Buiten kijf staat natuurlijk dat de baanposten een top prestatie leveren op en langs de baan, niks als lof daarvoor!
Maar.....reagerend op het schrijven van Marnik over de vele Marshalls die staan te fotograferen langs de baan, het volgende:
Volgens mij hoort het 1 NIET bij het ander, namelijk een aantal Marshalls reageerde hier door te zeggen van: "mag het, we doen al zoveel en dit is een extraatje voor ons", of "Ik heb drie dagen langs de baan gestaan en heb nu eindelijk 3 rolletjes vol". Dit is mijn inziens een beetje een zotte opmerking, waarom? Het is toch vrijwilligerswerk, dus doe je het toch vrijwillig?? Neem ik aan tenminste, nu, ik heb naar aanleiding van het lezen van deze topic een beetje het idee dat het niet gaat bij sommige om Marshall te spelen of te zijn maar om foto's te kunnen trekken op plaatsen die voor andere moeilijk of niet bereikbaar zijn.
Let wel, ik gun het jullie van harte, maar dan ook niet zeuren over wat ik bovenstaande al aanhaalde aan reacties van enkele Marshalls...
Trouwens ik denk dat het officieel niet eens geoorloofd is om foto's te trekken als Marshall zijnde, er is al heel wat kritiek in de pers verschenen over de baan Marshalls (terecht of niet het is wel gezegd, mn door Bernoldi én geplubiceerd) maar voor een buitenstaander of een proffesional doet het natuurlijk wel raar aan om te zien dat de Marshalls met andere bezigheden bezig zijn dan die waarvoor ze daar staan. Als er iets gebeurd wat dan? Ja ik weet het wel, eerst netjes je camera wegleggen, want niemand, ook een Marshall niet, gooit zijn camera duur of niet op de grond om snel een actie te kunnen maken op de baan, vlaggen, hulp verlenen etc etc. dus ik kan me niet indenken dat een Marshall officieel gerechtigd is om foto's te trekken onder het beoefenen van zijn vrijwillige veiligheidsfunctie......