View Single Post
Old 19-05-2004, 20:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by Autosport.be
Voor wat hij zondag heeft uitgericht verdient hij minstens een schorsing voor een aantal wedstrijden, maar het probleem is dat de koersdirectie maar één feit heeft opgemerkt
Is één feit dan niet voldoende? Ik was in de stellige overtuiging dat in 2004 alles beter zou zijn op dat gebied dan in het rampjaar 2003. Althans als ik de tekst op Renault.be mag geloven, wangedrag streng bestraffen enzo...........of blijft het wederom bij sterke woorden en in de uitvoering de welbekende slappe uitspraken.

Ter herinnering:
Quote:
Om te voorkomen dat de troebelen van 2003 zich opnieuw zouden voordoen in 2004, werden kordate maatregelen genomen. Alle races van Renault (Formula 1600 en Clio Cup) vallen voor de volledige duur van het seizoen onder dezelfde koersdirecteur, namelijk Jo Deferme.

Om te vermijden dat er nog met twee maten en twee gewichten zou worden gewerkt", legt Thierry Tassin uit. "Dingen die bijvoorbeeld in Zolder wel worden getolereerd en in Francorchamps bestraft. Jo Deferme zal een heel duidelijke briefing houden zodat iedereen weet waaraan zich te houden. Thierry Deflandre, sportcommissaris, zal toezien op het naleven van die regels en van de sportgeest. Terwijl Eddy Joosen benoemd werd tot rechter met de bevoegdheid onmiddellijke sancties uit te schrijven zonder mogelijkheid van beroep. Bron: Renault.be
Echter aan een alinea in jouw reply, autosport.be, stoor ik me enigzins. Er wordt weer iets gezegd over het oranje vrijwilligers-gilde zonder dat de bewuste persoon daar zijn reactie op kan geven.

Quote:
Originally posted by Autosport.be
Ik vraag mij toch ook wel af wat sommige marshals daar staan te doen. Ze staan er met hun neus bovenop, en ze hebben de mogelijkheid om een incident te noteren en te rapporteren, maar er gebeurt totaal niets. Ik was in de veronderstelling dat ze instaan voor de veiligheid op de piste, wat dus ook betekent dat ze elk gevaarlijk (moedwillig) maneuver zouden moeten melden aan de koersdirectie...
De redenatie van jouw vind ik wel wat erg kort door de bocht. Begrijp me niet verkeerd, het kan best zijn dat de desbetreffende personen een fout hebben gemaakt, maar heb je wel bepaalde zaken overwogen voordat je tot deze toch wel sterke uitspraak kwam?

Als ik e.e.a. goed begrijp heeft de bewuste actie plaatsgevonden op de Kemmel. Op dat hele stuk is maar een marshal post (nr. 5), zowel naar links als rechts bestrijkt dit baanvak enige honderden meters. Die post is eigenlijk niet meer dan een vlaggenpost..........als die actie plaats vond op enige afstand van de post dan kan het qua observatie weleens moeilijk zijn. Herken jij een nummer vanaf 150 meter in een blikveld dat weinig diepte kent? Ik niet, jij niet.........niemand niet.

Ook al hebben ze het incident gezien, dan is het de vraag of ze de nummers juist hebben gezien. Dat blijft nu eenmaal probleem, autosport is nu eenmaal snel en het kan weleens gebeuren dat je door die snelheid wel de actie ziet maar niet het nummer. Bij twijffel geef je dus niks door.........het zal je maar gebeuren dat je iemand onterecht beschuldigd Edelachtbare, volgens mij heeft Philippe Leybaert die blonde dame in de bil geknepen Zoiets zeg je ook niet, dat zeg je pas als het 100% zeker is. Stel dat ik moet getuigen dan moet ik mij er wel van gewissen dat ik 100% juist ben.

Een andere belangrijke vraag, weet je zeker dat ze geen rapport hebben gemaakt? Uit eigen ervaring weet ik dat die rapporten soms niet eens worden opgehaald........

Dan de kwaliteit van de bewuste man of ploeg, dat blijft een heikel punt. Net zo goed als dat er zeer slechte Clio piloten in het veld aanwezig zijn, zijn er dus ook slechte marshals. Bij sommige Clio piloten vraag ik mij ook af wat ze uberhaupt doen in het deelnemersveld. We werken nu eenmaal met mensen, er zijn goeie en er zijn slechte

Het viel me overigens op dat er afgelopen zaterdag bijzonder weinig marshals actief waren op Spa. Rara hoe kan dat? Tja als je op zaterdag van 08.00 tot 02.00 uur aanwezig moet zijn en je gaat op zondag vrolijk verder om 08.00 uur dan is het natuurlijk te verwachten dat weinig mensen hiervoor te porren zijn. Die wat wel komen zullen vanwege de absurde uren in een twee- of drieploegen dienst werken..........met als resultaat dat er effectief 3-4 man op post staan. Normaal zijn dat er 8 tot 10...........10 mensen zien natuurlijk meer als 3

Trouwens het hele huidige systeem qua veiligheid komt steeds meer onder druk te staan. De autosport wordt steeds professioneler terwijl de veiligheid in handen is van een stel welwillende amateurs die nauwelijks beschikken over hulpmiddelen en de juiste ondersteuning en opleidingen. Dat is niet vragen om problemen, nee dat is gewoon wachten op problemen.

Ach ik kan hier nog wel uren over blijven doortikken, het helpt toch niet..................
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 19-05-2004 at 20:42.
Reply With Quote