![]() |
24 uren Machelen FKI
Nog één keer slapen en het is zover, dan gaan we weer een dubbele horloge lang racen... Hier zal u de fratsen van het dailysportscar-team kunnen volgen zolang ondergetekende het volhoudt...
Joost |
Gaan jullie continu verslag uitbrengen van daar? Zou mooi zijn.
Alle, tot morgen op de piste in FKI :) |
Quote:
|
Aangezien Joost liever slaapt dan hier iets typt... Dailysportscars hing 18de als ik ginder vertrok (op 22 teams) minder teams dan vorig jaar maar het niveau ligt zeer hoog, zeker vooraan... en nu ga ik wat slapen... straks terug naar ginder se :)
|
Maar uwe topper is nu weg hé. :D Beware of Kartgrid.be. :)
En t niveau is echt :o :o :o . Ik ben al blij da k in mn tweede stint er zeker ne 52.11 en mss zelfs ne 52.05 heb uitgekregen. :) Maar de toppers rijden al in de 50. :o |
Vandaag ook in een kart gekropen tijdens de 24u, thx Joost :) alhoewel een echt geschenk was het niet, 'k heb in alle wedstrijden samen die'k al gereden heb nooit zoveel volk moeten laten passeren... nadeel van achteraan rijden zeker, maar soit buiten een blein op mijn hand viel het nog mee.;)
|
Ook mersie à vous voor de extra kracht eh Flugel :applaus: :D
|
Ik heb dit weekend ook veel gekart (voel het nu wel in mijn armen). Buiten het half uurtje met de MAK heb ik ongeveer 5 uur gekart in Machelen. Dit was iets meer dan gepland, maar kwam omdat er 2 andere teams in pilotennood zaten en kartgrid hen dan een beetje heeft geholpen.
Het niveau van de race lag idd zeer hoog, maar daar was ik op voorhand al voor gewaarschuwd. Heb heel veel piloten moeten voorlaten. Ik heb ook de start genomen tegen alle toppers van de andere teams. Ben trots dat Marc me maar 1 keer gedubbeld heeft op een uur :) Oh ja, onze plaats nog vermelden. Het 'echte' kartgridteam is uiteindelijk 18de van de 22 geworden! |
Sorry, geen internetverbinding in een mobilhome...vergeten.
Wel een paar zaken post-karting: - proficiat aan Karo, je maakt continu vorderingen - proficiat aan de karters die een hart voor hun sport hebben en dus niet voor de uitzonderingen die de boel vergallen. Er reden weer een een paar rotte appels mee die denken dat snel zijn synoniem is met mensen van de baan knallen. Hierbij dank ik dan ook persoonlijk de rijder van de #13 voor mijn blauwe knie. Maar gelukkig waren de meesten wel toffe piloten die hun snelheid combineren met begrip voor de wat trageren. Een opgestoken hand bij een inhaalmanoeuvre is zoiets sportief. En net zoals in vele endurancewedstrijden geldt dat zonder de echte amateurs er ook geen wedstrijd is. - bedankt aan Flugel voor de depanage - bedankt aan de hele dsc.com crew voor de super ambiance naast de piste (Viandel 'Mora' Lemmens, Vierkant Hannaert, Guy 'ik stop geregeld' Hannaert, Marc 'u rijdt nog goed voor een oude man' Goossens, Smodderen Joeri en Dries 'nog een pint en ik vertrek' Desmet'. - les roues Sauvages die hun handicap weer ombogen in een schitterende 6de plaats - en iedereen die ik vergeet Joost 'Blue Knee' Custers |
Quote:
Seg Kniesmurfke, Mag ik er u op wijzen dat copain Dré'ke en ik gisteren ons record gebroken hebben : we hebben nog nooit zoveel cola en perrier gedronken als gisteren :D |
Quote:
En de meesten snellere piloten steken hun hand op als ge ze goed en snel voorbij laat, behalve Marc. :confused: Maar ik heb es mn incident met de 19 terug int hoofd gehaald en kdenk eraan da ge voor die bocht niet moest remmen en die flippo deed da dus. M.a.w. braketest. :confused: En k ken nog mensen die t voorhadden. Zoiets is er voor mij veel te ver over. En da meisje van de 19, uit de F1 academy, die zich na 2 uur racen zit op te vreten dat ze gedurende enkele ronden nie voorbij een treintje van 5-6 man geraakt. Er waren nog wel 22 uur te gaan hé. Geduld loont wel. Al een geluk waren er vele