![]() |
DTM Zandvoort
Eerste testsessie zit erop. Het ziet er goed uit voor Ekström en Audi. Merk ook de prachtige prestatie van Bleekemolen op die in Zandvoort voor het eerste met een Vectra mag rijden.
Pos. Fahrer/Team Runden Zeit Rückstand 1. Mattias Ekström Audi A4 DTM 21 1:35.317 2. Martin Tomczyk Audi A4 DTM 23 1:35.990 00.673 3. Tom Kristensen Audi A4 DTM 23 1:36.295 00.978 4. Christian Abt Audi A4 DTM 24 1:36.335 01.018 5. Laurent Aiello Opel Vectra GTS V8 24 1:36.422 01.105 6. Christijan Albers AMG-Mercedes C-Klasse 25 1:36.567 01.250 7. Jeroen Bleekemolen Opel Astra V8 Coupé 28 1:36.682 01.365 8. Timo Scheider Opel Vectra GTS V8 16 1:36.713 01.396 9. Markus Winkelhock AMG-Mercedes CLK 22 1:37.060 01.743 10. Manuel Reuter Opel Vectra GTS V8 28 1:37.285 01.968 11. Emanuele Pirro Audi A4 DTM 28 1:37.448 02.131 12. Marcel Fässler Opel Vectra GTS V8 23 1:37.464 02.147 13. Jean Alesi AMG-Mercedes C-Klasse 29 1:37.489 02.172 14. Heinz-Harald Frentzen Opel Vectra GTS V8 26 1:37.494 02.177 15. Gary Paffett AMG-Mercedes C-Klasse 27 1:37.607 02.290 16. Peter Dumbreck Opel Vectra GTS V8 19 1:37.658 02.341 17. Frank Biela Audi A4 DTM 29 1:37.766 02.449 18. Bernd Schneider AMG-Mercedes C-Klasse 23 1:38.030 02.713 19. Stefan Mücke AMG-Mercedes CLK 22 1:38.731 03.414 20. Bernd Mayländer AMG-Mercedes CLK 23 1:38.950 03.633 21. Jarek Janis AMG-Mercedes CLK 22 1:39.377 04.060 |
in zandvoort ook bleekemolen met de vectra van start
|
Quote:
|
ook in de tweede test is audi weer zeer dominant... met de 4 abt wagens in de top 5.
de niet audi in de top 5 is albers in de mercedes op een 4de plek op een 6de plek is dan de eerste opel te vinde..die van dumbreck de 7de plek is voor alesi.. en dan zijn de plekken 8,9en 10 nog voor opel rijders Aiello,Frentzen en Fässler de uitslag 1. T.Kristensen Audi 1.34,891 2. M.Ekström Audi 1.35,273 3. C.Abt Audi 1.35,401 4. C.Albers Mercedes 1.35,411 5. M.Tomczyk Audi 1.35,480 6. P.Dumbreck Opel 1.35,670 7. J.Alesi Mercedes 1.35,694 8. L.Aiello Opel 1.35,744 9. H.Frentzen Opel 1.35,839 10. M.Fässler Opel 1.35,847 11. M.Reuter Opel 1.35,920 12. B.Schneider Mercedes 1.36,081 13. G.Paffett Mercedes 1.36,091 14. F.Biela Audi 1.36,266 15. E.Pirro Audi 1.36,463 16. M.Winkelhock Mercedes 1.36,631 17. J.Bleekemolen Opel 1.36,797 18. T.Scheider Opel 1.36,852 19. B.Mayländer Mercedes 1.37,133 20. S.Mücke Mercedes 1.37,350 21. J.Janis Mercedes 1.37,550 (opel-performance.com) |
Zeer imposant van Audi. Wel spijtig dat Bleekemolen zijn mooie prestatie van de eerste sessie niet heeft kunnen herhalen.
