View Single Post
Old 18-07-2004, 23:49
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Het was een leuke wedstrijd. Er is zeer sportief gereden (er was maar 1 piloot die me niet doorliet bij het dubbelen)!!!!! En ook best vrij snel. Er waren veel mooie duels op de baan te zien. En tenslotte vind ik Bilzen een zalige baan, zeker als de karts opengedraaid staan (zoals gisteren het geval was). Dan gaan die karts best wel vooruit.

Een klein raceverslag.
Ik wist op voorhand dat we best wel kans maakten op een goed resultaat in Bilzen. Er waren namelijk niet zoveel teams met parcourskennis. We waren met heel Calamitas (+ ook oa Joris) al eens komen oefenen. Ik had er al paar keer meer gereden, vaak samen met LB Racing (die het circuit goed kennen). In die trainingen zaten onze tijden vaak heel dicht bijeen, het ging dus een spannende race worden.

Onze teamtaktiek was dat ik eerst een chrono ging neerzetten in de kwalifs en dan karel de rest van de tijd ging gebruiken om de kart en de baan nog wat gewoon te worden. Dit ging perfect met een 2de chrono als gevolg. Karel nam een goede start, kon de 2de plaats behouden en int begin zelfs redelijk aanklampen achter LB Racing. Achter hem kwam er toch al snel een gat. Bij het dubbelen verliezen we wat terrein zodat we bij de wissels een goede 11s achter staan op LB Racing. Het gat met de 3de was toen al redelijk groot (dankzij een zeer goede stint van Karel). Ik heb dan als een maniak gereden om zo de druk op LB Racing te behouden (en eventueel het gat dicht te rijden). Initieel kwam ik een heel klein beetje dichter, maar uiteindelijk bleef het verschil redelijk constant. Johan van LB Racing heeft er toen ook nog een superronde uitgeperst (43.1!!) en toen wist ik dat het echt wel onmogelijk ging worden. Ondertussen had ik iedereen in het deelnemersveld al minstens op een ronde gezet (ook t sleepend wieleken), dus de 2de plaats was veilig. Uiteindelijk ben ik hier meer dan tevreden mee, want de andere concurrenten verliezen weer punten op ons. Een geslaagde race dus!!!

[stoefmode]
Ook nog vermelden dat Calamitas het best wel goed heeft gedaan. Calamitas Racing 1 was 2de, t Sleepend Wieleken (half Calamitas team ) 3de, Calamitas Racing 2 was 4de en Calamitas Racing 3 eindigde op een 7de plaats. Niet slecht zou ik zo zeggen
[\stoefmode]
Reply With Quote