Thread: jonge talenten
View Single Post
Old 10-06-2004, 12:50
speedkicks speedkicks is offline
De Paddock Rookie

Ook ik heb vele jaren aan sport gedaan (wielrennen en enkele jaren lid van de nationale piste ploeg) en werd hierin enorm gesteunt door mijn ouders niet in het minst mijn vader die behoorlijk streng was. Ikzelf vind dat hij daar meer dan gelijk in had. Zoals Robert Vandewalle (delegatie leider voor BOIC) onlangs nog vertelde is de sport een weerspiegeling van de maatschappij. Ook daar krijg je niet voor niets. Trainen en bijschaven van de techniek zijn dan ook zeer belangrijk.
Het moet wel gezegd worden dat bij jonge kinderen de trainingen en het bijschaven van de techniek al spelende moet gebeuren. Hierbij moeten zij op een positieve manier gestimuleerd worden wat andere aanzien als druk.
Ikzelf heb sinds negen maand ook een zoon en ik weet nu al dat ik volgens vele mensen later bestempeld zal worden als iemand die zijn kind pusht. Hij zal aan sport MOETEN doen (welke maakt niet uit) omdat dit nu eenmaal bijzonder goed is voor de ontwikkeling van het kind. Niet enkel fysisch maar zeker ook psychisch omdat men ook leert omgaan met nederlagen. Sommige kinderen geven er helemaal niet om te winnen en dan denk ik bij mezelf in het dagelijkse leven kan je dit toch niet doen. Je moet in de eerste plaats gaan voor te winnen en als dit niet lukt omdat die andere gewoon beter was en je het uiterste van jezelf gegeven hebt dan is dat bijzonder jammer, maar daar blijft het dan ook bij.
Reply With Quote