Zoals het er nu uitziet, moeten ze de winnaar bij de 4 Abt piloten of Alberts zoeken. Paffett kan opnieuw niet overtuigen. Ik las in het preview van Audi dat de kwalificatie cruciaal zal zijn, aangezien het zeer moeilijk is om in Zandvoort voorbij te steken. |
|
Bleekemolen gaat op een eigenaardige wijze van de baan en ramt de vangrail, behoorlijke schade vooraan aan de wagen.
|
Nu ook een zware crash van Aiello in de Marlboro bocht. Kristensen is voorlopig het snelste.
|
Resultaat van vrije trainingen. Kristensen weeral de snelste; hij lijkt gelanceerd na zijn overwinning de vorige keer.
Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst. 1. 12 Kristensen/DEN 18 1:33.910 2. 6 Tomczyk/GER 18 1:34.340 00.430 3. 10 Reuter/GER 11 1:34.518 00.608 4. 5 Ekström/SWE 19 1:34.520 00.610 5. 2 Albers/NED 12 1:34.640 00.730 6. 15 Scheider/GER 14 1:34.755 00.845 7. 3 Fässler/SUI 17 1:34.789 00.879 8. 9 Frentzen/GER 14 1:34.835 00.925 9. 11 Abt/GER 19 1:34.859 00.949 10. 45 Biela/GER 18 1:34.966 01.056 11. 8 Alesi/FRA 15 1:35.004 01.094 12. 44 Pirro/ITA 10 1:35.225 01.315 13. 7 Paffett/GBR 17 1:35.333 01.423 14. 1 Schneider/GER 14 1:35.349 01.439 15. 14 Dumbreck/GBR 19 1:35.452 01.542 16. 17 Winkelhock/GER 16 1:35.875 01.965 17. 16 Bleekemolen/NED 5 1:35.967 02.057 18. 4 Aiello/FRA 8 1:36.199 02.289 19. 18 Mücke/GER 20 1:36.627 02.717 20. 20 Janis/CZE 12 1:36.657 02.747 21. 21 Mayländer/GER 7 1:36.792 02.882 |
Alleen Albers slaagt erin om zich te mengen tussen de Audi's en de Opels. Biela en Pirro andermaal de traagsten van de Audi mannen...
|
Paffet(10 => 2) en Albers (9 => 6) zijn de winnaars van de top 10 qualifying..........de rest heeft allemaal plaatsen verloren. Behalve Ektrom die heeft zijn eerste plek kunnen vasthouden. Wat zal Norbert Haupt blij zijn dat Paffet van 10 naar 2 is gegaan........liever Paffet kampioen dan het stoute ventje van een Albers ;) :D
Haupt zelf was niet tevreden over de prestatie van Albers in deze qualifying. Norbert gaf Albers nog een veeg uit de pan.........."hij zal wel wat veel aan de F1 denken, als je met toerwagens rijdt moet je ook aan toerwagens denken". Nee Albers zal dit jaar zeer zeker geen kampioen worden, Norbert is boos ;) |
Het is wel Norbert Haug ;)
|
Startaufstellung, Zandvoort, 05.09.
1. M.Ekström Audi 1.34,051 2. G.Paffett Mercedes 1.34,168 3. B.Schneider Mercedes 1.34,537 4. M.Tomczyk Audi 1.34,710 5. C.Abt Audi 1.34,813 6. T.Kristensen Audi 1.34,908 7. C.Albers Mercedes 1.35,104 8. T.Scheider Opel 1.35,232 9. M.Reuter Opel 1.35,295 10. M.Fässler Opel 1.35,708 11. E.Pirro Audi 1.34,511 12. H.Frentzen Opel 1.34,651 13. J.Alesi Mercedes 1.34,781 14. F.Biela Audi 1.35,060 15. J.Bleekemolen Opel 1.35,071 16. P.Dumbreck Opel 1.35,232 17. B.Mayländer Mercedes 1.35,309 18. S.Mücke Mercedes 1.35,823 19. M.Winkelhock Mercedes 1.35,935 20. L.Aiello Opel 1.37,563 21. J.Janis Mercedes 1.38,361 mooi van paffet ook schneider heeft nog eens wat van zich late horen... ook mooi van bleekemolen om toch die 15de plek te pakken |
Quote:
|
Warm-up, Zandvoort, 05.09.