goeie appels en maar enkele echt rotte. Al bij al een zwaar weekend met twee uur rijden tijdens de 24u en dan nog een goudenf1 race. M.a.w. ik ben gewoonweg stikkapot. Er is me mij niks mee aan te vangen, en da zei de massseur (ik kreeg geen masseuse hoewel ze beschikbaar waren :confused: :no: :no: ) zaterdagavond ook al. Greetz... Het wrak :+ |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Een geslaagd weekendje dat was het zeker. Gestart met één kart, uiteindelijk om 22u de kart overgenomen van een team dat geen piloten meer had en waarvan de kart al 20 minuten stil stond en dan om 1u er nog een kartje bijgenomen. Deze laatste had met 2 piloten gereden tot om 1u en hingen op de 2e plaats!! We hebben de drie kartjes nog kunnen draaiende houden tot een uur of 6 maar dan hebben we uiteindelijk eentje aan kant laten staan en ons gericht op ons Kartgrid-team en op het kartje dat nog steeds 2e stond. Enfin, het was weer een zeer vermoeiende weekendje (30u wakker gebleven om de karts draaiende te houden) en ik zal later nog wel eens terugkomen want mijn vingers doen verdikke zeer :rolleyes: ;) |
Quote:
Zelf heb ik echter nergens last gehad van piloten die geen geduld hadden. |
Quote:
|
Seg, "Ferrari-smurf", der is dus echt wel beeldmateriaal van hé, maar wijselijk zoals we zijn, houden we dat achter de hand, enkel en alleen maar om jullie met de neus op de feiten te drukken, als de geschiedenisboeken geschreven worden. (Die kans krijgen we toch maar één maal in ons leven, dus MOETEN we die gebruiken ook hé ! :p :p :p )
Schrijf maar op hé Werner : DDS & MG nog steeds nuchter na elk meer dan 13 u. aanwezigheid. (Profiteer ervan hé kerel, die kans krijgt ge nie veel meer...) |
Quote:
Maar de meesten, zijnde 98%, was wel 'beleefd' en stak een hand op, ik kwam nooit tussen als er verschillende karts achter mekaar me dubbelden. Ge kunt nie weten da ze voor posities aan t 'vechten' zijn. |
Ik vroeg mij eigenlijk af wat er te winnen was (een teljoor bleek achteraf) als ge sommige zag rijden... soit profs zeker eh :rolleyes:
Ik vond zowiezo dat "amateurteams" daar weinig te zoeken hadden sinds lang voelde ik mij terug beginneling, maar kom volgend jaar naar 15 teams zeker eh! :) |
Quote:
|
Quote:
Dit is nu het tweede jaar dat we deelnemen met een fun-team en dat is toch best te doen hoor maar dan weet je vanaf het begin dat je niet op een top tien moet rekenen. Zelf heb ik eerlijk gezegd helemaal geen klachten, ik heb nochthans regelmatig in groepjes gezeten waar bumper aan bumper werd gereden en nooit met niemand last gehad. Quote:
|
Quote:
Ik vond het trouwens jammer dat de bescherming dit jaar niet van de kartjes was afgehaald. Dat hebben we te danken aan de brokkenpiloten van vorig jaar. Als je wielen beschermd zitten is het als eens gemakkelijker om er eentje van de baan te duwen zonder zelf in de problemen te komen. Vraag maar aan de pa van Breezz... hij laat er eentje passeren in de bocht na het rechte stuk, de piloot gaat hem in volle vaart voorbij, de hoek is te scherp dus hij laat zich zijdelings naar Karo's pa toe schuiven en kan zijn weg verder zetten terwijl Karo's pa bijna vast komt te zitten in de bandenmuur... Eerlijk gezegd had hij (Karo's pa) dat moeten zien aankomen en was het niet slim van daar iemand voor te laten zonder zelf even te remmen. Anderzijds was dit niet gebeurd indien de bescherming van de karts was gehaald want dan had de piloot in kwestie ook wel even geremd om geen geplooide achteras te riskeren. |
Ik rij volgend jaar in elk geval niet meer (mijn knie is nog altijd 'smurf'). Ik kan Flugel volledig volgen en ook andere teamleden bij ons denken in die richting. Bovendien is de organisatie ook niet van die aard om nog eens € 1500 uit te geven. Ik hou het bij wedstrijdjes op mijn niveau denk ik.
