![]() |
DTM Brno
Uitslag van eerste vrije training
1. Timo Scheider Opel Vectra GTS V8 18 1:54.736 2. Tom Kristensen Audi A4 DTM 24 1:54.960 00.224 3. Mattias Ekström Audi A4 DTM 26 1:55.044 00.308 4. Emanuele Pirro Audi A4 DTM 27 1:55.440 00.704 5. Manuel Reuter Opel Vectra GTS V8 25 1:55.457 00.721 6. Martin Tomczyk Audi A4 DTM 20 1:55.599 00.863 7. Christijan Albers AMG-Mercedes C-Klasse 21 1:55.606 00.870 8. Laurent Aiello Opel Vectra GTS V8 20 1:55.783 01.047 9. Christian Abt Audi A4 DTM 25 1:55.878 01.142 10. Frank Biela Audi A4 DTM 24 1:56.026 01.290 11. Heinz-Harald Frentzen Opel Vectra GTS V8 20 1:56.280 01.544 12. Marcel Fässler Opel Vectra GTS V8 25 1:56.310 01.574 13. Peter Dumbreck Opel Vectra GTS V8 23 1:56.396 01.660 14. Markus Winkelhock AMG-Mercedes CLK 22 1:56.528 01.792 15. Gary Paffett AMG-Mercedes C-Klasse 22 1:56.542 01.806 16. Bernd Schneider AMG-Mercedes C-Klasse 20 1:56.807 02.071 17. Stefan Mücke AMG-Mercedes CLK 20 1:56.980 02.244 18. Jean Alesi AMG-Mercedes C-Klasse 17 1:57.087 02.351 19. Bernd Mayländer AMG-Mercedes CLK 21 1:57.183 02.447 20. Jarek Janis AMG-Mercedes CLK 23 1:57.199 02.463 21. Jeroen Bleekemolen Opel Vectra GTS V8 23 1:58.281 03.545 |
Opel lijkt in staat om nog eens op het podium te staan en alle Audis in de top 10. Ook een mooie prestatie van Pirro; het is duidelijk te zien dat Joest de data van de testdagen in Brno goed heeft kunnen gebruiken.
Ekström moet dit weekend kampioen worden. Hij mag het niet laten aankomen om de laatste race in Hockenheim omdat Audi daar nooit kan winnen wegens het tekort aan topsnelheid. |
Als de posities zo zouden blijven heeft hij in ieder geval genoeg buffer ;)
|
1 ding begrijp ik niet ==> 21. Jeroen Bleekemolen Opel Vectra GTS V8
hij reed toch terug in de astra.. zal dus maar een foutje zijn.. |
Quote:
|
Quote:
|
2. Test, Brünn, 17.09.
1. M.Ekström Audi 1.54,121 2. M.Fässler Opel 1.54,605 3. T.Kristensen Audi 1.54,759 4. T.Scheider Opel 1.54,889 5. C.Albers Mercedes 1.54,985 6. H.Frentzen Opel 1.55,162 7. P.Dumbreck Opel 1.55,176 8. M.Tomczyk Audi 1.55,203 9. E.Pirro Audi 1.55,211 10. G.Paffett Mercedes 1.55,258 11. M.Reuter Opel 1.55,646 12. B.Schneider Mercedes 1.55,805 13. C.Abt Audi 1.55,865 14. J.Alesi Mercedes 1.55,912 15. L.Aiello Opel 1.55,920 16. F.Biela Audi 1.56,206 17. M.Winkelhock Mercedes 1.56,379 18. J. Janis Mercedes 1.56,759 19. J.Bleekemolen Opel 1.56,856 20. S.Mücke Mercedes 1.56,897 21. B.Mayländer Mercedes 1.58,398 |
opel en audi weer top in test 2 ,maar nu komt ook mercedes dichterbij met Albers en Paffet bijde in de top 10
het circuit blijkt audi's dus zeer goed te liggen , maar toch ben ik er nog niet zo zeker van dat Ekström zich zondag avond al dtm kampioen kan noemen |
Is Brünn de Duitse naam voor Brno?
