Thread: Zolder
View Single Post
  #11  
Old 06-09-2004, 11:38
Flitser's Avatar
Flitser Flitser is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Oost-Vlaanderen
Posts: 526
Quote:
Originally posted by Autosport.be
In welk opzicht waren de regels te streng in Zolder? In het reglement is eigenlijk enkel terug te vinden dat een veiligheidsgordel verplicht is, wat in een kart natuurlijk niet kan. Was dat de reden?


niet echt nee

Zoals Bart al aanhaalde waren de decibels een groot probleem maar dat was niet het enige. De circuitverantwoordelijken zaten er blijkbaar ook voor iets tussen;
Zo stond er op een bepaald moment een hele meute klaar om te vertrekken in de pits. Vooraleer zij mochten vertrekken moesten ze een papier ondertekenen ivm lawaai-overschrijding. De hele bende mocht niet vertrekken omdat er één piloot (kartnr. 77) niet aanwezig was om te tekenen. Gevolg, laten wachten die handel en laat de 2-takt rook maar rustig de hele paddock vullen
Nr. 77 was wellicht al naar huis vertrokken want er waren al enkele piloten die in de eerste (halve) sessie al brokken hadden gereden. Bij de vraag waarom de helemeute niet mocht vertrekken en als nr.77 dan kwam opdagen men het gewoon de toegang tot het circuit zouden weigeren kwam het antwoord dat dit zo niet mocht van de circuitverantwoordelijken.

Eens te meer blijkt hieruit hoe ver sommige mensen het kunnen brengen, eerst in de buurt van een circuit dat er al héél lang ligt gaan wonen, dan klagen dat er teveel lawaai gemaakt word, g*dv*rd*mm* nog gelijk krijgen ook en zo afdwingen dat er maar een paar keer per jaar een overschrijding van het maximum geluidsniveau mag zijn

Quote:
Met welke verhoudingen werd er gereden? Ik spreek dan enkel over de karts zonder versnellingen.
Er was er blijkbaar maar eentje en die lag er snel uit wegens "lawaai-overlast" en onze fotograaf van dienst is hem dan uit het oog verloren. Geen idee dus...
__________________
Visit Kartgrid.be
Reply With Quote