![]() |
ERAN RACING : 31 oktober Circuit Zolder
Op VRIJDAG 31 oktober hebben wij onze volgende track day.
Er zijn momenteel nog niet zoveel nieuwe deelnemers ingeschreven, een 18-tal, maar er zullen nog wel enkele bijkomen. Voor de namiddag zijn er meerdere Porsches gemeld van Porsche club Francorchamps, hoeveel is nog niet bevestigd. Verder zullen ook onze vaste klanten met hun baan- en racewagens aanwezig zijn. Aan de deelnemers van het vrij rijden in de namiddag : Denk eraan dat het vanaf 17u redelijk donker zal zijn, dus als je weinig of geen (Formule wagens) verlichting hebt dan kan je beter vanaf 14u beginnen en iets vroeger stoppen. Voor mensen die aan de 10 uren deelnemen (Touring Cup) is dit een extra mogelijkheid om Zolder te verkennen in het donker. Ook mensen die de rallysprints wensen te rijden kunnen op deze dag het circuit leren kennen en tevens hun geluid laten meten. SEE YOU IN ZOLDER |
En ik ben er normaal ook weer bij ;)
|
Als ik mij niet vergis komt mijn zusje nog een laatste dag trainen voor het echte werk, devolgende morgen!
ik denk, Andy, dat je wel wat FunCuppers mag verwachten want de dag erna is het onze laatste manche, tijdens de VW Belgian Masters, of hoe ze noemen ze dat ook weer! CU there maybe ik ben alleszins de dag erna present! |
Ik kom ook zeker weer.
Heb nog veel werk voor de boeg om de atmosferische :o 3.5 op tijd rijklaar te maken. Tot dan, Mischa |
I'll be there 2, as usual... :cool: :cool:
|
Zooooo, ook maar 's geregistreerd .... Helaas de laatste keer afwezig maar de 31e ook weer van de partij, mits we de vroemdag weer overleven natuurlijk :) :)
Er is toch wel een extra vaatje bier ter afsluiting beschikbaar ?? :) Groetjes, Matthijs Otto http://www.scoobysport.nl/images/zol2.jpg |
I'll be there
|
Mooie filmpjes op uwe site BODI
|
Dank je.
Kent er iemand 'sand man' :D ? (filmpje 1) Ik was in de waan dat ik nog redelijk vooruit ging tot ik de voorbijrijders begon te tellen en ik de Yaris er langs zag stuiven... :o |
De Sandman was de Compact van LVC. Er waren meerdere rijders op die wagen, dus weet niet wie reed. Zal hem volgende keer ne borstel meegeven :D
Ik vind dat je vlot vooruit gaat. Vrijwel alle wagens die u voorbij kwamen waren racewagens en daar kan je je toch niet rechtstreeks mee meten. Wel heb ik enkele opmerkingen over het trajectoire dat je rijdt. Kom maar even bij mij langs dan geef ik u enkele extra tips want de Villeneuve chicane is nog niet zoals het moet. |
Tof!!
Zal ik zeker doen. :) |
Hallo Andy,ik zal ook weer op post zijn.
En BODI,ferm filmkes. Ne mooie clio v6,hee. Da was ikke! |
'k gaf plankgas op de rechte lijn maar kwam geen millimeter dichter. Hoeveel ponies in uwe V6, C.B. ?
|
mooie compilatie .... very nice indeed :)
|
BODI, 4 minuten geweldige film en dat in slechts 15Mb....hoe doe je dat???? Ik probeer met mijn digitale camera verschillende formaten uit maar ik kom altijd uit op 50Mb voor 4 minuten.
M545i |
mooie mpeg's ... heb je uw tijd laten opnemen door uw co-piloot ??? we want to know ...
|
Quote:
352x288 (VHS) - 480b/s WMV9 video en 128b/s mp3 audio (film1)352x288 (VHS) - 900b/s WMV9 video en 128b/s mp3 audio (film2) Eerst de clips editeren in ongecompresseerd formaat voor optimaal resultaat. Vanavond of morgen probeer ik dat meer uitvoerig uiteen te zetten met de redenen waarom. Wanneer gebruik je MPEG1 MPEG2 DivX WMV ... |
Quote:
Ik wel nog enkele rapper ( en ook vele trager :) ) gereden maar daar zijn geen beelden van ( camera-batterij op ) |
Quote:
M545i |
Zoals beloofd heb ik wat tips bijeengekrabbeld ivm het maken van filmpjes. Ik hoop dat ze nuttig zijn :)
http://users.pandora.be/gbo/clips.htm |
Bedankt BODI, heb juist de encoder gedownload en ga wat oefenen. Via mijn pcmcia firewire kaart had ik ulead videostudio 6 bijgekregen maar hiermee kon ik geen WMV files maken met de specificaties die jij opgaf.