1. T.Kristensen Audi 1.34,648 2. M.Ekström Audi 1.34,881 3. J.Bleekemolen Opel 1.35,113 4. B.Schneider Mercedes 1.35,225 5. L.Aiello Opel 1.35,236 6. G.Paffett Mercedes 1.35,246 7. M.Fässler Opel 1.35,265 8. C.Albers Mercedes 1.35,388 9. M.Tomczyk Audi 1.35,410 10. C.Abt Audi 1.35,512 11. P.Dumbreck Opel 1.35,592 12. E.Pirro Audi 1.35,633 13. M.Reuter Opel 1.35,810 14. H.Frentzen Opel 1.35,823 15. T.Scheider Opel 1.36,146 16. F.Biela Audi 1.36,193 17. J.Alesi Mercedes 1.36,299 18. M.Winkelhock Mercedes 1.36,619 19. B.Mayländer Mercedes 1.36,733 20. J.Janis Mercedes 1.36,810 mucke had een probleem en heeft geen tijd kunne neerzetten |
Dumbreck heeft opnieuw een horrorcrash achter de rug. Van zijn Vectra was niets over. Dumbreck heeft blijkbaar een patent op zo'n ongevallen. In Le Mans ging hij ook ooit vliegen met zijn Mercedes.
Gelukkig bleef hij ongedeert ! |
Angstaanjagende crash! :eek:
Tegen 220 per uur de bandenmuurin, drie maal overkop maar gelukkig ongedeerd. |
ja, da was wel een zware klap... maar de rolkooi heeft mooi standgehouden. voor de rest schiet er inderdaad niks meer over van die Vectra :eek:
|
Zeer zware crash inderdaad. Dumbreck is ongedeerd.
Enkele beelden: http://users.telenet.be/jbas/Dumbreck6.jpg http://users.telenet.be/jbas/Dumbreck1.jpg http://users.telenet.be/jbas/Dumbreck2.jpg http://users.telenet.be/jbas/Dumbreck3.jpg http://users.telenet.be/jbas/Dumbreck4.jpg http://users.telenet.be/jbas/Dumbreck5.jpg Edit: Zojuist Paddocker JV1 op televisie gezien. Hey Robin :bye: |
amai mijn botten!
wel proper hoe die rolkooi precies nergens een knik heeft, de vangrail staat er ook nog, stevige marchandise :) |
Hmmmm, als ik enkele commentaren zo hoor op het ZDF dan mag Zandvoort zich gaan opmaken om verbeteringen aan te gaan brengen aan bepaalde stukken van het circuit. Of is dit net de druppel die de ITR / Norbert nodig hebben om Zandvoort vaarwel te zeggen? In de afgelopen weken was die Norbert al ontevreden over het circuit. Slecht infrastructuur, bekrompen paddock......und so weiter.
Trouwens wel een topreactie van Bernd Schneider op de vraag of hij en zijn collega's willen verder racen: "De mensen hebben betaald voor een hele race, niet een halve" |
Quote:
off-topic: moet jij niet op sbs volgen? :+ |
voor zover ik het heb verstaan (mijn Duits is nogal wat verroest), heeft Schneider gezegd dat voor dit ongeval inderdaad er beter geen banden hadden gestaan, maar dat die wel nodig zouden zijn voor een frontale impact. hij vond het trouwens erger dat er geen uitloopstrook is op die plaats
|
De uitzending is nu opeens gestopt op ZDF :mad:
Greetzz.. Corvetteboy |
Quote:
|
effe opmerken dat deze live stream perfect marcheert! wow!
|
Ik heb zonet de live stream uitgekeken ... vanopt werk ... :D ... zo wil ik altijd wel de weekends werken :D
|
Rare uitslag, Devies en Huisman merkten dat ook op in hun commentaar op de live-stream. De uitslag wordt eigenlijk bepaald door de sprintrace in de laatste 10 ronden...........die eerste 22 rondjes waren eigenlijk niet meer dan een qualifying race.
