De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Rijders weten er niks van zegt de FIA (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13950)

Raceboy 13-09-2006 23:04

Rijders weten er niks van zegt de FIA
 
Quote:

The owners of circuits licensed for Formula One are required not to discuss safety measures with third parties (including drivers). This is to prevent self-appointed experts, with little or no understanding of the latest developments in circuit safety, causing confusion and undermining the significant safety benefits which are now being achieved.
Komt uit een FIA press release over hun nieuwe veiligere vangrails+ bandenstalpesysteem. Het basisidee lijkt alleen verdacht veel op de SAFERbarriers van NASCAR.

Raceboy 19-12-2006 22:14

Mosley zegt nog eens dat de rijders maar hun bek meoten houden.

Quote:

In his exclusive column in this month's issue of F1 Racing, Mosley claims that track safety is now so complicated that only the FIA's appointed technical experts are able to judge the situation correctly.

"Safety has become far too technical for anyone but the specialists," wrote Mosley. "For example, a GPDA director once told me that he would be safer on wide slicks because the cars stop quicker.

"I said that even I could prove on one sheet of paper that slicks were more dangerous - the greater the grip, the worse the accident. 'But would I understand your calculation?' he asked.

"Yet, today, things are even more complex. No driver would want to redesign the electronics on his car, so why try to overrule our safety experts."

JPMontoya 19-12-2006 22:27

Vind ik wel terecht van de FIA...

Toch onbegrijpelijk dat ze Barcelona gaan wijzigen op vraag van F1-rijders...Die mannen willen net een van de mooiste bochten uit het circuit halen.

Frank 490 20-12-2006 01:41

De FIA heeft een complete wetenschap gemaakt van veiligheid. Laat die rijders nou maar rijden en de FIA zich zorgen maken over de veiligheid. Neemt niet weg dat ieder product ook verkocht moet worden en als je veiligheid dan ziet als "het product" en de rijders als "de markt", dan heeft de FIA nog wel te leren hoe ze als "verkoper" moeten optreden.

Jimbo 20-12-2006 16:27

...only the FIA's appointed technical experts are able to judge the situation correctly...

Zijn dit de experts die nog nooit van een draaicirkel gehoord hebben, of heeft de FIA ook nog andere experts?

Jimbo.

Mark 20-12-2006 16:40

Quote:

Originally Posted by Jimbo (Post 196779)
...only the FIA's appointed technical experts are able to judge the situation correctly...

Zijn dit de experts die nog nooit van een draaicirkel gehoord hebben, of heeft de FIA ook nog andere experts?

Jimbo.

Kritiek van Max op de coureurs? Hij mag de hand eerst in eigen boezem steken. Alsof die FIA alles perfekt weet. Idd, de draaicirkel in China tijdens d A1GP. Zo zijn er nog wel meer blunders te bedenken.........situatie Blanchimont bijvoorbeeld. Daar is het alleen veiliger geworden voor de F1 en de rest kan stikken!

Dat een circuit een licentie van de FIA heeft, wil nog niet zeggen dat alles goed en/of veilig is ;) Wellicht lezen we dat binnenkort ergens wel ;)

Guido 20-12-2006 18:46

Wat Mosley zegt ivm slicks slaat op het eerste zicht natuurlijk nergens op. Immers, wat ie bedoelt is eigenlijk: jongen, met slicks kunt ge niet alleen harder remmen, ge kunt er ook veel sneller mee door de bochten. Hoge snelheid is hoge impact, dus zeer zware crash. Dus dat willen we niet, dus we maken jullie zo traag mogelijk en dat lijkt op zich in contradictie met het fenomeen "racen" en zeker met het fenomeen racen zoals we het vroeger kenden.

Maar, dat was voor 1994. Vanaf dan zijn er toen samen met de dodelijke ongelukken ook gerechtelijke onderzoeken gevolgend en er dienden verantwoordelijken aangeduid te worden. Zelfs al zou het om een "ongeluk" gaan, dan nog werd/wordt/is het tricky voor diegenen die organiseren, uitbaten enz.

Het, bijna paranoïde, streven naar veiligheid is echter niet enkel iets van de FIA. Onze maatschappij is er hoe langer hoe meer van doorspekt, met als gevolg dat alles zo goed als stilgevallen is en dat er zo weinig mogelijk risico's meer genomen worden. Of dat nu goed of slecht is, laat ik in het midden. Maar er zijn ook andere voorbeelden van wat er gebeurde toen de FIA maar wat liet begaan en iedereen ongebrijdeld zijn gang kon gaan. (remember Gr.B in rally)

Lambo 21-12-2006 22:48

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 196781)
Kritiek van Max op de coureurs? Hij mag de hand eerst in eigen boezem steken. Alsof die FIA alles perfekt weet. Idd, de draaicirkel in China tijdens d A1GP. Zo zijn er nog wel meer blunders te bedenken.........situatie Blanchimont bijvoorbeeld. Daar is het alleen veiliger geworden voor de F1 en de rest kan stikken!

Dat een circuit een licentie van de FIA heeft, wil nog niet zeggen dat alles goed en/of veilig is ;) Wellicht lezen we dat binnenkort ergens wel ;)

Sla mij nu dood, maar de FIA heeft toch niks te maken met de A1GP????

Mark 21-12-2006 23:42

Quote:

Originally Posted by Lambo (Post 196880)
Sla mij nu dood, maar de FIA heeft toch niks te maken met de A1GP????

Zoiets zou ik net te hard roepen ;) :) A1GP is een internationale klasse, en dus eigenlijk sowieso al een FIA sanctioned event. Ze kunnen ook de piraten-toer opgaan maar dan mag geen enkel circuit met een FIA licentie of een coureur met een FIA licentie aan deze klasse deelnemen.

M.a.w. A1GP valt dus onder de paraplu van de FIA. Die moeten dus de kalender en de reglementen van A1GP ondertekenen en goedkeuren. Idem met de circuits waar ze rijden. De FIA heeft dus het circuit goed gekeurd in China. Wie van de FIA zijn krabbel onder de goedkeuring heeft gezet? De naam kan ik op het net ff niet terugvinden. Omdat ik het niet kan verantwoorden met een bron zal ik het hier niet neerzetten ;)

bluelite 22-12-2006 00:01

Whiting himself keurt de circuits goed.

Mark 22-12-2006 00:15

Quote:

Originally Posted by bluelite (Post 196890)
Whiting himself keurt de circuits goed.

Ja voor de F1. Andere circuits voor graad 2 en lager, dat kunnen meerdere personen zijn. In dit specifieke geval gaat om een persoon die Nederlandse taal machtig is ;)

bluelite 22-12-2006 00:44

Algemeen wordt aangenomen dat Whiting enkel F1 doet, maar hij doet meer dan dat. Hij heeft moet als man van de FIA de circuits inspecteren etc.

bluelite 22-12-2006 00:50

Hoe zou die persoon die de Nederlandse taal machtig is moeten noemen? ;)


All times are GMT +2. The time now is 01:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.