![]() |
FIA GT Brno : Anthony Kumpen 3de tijdens de officiële trainingen
Deze voormiddag werd het vierde wedstrijdweekend van het FIA GT kampioenschap op gang gevlagd met de eerste officiële trainingssessie.
Na alle tegenslagen tijdens de voorbije drie manches, hopen we dat Anthony Kumpen dit weekend eens gespaard blijft van pech. Aan intrensieke snelheid ontbreekt het de jonge Limburger zeker niet : tijdens de eerste sessie realiseerde hij een knappe derde tijd, enkel voorafgegaan door de twee wagens van Lister Racing. Opmerkelijk toch, dit resultaat : Brno is een omloop die de Chrysler Viper absoluut niet ligt, en iedereen verwachtte de Maranello's op kop, maar de eerste van die wagens was pas op de vierde plaats terug te vinden. Momenteel zijn ze in Brno bezig aan de tweede sessie. verslagen zijn online op www.anthonykumpen.com |
De resultaten van de eerste sessie :
FIA GT Championship 2003 - FREE PRACTICE 1 POS NO CL TEAM NAT CAR TIME 1 14 GT LISTER RACING GBR Lister Storm 1:59.339 2 15 GT LISTER RACING GBR Lister Storm 1:59.789 3 5 GT CARSPORT FORCE ONE SUI Chrysler Viper GTS-R 2:00.259 4 22 GT BMS SCUDERIA ITALIA ITA Ferrari 550 Maranello 2:00.672 5 6 GT CREATION AUTOSPORTIF GBR Lister Storm 2:00.684 6 9 GT JMB RACING FRA Ferrari 550 Maranello 2:00.709 7 2 GT KONRAD MOTORSPORT GER Saleen S7-R 2:00.959 8 4 GT CARSPORT FORCE ONE SUI Chrysler Viper GTS-R 2:01.504 9 23 GT BMS SCUDERIA ITALIA ITA Ferrari 550 Maranello 2:01.611 10 8 GT GRAHAM NASH GBR Saleen S7-R 2:02.086 11 10 GT JMB RACING FRA Ferrari 550 Maranello 2:02.555 12 21 GT CARE RACING GBR Ferrari 550 Maranello 2:03.026 13 7 GT GRAHAM NASH GBR Saleen S7-R 2:03.465 14 11 GT ROOS OPTIMA SWE Chrysler Viper GTS-R 2:03.737 15 16 GT WIETH RACING GER Ferrari 550 Maranello 2:04.497 16 50 NGT FREISINGER M SPORT GER Porsche 996 GT3-RS 2:04.530 17 57 NGT MENX CZE Ferrari 360 Modena 2:04.691 29 5.352 155.99 18 52 NGT JMB RACING FRA Ferrari 360 Modena 2:04.841 19 18 GT ZWAANS RACING NED Chrysler Viper GTS-R 2:05.623 20 89 NGT TEAM MARANELLO GBR Ferrari 360 Modena 2:05.723 21 99 NGT RWS YUKOS GER Porsche 996 GT3-RS 2:05.922 22 51 NGT FREISINGER M SPORT GER Porsche 996 GT3-RS 2:06.348 23 88 NGT TEAM MARANELLO GBR Ferrari 360 Modena 2:06.818 24 74 NGT TEAM EUROTECH GBR Porsche 996 GT3-RS 2:08.660 25 58 NGT AUTO PALACE FRA Ferrari 360 Modena 2:08.884 26 12 GT PROTON COMPETITION GER Porsche 911 GT2 2:09.000 27 75 NGT TEAM EUROTECH GBR Porsche 996 GT3-RS 2:09.252 28 77 NGT RWS YUKOS GER Porsche 996 GT3-RS 2:09.440 29 56 NGT ALDA MOTORSPORT POL Porsche 996 GT3-RS 2:09.904 30 53 NGT JMB RACING FRA Ferrari 360 Modena 2:14.953 31 69 NGT PROTON COMPETITION GER Porsche 996 GT3-RS 1:30:45.152 |
En ook tijdens de tweede sessie wisten Kumpen-Hezemans zich vooran te handhaven. Nu reden ze de vierde tijd. In elk geval veelbelovend voor de kwalificaties die morgen op het programma staan.
