De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Community-forum (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Kim "Kong" Clijsters!!! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=3633)

Bart.Vandecavey 12-11-2002 16:10

Kim "Kong" Clijsters!!!

Kim heeft de Masters "Het officieuze wereldkampionschap tennis" gewonnen!

In 2 sets heeft ze in de finale het absolute nummer 1 van het moment Serena Williams aan de kant gemept.

Bron: de standaard online
Quote:

LOS ANGELES - Kim Clijsters heeft vannacht de finale van de Masters gewonnen. Clijsters versloeg Serena Williams, de nummer een op de wereldranglijst, in twee sets met 7-5 en 6-3. Het is de eerste keer dat een Belgische het WTA-kampioenschap wint.

Serena Williams begon nochtans sterk aan de wedstrijd. Clijsters kreeg in de eerste set geen vat op de returns van de Amerikaanse. Beide speelsters gingen verschillende keren door mekaars opslag. Bij een 5-5-stand nam Clijsters het heft in handen. Met een lovegame op eigen service en een break in het twaalfde game stond de 7-5 op het bord.

Clijsters ging in de tweede set door op haar elan. Williams kon onvoldoende regelmaat in haar spel brengen en moest Clijsters laten uitlopen tot 4-2. Die break was voldoende om de tweede set binnen te halen : 6-3.

Voor de 19-jarige Clijsters is het de belangrijkste titel uit haar carrière. Clijsters verloor tijdens deze Masters -het officieuze wereldkampioenschap tennis - slechts veertien games en evenaart daarmee het record dat Martina Navratilova in 1983 vestigde. Ze plaatste zich voor deze finale na overwinningen tegen Chanda Rubin (6-1 en 6-2), Justine Henin (6-2 en 6-1) en Venus Williams (5-0 en opgave Williams). Ze is ook pas de vierde speelster die in één tornooi kan winnen van zowel Venus als Serena Williams. Arantxa Sanchez-Vicario, Steffi Graf en Martina Hingis deden haar dat voor.
Voor de tiende tornooizege uit haar carrière krijgt de Limburgse 760.000 dollar (ongeveer evenveel euro) en ze wordt vierde op de wereldranglijst na Serena en Venus Williams en Jennifer Capriati. ,,Als ik van blessures gespaard blijf moet ik mijn plaats in de top-vijf kunnen behouden.''

Voor Williams was het al geleden van april dat ze nog eens een wedstrijd verloor. Dat gebeurde toen ook al in haar geboortestad Los Angeles, tegen haar landgenote Chanda Rubin.

Uitslag:

Kim Clijsters (Bel/5) - Serena Williams (USA/1) 7-5, 6-3

Finish 12-11-2002 16:16

Zij is 1 jaar jonger dan ik, en rijker dan ik ooit zal worden (tenzij ik de lotto win)
Met deze overwinning krijgt ze weer een Porsche in haar garage. De zoveelste.

Maar dat neemt niet weg dat het een schitterende prestatie is.
België staat weer op de wereldkaart in de sportwereld. ;)

laurent 12-11-2002 16:25

Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii zou k zeggen tegen Kim :)

Scapa 12-11-2002 16:28

Amai wat een prestatie. Nadat een tijdje serieus stil was rond onze Belgische tennisdames is dit toch wel iets om mee uit te pakken lijkt me zo :)

En ja dat prijzengeld: ik gaan mijn racketje ook nog is terug opgraven denk :D

speedkicks 12-11-2002 17:37

Ik dacht zelfs dat er op de plaat vooraan op de Porsche "Biturbo" te lezen stond.
Zou ook zij nu Belcar amities hebben? ;) :D ;)

Beemer 12-11-2002 17:43

Jaja, nu weten ze daar ook weer eens waar België ligt! Prachtprestatie van ons Kimmeke!!

All times are GMT +2. The time now is 00:26.