Quote:
Originally posted by Scapa
Ik begin hier ook al de indruk te krijgen dat je "scheef wordt bekeken" als je openlijk verklaart tegen het VB te zijn.
|
Ik denk dat die mening inderdaad ontstaat als iemand dezelfde oude argumenten gaat gebruiken om nog eens te kankeren hoe ondemocratisch het blok wel is. Behandel het blok zoals alle andere partijen (zonder expliciet Cordon). Als de andere partijen inhoudelijk zoveel beter zijn .... mag het verslaan van het blok toch niet zo een probleem vormen ...
Nu het dan toch over al dan niet democratisch gaat. Alle partijen hebben zo wel hun verleden waar term ondemocratisch zelfs een understatement voor is.
Denken we aan de Katholieke Partij (ondertussen al onder 10 namen verder gegaan) die ten tijde van Daens heel bewust een klasse-maatschappij in stand hield waar kinderarbeid en uitbuiting de normaalste zaak was.
Ik ben het me je eens dat dit oude koeien zijn ....
Recenter dan .... op het vlak van corruptie .... Agusta, Dassault, smeerpijp-affaire, milieuboxen, .... (deze kwamen los uit mijn geheugen ... zal er heus nog wel wat vergeten zijn ... ) Allemaal zaakjes waar Politiekers uit alle democratische partijen zich aan bezondigd hebben. Die zijn ook door de rechter veroordeeld .... Maar ze zijn ondertussen allemaal gerecupereerd .... Sommigen zijn ondertussen zelfs terug minister (geweest)
Als jullie het dan toch hebben over goed bestuur ... heb dan het lef om dat er dan ook bij te vertellen.
Nog 1 ding .... Scheiding der machten ...
De vraag is in hoeverre die scheiding nog bestaat in België. Als dhr. Leman van het centrum voor Gelijke Kansen en Rascismebestrijding (als overheidsinstelling toch nauw betrokken bij de regering) nadat reeds 2 rechters niet wouden meespelen in dit politieke Proces zegt ....
En nu gaan we zorgen dat er ergens een rechter zit die deze veroordeling wel uitspreekt ....
Dan ben ik ervan overtuigd dat hier sprake is van beïnvloeding.
Begrijp me niet verkeerd ... Racisme mag geenszins ....
Maar anderzijds moeten problemen die verbonden zijn aan immigratie ook bespreekbaar blijven. Zonder hiervoor direct als rascist uitgescholden te worden.