Uitslag van sessie twee volgt ASAP. www.anthonykumpen.com |
Resultaten sessie 2 :
POS NO CL TEAM NAT CAR TIME 1 14 GT LISTER RACING GBR Lister Storm 1:58.800 2 2 GT KONRAD MOTORSPORT GER Saleen S7-R 1:59.156 3 23 GT BMS SCUDERIA ITALIA ITA Ferrari 550 Maranello 1:59.699 4 5 GT CARSPORT FORCE ONE SUI Chrysler Viper GTS-R 2:00.800 5 15 GT LISTER RACING GBR Lister Storm 2:00.872 6 7 GT GRAHAM NASH GBR Saleen S7-R 2:00.902 7 22 GT BMS SCUDERIA ITALIA ITA Ferrari 550 Maranello 2:00.979 8 8 GT GRAHAM NASH GBR Saleen S7-R 2:01.132 9 18 GT ZWAANS RACING NED Chrysler Viper GTS-R 2:01.561 10 21 GT CARE RACING GBR Ferrari 550 Maranello 2:01.668 11 6 GT CREATION AUTOSPORTIF GBR Lister Storm 2:01.687 12 4 GT CARSPORT FORCE ONE SUI Chrysler Viper GTS-R 2:02.021 13 9 GT JMB RACING FRA Ferrari 550 Maranello 2:02.924 14 11 GT ROOS OPTIMA SWE Chrysler Viper GTS-R 2:04.116 15 16 GT WIETH RACING GER Ferrari 550 Maranello 2:04.426 16 88 NGT TEAM MARANELLO GBR Ferrari 360 Modena 2:04.691 17 89 NGT TEAM MARANELLO GBR Ferrari 360 Modena 2:05.031 18 50 NGT FREISINGER M SPORT GER Porsche 996 GT3-RS 2:05.210 19 52 NGT JMB RACING FRA Ferrari 360 Modena 2:05.990 20 61 NGT EMKA RACING GBR Porsche 996 GT3-RS 2:06.129 21 57 NGT MENX CZE Ferrari 360 Modena 2:06.450 22 58 NGT AUTO PALACE FRA Ferrari 360 Modena 2:06.891 23 99 NGT RWS YUKOS GER Porsche 996 GT3-RS 2:07.038 24 51 NGT FREISINGER M SPORT GER Porsche 996 GT3-RS 2:07.112 25 74 NGT TEAM EUROTECH GBR Porsche 996 GT3-RS 2:08.081 26 56 NGT ALDA MOTORSPORT POL Porsche 996 GT3-RS 2:09.262 27 75 NGT TEAM EUROTECH GBR Porsche 996 GT3-RS 2:09.379 28 77 NGT RWS YUKOS GER Porsche 996 GT3-RS 2:09.622 29 12 GT PROTON COMPETITION GER Porsche 911 GT2 2:10.330 30 53 NGT JMB RACING FRA Ferrari 360 Modena 2:11.784 31 69 NGT PROTON COMPETITION GER Porsche 996 GT3-RS 2:12.789 32 54 NGT CIRTEK MOTORSPORT USA Porsche 996 GT3-RS 2:14.328 |
FIA GT Brno : de kwalificaties
De eerste kwalificatiesessie van de FIA GT wedstrijd te Brno is zopas afgelopen. Anthony Kumpen en Mike Hezemans realiseerden de zesde tijd. Een verslagje hierover is te vinden op www.anthonykumpen.com
De volledige uitslag van de eerste kwalificatiesessie : POS NO CL DRIVERS NAT CAR TIME 1 2 GT Konrad/Seiler/Gounon Saleen S7-R 1:56.695 2 14 GT Campbell-Walter/Kinch Lister Storm 1:56.978 3 23 GT Biagi/Bobbi Ferrari 550 Maranello 1:57.431 4 22 GT Cappellari/Gollin Ferrari 550 Maranello 1:57.979 5 15 GT Deletraz/Piccini Lister Storm 1:58.509 6 5 GT Hezemans/Kumpen Chrysler Viper GTS-R 1:58.530 7 7 GT Erdos/Newton Saleen S7-R 1:58.544 8 8 GT Amorim/Chaves/Ramos Saleen S7-R 1:59.234 9 4 GT Alliot/Hallyday/Zacchia Chrysler Viper GTS-R 1:59.289 10 9 GT Babini/Peter Ferrari 550 Maranello 1:59.337 11 6 GT Verdon-Roe/Zadra Lister Storm 1:59.811 12 18 GT Zwaan/Zwaan/Abbelen Chrysler Viper GTS-R 2:00.254 13 21 GT Bryner/Calderari/Livio Ferrari 550 Maranello 2:00.680 14 10 GT Derichebourg/Terrien/Pescatori Ferrari 550 Maranello 2:00.779 15 11 GT Roos/Wallinder Chrysler Viper GTS-R 2:01.816 16 16 GT Wieth/Kaufmann Ferrari 550 Maranello 2:02.293 17 50 NGT Ortelli/Lieb Porsche 996 GT3-RS 2:03.371 18 52 NGT Bertolini/De Simone Ferrari 360 Modena 2:03.424 19 89 NGT Burt/Turner Ferrari 360 Modena 2:03.894 20 57 NGT Enge/Pergl Ferrari 360 Modena 2:04.474 21 99 NGT