|
Quote:
|
Quote:
Ik veronderstel dat hij ook wel kampioen zal worden als de prestatie van Alberts en/of Paffet tegenvalt... Hij heeft zijn ploegmaats (Kristensen en Tomcyck) ook nog om punten weg te kapen van de Mercedes rijders. Ik denk dat het wel zal lukken dit weekend. |
en ander volgend race weekend. :(
|
Voor de laatste twee races van dit seizoen hebben de vier Mercedes CLK en de Opel Astra V8 coupé uit het bouwjaar 2003 een gewichtsvoordeel van 15 kilo gekregen. Hiermee hoopt de organisatie de competitie ietwat gelijk te stellen met die van de wagens van dit jaar. Het minimum gewicht van de wagens is hiermee van 1080 terug gesteld naar 1065 kg inclusief coureur.
De DMSB, de Duitse Motorsport Bond, is als sportautoriteit van de DTM hiermee het verzoek opgevolgd dat kwam van Opel, Audi en Mercedes. Deze hadden gevraagd om gewichtsverlaging van de 2003-wagens, zodat de laatste twee races de achterstand die dit seizoen groter en groter is geworden iets terug te brengen. (racesport.net) |
start opstelling
1. Mattias Ekström, Audi A4 DTM, 1:53.003 2. Christijan Albers, AMG-Mercedes C-Klasse, 1:53.231 3. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM, 1:53.248 4. Tom Kristensen, Audi A4 DTM, 1:53.314 5. Heinz-Harald Frentzen, Opel Vectra GTS V8, 1:53.462 6. Marcel Fässler, Opel Vectra GTS V8, 1:53.592 7. Gary Paffett, AMG-Mercedes C-Klasse, 1:53.704 8. Christian Abt, Audi A4 DTM, 1:53.737 9. Peter Dumbreck, Opel Vectra GTS V8, 1:53.962 10. Emanuele Pirro, Audi A4 DTM, 1:54.094 11. Timo Scheider, Opel Vectra GTS V8, 1:53.849 12. Manuel Reuter, Opel Vectra GTS V8, 1:53.881 13. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse, 1:54.147 14. Frank Biela, Audi A4 DTM, 1:54.224 15. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse, 1:54.493 16. Laurent Aiello, Opel Vectra GTS V8, 1:54.519 17. Jarek Janis, AMG-Mercedes CLK, 1:55.435 18. Stefan Mücke, AMG-Mercedes CLK, 1:55.782 19. Markus Winkelhock, AMG-Mercedes CLK, 1:55.812 20. Bernd Mayländer, AMG-Mercedes CLK, 1:55.857 21. Jeroen Bleekemolen, Opel Astra Coupé V8, 1:56.336 dat belooft dus een spannende race te gaan worden met op 1 en 2 de titelkanidaten , op 3 en 4 2audi's wat zeker Ekström gaan helpen ,dan in de 3de rij nog 2 opels wat ook nog wel een podiums plaats zien zitten en dan nog op de 7de plek de 3de theoretische titelkanidaat paffet... en dat nog allemaal "gemixed" met het mooie circuit van brno !!!!! aaaah ik kan nie meer wachten!!!!!!! ps: wat een tegevaller voor schneider... 15de plek :eek: :confused: |
ook wel een opsteker voor Frentzen !
Alesi ook weer niet fameus en Schneider begint ook oud te worden... |
Hi,
Over Bleekenmolen en die Astra. Bij races op Zandvoort is zijn teammaat gecrashed met z'n wagen. Omdat die beter in het klassement staat, en het team geen 2e wagen van dat type heeft, moest Bleekemolen zijn wagen inleveren. Hij moet dus verder in de Astra. Althans dat stond in de krant (Algemeen Dagblad) van een aantal weken geleden...in het verslag over de DTM race op Zandvoort |
Warm-up, Brünn, 19.09.