Laat ze dan inderdaad met 15 uit'vechten' wie de 'sterkste' is, Joost |
Quote:
Dit wou ik toch even kwijt. |
Altijd hetzelfde hé met die rappe mannen, geen beetje respect voor diegene die beginnen :)
Sorry mannen, war er niet bij maar kon het niet laten Quali's is inderdaad de enige oplossing. |
'Beginners' reden er nie echt mee, maar wel mensen die nie zoveel rijden, die alleen me huurkarts rijden en nie me getunede blokken ed.
|
Quote:
Och ja voor ons "amateurs" zijn er koersen genoeg eh, je kan dan wel geen teljoor winnen maar nen beker is ook al een begin eh :D |
Quote:
Quote:
Jammer genoeg regelmatig op een verkeerd moment en op een verkeerde plaats wegens (volgens mij) een gebrek aan ervaring. Ik heb er zelf geen last van gehad maar heb het regelmatig opgemerkt wanneer ik aan het rechte stuk stond te kijken. Soms was het echt onmogelijk om je te ontwijken, geloof me, ik hield soms mijn hart vast als ik zag wat sommige piloten moesten uitsteken om je te ontwijken bij het opkomen van het rechte stuk of bij het verlaten ervan... De meesten kozen er dan ook voor om je aan te tikken zodat ze zelf hun weg konden verder zetten in plaats van hun boeltje dicht te slaan en te riskeren dat ze zelf serieus in de problemen kwamen... ook niet de goeie oplossing, maar dat moeten ze dan zelf maar weten... Quote:
Quote:
Quote:
Mensen zoal Joost, die Dimi goed kent, en die een team inschrijven krijgen het vertrouwen van goeie piloten mee te brengen. Ook toen ik op zoek ging naar piloten voor ons fun-team heb ik duidelijk verwittigd dat de nodige ervaring gewenst was. Piloten van wie ik niet wist hoe ze zich uit de slag konden trekken op het circuit konden helaas niet inschrijven. Het klinkt misschien hypocriet in sommige mensen hun oren maar het is nu éénmaal zo. Ik denk dat W.W. het levende bewijs was dat trager rijden dan 52 geen probleem was indien men over de nodige ervaring beschikte. Quote:
En ik denk dat alle deelnemers die er vorig jaar ook bij waren kunnen beamen dat het er dit jaar veel gemoedelijker aan toe ging dan vorig jaar en dit ondanks het ontbreken van de blauwe vlaggen. Wat mij betreft volgend jaar op dezelfde manier maar dan ook nog zonder de extra bescherming op de karts zodat het opzettelijk aantikken extra kan worden afgestraft. Ik vind het jammer dat je hier slechte herinneringen aan overhoudt Gikke maar misschien heb je nu ook wel gezien dat je zeker nog ervaring mist. Speesman en W.W. zijn niet van de magerste en hebben wat mij betreft toch wel duidelijk bewezen dat het ook anders kan. |
Quote:
Na dat ik de depaddockrace in FKI gereden heb, heb k besloten eerst een kleine tik te geven en dan pas weet je dat er iemand achter je zit. Als k dat nie zou gedaan hebben op de 24u, dan had ik lang achter u vast gehangen, aangezien je niet achteruit kijkt. Als je dat wat meer doet, zullen er minder tikken komen, want dan kan je de snellere piloten beter en op tijd doorlaten. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Ok misschien heb je wel gelijk wat die ervaring betreft, ik zal dan zorgen dat ik die elders kan gaan opdoen dan in superkoersen, samen met anderen die hetzelfde denken. Spijtig, want bij andere grotere koerskes lukt het dus wel (Bokkencup bvb). Wat dat achterom kijken betreft, als je al niet zo heel veel ervaring hebt concentreer je je meestal op de voorkant van uw kart, ik toch. Als er dan niet gevlagd wordt heb je soms niet direkt besef van wie achter je rijdt en hoeveel. Misschien kartjes met achteruitkijkspiegel ? Trouwens, in mijn volgende stints (nrs 2 t/m 5) heb ik al eens achterom gekeken en trager gereden en doorgelaten. Het ging dan toch al beter. Met de laatste stint (11 uur zondag) was het dan weer om zeep (laatste loodjes voor iedereen ????) Enfin, dank voor de reactie Flitser, ben er ook iets wijzer op geworden. |
Quote:
|
Niettegenstaande ik enkel als "toeschouwer" aanwezig was, wil ik toch ook eventjes mijn mening kwijt. Het valt me op, dat races die door kartinguitbaters (uitbuiters) zelf worden georganiseerd, over het algemeen als een "ramp" kunnen worden beschouwd, en daar was deze 24u echt een schoolvoorbeeld van.
