Thread: jonge talenten
View Single Post
Old 09-06-2004, 00:21
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Ik speel zelf ook tennis, nu ik in Leuven zit wel wat minder, maar nog gewoon een keertje per week puur voor de fun, zo wat sporten doet echt wel goe!

Ik ben al vrij vroeg beginnen tennissen. Mijn vader deed dat ook, en dan wilde da als klein manneke ook doen he
Na een paar jaar zo een tornooike per jaar meegedaan, niet dat ik gevraagd had om mee te doen, maar ik deed het zeker niet tegen mijn goesting. Na een paar jaar wet meer tornooikes maar dat bleef toch beperkt tot een drie-tal per jaar en ook nog interclub ja.
Nu bijna twee jaar geleden, de zomer voor ik naar Leuven kwam, had ik echt veel goesting om te tennissen in de zomer, en de vorm zat ook niet slecht op't einde van de winter. Dan interclub (dat was zoals gewoonlijk weer niet goed ) en dan in de zomer wel redelijk wat tornooikes gespeeld, ik had me dan als doel gesteld C 15/4 te worden en een tornooike te winne in de reeks tot C 30, opzet bijna geslaagd: het klassement heb ik gehaald, maar die overwinning niet, wel drie keer finale. Maar ik heb me echt rot geamuseerd die zomer!
Daarna dus Leuven en een pak minder tennissen dus, interclub heb ik dit jaar ook maar laten vallen, niet veel zin om daar telkens een hele zondag aan op te offeren.

Karting dan, toen ik pas 12 was, vroeg een maat of ik eens niet meeging karten, zo met zen 4-en voor den eerste keer in de kart. Het was zeker een amusement gedoe, maar echt snel ging dat toen nog niet paar maand later nog eens geweest, maar daarna bijna drie jaar niet meer. Tot we met den tennis eens gingen karten, dat ging toen ineens vele beter, en kwas daar zelfs bij de snelsten toen. Sinds toen gaan we wel een aantal keren karten per jaar, en ik wordt zeker niet gepushed, 't is eerder andersom: "gaan we niet nog eens karten?"

Ik vind al dat gepush door de ouders ook maar niets, maar jammer genoeg heb ik dat bij het tennissen al vaak gezien hoe fanatiek die ouders daar wel niet mee bezig zijn. En gegarandeerd, eens dieje kleine een jaar of 14-15 is heeft dieje daar geen goesting meer in en mogen de ouders nog blij zijn als hem (voor de fun) wilt blijven tennissen. Zo'n gevallen heb ik al in de heel nabije omgeving zien gebeuren hoor.

Maar ik ben er wel van overtuigd, dat al die topsporters, dat er daar weinig tussenzitten die niet gepushed werden als kleine. Tenzij dan degenen die eigenlijk hun ouders achterna wilden (Jacques Villeuve om maar een naam te noemen). Maar zo heb ik eens gelezen dat er bij Andre Agassi in zijn wieg ipv zo van die rammelende dinges, ne tennisbal aan een snaar ophing.
Ik zal later mijn kinderen ook niet pushen om hogerop te gaan hoor, dat kost alleen maar bakken geld, en de slaagkans is echt niet groot hoor!