1. M.Ekström Audi 1.54,110 2. C.Albers Mercedes 1.54,817 3. T.Kristensen Audi 1.55,172 4. M.Tomczyk Audi 1.55,310 5. B.Schneider Mercedes 1.55,520 6. G.Paffett Mercedes 1.55,662 7. H.Frentzen Opel 1.55,716 8. P.Dumbreck Opel 1.55,740 9. L.Aiello Opel 1.55,861 10. M.Fässler Opel 1.55,878 11. M.Reuter Opel 1.56,178 12. T.Scheider Opel 1.56,187 13. C.Abt Audi 1.56,199 14. J.Alesi Mercedes 1.56,206 15. E.Pirro Audi 1.56,297 16. F.Biela Audi 1.56,613 17. S.Mücke Mercedes 1.56,774 18. M.Winkelhock Mercedes 1.57,042 19. B.Mayländer Mercedes 1.57,212 20. J.Bleekemolen Opel 1.57,360 21. J. Janis Mercedes 1.57,559 |
Albers waar ben je mee bezig.....:(
|
albers geeft op, Ekström op kop...
|
En Ekström oververdiend kampioen!!
Ja wat Albers daar weeral uitstak, echt jammer voor Tomczyk want die was weer niet slecht bezig. En hoe Paffet daar Fässler voorbij ging in de pit :eek: dat zou in F1 niet waar geweest zijn denk :D |
onverdiend ????????????????
hallo het is de meest constante rijder van dit seizoen.. genoeg zeges genoeg punten ==> dus verdiende kampioen albers en paffet hebbe allebij in 2 races al 0 punten gehaalt en dan nog hoe albers vandaag reed was echt om te zegge geef die toch een zwarte vlag.. 2audis van de baan geramd ???!!! (niet dat ik als opelfan daar iets op tege heb)maar als je kampioen wilt worden moet je dat wel eerlijk worden en niet door mensen van de baan te ramen voor de rest een mooie race met eindelijk punten voor frentzen... een mooie 5de plaats voor pirro en ook een mooie 4de plek voor fässler de nieuwe stand in het kampioenschap 1 M.Ekström Audi 71 2 G.Paffett Mercedes 51 3 C.Albers Mercedes 48 4 T.Kristensen Audi 38 5 M.Tomczyk Audi 31 6 B.Schneider Mercedes 26 7 T.Scheider Opel 15 8 J.Alesi Mercedes 15 9 M.Fässler Opel 13 10 L.Aiello Opel 12 11 E.Pirro Audi 11 12 M.Reuter Opel 9 13 P.Dumbreck Opel 6 14 H.Frentzen Opel 3 15 S.Mücke Mercedes 2 |
Quote:
|
och kom ik ga hier nie over zevere ik vind dat hij verdiend kampioen is geworde jullie niet.. wat ga je er aan doen.. ieder zijn eige mening
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Ekström is superverdiend kampioen, nu nog even afwachten wie de vice-kampioen gaat worden, Paffet en Albers die zitten maar op 2 puntjes van elkaar, vandaag toch weer een paar opmerkelijke dingen gezien, Paffet en Fasslër bij het uitkomen van de pit-lane :confused: en Bleekemolen die met een Astra doodleuk Albers en kristensson voorblijft :o
wat zou Bleekemolen zijn positie geweest zijn als hij zijn "Vectra" had kunnen behouden? Het was een mooie en spannende race, jammer van de "uitschuivers" mar dat hoort er eenmaal bij in de autosport. |
Quote:
|
Quote:
|
Het interview met Ekström was ook zeer interessant, vooral toen het om zijn toekomstplannen ging.
Volgend jaar gaat hij zijn titel verdedigen voor Audi en dan wou hij eens iets anders doen. Na wat aandringen zei hij dat hij wereldkampioen rally wou worden :eek: Herinnner je dat hij dit jaar de rally van Zweden gewonnen heeft in groep N.... |
Quote:
|
Quote:
Dat zou mooie marketing zijn: DTM kampioen in rally laten deelnemen. |
Albers heeft er vandaag niets van gebakken. De kerel had duidelijk zichzelf niet onder controle. Audi valt niets te verwijten. Die hebben het teamspelletje perfect gespeeld: Albers constant onder druk zetten en hem in de fout lokken ; wat dus ook enkele keren gelukt is.