Een uitbater die zich wil laten gelden door het opzetten van een "groot bakkes", die zelf reeds van in het begin de zaak in het honderd laat lopen, die zijn trouwe karters zelf gaat demotiveren en die tijdens de race overal te bespeuren valt, behalve op de plaatsen waar het nodig is. Uitleggen is één ding, uitvoeren is iets anders... FKI, bij mij zijn jullie afgeschreven, jullie hebben dit weekend qua score zowat NUL komma NUL behaald, en hopelijk verdwijnen jullie zeer snel van alle kalenders, want een race zoals deze maakt het indoorkarten kapot. Dat jullie nu tien teams minder hadden als in het verleden, lijkt me dan ook niet meer dan logisch. Indien jullie het niet over een andere boeg gooien, dan gaan jullie volgend jaar met 5 teams rijden... Voor occasionele karters kunnen jullie dan misschien goed zijn (enkel voor een kwartiertje, want allles wat meer is, kunnen jullie blijkbaar niet aan !), en voor dergelijke wedstrijden waren jullie overduidelijk niet in staat om deze in goede banen te leiden. AFVOEREN, DIE HANDEL ! |
Quote:
Ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik er vorig jaar ook bij was, en dat ik vond dat het er dit jaar juist veel agressiever aan toe ging! Nochtans meen ik dat ik er op dat jaar tijd zeker niet trager op geworden ben. Als na mijn eerste stint het verdomde scorebord al niet naar dee knoppen was, had ik ook nog geweten hoe snel (alleszins in de 52's, da's toch niet om beschaamd over te zijn zeker - trouwens erg frustrerend, als je positie tegen middernacht al hopeloos is, en je vooral tegen jezelf en je beste tijd zit te racen...) Toch was het de hele tijd racen met dat onzalige gevoel van een snellere deelnemer in mijn nekvel. Feit is dat het niveau gewoon waanzinnig veel hoger lag dan vorig jaar (de eerste vijftien waren topteams, die misschien beter gewoon onder mekaar hadden gekoerst - inderdaad Flugel). Misschien lag het ook aan het feit dat er dit jaar tien tragere teams minder waren, waardoor je minder dat buffereffect van tragere deelnemers had. Enfin, ik heb me zeker niet slecht geamuseerd, maar had zo het gevoel dat ik in de verkeerde klasse aan het racen was. N.B.: Gikke, chapeau voor deze wedstrijd. Je had aan het begin van de wedstrijd zeker nog veel te leren. Ik denk dan ook dat sommige kritieken terecht zijn. Maar wat ik niet wil vergeten is de vooruitgang die ik gezien heb van zaterdag op zondag. Ik denk dat dit dus wel een enorme kart-ervaring is geweest... |
Trouwens, nog één zaak:
Als ik in FKI leerde karten hebben ze me altijd geleerd om te ROEPEN wanneer je achter een tragere deelnemer zit. Werkt perfect en het is veel minder storend dan dat getik! In dezelfde filosofie: weg met die rubberen lappen!! Ik heb Dimi voor de wedstrijd al gewaarschuwd dat het ongepast was. Dit zet alleen maar aan tot nog harder tikken. Karten hoort tot nader onder nog steeds niet tot de full-contact sporten, dacht ik zo... |
Dacht ik ook, maar ja, als de uitbater zelf al begint te toepen en te schreeuwen, dan lokt die het wel degelijk zelf uit hé... Die mens (?) moet dringend es zich gaan bezinnen, me dunkt !
|
Quote:
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: Dimi heeft bij mijn weten nog nie zo'n groot bakkes als sommige anderen. Bij mijn weten is er nie veel fout gelopen waar da hij iets aan kon doen. Mij heeft m alvast nie gedemotiveerd en ik ben hem zelfs meermaals tegengekomen, op en naast het circuit. En van mij MOET die race er blijven. 100% ONGELIJK. |
Quote:
- Na 5 minuten training met een kapotte kart aan de kant staan. De huid volgescholden krijgen, om dan een kwartier later toch een nieuwe kart en excuses te krijgen (er stond ergens een ijzeren paalke vlak achter de stootband). Dat gaf geen goeie indruk. - Scorebord kapot vond ik toch wel erg storend. Als piloot in de nacht is dat je enige houvast. Daarnaast waren er natuurlijk andere kleinigheden, zoals de behoorlijk onterechte zwarte vlag van Joeri in zijn tweede of derde ronde, wat ik niet op rekening van Dimi schrijf. Maar het geeft je geen goed gevoel. En als Joost erg brutaal de banden in gezet wordt, en blijkt dat de marshal in kwestie staat te grijnzen en nog zijn duim omhog steekt... |
Quote:
Ik zou graag aan iedereen willen vragen om op te houden mekaar verwijten naar het scherm en het hoofd te slingeren. Ik vrees dat deze discussie gaat escaleren waar het voor niks nodig is. Iedereen leert uit zijn fouten, ik als eerste, maar daarvoor moet je wel eerst fouten màken ........ Ik heb sinds zaterdag inderdaad veel dingen geleerd en zal daar in de toekomst rekening mee houden. Er is van gedachten gewisseld, heb ik met Dimi trouwens ook al gedaan, zonder verwijten. Laat het ons hierbij houden. |
All times are GMT +2. The time now is 20:46. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.