View Single Post
Old 13-10-2004, 01:14
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by redje
Gewichten zouden een oplossing zijn, maar dat zullen de kartings niet willen.
Strafseconden is ook goed, maar moeilijk werkbaar in smalle pitlane a la Aalst, Indoorkarting. In Bilzen is zoiets echter wel haalbaar. Bovendien moeten de seconden wel aangepast worden. 15 seconden is op vele circuits goed voor 1/3de van een ronde en dat is wel teveel.

Misschien kan men werken met een systeem dat de teams die in de vorige race x-aantal plaatsen (afhankelijk van de positie waarin men de vorige race eindigde) naar achteren geplaatst worden op de grid. Of zelfs een omgekeerde grid.
Ik zie het probleem van de straftijd niet. Of het nu op een lange of korte baan is, het blijft bvb 15 seconden op de wedstrijdduur, met name 1 uur. Wat de pitstops betreft is er een eenvoudige oplossing. Die gebruiken we al bij de Paddockkartings. Is een beetje moeilijk om hier uit te leggen maar ik ben bereid dit uit te leggen IRL.

Teams naar achter zetten of een omgekeerde grid lijkt mij veel te gevaarlijk. Bij de start zouden er meer incidenten kunnen gebeuren vermits tragere piloten vooraan rijden.

Nu ja, we zien wel...

C U
Reply With Quote