View Single Post
Old 04-04-2005, 14:14
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

"JPR ligt me niet" had ik nog op voorhand tegen Joris gezegd, het zal schade beperken zijn. Waar ligt het aan, ik weet het niet.
Tot overmaat van ramp kwam ik tijdens de kwalif temidden het verkeer terecht en kon er geen "goede" ronde uitpersen terwijl alle andere teams met een warme kart snelle tijden begonnen neer te zetten. Een 10e startplaats (slechtste in 2 jaar denk ik) was het gevolg. Deze lag dan ook nog net in de bocht aan de buitenzijde van het circuit. In het geharrewar na de start verloor ik zelfs nog enkele plaatsen, al kon ik redelijk snel terugkomen tot de 11e plaats. Daar zat ik echter vast achter rhino2. Ik was een stuk sneller, vooral op de achterste gedeelten van het circuit, maar ik kon nauwelijks passeren. Door de aanhoudende druk maakte hij echter toch een foutje waar ik onmiddellijk van profiteerde. Ik had depaddock in het vizier en kon (mede door een stuurprobleem blijkbaar) vrij snel het gat toerijden en voorbijgaan. Ondertussen had ik echter al zeer veel tijd verloren op de kop van de wedstrijd. Bovendien slaagde ik er op dat moment niet meer in van echt snelle rondetijden te draaien. Het gat met de het treintje achter de leiders werd wel niet groter maar ook zeker niet kleiner. Joris wisselde echter op het perfecte moment en reed als een bezetene.
Hij kon vrij snel opschuiven tot de 5e plaats en bleef dan op een 10tal meter van P&P en old men hangen. Hij kon nog aansluiting vinden maar de tijd voor inhaalmanoeuvers was er niet meer. Het is trouwens ook zo goed als onmogelijk om in JPR in te halen. Er zijn zeer weinig uitrempunten en iets buiten de ideale lijn ben je onmiddellijk alle snelheid kwijt.
Uiteindelijk viel het resultaat voor ons nog mee aangezien de meeste concurrenten niet zoveel beter scoorden of sommige zelfs achter ons bleven.
Al te veel van deze resultaten kunnen we ons met de sterke bezetting van dit jaar wel niet permitteren, maar iedereen zal wel eens een mindere race hebben zeker.

FF