Normaal tijdens een rode vlag situatie worden de resultaten van de beide "manches" bij elkaar opgeteld en volgt er een "gecombineerde uitslag". Ook raar is dat Paffet zijn drive-through straf niet hoeft te ondergaan. In het eerste gedeelte van race 1 krijgt hij die straf, wegens de rode vlag kan hij die niet straf niet ondergaan. Telt die straf dan niet voor het tweede gedeelte van de race? |
Paffet heeft de drive-through penalty ondergaan, vlak voor de crash van Dumbreck, dus hij heeft zijn straf uitgezeten als het ware.
|
De DTM past gewoon het F1-reglement toe.
De race wordt herstart met een grid op basis van de stand in de voorlaatste ronde voor de ronde waarin de crash plaats had. De race voor de crash telt niet mee, geen gedoe meer met optellen van tijden. Het aantal ronden dat dan nog moet gereden worden, is gelijk aan het totale aantal ronden, min 3 ronden én min het aantal ronden dat de leider op het moment van de crash gereden had. Zo bleven er nog 10 ronden te gaan, exclusief warmup-lap. Bert en Pettrick :) waren daarvan blijkbaar niet op de hoogte. Overigens bijzonder knap streaming-werk! |
Kan iemand de uitslag posten aub?
Aangezien ZDF de uitzending onderbrak, en eurosport hier op de kabel niet te ontvangen is, heb ik noodgedwongen de race moeten laten voor wat ze is. |
Als het in dezelfde ronde is geweest als de crash van Dumbreck telt het eigenlijk niet. De startopstelling van race 2 was gebaseerd op de stand één rondje voor de crash. Toch eens even gaan snuffelen op de pagina's van de DTM of daar iets van terug te vinden is.
Edit: Race 1 telt dus simpelweg niet mee...........had Frentzen dan opnieuw van start mogen gaan voor Race 2? Eerst maar eens in het FIA reglement gaan snuffelen. |
Marshal, volgens het internationale reglement wordt de stand opgemaakt in de voorlaatste ronde voor de ronde waarin de crash plaats had.
Ik dacht dat de crash hier gebeurde in ronde 22, dus wordt de stand na ronde 20 gebruikt. Wie heeft de stand na ronde 20? :) |
Mja, op Duitsland gaf men verschillende interviews op het moment dat de race stil lag. En men vroeg aan Paffet wat nu nog zijn doel was, en zijn reactie was om nog punten te behalen. Dus op dat moment lag hij toch uit de punten. Misschien is hij toch nog een ronde eerder binnen geweest... In ieder geval is hij door de pits gekomen zonder stoppen, één, misschien twee rondes voor Dumbrecks crash.
|
Rennen, Zandvoort, 05.09.
1. M.Ekström Audi 0:16.18,858 2. M.Tomczyk Audi + 0.00,805 3. C.Albers Mercedes + 0.01,440 4. G.Paffett Mercedes + 0.02,757 5. B.Schneider Mercedes + 0.04,498 6. T.Kristensen Audi + 0.04,981 7. E.Pirro Audi + 0.08,022 8. M.Reuter Opel + 0.08,817 9. F.Biela Audi + 0.15,121 10. M.Fässler Opel + 0.17,537 11. J.Alesi Mercedes + 0.19,398 12. T.Scheider Opel + 0.23,360 13. J.Bleekemolen Opel + 0.25,688 14. M.Winkelhock Mercedes + 0.27,042 15. B.Mayländer Mercedes + 0.27,204 16. J.Janis Mercedes + 0.29,902 17. S.Mücke Mercedes + 0.35,273 |
hebben ze Dumbreck zijne wagen niet tijdig klaar gekregen voor de herstart ? :D
|
A.J. ... een chassis nodig voor aan uwen muur te hangen ?? :D
|
en voor bleekemolen is het ook al weer einde verhaal, hij mag zijn vectra al weer inleveren... het zou minstens een maand duren om dumbreck's vectra terug op te bouwen dus....
meer hier over op http://www.racesport.net/news/2004/09-05-d.html |
lullig...
|
Dan kan Jeroen er beter mee stoppen dit jaar en ervoor zorgen dat hij zekerheid krijgt om in 2005 met een 2005 spec Vectra te rijden. Met die Astra valt toch niets meer te winnen.
|
All times are GMT +2. The time now is 10:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.