View Single Post
Old 09-01-2005, 01:18
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Wat betreft het idee met de straftijden, niet dat ik me onmiddellijk geroepen voel om te gaan karten, maar goed

Iedereen doet een beetje aan navelstaarderij hier. Je hebt idd 15 sec. aan de broek in race 2, maar... stel je eindigt 4des in die race 2 en diegene die in race 1 5des eindigde wint in race 2. Dus... In race 3 heb je zelf nog 10 sec. uit te zitten en de "nobody" van race 1, mag in race 3 15 sec. uitzitten.

De regel is toch op iedereen van toepassing en niet alleen over gans het seizoen op de beste 3 à 4 teams. Die zullen het vanaf race 2 tem 4 of 5 of langer al naargelang hoe goed ze zijn, wat lastiger krijgen. So what? Of willen we niet dat de iets mindere karters ook eens mogen proeven van de champagne?

Om de gemoedelijke sfeer erin te houden en iedereen eens wat te gunnen in een competitieve atmosfeer, lijkt me dat de meest uitgelezen manier om alles mooi uit te balanceren.

Ik zie het zo. In de grote competities waar deze regel niet van toepassing is, draait het enkel om "de beste MOET winnen". In het DCS - waar ik ook bij was, en redelijk van kortbij zelfs - ging het daar niet om, maar ging het om een dagje amusement op het circuit. Die lui hadden reuzelol en een amicale sfeer tot en met. En deze regel met straftijd bewerkstelligt dat, want iedereen komt al eens aan de bak. Maar op het einde van het kampioenschap komen de besten toch wel weer bovendrijven, want niet alleen snel, ook het koppie moet gebruikt worden om de titel te kunnen pakken, vermits rekenwerk nodig is.

just my 2 cents.

Last edited by Guido; 09-01-2005 at 01:21.
Reply With Quote