View Single Post
Old 08-08-2004, 15:23
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Een verslag van Calamitas Racing 1.

Vooraf had ik vrij veel verwacht van deze race, Extreme Kart is immers mijn thuiscircuit. Sinds de nieuwe layout er ligt, was mijn enthousiasme wel iets minder (het nieuwe circuit ligt me immers totaal niet en het gewicht speelt, nog veel meer dan anders, een cruciale rol). Maar ondanks het feit dat ik niet zo heel goed op dit parcours ben, dacht ik toch dat we enkel tegenstand moesten verwachten van Joris Wouters (een andere thuispiloot), tenzij we een slechte kart zouden krijgen. Maar ik had dus blijkbaar de tegenstand serieus onderschat ....

In de chrono's werd al snel duidelijk dat we geen goede kart hadden. Karel kon immers niet onder de 37" geraken . Ik kon er tijdens mijn deel van de kwalifs ook maar 1 redelijke ronde uitpersen en was serieus aant twijfelen om van kart te wisselen. Voor ik het wist waren de kwalifs al gedaan en toen was het te laat uiteraard Tot mijn grote verbaziging stond ik wel nog 3de op de startgrid, zelfs nog voor Joris (die ook een rotkart had). LB Racing had een beetje onverwachts de pole en 2de stond Tuf Tuf Racing (had pas achteraf door welk team het was, heb me er tijdens mijn stint suf over gepiekerd ).

Omdat ze in EK de karts ver uit elkaar zetten, verloor ik geen plaats bij de start, maar aanpikken bij de teams ervoor zat er niet in. Ondanks het feit dat ik de juiste lijnen reed, verloor ik bij het accelereren telkens wat terrein. Bovendien moest ik opletten dat Joris me niet ging inhalen. Gelukkig was die zijn kart misschien nog slechter als de onze zodat die me niet kon uitremmen. Uiteindelijk heb ik me toch 1 keer laten verrassen en was hij me voorbij. We bleven wel treintje rijden tot ik vast zat achter 2 gedubbelden. Die hadden me niet gezien (er werd immers met geen blauwe vlag gezwaaid ) en pas na 3 rondes kon ik er voorbij. Joris was toen uiteraard al gaan vliegen. Ik heb toen mijn stint uitgereden en het stuur aan Karel gegeven. 10 min voor het einde reden we nog altijd 4de en was overtuigd dat we dat gingen blijven. Daarom ging ik me al omkleden. Groot was mijn verbazing toen ik 1 min voor het einde terugkwam dat we ineens 3de lagen. Karel had Tuf Tuf racing dus blijkbaar toch nog kunnen inhalen. Een zeer mooi einde voor ons, maar wel spijtig voor Tuf Tuf Racing. Zij hadden misschien ook wel een podiumplaats verdiend na een schitterende race!!!! Spijtig genoeg zijn er maar 3 plaatsen op het podium LB Racing heeft hun 2de race op rij gewonnen en Joris is toch nog 2de geworden.

Er is serieus hard doorgereden. De onderlinge verschillen tussen de teams waren zeer klein en er zijn zeer snelle chrono's gereden!!!!

In het kampioenschap zal er voor ons niet veel veranderen. Individueel loopt Joris 1 punt in en ik het teamkampioenschap lopen we weeral 7 punten uit. Het begint er dus heel goed uit te zien
Reply With Quote