Ook Mercedes-sportchef Norbert Haug was niet mals voor zijn piloot. In het interview tijdens de race bleef hij nog beleefd en zei hij dat Albers onbesuisd en overmoedig gehandeld had. Zijn gezicht stond echter op onweer. Daar zal achter de schermen nog wel een hartig woordje gesproken worden. Toch wel jammer van Albers. Als je DTM-kampioen wil worden en F1-ambities hebt, moet je in de eerste plaats je zenuwen toch wel de baas kunnen blijven. |
heb op www.DTMnews.net volgende commentaar gevonden op de gebeurtenissen rond de DTM race in Brno
Het was vandaag erop of eronder voor Christijan Albers. De Nederlander heeft zijn woord gehouden en gevochten tot de laatste snik. Vanaf de start reed Albers aggresief, wat hem uiteindelijk fataal werd. Wedstrijdleider Roland Bruynserade liet zich wederom van een slechte kant zien en hielp Albers een handje in zijn ondergang. De Belgische wedstrijdleider heeft duidelijk nog nooit gehoord van de Nederlandse uitdrukking: "waar twee vechten hebben er twee schuld". Het begon bij de start waar Albers een plaats verloor aan Martin Tomczyk. Na de eerste pitstop leek Albers deze plek terug te gaan winnen, alleen sneed Christian Abt de uit de pitstraat komende Albers te hard af, waardoor Abt in het grind eindigde. Hierdoor kon Tomczyk, die een ronde later pitte, weer net voor Albers komen. Op het moment dat Albers een aanval plaatst gooit Tomczyk de deur dicht, waardoor deze spint en de Nederlander schade aan zijn voorkant heeft. Albers krijgt hiervoor een 'drive-through'-penalty, waardoor hij terug valt buiten de punten. Niet veel later besluit hij op te geven in de pitstraat. Door de comotie op de baan schuift Tom Kristensen door naar de tweede plaats, gevolgd door Marcel Fässler. De Opel-coureur verliest de derde plaats echter bij de pitstops aan Gary Paffett. Emanuele Pirro haalt wederom belangrijke punten voor het team van Joest, terwijl Heinz-Harald Frentzen voor het eerst dit seizoen bij de eerste acht eindigt en daardoor ook eindelijk punten pakt. Timo Scheider en Jean Alesi completeren de eerste acht. Jeroen Bleekemolen eindigt als 17e en één-na-laatste. |
wat ik me afvraag ??? zouden de reporters van dtmnews.net een andere race gezien hebben ??
als je dat zo doorleest zijn al de acties waarbij albers ocharme betrokken was allemaal de schuld van de anderen, en is de wedstrijdleider de grote stoute boeman ?? tja als je met zo een allures F1 wil gaan rijden ..... ;) dulu |
Quote:
maja nu weet ge teminste ook mijn reactie als iemand dat dus wel hed geschreve :+ :p |
Quote:
Quote:
Blijkbaar is zijn vriendin Tina Thörner, vorig jaar copiloot van McRae in de Dakar rally, het jaar ervoor van Ari Vatanen en vroeger van Jutta Kleinschmidt. Dat wist ik niet. |
Quote:
Neen, bende kletsmajoren. Het is de schuld van Albers zelf, die gereden heeft als een kip zonder kop; en die blijkbaar de stress van zo een kampioenschapsbeslissende race niet aankan. :no: Gelukkig zijn er ook Nederlanders die wel objectief kunnen blijven. Zo wordt er op Autosport.nl en Pittalk.nl een eerlijk en "to the point"-verslag uitgebracht van de DTM-race op Brno en de capriolen van Albers. |
Albers maakte er echt een zootje van. De tik die hij aan Kristensen gaf was ook totaal onnodig om niet te zeggen gemeen.
|
Quote:
Nog een tipje, één vraagteken is wel goed hoor om iets duidelijk te maken ;) En wat Albers betreft, hij heeft inderdaad gevochten tot de laatste snik. Alleen had hij het iets intelligenter moeten aanpakken, zoals ook Norbert [:D] wist te vertellen tijdens de race zelf. |
Quote:
Toen hij Tomczyk eraf duwde, was hij opnieuw veel te omstuimig. |
All times are GMT +2. The time now is 01:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.