De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar 2006, de kleine nieuwtjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12857)

Mark 15-04-2006 20:14

Belcar 2006, de kleine nieuwtjes
 
Klein nieuws rondom de Belcar ;)

In de Autosport van deze week lezen we dat de Engelsman Ed Pead, ooit actief in de Britse Cliocup, dit jaar graag wil deelnemen aan de 24 uur van Zolder met de 996 van Gabriel Racing. Wellicht staat er nog een tweede Zolderse Belcarrace op zijn programma.

De eerste test met de 996 (was het de cup-versie?) heeft hij reeds gehad tijdens de launch op Zolder.

Veel racen zal Pead niet doen dit jaar, zijn werk zal dit jaar liggen in het management van het engelse Mardi Gras team. Actief in de Clio's ;)

Viper GTS-R*** 20-04-2006 00:03

Even over het strafgewicht voor de volgende race:
GLPK C5-R 40kg
SRT C5-R 30kg
Eurotech LM600 20kg

Als GLPK alle wedstrijden wint tot de 24uren zolder zullen ze met het maximum strafgewicht van 150kg aan de start komen. Neem nu dat SRT tot 24uren Zolder telkens tweede eindigt, dan zullen zij aan de start komen met zo'n 120kg lood... Indien RACB tegen dan de reglementen ivm de beperkingen van de Biturbo/GT2-R Porsches en andere bolides heeft herbekeken dan zouden we wel een véél kleinder verschil krijgen tussen onze Belcar KLasse 1 Topwagens. Normaal gezien zou tegen dan ook de Marcos LM600 van Eurotech hun nieuwe motor allang in orde zijn! Worden de Marcos LM600's infeite ook benadeeld met het huidige Belcar reglement?

Pascal 20-04-2006 01:06

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Even over het strafgewicht voor de volgende race:
GLPK C5-R 40kg
SRT C5-R 30kg
Eurotech LM600 20kg

Als GLPK alle wedstrijden wint tot de 24uren zolder zullen ze met het maximum strafgewicht van 150kg aan de start komen. Neem nu dat SRT tot 24uren Zolder telkens tweede eindigt, dan zullen zij aan de start komen met zo'n 120kg lood... Indien RACB tegen dan de reglementen ivm de beperkingen van de Biturbo/GT2-R Porsches en andere bolides heeft herbekeken dan zouden we wel een véél kleinder verschil krijgen tussen onze Belcar KLasse 1 Topwagens. Normaal gezien zou tegen dan ook de Marcos LM600 van Eurotech hun nieuwe motor allang in orde zijn! Worden de Marcos LM600's infeite ook benadeeld met het huidige Belcar reglement?

De strafgewichten zijn niet juist denk ik... Voor de 24 Hr start, als ik me niet vergis, iedereen zonder extra ballast. Na 6, 12 en 24 uur worden de gewichtsstraffen voor de volgende race bepaald.

C U

GT2-R 20-04-2006 20:16

Voor de 24uren vallen alle strafgewichten idd weg:bye: .

(bron:Turbo Magazine)

Greets, Dr. Jozz

marcel 20-04-2006 20:19

trouwens, het maximum gewicht is in eerste instantie 100kg, enkel als je met die ballast wint, krijg je voor de volgende wedstrijd +50 kg. dus 120kg balast kan niet

Viper GTS-R*** 21-04-2006 20:57

Mmmm, denk toch wel dat die strafgewichten na een tijdje iets gaan geven hoor...
Op http://www.pitstoptv.be/ is te lezen dat Wieth Racing interesse heeft om mee te rijden in de 24 uren van Zolder met hun Ferrari 550 Maranello. Of dit met 1 of t2 exemplaars is staat er niet. En het is natuurlijk officieus nieuws hé

Quote:

Op de Nürburgring tenslotte, won Wolfgang Kaufmann de eerste wedstrijd van de rhino’s GT, de reïncarnatie van de Euro GT. De snelle Duitser behaalde zijn succes achter het stuur van een Wieth Ferrai 550, vermoedelijk het eerste succes ooit voor deze wagen. Het Duitse team zou ook interesse voor de 24 uur van Zolder betoond hebben.

Baron 21-04-2006 22:02

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Op http://www.pitstoptv.be/ is te lezen dat Wieth Racing interesse heeft om mee te rijden in de 24 uren van Zolder met hun Ferrari 550 Maranello. Of dit met 1 of t2 exemplaars is staat er niet. En het is natuurlijk officieus nieuws hé

Eerst zien en dan geloven. Dat is nu al drie jaar dat men bij Wieth rondbazuint dat men interesse heeft in de 24 Uren van Zolder. Het is vooral een kwestie van betalende rijders te vinden die het uitstapje willen financieren. Als de Wiethen het zelf moeten betalen, zullen we ze waarschijnlijk niet zien.

Viper GTS-R*** 21-04-2006 22:06

Quote:

Originally Posted by Baron
Eerst zien en dan geloven. Dat is nu al drie jaar dat men bij Wieth rondbazuint dat men interesse heeft in de 24 Uren van Zolder. Het is vooral een kwestie van betalende rijders te vinden die het uitstapje willen financieren. Als de Wiethen het zelf moeten betalen, zullen we ze waarschijnlijk niet zien.

Wolfgang Kaufman is geloof ik vaste piloot van Wieth Racing.. En dan nog vader Wieth en zijn zoon Niko, dan hebben we toch 3 piloten? Of rijden de Wieth's niet meer zelf? En alleen met zoals je zegt betalende piloten???

Baron 21-04-2006 22:33

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Wolfgang Kaufman is geloof ik vaste piloot van Wieth Racing.. En dan nog vader Wieth en zijn zoon Niko, dan hebben we toch 3 piloten? Of rijden de Wieth's niet meer zelf? En alleen met zoals je zegt betalende piloten???

Bij Wieth rijden ze inderdaad zelf nog. De 24 Uren van Zolder interesseert hen blijkbaar, want elk jaar insinueren ze wel op een mogelijke deelname. Alleen heb ik de indruk dat ze op zoek zijn naar partners, in de vorm van één of meer betalende piloten, om het project financiëel rond te krijgen. In het Engelse weekblad Autosport, verschijnen er geregeld zoekertjes van Wieth in die richting.

joost 22-04-2006 10:37

en er staat dan ook 'zou betoond hebben' en niet betoont. Dat is in het Nederlands een behoorlijk verschil.

J


All times are GMT +2. The time now is 16:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.