Heb vandaag de volgende mail ontvangen van Roger Peters.
Daar kondigde hij gisteravond aan dat het roemrijke circuit volgend jaar op zondag 15 mei voor het eerst in de geschiedenis gastheer zal zijn van een DTM-race. Dat Francorchamps, dat vooral bekend is van de Formule 1 en de 24 Uursrace, het meest prestigieuze toerwagenkampioenschap van Europa in huis heeft gehaald, is voor een groot deel de verdienste van de Nederlander Roger Peters. ,,Hij begrijpt hoe we de DTM willen presenteren: als een voor de fans toegankelijke wedstrijd.
Daarom laten we de organisatie met een gerust hart aan hem over'', zei Aufrecht, die tevens bekendmaakte dat Francorchamps in elk geval de komende drie jaar een DTM-race mag organiseren. ,,En als dat goed bevalt wordt het contract verlengd.'' Peters (35) kwam drie jaar geleden in contact met de DTM als organisator van de autosportbeurs Race & Rally in Nederlandse in Maastricht. ,Daarna is het contact met de DTM intensief gebleven.
Toen ik vernam dat de DTM interesse had op Spa een DTM-race te organiseren, heb ik voorgesteld een concept te schrijven.
Daaruit is voortgevloeid dat ik nu organisator ben. Het is eigenlijk een droom voor mij, ofschoon ik besef dat het echte werk nu pas op me afkomt.''
Met vriendelijke groet,
Roger Peters