Ik probeer zeker niet te veralgemenen. Ik heb het heel duidelijk over "sommige" marshals.
Het feit is: ik heb van de koersdirectie zelf vernomen dat er over de 2 races geen enkel rapport is binnengekomen van de baanposten, terwijl er meer dan één interessant feit te zien was. Ik vermoed wel dat de marshals op den duur een beetje moedeloos worden als ze wel een rapport maken en doorgeven, maar er absoluut geen gevolg aan gegeven wordt. De volgende keer zeg je dan snel "waarom moeite doen, het haalt toch niets uit".
Het bewuste feit was extreem gevaarlijk. Stel je gewoon even voor: je raast aan meer dan 210 km/h over Kemmel, zij aan zij, en je "collega" duwt je moedwillig en kordaat de graskant in. Ik kon mij op dat ogenblik zelfs niet inbeelden dat een mens met meer dan één hersencel tot zoiets in staat is. Als je dan achteraf te horen krijgt dat er "niets aan de hand is", dan word je even niet goed.
Interessant om te vermelden is ook dat er tijdens de briefing van de koersdirecteur (Jo Deferme) met geen woord gerept is over onsportief rijgedrag. Enkel het gewone geleuter over vlaggen, plaats van chronometrage, safety-car, enz...
Ze zijn goed bezig daar bij Renault...
|