Lechner Jr/Daoudi Porsche 996 GT3-RS 2:04.492 22 58 NGT Gomez/Hiesse Ferrari 360 Modena 2:04.804 23 61 NGT Sugden/Short Porsche 996 GT3-RS 2:05.050 24 88 NGT Davies/Mullen Ferrari 360 Modena 2:05.478 25 51 NGT Longin/Gardel Porsche 996 GT3-RS 2:05.882 26 74 NGT Jordan/Sumpter Porsche 996 GT3-RS 2:06.714 27 75 NGT Jones/Jones Porsche 996 GT3-RS 2:07.565 28 56 NGT Dziurka/Dobrzanski Porsche 996 GT3-RS 2:07.623 29 12 GT Soli/Casadei/Marcinkiewicz Porsche 911 GT2 2:08.101 30 77 NGT Fomenko/Vasiliev Porsche 996 GT3-RS 2:08.323 31 53 NGT Kutemann/Gosse Ferrari 360 Modena 2:09.885 32 69 NGT Ried/Ried Porsche 996 GT3-RS 2:10.385 33 54 NGT Mayall/Khan Porsche 996 GT3-RS 2:10.650 Voor Bert Longin en zijn teamgenoot Gabriele Gardel werd het dus een 9de plaats in de N-GT klasse. /* threads van de vrije trainingen en de kwalificaties samengevoegd tot 1 topic, mvg, Bart, moderator @ depaddock.eu */ |
Mistery, we kunnen deze namiddag misschien een naar Scherpenheuvel trekken, hopend op een 'streppje' geluk voor onze Force One vrienden...
het weze hen gegund. |
Kwalificatiesessie 2 : KUMPEN OP KOP VAN HET HELE VELD !
Tijdens de tweede sessie bevestigde Anthony Kumpen nog maar eens een staaltje van zijn kunnen : hij realiseerde de snelste tijd van het hele veld ! De resultaten : POS NO CL DRIVERS NAT CAR TIME 1 5 GT Hezemans/Kumpen Chrysler Viper GTS-R 1:59.757 2 9 GT Babini/Peter Ferrari 550 Maranello 2:00.092 3 4 GT Alliot/Hallyday/Zacchia Chrysler Viper GTS-R 2:00.486 4 14 GT Campbell-Walter/Kinch Lister Storm 2:00.852 5 2 GT Konrad/Seiler/Gounon Saleen S7-R 2:01.270 6 23 GT Biagi/Bobbi Ferrari 550 Maranello 2:01.290 7 7 GT Erdos/Newton Saleen S7-R 2:01.576 8 21 GT Bryner/Calderari/Livio Ferrari 550 Maranello 2:02.285 9 15 GT Deletraz/Piccini Lister Storm 2:02.317 21 2.560 10 10 GT Derichebourg/Terrien/Pescatori Ferrari 550 Maranello 2:02.351 11 6 GT Verdon-Roe/Zadra Lister Storm 2:02.729 12 8 GT Amorim/Chaves/Ramos Saleen S7-R 2:03.126 13 22 GT Cappellari/Gollin Ferrari 550 Maranello 2:03.291 14 16 GT Wieth/Kaufmann Ferrari 550 Maranello 2:03.503 15 18 GT Zwaan/Zwaan/Abbelen Chrysler Viper GTS-R 2:03.620 16 50 NGT Ortelli/Lieb Porsche 996 GT3-RS 2:04.508 17 52 NGT Bertolini/De Simone Ferrari 360 Modena 2:04.562 18 88 NGT Davies/Mullen Ferrari 360 Modena 2:05.574 19 11 GT Roos/Wallinder Chrysler Viper GTS-R 2:05.942 20 61 NGT Sugden/Short Porsche 996 GT3-RS 2:05.987 21 89 NGT Burt/Turner Ferrari 360 Modena 2:06.149 22 99 NGT Lechner Jr/Daoudi Porsche 996 GT3-RS 2:07.355 23 58 NGT Gomez/Hiesse Ferrari 360 Modena 2:07.422 24 51 NGT Longin/Gardel Porsche 996 GT3-RS 2:07.822 25 12 GT Soli/Casadei/Marcinkiewicz Porsche 911 GT2 2:08.301 26 54 NGT Mayall/Khan Porsche 996 GT3-RS 2:08.866 27 74 NGT Jordan/Sumpter Porsche 996 GT3-RS 2:08.918 28 57 NGT Enge/Pergl Ferrari 360 Modena 2:09.053 29 75 NGT Jones/Jones Porsche 996 GT3-RS 2:09.258 30 77 NGT Fomenko/Vasiliev Porsche 996 GT3-RS 2:10.275 31 56 NGT Dziurka/Dobrzanski Porsche 996 GT3-RS 2:10.633 32 53 NGT Kutemann/Gosse Ferrari 360 Modena 2:11.932 33 69 NGT Ried/Ried Porsche 996 GT3-RS 2:14.248 In de combined times blijft het duo Kumpen-Hezemans zesde, daar de tweede sessie tragere tijden toonde dan de sessie die deze voormiddag werd verreden. |
Wel zonde dat de piste blijkbaar trager was dan vanmorgen :(
