenweg -- N285 Nieuwstraat/Prieelstraat
> Asse: N9 Gentsesteenweg -- Kortemansstraat/Crockaertstraat
> Asse: N9 Gentsesteenweg -- Bettegemlaan
> Beersel/Sint-Pieters: N6 Bergensesteenweg -- Lotstraat/Laaklinde
> Gooik: N28 -- N285 (Provincieweg)
> Kampenhout: N21 Haachtsesteenweg -- Tobbackstraat/Hutstraat
> Leuven: N3 -- Egenhovenweg/Sint-Jansberg
> Leuven: R23 -- N2 Siestsesteenweg
> Leuven: N264 -- Celestijnenlaan
> Leuven: N251 -- Station Heverlee
> Leuven: N264 Koning Boudewijnlaan -- N253 Sint-Jansbergsesteenweg
> Leuven: N25 Meerdalboslaan -- Geldnaaksebaan
> Machelen: R22 Woluwelaan -- De Cockplein
> Machelen: R22 Woluwelaan -- Kerklaan
> Machelen: R22 Woluwelaan -- Vilvoordelaan
> Opwijk: N47 -- Dorp/Molenstraat
> Oud-Heverlee: N25 Expresweg -- N251
> Sint-Genesius-Rode: N5 Waterloosesteenweg --
>Zoniënwoudlaan/Sint-Michielsdreef
> Sint-Pieters-Leeuw: N6 Bergensesteenweg -- Alsembergsesteenweg
> Sint-Pieters-Leeuw: N6 Bergensesteenweg -- Lotstraat/Laaklinde
> Vilvoorde: R22 Woluwelaan -- Leuvensesteenweg
> Vilvoorde: N211 hefbrug op kanaal (nv Zeekanaal)
> Zemst: N227 Tervuursesteenweg -- N267 Schumanlaan/Trianondreef
>
> WEST-VLAANDEREN
> Blankenberge: N371 Brugsesteenweg/Kerkstraat --
Schaapstraat/Ruiterstraat

> Damme: N49 -- Vredestraat
> Koksijde: N39 Veurnekeiweg -- N330 Toekomstlaan (Wulpenbrug)
> Kortemark: N35 Staatsbaan -- Hoogledestraat
> Kortrijk: N50 Brugsestraat -- R36 Bruggepoort
>(Brugsesteenweg/Izegemstraat)
> Kortrijk: N8 Meensestraat/Noordstraat -- R36
>Meensestraat/Kortrijksestraat
> Kortrijk: R36 Beheersstraat/Zandstraat --
>Magdalenastraat/Consciencestraat
> Menen: N32 -- N8 Kortrijkstraat
> Menen: N32 -- N366 Moeskroenstraat
> Oostende: N34 -- Voorhavenlaan
> Oostende: N318 Nieuwpoortsesteenweg -- Middenlaan/Schoolstraat
> Oostende: R31 Elisabethlaan -- Vogelzangdreef
> Oostkamp: N50 -- Stationstraat
> Oostkamp: N50 -- Gruuthuselaan/Stationsstraat/Rodenbachstraat
> Waregem: N382 -- Lebbestraat
> Waregem: N382 Expresweg -- Desselgemseweg/Duthoystraat

Bart.Vandecavey 13-01-2003 16:03

Mja ik zie je nog niet bezig met dit lijstje op je schoot rijden, beter is iemand van de streek meenemen die je er op kan wijzen :D

Beemer 13-01-2003 18:01

Je moet maar eens van Antwerpen naar Knokke (of omgekeerd) rijden via de n49 expressweg, dan weet je wel waar ze staan :)

Bart.Vandecavey 13-01-2003 18:03

Ik weet het heb daar na de racingshow in Hasselt een Nederlander fijn afgeschud die wou racen (ik remde uiteraard enkel aan de kruispunten met palen) :D

flugel 13-01-2003 21:20

Dendermonde: N416 Noordlaan -- Donkstraat
Dendermonde: N47 -- Leopold II-laan
Als ik mij niet vergis staan deze 2 der al, of ze al werken is een andere vraag natuurlijk.

'k vind het trouwens ne serieuze wildgroei... overal van die nestkastjes.

airco 13-01-2003 21:48

hebben ze daar trouwens geen bouwvergunning voor nodig ??

anders ff naar de raad van staten bellen ... alle vogelkastjes terug weg :+:+

FastFons 14-01-2003 15:29

Ik ben net zoals speesman voorstander van het Duitse systeem. Ook het niet inhalen door vrachtwagens is in mijn ogen een hele goede regel daar. Bovendien zijn ze er dan zo slim om de rechterrijstrook in beton te maken om spoorvorming te verminderen.
Stevaert heeft heel Hasselt volgezet met flitscameras en van die plastieken afboordpaaltjes. Ipv dat geld eens nuttig te besteden en op plaatsen waar ongevallen gebeuren door de barslechte staat van het wegdek daar het wegdek te vernieuwen. In mijn ogen is dat een van de grootste redenen dat er minder ongevallen per km zijn in nederland, de staat van het wegdek. Maar kortzichtig als (vooral) de socialisten en groenen in Belgie zijn, zien ze alle lange termijn oplossingen over het hoofd. Maar voor God en klein pierke doen ze iets aan de verkeersveiligheid...

FF

Mario 14-01-2003 16:25

Niet inhalen door vrachtwagens, daar wordt hier ook al een tijdje mee geëxperimenteerd (en in Wallonië is men daar al langer mee bezig).

Trouwens, ik vrees dat jullie er mee zullen moeten leven dat de openbare weg, en zeker binnensteden, wat minder autovriendelijker wordt (wat ik, zeker voor stadscentra, persoonlijk goedkeur; tenminste als het fietsers en voetgangers ten goede komt).


All times are GMT +2. The time now is 19:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.