Bedankt! M545i |
Quote:
280 trappelende paardjes,BODI. Gaat ni slecht. |
Quote:
|
Quote:
280 paardjes per 1400kg = 200 pk / ton :D Mijn arm peugeoke... (ook een heel klein beetje getuned) 188 pk / 1215kg = 155 pk / ton Hoop binnen afzienbare tijd aan 220 pk te geraken :cool: ~180 pk / ton ( helaas niet op tijd voor 31/10 ) De Yaris (opt filmke): Cilinderinhoud: 1299 cm³ Aantal cilinders: 4 Maximum vermogen: 115 pk (bij 6900 tr/min) ??? :confused: Maximum koppel: 128 NM (bij 5600 tr/min) Maximum toerental: 7000 tr/min (begrenzer) 5 versnellingen limited slip diferentieel Banden, Type: Yokohama, maat: 195 x 55 x 15 Gewicht: 920 kg inclusief rijder - 50 voor de rijder :D 115 pk / 870 kg = 132 pk / ton Toch indrukwekkend hoe dat karreke vooruitging... |
Een stel harde veren (geen H&R :no: ), dempers en camber instellen doet heeeeel veel.
Daarom dat wij met onze BMW (los over de 300pk, +500 Nm) geen meter vooruit geraken in verhouding tot het vermogen/koppel. Wij rijden 2'00 als het even mee zit. Wat wij nog missen is een stevig chassis, de juiste veren/dempers en camber verstelling. Om de cambers regelbaar te maken moeten wij d halve auto ombouwen :p maar doen zullen we. M545i |
BODI ... als je die extra PK's er niet op tijd inkrijgt probeer dan gewicht te verliezen, daar moet je wel in kunnen slagen tegen eind deze maand. Dat, tesamen met je lijnen aanpassen (praat eens met Andy), moet je toelaten om heel wat sneller te zijn ... maar doe het langzaam aan ... ga niet ineens "veel sneller" proberen te zijn.
Een enkele bocht niet ideaal nemen doet je heel wat tijd verliezen. In de Villeneuve, nu niet echt een bocht waar je tijd kan verliezen of winnen, raakte mijn uitlaat steeds grond ... gewoon dit verhelpen laat me daar nu toe op het gas te blijven ... bijna 0.5 seconde winst op een ronde! Oefenen en blijven oefenen ... Eran dagen zijn daarvoor ideaal. Mijn eerste rondjes op Zolder waren ook in de buurt van 2'10 - 2'15 ... nu is mijn snelst ronde 1'55.77. |
Quote:
Eigenlijk heb ik dus maar 188pk/1380kg ~ 136 pk/ton. ;) Misschien andere composite velgen (betere acceleratie) and strut braces (stijvere ophanging) zitten er wel in, maar de Airco, geluidsisolatie (mijn Magnex uitlaat produceert 90 dB - nogal veel voor gewoon openbaar weggebruik) of de lederen zetels deskundig uitbreken heb ik er niet voor over. :p Wel plan ik andere voorbanden want de vorige keer had ik enorm veel onderstuur. Ik zal toch maar een beter trajectoire moeten afleggen... :) |
Quote:
|
Quote:
|
Op 31/10 tijdens onze volgende ERAN-dag kunnen de Mini piloten de versie van 2004 testen. Ze gaan met twee wagens komen waarmee door alle huidige piloten gereden kan worden.
De crash-test is al gelukt, V. De Cock nam deze test vorig weekend voor haar rekening :D |
Quote:
|
Quote:
|
En B.V.S,wat ga je haar uitleggen:hoe ze moet rijden?
Of moet zij U dat uitleggen??! LOL |
Het gaat precies druk worden want de inschrijvingen komen met hopen binnen. Voor de namiddag zitten we reeds aan een 50-tal wagens. (veel natuurlijk maar de meesten rijden slechts 1 of twee uren).
Voor de cursus gaan we opnieuw de 30 halen denk ik, waardoor ons aantal voor dit jaar over de 250 nieuwelingen komt, een nieuw Eran record. |
Quote:
|
Dat verklaard alles!!!
This daarom dat er sommige cursisten daar achterdoor rijden.Die zijn bij u meegeweest! Daarna kreeg ik dat maar niet aan het verstand dat ze vroeger moesten insturen!!!!!!!!!!!!! Mistery opgelost. |
Word ik "opgelost" ??? :( :( :(
|
Jij wordt niet opgelost,mistery.
Onkruid vergaat niet,dat weet ge toch!!!!! (grapje)LOL |
Moet je eigenlijk op voorhand inschrijven voor het vrij rijden?
Ik wil wel een uurtje meepikken, maar dan moet ik misschien eerst nog inschrijven of kan dat ook bij aankomst? (ik krijg de eran website niet geopend :( ) |
Liefst wel op voorhand inschrijven.
Kan ook met gewoon een mailtje naar mij te sturen. De dag zelf inschrijven kan ook maar moest het zijn dat we bijna aan de limiet van aantal toegelaten wagens komen, dan krijgen de ingeschreven wagens voorrang natuurlijk. |
All times are GMT +2. The time now is 14:22. |