Nuja ... 6e startplek is niet slecht .... Hopelijk geen problemen deze keer in de race |
Quote:
|
Quote:
|
Anthony snelste in warm up
Anthony Kumpen was deze morgen de snelste rijder van het veld! Hij was meer dan een halve seconde sneller dan de Saleen van Conrad Motorsport!
Meer nieuws op www.anthonykumpen.com |
Jammer genoeg hebben de beide Vipers van Force One Racing de finishvlag niet gezien...
De overwinning ging naar de Ferrari 550 Maranello van Biagi en Bobbi ... De zege in de NGT was voor Ortelli en Lieb... Straks zal er een volledig verslag terug te vinden zijn op de www.anthonykumpen.com |
Quote:
|
Quote:
|
ligt het aan mij ..... of staat er op de site nog nergens een verslag van de race?
in vind het voor de moment alleszins niet .... |
Waarschijnlijk zijn de webmasters momenteel de site aan het updaten, effe geduld dus... ;)
|
ok thx
|
Quote:
|
Quote:
|
tja...ik kan daar maar één ding op zeggen : Lauda heeft dan zeer veel aan de hand gehad...
|
Ik bemerk na 4races dat de Vipers er gewoon niet meer aan te pas komen. De hegemonie van vipers op het allerhoogste niveau is voorbij.
|
Quote:
Het klopt dat de Vipers niet echt geweldig scoren in het klassement. Toch denk ik dat je als neutrale toeschouwer moet vaststellen dat hier nog geen definitieve conclusies uit getrokken kunnen worden wat betreft de capaciteiten van de Viper .... Op een stuk carbon rijden kan iedereen overkomen ..... Ook de Ferrari's of de Listers. *OT* Van een hegemonie van Ferrari in de F1 was na de eerste 3 races van dit seizoen ook niet veel te merken. Was ze voorbij ? nee verre van .... */OT* |
Quote:
|
Quote:
En de Viper zit misschien aan het einde van haar evolutiecyclus, maar Anthony en Mike hebben de voorbije 2 races duidelijk laten zien dat de Viper van Force One meekan met de Listers, Saleens en Ferraris! Telkens kwam er pech aan te pas om hen van het podium te houden! Laten we overigens de overwinning van AK en Mike in Donnington vorig jaar niet vergeten ... dat was de enige race waar alles een beetje meezat! Als we dit jaar ook van die races krijgen waar alles bij meezit, dan zie ik AK nog enkele keren op het hoogste schavotje staan! |
Komaan als je ziet dat vandaag de 1ste Viper nog achter de 1ste NGT wagen finished. Kan je toch duidelijk stellen dat na bijna 5jaar onafgebroken aan de top, er toch stillaan betere, nieuwere wagens in het veld komen. Ik zeg ook niet dat de Vipers worden weggereden hé, ik zeg dat ze niet meer prominent meevechten voor de overwinning in FIA-GT.
Intrinsiek zijn er snellere wagens bijgekomen, en de viper is niet meer het wapen om het FIA-GT kampioenschap naar je toe te trekken. Zoals dat in de voorgaande jaren, wel het geval was. Belmondo Racing heeft dit misschien ingezien, en is slim genoeg om niet meer in FIA-GT te rijden. Maar dat weet ik niet. We mogen ons ook niet blind staren op de hegemonie van de Vipers in Belcar é. |
Dit laatste is qua reactie al heel wat gefundeerder .... Niet dat dit de enige waarheid is. Maar je komt als poster heel wat minder bot over :)
|
is dat niet hetgene wat de autosport mooi maakt het constant evolueren van de wagens? Maar goed dat er ook andere (snelle) wagens zijn...
|
Quote:
|
Hmmm, de 24 uur van Spa 2003......... ik zet mijn geld op een Viper.
