![]() |
GP van Zuid-afrika in 2007?
Quote:
Als ge het mij vraagt komen er teveel circuits. Dit kan zo niet blijven duren hoor. De markt van nieuwe circuits zal eens ook is instorten en wat dan? M.I. kan men beter de bestaande infrastructuur onderouden. |
Tja hoe grof het voor de europese racefans ook kan klinken he ....
F1 is een mondiale sport .... Lijkt me niet meer dan logisch dat ze de races op een zo breed mogelijke geografische ruimte proberen te spreiden. |
Re: GP van Zuid-afrika in 2007?
Quote:
Bernie heeft er alvast een uitgesproken mening over: Quote:
|
Bernie en Zuid-Afrika is een apart en vooral triest verhaal. Dit verhaal komt uitgebreid aan bod in het boek "Bernie's Game".
In de jaren tachtig was Zuid-Afrika verboden gebied voor alles wat westers was. Het land werd geboycot door de rest van de wereld ivm met zijn aparteids-regime. In die tijd was er veel tegenstand vanuit de FIA, teams, fabrikanten, pers en wie al niet meer om de ze GP doorgang te laten vinden. Bernie was stokdoof voor deze maatschappelijke bezwaren.....de GP ging vrolijk door. Todat enkele TV-maatschappijen weigerden deze GP uit te zenden..........in Bernie zijn beleving: ze willen niet betalen voor deze GP. Dan maar afschaffen en een nieuwe GP zoeken waarvoor ze wel de tv-rechten willen betalen. Uiteraard, in de pers kwam die kleine gluiperd mooi weer spelen. Hij was ook voor een economische boycot van Zuid Afrika ivm de apartheid enzo. Jaja....... M.b.t. tot de hedendaagse GP van Zuid Afrika..........als we over 5 jaar nog 4 of 5 GP's in west-europa hebben mogen we blij zijn. Er komen nog meer nieuwe GP's. Die mensen zijn vanwege het prestige wel bereid om meer dan 15 miljoen USDollar te betalen voor een GP. |
Bernie vergeet één klein detail... Europa is wel trendsetter qua econimische regelgeving in de wereld. Dus als ze willen volgen ginder, zullen ze ook meemoeten. Dit geheel ter zijde natuurlijk.
|
t zou ni zo erg zijn als ze is me echte circuits afkwamen, ni zo van die kartcircuitjes van meneer tilke
|
All times are GMT +2. The time now is 18:03. |