De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Peugeot Pikes Peak (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12953)

Joka-1 01-05-2006 12:17

Peugeot Pikes Peak
 
2 Attachment(s)
Hallo,

hier foto's van een juist gestart model.
Het betreft de PP versie van A. Vatanen, Camel uitvoering.

Het enige wat reeds geassembleerd en geschilderd is is de motor.

Groetjes,

Gèrre 01-05-2006 13:47

ziet er al realistisch uit !

sledge 01-05-2006 14:08

Van welke fabrikant is die kit?

Joka-1 01-05-2006 15:59

Quote:

Originally Posted by sledge
Van welke fabrikant is die kit?

De kit is van Tamiya, de transkit van Renaissance.

Groetjes,

Guido 01-05-2006 18:49

Quote:

Originally Posted by joka-1
De kit is van Tamiya, de transkit van Renaissance.

Groetjes,

De 405 dacht ik, of vergis ik mij?

FIRE 01-05-2006 19:21

Climb Dance 1989 Pikes Peak Peugeot 405 T16

Guido 01-05-2006 19:50

Quote:

Originally Posted by Huudo
De 405 dacht ik, of vergis ik mij?

Tuurlijk vergis ik mij. Renaissance? Dat moet de 205 zijn!

Big attack 03-05-2006 12:26

Dat is inderdaad de 205 Pikes peak versie van renaissance.
De transkit voor de 405 pikes Peak bestaat ook, is van Reji maar exclusief leverbaar via Nimpex.

Joka-1 07-05-2006 09:39

2 Attachment(s)
Hallo,
bij deze hoe de kit er tot nu toe uitziet.
Aan de motor moeten nog enkele onderdelen bijgevoegd worden.
Voorts in het nu de beurt aan het interieur.

Dominique 07-05-2006 09:56

Het lijkt mij een eigenaardige opbouw, zoals dat motorblok niet in het midden maar rechts van de auto ligt (weeral wat bijgeleerd). Je zou denken dat de auto niet in balans te krijgen is op die manier, maar toch gingen ze snoeihard.

Leuk om te volgen! :)

Gulfie 07-05-2006 19:42

Quote:

Originally Posted by Dominique
Het lijkt mij een eigenaardige opbouw, zoals dat motorblok niet in het midden maar rechts van de auto ligt (weeral wat bijgeleerd). Je zou denken dat de auto niet in balans te krijgen is op die manier, maar toch gingen ze snoeihard.

Leuk om te volgen! :)

Let maar op de positie vande piloot, die zit links, het motorblok ligt rechts. Dat zorgt toch een beetje voor balans. Reken maar even ... motorblok met alle rommel erond ongeveer 140 kilo, piloot + versnellingsbak aan de andere zijde ... ongeveer evenveel.

Gèrre 07-05-2006 20:31

Quote:

Originally Posted by FIRE

Hoe zot is dat filmpje wel niet ?
geen vangrail enz. Ik zou me daar niet op men gemak voelen in die auto

Integra 07-05-2006 20:43

't is wel grappig hoe ge daar ergens de Suzuki Escudo Pikes Peak langs de weg ziet staan. :p
Filmke is natuurlijk al een klassieker, maar blijft heerlijk.

Guido 08-05-2006 13:21

Quote:

Originally Posted by Dominique
Het lijkt mij een eigenaardige opbouw, zoals dat motorblok niet in het midden maar rechts van de auto ligt (weeral wat bijgeleerd). Je zou denken dat de auto niet in balans te krijgen is op die manier, maar toch gingen ze snoeihard.

Leuk om te volgen! :)

Quote:

Originally Posted by gulfclk
Let maar op de positie vande piloot, die zit links, het motorblok ligt rechts. Dat zorgt toch een beetje voor balans. Reken maar even ... motorblok met alle rommel erond ongeveer 140 kilo, piloot + versnellingsbak aan de andere zijde ... ongeveer evenveel.

Wel, ik weet dit zo nog niet. Ook in de gewone rally versie van de 205T16, waarop de Pikes Peak gebaseerd was, zat de motor op die plaats, en dan is er toch ook sprake van een co-piloot. De ware toedracht enz. van het hoe en waarom ken ik niet precies, maar het lijkt mij een logische installatie van motor/bak. Bovendien was er dan voldoende plaats boven de boîte om al hun andere componenten in kwijt te raken en de achterbouw toch kort te houden. Moest wel, gezien de gewone 205 ook een korte auto is. Niet dat een 205 iets gemeen had met de 205T16, maar de looks moesten wel kloppen denk ik. Enfin, 't is maar wat giswerk natuurlijk. ;)

Verder nog even dit, at het model betreft.

Het is moeilijk om van deze PP-versie goeie referentiefoto's te vinden, aangezien de originele door Peugeot nooit bewaard is gebleven. Maar als er even logisch geredeneerd wordt komen we toch al een heel eind. Toen de Gr.B's verboden werden en ze bij Peugeot Dakar en PP enz. gingen rijden, werd de 405 er na een jaar bij gehaald. Dit was eigenlijk niets meer dan een 205 chassis met 405 kas op. Dus, zou de achterbouw van deze kit eigenlijk uit de 405T16 doos moeten komen aangezien de 205T16 in zijn EVO2 versie aan de achterkant (dus onder de motorkap) danig aangepast geweest is. (binnenspatborden en verbindingen tussen de poten enz.). De genoemde achterkant wijzigde immers niet meer wezenlijk sedert de EVO2 versie, waardoor de enigszins correcte achterkant terug te vinden is in de 405 Dakar kit van Tamiya.
Nu goed, geen kritiek hier op dit model want het gaat uiteindelijk maar om hetgene wat je bereiken wil. Een 205PP die er goed uitziet of een 205PP die tot in de kleinste details klopt - wat op zich al moeilijk genoeg is gezien het gebrek aan doc. :o :)

Ik weet dat ik redelijk wat modif-werk op de plank ga hebben als ik aan de 205T16EVO2 ga beginnen...

Dominique 08-05-2006 18:39

Quote:

Originally Posted by Huudo
Wel, ik weet dit zo nog niet. Ook in de gewone rally versie van de 205T16, waarop de Pikes Peak gebaseerd was, zat de motor op die plaats, en dan is er toch ook sprake van een co-piloot.

Dat wou ik ook effe zeggen, maar je was me voor :)
Enfin, dat was even een zijsprongetje (bijna :Offtopic:) , nu terug naar het modelleke


All times are GMT +2. The time now is 06:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.