2004 is koffiedik kijken met alle geruchten die de ronde doen. "fabrieks teams", composiet wagens nieuwe stijl (eentje daarvan is de Pagani), oude stijl wagens (550's, Listers, Vipers) die op compensatie kunnen rekenen......... Voor de sprintjes in het FIA GT reken ik dit jaar op de Listers, 550's en Saleens.......wellicht dat een Viper kan winnen als zij alles mee hebben zitten en de rest wat pech |
Quote:
Moesten in de Belcar wagens rijden als in de FIA GT, 550s, Listers etc, dan zagen we hier t zelfde.... |
Waarom toch enkel vergelijken met Belcar ?
Kijk eens naar het Franse GT Kampioenschap, daar rijden 550's mee en andere wagen van dat niveau. En wie wint er de vorige wedstrijd ? Juist ja, Carsport Force One...en met wat rijden die ? Toch wel puur toevallig met een Chrysler Viper GTS-R... Dat FIA GT toch nog een ander niveau is, zal ik zeker niet tegenspreken, maar een vergelijk maken dat enkel met Belcar rekening houdt is toch wel uit den boze... |
Het is dan ook Gilles die die vergelijking maakt...
|
Misschien vragen de piloten te veel van de Viper om die tijden te draaien, en gaat dat ding dus kapot.
Ik zou er anders geen uitleg voor weten. Zo een team en dan al die fouten lijkt mee een beetje teveel van het goeie. Ook niet echt een reclame voor de sponsors. |
Ik begin mij af te vragen waar sommigen eigenlijk op aan sturen : nadat een wagen buiten strijd wordt gesteld door een stuk verloren geraakt carbon beginnen sommige mensen zich vragen te stellen over de degelijkheid van de wagen en de piloten die de wagen besturen... Dit gaat echt mijn petje te boven en bewijst voor mij maar één ding : die personen kijken enkel naar het gevolg, maat niet naar de oorzaak. Uit dat gevolg worden dan nog verkeerde en volledig ongefundeerde conclusies getrokken...triestig mannekes, heel triestig...
En wat het vergelijk met het Belcar Kampioenschap betreft : het is maar al te makkelijk een redenering op de bouwen op basis van iets wat iemand anders heeft gezegd, en zelfs daarmee direct teruglinkte naar naar het kampioenschap waarover het hier in kwestie handelt. En als daar dan reactie op komt dan wordt de hele zaak maar weer naar die basis verschoven. Natuurlijk is het leuk als je zaken die je probeerde te staven naar anderen kan afschuiven hé... ruikt aardig naar frustratie me dunkt! Voor mij is deze discussie dan ook gesloten. Ik trek er mijn conclusies uit en hou deze voor mezelf. Lullen jullie maar rustig ongefundeerd verder met de afbrekende kritiek... |
Quote:
De vierde opeenvolgende zege van Bobbi/Biagi is echt een opmerkelijke prestatie. Ik ben eens benieuwd naar wat de stijgerende paardjes er op de 24u van Spa van gaan bakken. Bij Freisinger ( en Porsche) zijn ze na de rampzalige seizoensstart ook serieus in actie geschoten blijkbaar. Goede zaak voor Bert :) |
Natuurlijk wel kl*te dat net de force one viper over dat stuk carbon rijdt.(32 auto's) :confused:
Maar sorry hé mistery van mijn reactie (dit is niet negatief bedoeld hé), maar het is toch altijd iets dat net die 2 mannen aan de hand hebben. Het is alsof de 24H van francorchamps die 2 blijft achtervolgen. Al een geluk dat het in de belcar anders gaat anders zou A. Kumpen nog beginnen twijfelen aan zichzelf. Keep up the good works. |
Quote:
er stond: Vipers heersen nog steeds over de Belcar ... maak ik hier een vergelijking? Nee, ik stel een feit vast! |
Quote:
|
Een foto van de beschadigingen is te zien op de website van Anthony Kumpen, onderaan het wedstrijdverslag.
|
Quote:
VOlgens JPMontoya komen de Vipers er niet meer aan te pas, en jij reageert dat de Vipers nog steeds heersen over de Belcar.. Is toch wel een vergelijking IMHO |
All times are GMT +2. The time now is 18:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.